Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest xx girl xx
13 minutter siden, KBNS skrev:

Dette er faktisk litt sykt. De har nesten akkurat pusset opp huset... Også finner de ut at de vil pusse opp på nytt... Men så maler de det søren meg i en annen farge i mellomtiden likevel. For et forbruk! Fotballfrue må jo ha brukt opp miljøkvota si de to første ukene av januar. 

Har akkurat holdt på med en ganske omfattende oppussing/renovering selv. Nå har vi ikke bodd der veldig lenge ennå, men så langt er vi utrolig fornøyde med både interiør og farger! Kanskje fordi jeg faktisk har en egen smak og er ganske bestemt på hvordan jeg vil ha ting, istedenfor å hente all inspirasjon fra nærmeste interiørblad og eventuelle sponsorer.

Med tanke på hva som er fruas levebrød, så er jeg egentlig litt overrasket over at hun er så utrolig dårlig med både mote og interiør. Klesstilen er litt sånn "kjerringete" og interiør har hun jo ikke peiling på. 

Får ikke til å utheve. Men svarer på nederste avsnitt. Jeg er også ganske overrasket over at hun ikke har bedre stil. 

Hvis jeg husker tilbake på min egen stil. Så har det vært en del prøving og mye feiling. Hvis CBE kun har brukt det som har vært sponset, så har nok ikke hun vært gjennom den læreprosessen. Jeg tror ikke hun vet hva hun liker, når hun ikke får betalt. Eller så selger ikke hennes egen smak og stil nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Enig!

Dårlig reklame for eiendom og hjem som var de som sto for dette servantskapet (finns video av dette på eiendom og hjem sin instagram). Som var mye finere før forvandlingen, den har helt mistet proporsjonene den hadde innen.

cbe.no vil vel også øke klikkene litt, de fikk jo nesten mer klikk av oppussingen i januar/februar enn da siste barnet ble født. ;) 

Men var det ikke eiendom og hjem som pusset opp hos Marna og Ørjan?? også dro de fra alt?

Om dette er sant så er det jo eventuelt ett lite seriøst firma og kanskje oppussingen deretter

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, princesse skrev:

Men var det ikke eiendom og hjem som pusset opp hos Marna og Ørjan?? også dro de fra alt?

Om dette er sant så er det jo eventuelt ett lite seriøst firma og kanskje oppussingen deretter

Ingen aning. 

Men allerede under oppussingen hos cbe så kunne jeg slå fast at jeg aldri ville brukt dette firmaet. Mer opptatt av å se og synes, enn å gjøre en profesjonell jobb. Ikke rart de har fått nickname eiendom&selfies. ;) Nå er firmaet også på TVNorge (tror jeg det er). Den ene snekkeren vil jo jobbe som modell også. 

Firmakonto: litt selfies, litt tv, litt det de faktisk gjør: https://www.instagram.com/eiendomoghjem/?hl=nb 

På proff.no, ikke akkurat oppløftende tall: https://www.proff.no/selskap/eiendom-og-hjem-as/mjøndalen/eiendomsforvaltning-og-utvikling/IF61SU800B0/ 

Til sammenligning, Treasures: https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BlendaSensitive skrev:

Ingen aning. 

Men allerede under oppussingen hos cbe så kunne jeg slå fast at jeg aldri ville brukt dette firmaet. Mer opptatt av å se og synes, enn å gjøre en profesjonell jobb. Ikke rart de har fått nickname eiendom&selfies. ;) Nå er firmaet også på TVNorge (tror jeg det er). Den ene snekkeren vil jo jobbe som modell også. 

Firmakonto: litt selfies, litt tv, litt det de faktisk gjør: https://www.instagram.com/eiendomoghjem/?hl=nb 

På proff.no, ikke akkurat oppløftende tall: https://www.proff.no/selskap/eiendom-og-hjem-as/mjøndalen/eiendomsforvaltning-og-utvikling/IF61SU800B0/ 

Til sammenligning, Treasures: https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

jeg følger de på snapchat og en periode la de ut snap nesten hvert 5 minutt.. Nå er det så og si ingenting.. Så det kan jo være en grunn til at cbe velger og og gjøre om på ting

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så matt av overforbruket. Greit nok det kan være vanskelig å se for seg helheten i et hus før det er ferdig men to-tre nesten fulle oppussinger på litt over et halvt år er intet annet enn grotesk. At et rom føles lite og trangt med mørkt gulv og mørkeblå vegger - surprise liksom. Så nå er det lyst igjen så de kan se på det som et blankt lerret før de bestemmer hvilken farge det skal ha. For det kunne de ikke gjøre før de malte det mørkeblått? Det de har planlagt å forandre er ikke småjusteringer. Drit i miljø og tilstanden til jorden vi etterlater til barna våre og alt det der. 

Blir så tydelig at CBE ikke vet noe om gamle hus og historien til slike. Nei det var ikke vanlig å ha krystallysekroner i trappen og fiskebensparkett på barnerommene. Slike dyre ekstravagante ting var forbeholdt stasstuene hvor man underholdt gjester. Nå til dags kan man sette opp en billig akryl-lysekrone hvor som helst. Bare så det er sagt så klager jeg egentlig ikke på at CBE gjør slikt selv om jeg personlig mener det bare ser snålt ut. Det er hennes valg og det ødelegger tross alt ikke noe av det originale av huset slik som maltrakteringen av gulvet nede og ikke minst inngangen/hallen. Men jeg synes disse valgene bekrefter en mangel på forståelse for slike gamle ærverdige hus som dette. Brystpanelene bør hun virkelig la være. Man kan leve fint uten slette vegger overalt. 

Jeg sitter fortsatt igjen med spørsmålet. Hvorfor i allverden kjøpte de et hus med sjel og historie når de ikke virker til å like det det innebærer? De kunne ha bygget nytt eller valgt et mer moderne hus og hatt en stil som hadde passet mye bedre med huset. Kanskje litt voldsomt å si det men jeg synes huset var et feilkjøp. Tror de hadde kunnet få et mer moderne hus til å se mye mer harmonisk ut enn det de får til i dette.

Poeng til CBE for endelig å inkludere enn interiørarkitekt nå :tommelopp: Veldig bra! Håper bare at de velger løsninger som passer huset (og dem som familie) og ikke det som er sponset denne gangen. Nyrik gothrusser med spons-stilen er ikke pen. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Det å pusse opp nesten et helt hus i en svært mørk, dekadent og spesiell stil før man i det hele tatt har flyttet inn og "bodd seg litt til" er jo et stort sjansespill. Det var mer enn nok av kritikere som advarte, men ekteparet Eriksen visste som vanlig best og trumfet gjennom absolutt alt de ønsket seg. Nå, noen måneder senere, så innser de at dette ble vel impulsivt og spesielt. Så nå skal så og si alt pusses opp for andre gang, i enkelte tilfeller for tredje gang, på 7 mnd. Her snakker vi om total forkastelse av både arbeidskraft og materialer som er verdt hundretusenvis av kroner. Det er trist at en mektig influencer/påvirker er med på å normalisere slikt overforbruk og miljøsvineri. 

De «Trumfet gjennom absolutt alt de ønsket seg», i sitt eget hjem??! Makan. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula

Blir ikke overrasket  om de selger om noen år, og bygger eller kjøper seg et moderne funkishus. Synes ikke det virker som om de trives med gammelt hus, og det som blir sagt om husets sjel kommer liksom ikke fra hjertet, mer noe de har snappet opp og bruker fordi det høres koselig ut.

Bryr meg lite om hva CBE har på seg, men dette antrekket var mildt sagt pussig. Eller er det vanlig å gå rundt med en liten "skipperlue" hjemme? Tror både mann og barn hadde mistet munn og mæle om jeg dukket opp i noe sånt. Evt ledd seg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at de til slutt innså at de har gått på en gigantisk smell med det huset! Det så jo helt grusomt ut! Gotisk bordell er den beste beskrivelsen jeg har fått med meg.  Men undrer meg over at de ikke innså dette før jobben var ferdig og interiøret på plass...! Det sto at jo at de hadde fått profesjonell hjelp 😱

De svarte badene ser forresten ut som de kommer rett fra en skrekkfilm! Sikkert hyggelige omgivelser for to småbarn å ta kveldsbad i....

Endret av Hummingbird2
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lillehammeren skrev:

Men de liker jo ikke selv det de har "trumfet gjennom", for å bruke ditt eget uttrykk, og starter nå (nesten) forfra. En helt unødvendig miljøbelastning for ikke å snakke om kjipt å bo der mens det pusses opp. Igjen. Flott at de denne gangen har fått med seg profesjonelle. Kanskje de da slipper en runde 4 til våren :) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, formula skrev:

Blir ikke overrasket  om de selger om noen år, og bygger eller kjøper seg et moderne funkishus. Synes ikke det virker som om de trives med gammelt hus, og det som blir sagt om husets sjel kommer liksom ikke fra hjertet, mer noe de har snappet opp og bruker fordi det høres koselig ut.

Bryr meg lite om hva CBE har på seg, men dette antrekket var mildt sagt pussig. Eller er det vanlig å gå rundt med en liten "skipperlue" hjemme? Tror både mann og barn hadde mistet munn og mæle om jeg dukket opp i noe sånt. Evt ledd seg ihjel.

Den «skipperlua» minner meg mer om en tysk S/M-caps 😂 Not a Good look!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mørke møblene i stuen ( den som var deco blue før) blir slukt av gulvet. Her trengs det lysere møbler. Gjerne linfargede stoffer i sofa og gardiner.

Lyden er veldig hul i filmen også. Virker som dårlig akustikk. Få opp gardiner. 

Endret av Torden
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillehammeren skrev:

Med uttrykket "å trumfe gjennom" mener jeg hvordan de turet frem med å bytte ut originalt glass i dører, mørklegge fantastisk fiskebeinsparkett (og nå snart river ned original brystning) selv om det strider i mot husets sjel og historie. Dersom de ønsket seg et moderne hus så burde de ha kjøpt seg nettopp det. Videre gikk de jo mot de flestes smak ved å gå for et dunkelt og glorete tema; igjen derav uttrykket "å trumfe gjennom" en svært spesiell stil som har lite med etablerte interiørtrender å gjøre. Nå må mesteparten gjøres på nytt, til tross for at det er helt nyoppusset. 

Beklager å si hva var det jeg sa, men altså. Hva var det jeg sa.

Endret av Ultiva
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vil vel ikke ha funkishus, det finnes ikke ett eneste møbel el dekor de noen gang har hatt eller har som er forenelig med et funkishus. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ultiva skrev:

Med uttrykket "å trumfe gjennom" mener jeg hvordan de buste frem med å bytte ut originalt glass i dører, mørklegge fantastisk fiskebeinsparkett (og nå snart river ned original brystning) selv om det strider i mot husets sjel og historie. Dersom de ønsket seg et moderne hus så burde de ha kjøpt seg nettopp det. Videre gikk de jo mot de flestes smak ved å gå for temaet gotisk bordell; igjen derav uttrykket "å trumfe gjennom" en svært spesiell stil som har lite med etablerte interiørtrender å gjøre. Nå må mesteparten gjøres på nytt, til tross for at det er helt nyoppusset. 

Beklager å si hva var det jeg sa, men altså. Hva var det jeg sa.

Frua vet tydeligvis ikke hva det vil si at et hus har sjel?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kollontaj skrev:

De vil vel ikke ha funkishus, det finnes ikke ett eneste møbel el dekor de noen gang har hatt eller har som er forenelig med et funkishus. 

Feministplakatene kan gå..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste som ønsker seg og kjøper et gammelt hus vil i hvert fall til en viss grad kjenne på ansvaret for å ta vare på originale detaljer. Det blir såklart alltid et kompromiss der også moderne funksjonalitet og egen smak teller med, men man skal ikke ha bodd lenge i et gammelt hus før man innser at man bare er en av flere "gjester" som har bodd der der gjennom tiden, og at det opprinnelige ved huset som gjorde at man selv falt for det derfor må få bestå til glede for alle generasjonene som skal leve sine liv der etter en. På samme måte som alle som har bodd der før en har handlet nettopp slik - til glede for en selv. Man er i bunn og grunn bare på gjennomreise i gamle hus, selv om man eier dem og gjør dem til hjemmet sitt. Det inngir respekt - det er i hvert fall min erfaring.

I ekteparet Eriksens tilfelle har de i tillegg kjøpt seg en storslått villa som er en del av lokalhistorien til Sarpsborg ved at den har vært direktørbolig tilknyttet Borregaard. At all historie innvendig utraderes i nettopp et slikt bygg vil derfor føles ekstra drøyt for mange.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
25 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det kan sikkert ordnes!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
50 minutter siden, Kleenex skrev:

Frua vet tydeligvis ikke hva det vil si at et hus har sjel?

Hun har hørt uttrykket, liker å bruke det, men forstår ikke helt hva det betyr.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...