Populært innlegg Sølv_dugg Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg #46001 Skrevet 16. desember 2017 Jeg er så utrolig glad for at det finnes sånne dyktige, driftige mennesker her inne som klarer å avsløre juks og løgner gang på gang på gang. Kudos til dere for alle de timene dere har lagt ned i dette arbeidet, samtlige ombud/direktorater etc burde hyret dere inn som konsulenter. Kanskje da kunne dette vanvittige sirkuset som flere bloggere med frua og fruen i front holder på med, tatt slutt. 51
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. desember 2017 #46002 Skrevet 16. desember 2017 37 minutter siden, Asti skrev: Ser ikke ut som CBE helt likte at noen påpekte at det er firmaet som stod bak donasjonen: https://imgur.com/a/IQg79 . Oi ... noen som er ganske amper. Argumentasjonsteknikken - eller rettere sagt mangelen på den - til CBE er så bak mål, være seg om hun svarer som privatperson eller på bedriftens vegne.
Sandin Skrevet 16. desember 2017 #46003 Skrevet 16. desember 2017 44 minutter siden, Asti skrev: Ser ikke ut som CBE helt likte at noen påpekte at det er firmaet som stod bak donasjonen: https://imgur.com/a/IQg79 . Merkelig å omtale seg selv i tredjeperson...Fører jo bare med seg enda mer spekulasjoner om at det er LKE som skriver. 32
Cavatina Skrevet 16. desember 2017 #46004 Skrevet 16. desember 2017 9 timer siden, Asti skrev: Jeg har tenkt det samme. En ting CBE alltid har vært flink til er å skrive slik at hun kan få sympati hos de trofaste leserne sine. Dessverre får ikke alle med seg, når det er noe som skurrer. For min del tror jeg svært lite på det CBE skriver pga https://imgur.com/a/guiOq . Leser man svarene hun ga leserne sine over flere år, så kan man se at hun også er veldig flink til lyge. "Kom gjerne med en forklaring på hva som er løgn, så skal jeg enkelt forklare deg hvorfor du tar feil", sier daglig leder for bedriften Treasures i bedriftens kommentarfelt. https://imgur.com/a/PkY0H Vel...la oss starte med @Astis dokumentasjon, shall we? 26
Sinnatagg Skrevet 16. desember 2017 #46005 Skrevet 16. desember 2017 (endret) Kan ikke huske om jeg har ytret meg inne i denne tråden før, men jeg følger iallefall med og er virkelig imponert over all dokumentasjon mange av dere sitter på. Applaus og jubel herfra altså, samt en stor takk til at omtrent samtlige holder fokus på å holde debatten seriøs. Jeg er ikke en leser av bloggen til vanlig, men har de siste dagene hatt en fane åpen i nettleseren min for å prøve å sette meg litt mer inn i bloggen og dets budskap/mål. (Vet ikke om dette med å holde en fane åpen over dager gjør at jeg begrenser meg til ett klikk, kanskje noen orker å oppklare det for meg?) Noe spesielt budskap klarte jeg ikke helt å fange opp, annet enn det ekstreme fokuset på "meg, meg, meg, gi meg skryt for at jeg er meg". Som voksen kvinne på nærmere 40 enn 30 finner jeg dette ekstreme fokuset på seg selv veldig rart, og absolutt ikke gjenkjennbart. Mulig det er fordi jeg ikke er en så interessant person i utgangspunket, noe jeg finner helt greit. Jeg tenker at jeg er mer enn bra nok akkurat som jeg er, men det er nå meg. Hadde bloggen vært mer slik, hadde kanskje jeg også vært en leser. Men nok om meg! (Jeg er nok litt selvsentrert likevel ser jeg. Ups.) Jeg leste innlegget "Du er gjerrig", og er litt overveldet over alle kommentarene som ligger der. I de siste innleggene har det jo ikke vært så voldsomt mange kommentarer, mens i dette innlegget flyter det nesten over av skryt og vakre ord. Jeg tenker selvsagt mitt mtp historien til denne bloggeren, men skal ikke gå mer inn på det. Det jeg reagerte mest på var svaret til denne kommentaren: 14 TIMER SIDEN SVAR Selv syntes jeg du blander rollene med deg som privatperson og bedriften for ofte. Som ansatt i AS og en formidler-jobb, så må man tåle kritikk, og du fortjener også ros, som alle andre. Du er tross alt med denne bloggen en offentlig person. Hvis du ikke aksepterer konsekvensene, så bør du nok vurdere å bytte beite. CAROLINE BERG ERIKSEN 2 TIMER SIDEN SVAR Altså, hæææ? Dette er en blogg, ikke en bedrift. Ja, jeg har en bedrift i bakhånd fordi det er det enkleste mtp. økonomien, men det er fortsatt bare en blogg. Bloggen er en del av meg, ikke en del av en bedrift, så kritiserer du bloggen så kritiserer du meg. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/comment-page-1/#comments (Jeg kan desverre ikke dette med imgur, så jeg legger ved direktelink til kommantarfeltet). Men altså, er ikke bloggen en bedrift? Har jeg misforstått noe? Endret 16. desember 2017 av Sinnatagg Noe falt ut ved klipp og lim 47
Sophia_08 Skrevet 16. desember 2017 #46006 Skrevet 16. desember 2017 4 minutter siden, Sinnatagg said: Det jeg reagerte mest på var svaret til denne kommentaren: 14 TIMER SIDEN SVAR Selv syntes jeg du blander rollene med deg som privatperson og bedriften for ofte. Som ansatt i AS og en formidler-jobb, så må man tåle kritikk, og du fortjener også ros, som alle andre. Du er tross alt med denne bloggen en offentlig person. Hvis du ikke aksepterer konsekvensene, så bør du nok vurdere å bytte beite. CAROLINE BERG ERIKSEN 2 TIMER SIDEN SVAR Altså, hæææ? Dette er en blogg, ikke en bedrift. Ja, jeg har en bedrift i bakhånd fordi det er det enkleste mtp. økonomien, men det er fortsatt bare en blogg. Bloggen er en del av meg, ikke en del av en bedrift, så kritiserer du bloggen http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/comment-page-1/#comments Blogger er heller ikke del av en bedrift? Altså.. hæ? 27
Gjest xx girl xx Skrevet 16. desember 2017 #46007 Skrevet 16. desember 2017 7 minutter siden, Sinnatagg skrev: Kan ikke huske om jeg har ytret meg inne i denne tråden før, men jeg følger iallefall med og er virkelig imponert over all dokumentasjon mange av dere sitter på. Applaus og jubel herfra altså, samt en stor takk til at omtrent samtlige holder fokus på å holde debatten seriøs. Jeg er ikke en leser av bloggen til vanlig, men har de siste dagene hatt en fane åpen i nettleseren min for å prøve å sette meg litt mer inn i bloggen og dets budskap/mål. (Vet ikke om dette med å holde en fane åpen over dager gjør at jeg begrenser meg til ett klikk, kanskje noen orker å oppklare det for meg?) Noe spesielt budskap klarte jeg ikke helt å fange opp, annet enn det ekstreme fokuset på "meg, meg, meg, gi meg skryt for at jeg er meg". Som voksen kvinne på nærmere 40 enn 30 finner jeg dette ekstreme fokuset på seg selv veldig rart, og absolutt ikke gjenkjennbart. Mulig det er fordi jeg ikke er en så interessant person i utgangspunket, noe jeg finner helt greit. Jeg tenker at jeg er mer enn bra nok akkurat som jeg er, men det er nå meg. Hadde bloggen vært mer slik, hadde kanskje jeg også vært en leser. Men nok om meg! (Jeg er nok litt selvsentrert likevel ser jeg. Ups.) Jeg leste innlegget "Du er gjerrig", og er litt overveldet over alle kommentarene som ligger der. I de siste innleggene har det jo ikke vært så voldsomt mange kommentarer, mens i dette innlegget flyter det nesten over av skryt og vakre ord. Jeg tenker selvsagt mitt mtp historien til denne bloggeren, men skal ikke gå mer inn på det. Det jeg reagerte mest på var svaret til denne kommentaren: 14 TIMER SIDEN SVAR Selv syntes jeg du blander rollene med deg som privatperson og bedriften for ofte. Som ansatt i AS og en formidler-jobb, så må man tåle kritikk, og du fortjener også ros, som alle andre. Du er tross alt med denne bloggen en offentlig person. Hvis du ikke aksepterer konsekvensene, så bør du nok vurdere å bytte beite. CAROLINE BERG ERIKSEN 2 TIMER SIDEN SVAR Altså, hæææ? Dette er en blogg, ikke en bedrift. Ja, jeg har en bedrift i bakhånd fordi det er det enkleste mtp. økonomien, men det er fortsatt bare en blogg. Bloggen er en del av meg, ikke en del av en bedrift, så kritiserer du bloggen så kritiserer du meg. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/comment-page-1/#comments (Jeg kan desverre ikke dette med imgur, så jeg legger ved direktelink til kommantarfeltet). Men altså, er ikke bloggen en bedrift? Har jeg misforstått noe? Det er en bedrift når det passer best. Og «bare» en blogg, når ting går i mot.
Sinnatagg Skrevet 16. desember 2017 #46008 Skrevet 16. desember 2017 (endret) 6 minutter siden, xx girl xx skrev: Det er en bedrift når det passer best. Og «bare» en blogg, når ting går i mot. Ja akkurat den skjønner jeg jo at hun roper ut om fra fosterstillingen sin. Den typen "stakkars meg holdning" biter jeg heldigvis ikke på. Men jeg skjønner ikke at hun kan ytre noe slik i all seriøsitet, og direkte lyve om det på denne måten. Eller om det er jeg som har misforstått hele greia med denne bloggen. Eller ikke bare jeg, alle sammen. Og også dem selv, siden de vel har registrert bloggen i brønnøysundregisteret? Hvorfor lyve om noe slikt av alle ting? Og tar jeg feil her skal jeg jaggu ut å lage snøøengler i nettoen samtidig som jeg synger "Glade jul". Endret 16. desember 2017 av Sinnatagg 14
Kalunka Skrevet 16. desember 2017 #46009 Skrevet 16. desember 2017 Imponert over at hun faktisk har publisert kritikk. Jeg skrev at hun kan oppfattes "kontraydmyk". Hun publiserte kommentaren min, men modererte bort den delen. Så deilig det må være å skape kan egen virkelighet på den måten. 46
Keaton Skrevet 16. desember 2017 #46010 Skrevet 16. desember 2017 Hun omtaler seg ellers som blant annet entreprenør (Ig). Skriver bare en blogg? *sjekkerkalenderen 15
Cavatina Skrevet 16. desember 2017 #46011 Skrevet 16. desember 2017 (endret) 1 time siden, Kalunka skrev: Imponert over at hun faktisk har publisert kritikk. Jeg skrev at hun kan oppfattes "kontraydmyk". Hun publiserte kommentaren min, men modererte bort den delen. Så deilig det må være å skape kan egen virkelighet på den måten. Ble kommentaren din moderert før publisering?! Slikt gjorde kommuniststaten Tsjekkoslovakia også, i sin tid. #kommentarfeltrøkting #ytringsfrihet #sensur Endret 16. desember 2017 av Cavatina Skrivefeil 38
LilleSnupp Skrevet 16. desember 2017 #46012 Skrevet 16. desember 2017 Kan umulig være godt å innerst inne vite at man er en stor løgnhals! 27
Gjest formula Skrevet 16. desember 2017 #46013 Skrevet 16. desember 2017 Når man har lest : "du er gjerrig", og tror man har sett alt, så kommer kommentarfeltet, med 200 kjærlighetserklæringer til disse fantastisk rause menneskene, som bare gir og gir. Nærmest uten tanke på at de selv skal ha lønn for strevet. Og attpåtil holdt på å jobbe seg ihjel før jul i fjor: "vi jobbet nemlig fra tidlig morgen til langt på natt i går for å ferdigstille julekalenderen, så det ikke blir så mye for oss resten av førjulstiden. For en jobb det har vært! Jeg hadde aldri sett for meg at det skulle være så tidkrevende, men nå er jeg en erfaring rikere. Og da er det ekstra gøy at dere liker kalenderen også, det betyr mye for meg :-) Vi er nesten i mål nå!" De er altså nesten i mål med kalenderen 8 desember. Likevel: "husker Lars-Kristian satt på lille julaften og gjorde klar den siste filmen." Det henger ikke på greip, som så mye annet i denne historien.
Stjernekikkeren Skrevet 16. desember 2017 #46014 Skrevet 16. desember 2017 Skulle uansett likt å fulgt dem gjennom det de kaller en arbeidsdag. Starter arbeidsdagen når alt det vi andre kaller for normalt er unnagjort, eller er det arbeid å spise frokost hvis det dokumenteres? Er det arbeid å kle på seg og legge på sminke dersom det nevnes? 12
Populært innlegg Fantastica Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg #46015 Skrevet 16. desember 2017 (endret) Nei, det henger ikke på greip. Jeg er så sint på meg selv for at jeg lar meg provosere av henne og gemalen, men den måten de fremstiller seg selv på har så liten rot i virkeligheten at jeg er fascinert mot min vilje.Jeg bet meg merke i en av kommentarene til gårsdagens innlegg, der en person påpekte at ingen kritikere ville ha turt å gå opp til Caroline og gi henne den kritikken direkte. Vel, jeg tør. Så jeg har oppfordret henne til å ringe meg, så kan vi ta en prat. (Fant ut at telefon var greiest, vet sannelig ikke om jeg hadde kjent henne igjen i dagslys uten redigering.) Endret 16. desember 2017 av Fantastica 68
Stjernekikkeren Skrevet 16. desember 2017 #46016 Skrevet 16. desember 2017 Akkurat nå, Fantastica skrev: Nei, det henger ikke på greip. Jeg er så sint på meg selv for at jeg lar meg provosere av henne og gemalen, men den måten de fremstiller seg selv på har så liten rot i virkeligheten at jeg er fascinert mot min vilje.Jeg bet meg merke i en av kommentarene til gårsdagens innlegg, der en person påpekte at ingen kritikere ville ha turt å gå opp til Caroline og gi henne den kritikken direkte. Vel, jeg tør. Så jeg har oppfordret henne til å ringe meg, så kan vi ta en prat. (Fant ut at telefon var greiest, vet sannelig ikke om jeg hadde kjent henne igjen i dagslys uten redigering.) Ingen hadde turt å gå opp til caroline og gitt henne kritikk direkte? Haha, tenker vi kunne samla nok folk med god konstrktiv kritikk til å fylle en svær buss, men det hadde aldri skjedd fordi CBE hadde aldri stilt opp på den daten. 42
Gjest Grønnmaling Skrevet 16. desember 2017 #46017 Skrevet 16. desember 2017 (endret) Frua er nominert til "årets business" (Vixen influencer awards). Lurer på hva kriteriene er for denne kategorien? (Kjenner forøvrig ikke til andre bloggere i denne kategorien, så jeg aner ikke om CBE er bedre eller verre enn noen av dem) Artig at bloggen som ikke er en bedrift, er nominert i det hele tatt.. Kommer hun til å ta i mot en evt. pris tro? Endret 16. desember 2017 av Grønnmaling
swiftyness Skrevet 16. desember 2017 #46018 Skrevet 16. desember 2017 4 minutter siden, Grønnmaling skrev: Frua er nominert til "årets businesse" (Vixen influencer awards). Lurer på hva kriteriene er for denne kategorien? (Kjenner forøvrig ikke til andre bloggere i denne kategorien, så jeg aner ikke om CBE er bedre eller verre enn noen av dem) Merkelig det da. Bloggen er jo tydeligvis ikke en bedrift. 27
Cavatina Skrevet 16. desember 2017 #46019 Skrevet 16. desember 2017 6 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Ingen hadde turt å gå opp til caroline og gitt henne kritikk direkte? Haha, tenker vi kunne samla nok folk med god konstrktiv kritikk til å fylle en svær buss, men det hadde aldri skjedd fordi CBE hadde aldri stilt opp på den daten. Åjoda, det er mange som ville gitt, og HAR gitt kritikken direkte og offentlig. Blant annet for eksponering av barn, troverdighet, og tolkning av forskningsartikler for eget forgodbefinnende. https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/Bvxwg/Alt-ma-ikke-deles https://www.minervanett.no/fotballfrue-en-tvilsom-merkevare/ https://magniolaugfuglerud.wordpress.com/2016/03/10/tilsvar-til-caroline-berg-eriksens-kronikk-hos-nrk-ytring-8-mars-2016/ Så du har helt rett, CBE feiger unna og legger seg heller i fosterstilling i eget medium med et stakkars meg- innlegg når kritikken blir for skarp. I mellomtiden kliner fotballfruemannen til og lager selvmål der han kan på bedriftens og daglig leders vegne. 28
Populært innlegg yabbadoo Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg #46020 Skrevet 16. desember 2017 Jeg syns hele den kommentaren hennes om at LK til og med jobbet lillejulaften viser hvor virkelighetsfjerne de er. Så vidt meg bekjent er lillejulaften en ordinær arbeidsdag for de aller fleste. Og for ansatte i stat og kommune er julaften frem til kl 12.00 det også! 73
Fremhevede innlegg