loffen Skrevet 4. oktober 2017 #40481 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) .. Ble teit når to tråder bel slått sammen- Endret 4. oktober 2017 av loffen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 4. oktober 2017 #40482 Del Skrevet 4. oktober 2017 43 minutter siden, Fantastica skrev: Jeg koker fortsatt etter innlegget om barnebursdagen, så jeg skrev et ganske hardt innlegg stilet direkte til CDB på bloggen min. I et anfall av overmot postet jeg linken i kommentarfeltet også, og sitter nå her og forbereder meg på hudfletting og personangrep... Bra skrevet!! Hvilket innlegg har du postet det under? Blir spennende å følge med på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter #40483 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) 6 timer siden, Sirkustjukk skrev: Inneholder CBE-lenke http://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/28/master-bedroom-making/ Jupp, den gråsoneproblematikken som ALLTID ender med at innlegget blir umerket🙄 Veteranbloggeren viet et helt innlegg til bilder av denne bio-peisen; helt uten merking: https://imgur.com/a/CAJIF Hun svarte så svært ivrig i kommentarfeltet på hvor hun hadde "kjøpt peisen ": https://imgur.com/a/3S90j Noen uker senere dukker nøyaktig samme peis opp, denne gangen med reklamelink, noe som betyt at hun håver inn når leserne kjøper produkter derfra: https://imgur.com/a/cuYR5 CBE benyttet den samme taktikken f eks med Ganni-genseren som hun flashet voldsomt i eplehage-innlegget, fullstendig umerket, før den beleilig dukket opp noen innlegg senere med reklamelink hvor hun håver inn på alt leserne hennes kjøper i løpet av de neste ukene (pga planting av cookies). Veteranbloggeren gjør virkelig ALT hun kan for å holde seg i gråsoneland; for at uoppmerksomme lesere ikke skal skjønne at de leser og påvirkes av et reklamemagasin (noe bloggen også er registrert som i Brønnøysundregisteret). Håper de er stolte, som tjener sine millioner på å drifte i gråsoneland og på å utlevere mindreårige samt å fremme kroppshysteri under svangerskap, overforbruk og miljøsvineri. Endret 4. oktober 2017 av Ultiva 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 4. oktober 2017 #40484 Del Skrevet 4. oktober 2017 2 timer siden, Anne B skrev: Altså, peisen er reklame. Innlegget heter "biopeis". Så viser det seg at den bare er til pynt de skal ha noen stearinlys i den fordi rødspriten/bioetanolen lukter. De kunne jo bare spikret opp ei ramme eller noe som skal forestille peis isteden for å selge noe som er brannfarlig og stinker til andre. Men det viktigste er st de selv slipper å betale for den, slik jeg ser det, da. Enig med deg jeg, jeg var ikke på bloggen og leste innlegget, mitt svar var til en kommentar som kun gikk på smak og interiør. Selv synes jeg de har fullstendig herpet et opprinnelig flott hus, men det har ikke med driften av bloggen å gjøre Ser forresten at det ER den sedvanlige snikingen angående reklame også, så det gjør det jo bare enda mer smakløst. Bokstavelig talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikachuchu Skrevet 4. oktober 2017 #40485 Del Skrevet 4. oktober 2017 3 minutter siden, Skribent skrev: Selv synes jeg de har fullstendig herpet et opprinnelig flott hus, men det har ikke med driften av bloggen å gjøre. Der er jeg litt uenig med deg, for herpingen, er jo reklame og spons utført av et firma som har fått god dekning gjennom bloggen. Hun etterspør også lesernes meninger om ulike elementer av oppussingen, fargevalg, møbler, gjenstander.... Dermed er oppussingen og resultatet av den en del av driften, og derav helt legitimt å kommentere. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. oktober 2017 #40486 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg mener at når hun ar valgt å skrive om noe og vise frem noe på bloggen, så er det ikke lenger privat - jeg anser bloggen hennes for et magasin som driver annonsesalg. Hvis hun ønsker at noe skal være privat, har hun vel private kanaler på SoMe hun kan bruke? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 4. oktober 2017 #40487 Del Skrevet 4. oktober 2017 4 minutter siden, Skribent skrev: Enig med deg jeg, jeg var ikke på bloggen og leste innlegget, mitt svar var til en kommentar som kun gikk på smak og interiør. Selv synes jeg de har fullstendig herpet et opprinnelig flott hus, men det har ikke med driften av bloggen å gjøre Ser forresten at det ER den sedvanlige snikingen angående reklame også, så det gjør det jo bare enda mer smakløst. Bokstavelig talt. Jeg følger ikke denne logikken helt, må jeg si. Herpingen av huset ble jo for det første behørig dokumentert i bloggen. Noe av den var vel også sponset av Eiendom og selfies, og dermed så definitvt en integrert del av virksomheten, dvs av markedsføringen som er bloggens mål og praksis. Men samtidig, nettopp fordi bloggen er en markedsføringskanal og ikke noe annet, må man jo betrakte alt som frontes der som del av det å bygge merkevaren CBE, og etablere henne som feks en leserne kan stole på og gå til når det gjelder tips om innredning (eller sminkeprodukter, eller barneklær, eller whatnot). Slik etableres hun også som en attraktiv kanal for aktuelle annonsører. Det er dermed forskjell på smaken hun måtte ha sånn helt privat og inni seg, og smaken hun sier at hun har, altså iscenesetter og selger, på bloggen. Den ER jo virksomheten, igrunnen, altså ikke bare en del av den. (Og hvorvidt den samtidig evt sammenfaller med den reelle og personlige smaken er igrunnen ganske irrelevant, slik jeg ser det). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 4. oktober 2017 #40488 Del Skrevet 4. oktober 2017 3 minutter siden, Pikachuchu skrev: Der er jeg litt uenig med deg, for herpingen, er jo reklame og spons utført av et firma som har fått god dekning gjennom bloggen. Hun etterspør også lesernes meninger om ulike elementer av oppussingen, fargevalg, møbler, gjenstander.... Dermed er oppussingen og resultatet av den en del av driften, og derav helt legitimt å kommentere. Gråsone? Jeg er i hovedsak helt enig i dette, men med tanke på hvor kjapt debatten innimellom sporer av - og så kommer forsvarerne løpende og så går fire sider med til å forklare hva som diskuteres - så virket det der og da overflødig med bare en uttalelse om hvor stygt det var på soverommet. Men selvsagt er det fritt frem, jeg skal ikke legge en demper på det - har en tanke eller fem om det interiøret selv, sant å si Jeg tar av meg støvet og bøyer meg over bekken rundt grøten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikachuchu Skrevet 4. oktober 2017 #40489 Del Skrevet 4. oktober 2017 Kan godt hende det OG er en gråsone, men all den tid ekteparet selv elsker disse så har de vel forståelse for at andre også kan benytte seg av slike? 🤔😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 4. oktober 2017 #40490 Del Skrevet 4. oktober 2017 .. Over til noe annet i det innlegget: Hvilken stue er det som skal pusses opp (igjen)? Den blå som gir bordell-vibber, eller den aristokratiske med minty breeze-kræsj? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. oktober 2017 #40491 Del Skrevet 4. oktober 2017 Tipper de selger mønsterstolene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 4. oktober 2017 #40492 Del Skrevet 4. oktober 2017 5 minutter siden, Kollontaj skrev: Tipper de selger mønsterstolene. heh, leste feil, trodde du skrev monsterstolene 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 4. oktober 2017 #40493 Del Skrevet 4. oktober 2017 Håper hun maler over Minty Breeze-fargen i spisestuen. Den står ikke i stil til resten av.. stilen. Minty Breeze tar seg desidert best ut med nordisk interiør, syns jeg. Den er ikke klassisk eller tung. Den er enkel, lett og kler det minimalistiske svært godt. Min personlige meining da. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. oktober 2017 #40494 Del Skrevet 4. oktober 2017 De har allerede malt over den. Hvitt nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 4. oktober 2017 #40495 Del Skrevet 4. oktober 2017 Tipper de er lei av å bo i det kaptein Sabeltann inspirerte huset sitt, og vil ha en lysere og luftigere stil. Nå skriver hun at de har malt den andre stuen også, men at det muligens er en midlertidig farge ettersom de planlegger en ganske stor endring der. Tør jeg gjette på at gulvet skal bli lyst igjen? Er også temmelig sikker på at de blytunge veloursofaene og stolene er på vei ut, og erstattes av lettere møbler. Hiv og hoi for en forbruksfest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 4. oktober 2017 #40496 Del Skrevet 4. oktober 2017 36 minutter siden, Kollontaj skrev: De har allerede malt over den. Hvitt nå. Da er det vel den blå? Hvis den fortsatt er blå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 4. oktober 2017 #40497 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Ting gikk vel litt til hodet på dem da, når de kunne flytte inn i millionvilla og fikk oppussing kasta etter seg. Hadde ikke vært feil å trekke pusten litt, rådføre seg med noen som KAN sånt, og heller gitt det vakre, ærverdige huset den lille ansiktsløftningen som trengtes, fremfor å systematisk eliminere alt av klasse og historie for å gi plass til sponsa ræl... Det er så pinlig og så «nyrikt» som det bare kan få blitt. Fikk omtrent utslett da de destruerte gulvene! Den fantastiske gylne gløden i parketten bare malt over med mørk beis Du kan ikke kjøpe klasse eller dannelse, frøken - du enten har det, eller, you know... er fullstendig blottet for det. Endret 4. oktober 2017 av Skribent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. oktober 2017 #40498 Del Skrevet 4. oktober 2017 44 minutter siden, Milio skrev: Da er det vel den blå? Hvis den fortsatt er blå? Var ikke den blitt hvit også? Tror de har malt begge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne B Skrevet 4. oktober 2017 #40499 Del Skrevet 4. oktober 2017 1 time siden, formula skrev: Tipper de er lei av å bo i det kaptein Sabeltann inspirerte huset sitt, og vil ha en lysere og luftigere stil. Nå skriver hun at de har malt den andre stuen også, men at det muligens er en midlertidig farge ettersom de planlegger en ganske stor endring der. Tør jeg gjette på at gulvet skal bli lyst igjen? Er også temmelig sikker på at de blytunge veloursofaene og stolene er på vei ut, og erstattes av lettere møbler. Hiv og hoi for en forbruksfest! Haha, fantastisk! Soverommet er samme stil😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter #40500 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) 2 timer siden, Skribent skrev: Ting gikk vel litt til hodet på dem da, når de kunne flytte inn i millionvilla og fikk oppussing kasta etter seg. Hadde ikke vært feil å trekke pusten litt, rådføre seg med noen som KAN sånt, og heller gitt det vakre, ærverdige huset den lille ansiktsløftningen som trengtes, fremfor å systematisk eliminere alt av klasse og historie for å gi plass til sponsa ræl... Det er så pinlig og så «nyrikt» som det bare kan få blitt. Fikk omtrent utslett da de destruerte gulvene! Den fantastiske gylne gløden i parketten bare malt over med mørk beis Du kan ikke kjøpe klasse eller dannelse, frøken - du enten har det, eller, you know... er fullstendig blottet for det. Er så enig. Nå som de skjønner at gotisk bordell ikke helt er greia så har de malt veggene hvite igjen. Noe som bare får de mørke, tunge, mønstrete velourmøblene med gullnagler og skjevt plasserte hengsler på ryggene (!) til å se enda billigere ut. Lysekronene ser også like malplasserte ut som før. Her har vi rom som ikke "vet hva de er"; det ser bare rotete og impulsivt ut. Uff. Men Eiendom & Selfies er sikkert villige til enda en runde med sponset oppussing. Jeg syns forøvrig at veteranbloggeren kan bruke noen minutter mindre på å fargekoordinere kakefat, silkebånd og ballonger og noen minutter mer på å stryke duker og å glatte ut krøllete tutu-skjørt. Noe av det CBE syns er aller, aller viktigst på slike dager er tross alt å få tatt perfekte bilder til bloggen. https://imgur.com/a/lfCpL Endret 4. oktober 2017 av Ultiva 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg