Kollontaj Skrevet 6. oktober 2017 #40701 Del Skrevet 6. oktober 2017 Er jo en grunn til at de har god råd, @Sobril. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 6. oktober 2017 #40702 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) 1 time siden, Kaffemonsteret skrev: Det er vel TM møbler? Stygge ja, men tror de koster en del faktisk. Og bare synet av den vakre villaen før Caroline Berg Eriksen fikk sine akrylklør i den Det vakre gylne gulvet, de rolige fargene, det hjemlige preget av at noen har bodd der og nytt livet... Fullstendig torpedert. Latterlig å si at de hvitbeisede barnerommene er penest, de er like grelt ødelagt som de mørkbeisede gulvene i resten av huset. Gulvene og byggestilen burde ha satt tonen for resten, og det er ingenting som pekte i retning av tidlig millenniums white trash. Endret 6. oktober 2017 av Skribent Typo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. oktober 2017 #40703 Del Skrevet 6. oktober 2017 Mener jeg så et bilde av stua der glassdøra synes, glasset var ikke gult lengre, dvs er byttet ut. Synd! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 7. oktober 2017 #40704 Del Skrevet 7. oktober 2017 2 timer siden, Kollontaj skrev: Mener jeg så et bilde av stua der glassdøra synes, glasset var ikke gult lengre, dvs er byttet ut. Synd! Det er bare så rart - hadde man falt for det huset ville det selvsagt vært for det som akkurat det huset representerte og inneholdt - ikke for størrelsen el beliggenheten. Hvis ikke den typen liv og interiør appellerte kunne de valgt noe annet, mindre arbeidskrevende, omtrent like sentralt, men det er for viktig med innbilt klasse - når de ikke kan kjøpe klasse så kan de kjøpe et hus som er kjent for klasse og håpe at noe smitter... Hadde man ønsket et tre-tusen-på-dusinet-interiør-som-samtlige-norske-bloggere-og-skremmende-mange-damer kunne tenkt seg så kunne man valgt veldig mange andre typer hus. Store kubbelys og blabla er så kjedelig at hvem som helst kan gjenskape det. Dessverre tjener cbe rått på at leserne svelger budskapet unna som tran - sånn skal vi ha det enten vi vil eller ei! Skulle vært regler for hvordan man «renoverer» gamle hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 7. oktober 2017 #40705 Del Skrevet 7. oktober 2017 (endret) Akk ja..hvorfor er det alltid misunnelseskortet som dras når folk skal henge ut folk som er kritiske til CBE.no i kommentarfeltet hennes? Den faste frontkjemper LN slipper stadig gjennom (siste innlegg) Misunnelse må nå være det siste denne tråden gir inntrykk av, og i så fall; misunnelig på hva? Endret 7. oktober 2017 av Sirkustjukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LizbethOsnes Skrevet 7. oktober 2017 #40706 Del Skrevet 7. oktober 2017 11 timer siden, Runnershigh skrev: Ja, dette har betydning for folk. Spesielt for folk med spiseforstyrrelse. Jeg har vært der selv for mange år siden. Tragisk nok var frua ett av mine store forbilder når det kom til kropp. Jeg husker jeg googlet opp og ned for å finne vekten hennes. Hun skrev tydelig i kommentarfeltet at hun brukte str 24!!! i bukser (finnes det fortsatt?) og hadde et midjemål på 57cm. (har screenshot på dette). Selv kjøpte jeg meg en bukse i str 24, som jeg hadde som mål å passe i. Jeg startet på lavkarbo, og fulgte alle hennes anbefalinger. Heldigvis klarte jeg aldri å komme inn i buksa før jeg fikk profesjonell hjelp. Poenget mitt er ikke å klandre frua for spiseforstyrrelse jeg hadde. Den kom selvfølgelig av helt andre grunner. Men jeg skjønner virkelig ikke at hun ønsker å være en plattform hvor spisefortyrra personer kan dyrke sin forstyrrelse? Poenget mitt er at det er totalt unødvendig av CBE å forteller leserene om størrelse, midjemål, vektøkning i svangerskapet osv. Hva et dette godt for? Jeg har mange argumenter til hvorfor hun ikke skal gjøre det, men finner ikke ett eneste godt argument til hvorfor hun skal forteller om det...Holder det ikke å skrive at klærne er små/ store i størrelsen? Skriver under her. For min del ble bloggen en måte å "normalisere" sykdommen min på. Jeg var litt tynnere enn CBE, men for meg ble hennes ord om den normale, sunne livsstilen hennes en slags redning. Hun levde jo bare et sunt liv, da kunne jo ikke mitt være sååå forferdelig usunt, siden hun ikke var særlig mye større enn meg? Da var jo legenes ord helt på jordet ;-) Mitt sykdomsløp startet selvfølgelig lenge før denne bloggen overhodet eksisterte, men det hjalp ikke akkurat på. Jeg mener at denne bloggen rett og slett er farlig, og har også stilt opp i intervju angående dette hvor også en av Norges fremste eksperter på spiseforstyrrelser uttalte seg om både min og CBEs blogg. Skal se om jeg finner saken. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulleplutt Skrevet 7. oktober 2017 #40707 Del Skrevet 7. oktober 2017 11 timer siden, Runnershigh skrev: Ja, dette har betydning for folk. Spesielt for folk med spiseforstyrrelse. Jeg har vært der selv for mange år siden. Tragisk nok var frua ett av mine store forbilder når det kom til kropp. Jeg husker jeg googlet opp og ned for å finne vekten hennes. Hun skrev tydelig i kommentarfeltet at hun brukte str 24!!! i bukser (finnes det fortsatt?) og hadde et midjemål på 57cm. (har screenshot på dette). Selv kjøpte jeg meg en bukse i str 24, som jeg hadde som mål å passe i. Jeg startet på lavkarbo, og fulgte alle hennes anbefalinger. Heldigvis klarte jeg aldri å komme inn i buksa før jeg fikk profesjonell hjelp. Poenget mitt er ikke å klandre frua for spiseforstyrrelse jeg hadde. Den kom selvfølgelig av helt andre grunner. Men jeg skjønner virkelig ikke at hun ønsker å være en plattform hvor spisefortyrra personer kan dyrke sin forstyrrelse? Poenget mitt er at det er totalt unødvendig av CBE å forteller leserene om størrelse, midjemål, vektøkning i svangerskapet osv. Hva et dette godt for? Jeg har mange argumenter til hvorfor hun ikke skal gjøre det, men finner ikke ett eneste godt argument til hvorfor hun skal forteller om det...Holder det ikke å skrive at klærne er små/ store i størrelsen? Ok, jeg skjønner. Tar selvkritikk på den. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 7. oktober 2017 #40708 Del Skrevet 7. oktober 2017 10 timer siden, Skribent skrev: Og bare synet av den vakre villaen før Caroline Berg Eriksen fikk sine akrylklør i den Det vakre gylne gulvet, de rolige fargene, det hjemlige preget av at noen har bodd der og nytt livet... Fullstendig torpedert. Latterlig å si at de hvitbeisede barnerommene er penest, de er like grelt ødelagt som de mørkbeisede gulvene i resten av huset. Gulvene og byggestilen burde ha satt tonen for resten, og det er ingenting som pekte i retning av tidlig millenniums white trash. Om det var meg du mente, så synes jeg definitivt at lyspigmenterte gulv er penere en gulnede gulv. Hvis man er white trash fordi man synes lyse fiskebeinsgulv er pene, ja da er jeg white trash. Er forøvrig helt enig med deg i at huset var klassisk pent og vakkert FØR oppussingen, som endte opp i bordell-stil. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne B Skrevet 7. oktober 2017 #40709 Del Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, Sirkustjukk skrev: Akk ja..hvorfor er det alltid misunnelseskortet som dras når folk skal henge ut folk som er kritiske til CBE.no i kommentarfeltet hennes? Den faste frontkjemper LN slipper stadig gjennom (siste innlegg) Misunnelse må nå være det siste denne tråden gir inntrykk av, og i så fall; misunnelig på hva? Noen burde spørre denne LN hva kritikerne er misunnelige på. Hvorfor ble den kommentaren godkjent og Maren sin kommentar som var ganske lik slettet? Går det an å være misunnelig på barn som blir uvitende eksponert på nettet, hemningsløst overforbruk og sånn en stressende hverdag som de klager over? Nei, men kanskje LN tror folk er misunnelige. Selvopptatthet, kalles det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vernis Skrevet 7. oktober 2017 #40710 Del Skrevet 7. oktober 2017 Misunnelseskortet trekkes i allverdens diskusjoner når man ellers er tom for argumenter. Det blir litt som å svare "derfor!" når man blir bedt om motargumenter. Denne tråden her er langt mer saklig og opplysende enn de fleste andre diskusjoner jeg har lest som er sammenlignbare. De gode argumentene i bloggerens favør er i mindretall av helt åpenbare årsaker. Da er det sikkert greit å slenge ut misunnelseskortet. Der tok vi de, lissom. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 7. oktober 2017 #40711 Del Skrevet 7. oktober 2017 11 timer siden, CoolSistah skrev: Jeg tror egentlig de lever i sin egen lille boble, uten særlig påvirkning fra andre enn hverandre. De ser kanskje ikke hvordan de fremstår for andre, når de lar alt av etikk fare på den måten de gjør. Det er jo ikke bare én ting. Eksponering av tredjepersoner, uheldig påvirkning på unge, hvordan enkelte bilder og utsagn kan bli brukt som "thinspo", ekstremt forbruk, bastante syn på hva som er riktig trening og kosthold, for stort utseendefokus, mangelfull merking og ignorering av lover/retningslinjer, bruk av helium, fattige og desperate kvinners hår, at de ikke benytter muligheten til å påvirke positivt mtp. viktige saker som miljø, dyrevern osv, m.m. Listen kunne blitt lang, om jeg skulle fortsatt. Poenget er, at jeg tror de har sett seg blind på hva som er normalt. Arbeidsplassen er hjemmet, og kollegene er hverandre. Jeg tror de hadde hatt godt av litt tid i "den virkelige verden", og sett at folk flest ikke pusser opp to ganger i året, selv om de har gjort noe feil. Det er ikke normalt å legge så mye energi i barne- og hundebursdager, ei heller antrekk og utseende. For de fleste kommer slike ting etter at de er ferdig med andre gjøremål, de er ikke hovedgjøremålene i seg selv. Jeg gjentar meg selv, men jeg tror rett og slett ikke det er sunt. Særlig ikke akkompagnert av hyllende blogglesere/"hets". Kritiske, men konstruktive, tilbakemeldinger overses jo, så de eksisterer vel ikke. Jeg blir trist på deres vegne. Særlig med tanke på bruken av tredjepersoner- jeg ser for meg at det er noe en kan ende opp med å angre bittert på. Dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 7. oktober 2017 #40712 Del Skrevet 7. oktober 2017 Forstår egentlig ikke poenget med å ha kommentarfelt på bloggen, når alt de slipper gjennom er ros og smisk. Og en og annen kritisk kommentar som blir sablet ned av forsvaret. Og så dette nye - godkjente kommentarer blir slettet. Hva skal det bety?? Har imidlertid følelsen av at noe "skjer" med bloggen for tiden. For det første så synes jeg den er blitt utrolig kjedelig og forutsigbar, de "personlige" innleggene som virker ekte er kommet mer og mer bort. Den lille gnisten og humøret hun faktisk hadde før, er helt borte. Alt er bare blitt så kaldt og kynisk. Ser hun har mistet MANGE følgere, så tror mange legger merke til dette. Hun hadde jo faktisk en morsom og sjarmerende blogg en gang i tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Observer Skrevet 7. oktober 2017 #40713 Del Skrevet 7. oktober 2017 Tar jeg feil, eller har frua forandra overskrifta fra fredag fra "early on it" til "early bird"? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 7. oktober 2017 #40714 Del Skrevet 7. oktober 2017 Akkurat nå, Observer skrev: Tar jeg feil, eller har frua forandra overskrifta fra fredag fra "early on it" til "early bird"? Ja, det har hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. oktober 2017 #40715 Del Skrevet 7. oktober 2017 3 minutter siden, Observer skrev: Tar jeg feil, eller har frua forandra overskrifta fra fredag fra "early on it" til "early bird"? Hun har vel skjønt at "Early on it" ikke er engelsk. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Observer Skrevet 7. oktober 2017 #40716 Del Skrevet 7. oktober 2017 5 minutter siden, Inocybe skrev: Hun har vel skjønt at "Early on it" ikke er engelsk. ☺ veldig direkte oversatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 7. oktober 2017 #40717 Del Skrevet 7. oktober 2017 31 minutter siden, Observer skrev: Tar jeg feil, eller har frua forandra overskrifta fra fredag fra "early on it" til "early bird"? Ja, det har hun. Flere kommenterte at det var feil. Hun svarte at det hadde de rett i også endret hun den. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 7. oktober 2017 #40718 Del Skrevet 7. oktober 2017 14 timer siden, lenebu skrev: Synes bare troverdigheten hennes daler ytterligere, nå som halve huset har skiftet farger. Hun var jo sååå fornøyd med fargevalgene for et halvt års tid siden, for det var så lekkert, nydelig og med disse fargene trives de så veldig godt. Innlegg i dag: https://imgur.com/a/goOEa Innlegg fra januar - april, 2017 om hvor fornøyde de er: https://imgur.com/a/vMyqG https://imgur.com/a/ZXBOl https://imgur.com/a/P1N57 https://imgur.com/a/bibLc https://imgur.com/a/UyfJU https://imgur.com/a/e590r https://imgur.com/a/TosCR Men er det ikke greit at hun innrømmer at de gjorde et dumt valg da? Det blir liksom aldri riktig uansett hva hun gjør. Her var de fornøyd til å begynne med, men så har de bodd seg til og da funnet ut at det ikke funket så bra som de først tenkte. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. oktober 2017 #40719 Del Skrevet 7. oktober 2017 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 7. oktober 2017 #40720 Del Skrevet 7. oktober 2017 CBE skriver i kommentarfeltet at det bare er ett rom de ikke er fornøyde med, og det er minstes soverom. Hæ? Hvorfor pusse opp alt på nytt igjen da? Skjønner ingen ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg