MissLucy Skrevet 2. oktober 2017 #40361 Del Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, Levina skrev: Dårlig mor kortet drar du selv. Beskyldninger om å selge barnas bursdag til høysbydende og at det er harry, trist og uetisk sier vel sitt. Mange av dere her inne er tydeligvis helt ute av kontroll når det gjelder ytringer om verning om barns privatliv. Har dere kontaktet barneombudet og prøvd å få til en endring om dette i sosiale medier. Nei, ikke det nei...tenkte meg det. Bedre å sitter her inne, mens man daglig klikker seg inne på bloggen til CBE. hva er verst - å selge barnas bursdag til høystbydende, versus å påpeke det uetiske i å selge barnas bursdag til høystbydende? Klarer du virkelig ikke å se forskjellen? Skjønner du ikke at vi er på barnas parti? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 2. oktober 2017 #40362 Del Skrevet 2. oktober 2017 10 minutes ago, Kollontaj said: Jeg kan forresten ikke skjønne annet enn at dumskap er årsaken til at noen i sin iver etter å beskytte bedriften CBE.no beskylder kritikere for å være misunnelige. Narsissisme kan være annen annen årsak til at enkelte går rundt og innbiller seg at all kritikk skyldes misunnelse. Det har nemlig psykologen min fortalt meg. 🙄 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 2. oktober 2017 #40363 Del Skrevet 2. oktober 2017 2 minutter siden, Snøsøta skrev: Så du blir inspirert til å kjøpe en kake. Det er nettopp det som er poenget. Det er et salgsinnlegg av en barnebursdag med reelle personer i hovedrollen. Barn blir brukt til å selge produkter. Det handler ikke om god mor/dårlig mor, bolle eller gelé, det handler om å bruke umyndige personer i markedsføringsøyemed. Det problematiske ved dette forholdet forsterkes av at man bruker merkedager som bursdag, jul, dåp og skolestart - dager som for oss andre og våre barn får være private. Det nære forholdet mellom mor/datter kommersialiseres og dette forholdet blir forsterket ved kommentarer fra leserne om at den kommersialiserte bursdagen er et bevis på fantastisk foreldreskap. Det er ingenting i veien for å selge kaker til deg og andre som har økonomi til eller ønske om å bestille kake til barnebursdagen, også på en inspirerende måte. Det kan imidlertid gjøres på en langt mer etisk måte. Det ikke ulovlig å vise sine mindreårige barn i bloggen. De er såpass små at det er pårørende som har myndighet til å gjøre dette. Hvis du er imot dette, så anbefaler jeg deg å slutte å klikke deg inn på bloggen. Men dere klikker dere inn og bidrar at denne bloggeren tjener penger, på noe dere mener er uetisk og forkastelig. Kritikken dere kommer med har ingen troverdighet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2017 #40364 Del Skrevet 2. oktober 2017 4 minutter siden, Levina skrev: Dårlig mor kortet drar du selv. Beskyldninger om å selge barnas bursdag til høysbydende og at det er harry, trist og uetisk sier vel sitt. Mange av dere her inne er tydeligvis helt ute av kontroll når det gjelder ytringer om verning om barns privatliv. Har dere kontaktet barneombudet og prøvd å få til en endring om dette i sosiale medier. Nei, ikke det nei...tenkte meg det. Bedre å sitter her inne, mens man daglig klikker seg inne på bloggen til CBE. Den hersketeknikken der kan du igrunnen bare kutte ut. Du vet ingenting om hva brukere her inne jobber med - eller gjør i forhold til dette temaet. Harry, trist og uetisk er karakteristikker av businesskvinnen og bedriftslederen CBE. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 2. oktober 2017 #40365 Del Skrevet 2. oktober 2017 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2017 #40366 Del Skrevet 2. oktober 2017 11 minutter siden, Amafalathiel skrev: merkelig at de vil spandere det beløpet på fremmede forretningsfolk, istedet for å gi sine egne barn litt fred. For innlegget er jo ikke merket som annonse eller reklame, så de har jo åpenbart ikke fått betalt for det i annet enn kaker og ballonger. Enig. Det er merkelig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 2. oktober 2017 #40367 Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Nå er det du som er på tynn is. Barnearbeid er dekket av loven. Bruk av barn i bloggsfæren er et nytt område hvor anvendelsen av lovverket ikke er prøvd enda. Den eneste måten å få oppdatert regelverk er å gi det oppmerksomhet, det er slik rettigheter har blitt oppnådd gjennom århundrene. Det mest dekkende begrepet for dagens praksis blant bloggerne er cowboyvirksomhet. Edit: Svar til @Levinas kommentar "Det ikke ulovlig å vise sine mindreårige barn i bloggen. De er såpass små at det er pårørende som har myndighet til å gjøre dette. Hvis du er imot dette, så anbefaler jeg deg å slutte å klikke deg inn på bloggen. Men dere klikker dere inn og bidrar at denne bloggeren tjener penger, på noe dere mener er uetisk og forkastelig. Kritikken dere kommer med har ingen troverdighet." Endret 2. oktober 2017 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2017 #40368 Del Skrevet 2. oktober 2017 3 minutter siden, Levina skrev: Det ikke ulovlig å vise sine mindreårige barn i bloggen. De er såpass små at det er pårørende som har myndighet til å gjøre dette. Hvis du er imot dette, så anbefaler jeg deg å slutte å klikke deg inn på bloggen. Men dere klikker dere inn og bidrar at denne bloggeren tjener penger, på noe dere mener er uetisk og forkastelig. Kritikken dere kommer med har ingen troverdighet. Jeg går på kino, teater, museum, på konserter og til og med i Operaen. Mener du at siden jeg betaler og deltar og dermed bidrar til at kunstnere tjener penger, ikke kan kritisere dem? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fina Skrevet 2. oktober 2017 #40369 Del Skrevet 2. oktober 2017 6 minutter siden, Levina skrev: Det ikke ulovlig å vise sine mindreårige barn i bloggen. De er såpass små at det er pårørende som har myndighet til å gjøre dette. Hvis du er imot dette, så anbefaler jeg deg å slutte å klikke deg inn på bloggen. Men dere klikker dere inn og bidrar at denne bloggeren tjener penger, på noe dere mener er uetisk og forkastelig. Kritikken dere kommer med har ingen troverdighet. Så hvis jeg er imot krig bør jeg slutte å se nyhetene, slik at feks terrorisme-innslag får lavere seertall? Du forstår jo selv at det ikke fungerer slik. At noe er lovlig betyr ikke at det er etisk. Utroskap er feks også lovlig. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 2. oktober 2017 #40370 Del Skrevet 2. oktober 2017 5 minutter siden, Levina skrev: Det ikke ulovlig å vise sine mindreårige barn i bloggen. De er såpass små at det er pårørende som har myndighet til å gjøre dette. Hvis du er imot dette, så anbefaler jeg deg å slutte å klikke deg inn på bloggen. Men dere klikker dere inn og bidrar at denne bloggeren tjener penger, på noe dere mener er uetisk og forkastelig. Kritikken dere kommer med har ingen troverdighet. skal vi brainstorme litt om andre ting som ikke er ulovlige, men likeve skammelige, forkastelige, uetiske eller skadelige, eller innehar du den nødvendige intelligens til å ta poenget likevel? ( forøvrig er jeg ikke enig i at det ikke ulovlig, men det er annen debatt som vi har tatt før i denne tråden) 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 2. oktober 2017 #40371 Del Skrevet 2. oktober 2017 6 minutter siden, Levina skrev: Det ikke ulovlig å vise sine mindreårige barn i bloggen. De er såpass små at det er pårørende som har myndighet til å gjøre dette. Hvis du er imot dette, så anbefaler jeg deg å slutte å klikke deg inn på bloggen. Men dere klikker dere inn og bidrar at denne bloggeren tjener penger, på noe dere mener er uetisk og forkastelig. Kritikken dere kommer med har ingen troverdighet. Man trenger på ingen måte å klikke seg inn på bloggen for å få med seg galskapen og griskheten i dette firmaets fremgangsmåter. Det har åpen IG-konto, og Imgur funker fett. Titter innom bloggen maks en gang i mnd, og føler fint at jeg er oppdatert nok til å kunne diskutere temaet "eksponering av barn" uten daglige klikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 2. oktober 2017 #40372 Del Skrevet 2. oktober 2017 17 minutter siden, Levina skrev: Dårlig mor kortet drar du selv. Beskyldninger om å selge barnas bursdag til høysbydende og at det er harry, trist og uetisk sier vel sitt. Mange av dere her inne er tydeligvis helt ute av kontroll når det gjelder ytringer om verning om barns privatliv. Har dere kontaktet barneombudet og prøvd å få til en endring om dette i sosiale medier. Nei, ikke det nei...tenkte meg det. Bedre å sitter her inne, mens man daglig klikker seg inne på bloggen til CBE. Det er såpass blottet for innsikt det du skriver at det knapt er verdt svar, i tillegg velger du konsekvent å overse innspill som faktisk er saklige. Hvorfor svarer du ikke på det folk spør om? Skal du ha noe å komme med i en debatt bør du ha et minimum av kjennskap til hva det dreier seg om. Vær forsiktig med å anta at det ikke jobbes med å få til endringer, det kan kjapt komme og bite noen og enhver bak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. oktober 2017 #40373 Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 20 minutter siden, Levina skrev: Det ikke ulovlig å vise sine mindreårige barn i bloggen. De er såpass små at det er pårørende som har myndighet til å gjøre dette. Hvis du er imot dette, så anbefaler jeg deg å slutte å klikke deg inn på bloggen. Men dere klikker dere inn og bidrar at denne bloggeren tjener penger, på noe dere mener er uetisk og forkastelig. Kritikken dere kommer med har ingen troverdighet. Levina, Norge har ratifisert FNs barnekonvensjon. Den gir barn rett til privatliv. I tillegg gir den barn beskyttelse i at ikke bare må man sørge for at brudd på denne bestemmelsen ikke er til skade for barnet, det må også være til barnets beste. Selv om vi ikke har en lov som sier "du skal ikke eksponere ungene dine på Internett", så har vi altså lovverk ( og ja, FNs barnekonvensjon er en del av lovverket vårt) som sier at barn har rett til privatliv. Dersom saken til barna i familien vi diskuterer her hadde blitt prøvet rettslig, er jeg ganske sikker på at 14 500 googletreff på eldste som enda ikke har fylt fire, vil bli sett på som et temmelig grovt (og dermed ulovlig) overtramp. jeg klarer ikke å se en eneste god grunn til at disse ungene må vises frem i SoMe hele tiden. Endret 2. oktober 2017 av pøbelsara 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 2. oktober 2017 #40374 Del Skrevet 2. oktober 2017 19 minutter siden, pøbelsara skrev: Hva hvem av oss her har gjort, vet du inegnting om. For alt du vet, kan en bruker fra kg ha skrevet en kronikk om dette, eller jobbe med SoMe og barn i andre fora. Du vet ikke hvem som skriver her inne. Hva er det å ha en god etisk tankegang og god moral? Er man en dårlig mor av å vise bilder av barna i kontrollerte former og settinger, er man en god mor/person hvis man gang på gang snakker nedsettende om andre personer ( les: CBE) og tillegger denne personen egenskaper og motiver som ikke stemmer med virkeligheten. Av og til så ser man ikke skogen for bare trær,.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. oktober 2017 #40375 Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 12 minutter siden, Levina skrev: Hva er det å ha en god etisk tankegang og god moral? Er man en dårlig mor av å vise bilder av barna i kontrollerte former og settinger, er man en god mor/person hvis man gang på gang snakker nedsettende om andre personer ( les: CBE) og tillegger denne personen egenskaper og motiver som ikke stemmer med virkeligheten. Av og til så ser man ikke skogen for bare trær,.. Jeg stilte deg et spørsmål over her som jeg gjerne vil du skal svare på. Og jeg snakker om hvordan cbe driver bloggen sin og tjener pengene sine. Jeg vet ingenting om hvordan hun er som privatperson. Og etikk og moral vet jeg litt om, ja. Det er vår plikt som mennesker å beskytte de svakeste og mest sårbare Derfor velger jeg å tale to fullstendig overeksponerte småtassers sak. Det er hel hjerteskjærende hvordan de eksponeres. Endret 2. oktober 2017 av pøbelsara 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 2. oktober 2017 #40376 Del Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, Levina skrev: Hva er det å ha en god etisk tankegang og god moral? Er man en dårlig mor av å vise bilder av barna i kontrollerte former og settinger, er man en god mor/person hvis man gang på gang snakker nedsettende om andre personer ( les: CBE) og tillegger denne personen egenskaper og motiver som ikke stemmer med virkeligheten. Av og til så ser man ikke skogen for bare trær,.. HVORDAN er en blogg med flere titusenvis av lesere en kontrollert form/setting??? Er det en kontrollert setting når bloggen blir lenket til ørten reklameinnlegg på diverse SoMe-kanaler? Er over 14 TUSEN treff på et 4 ÅR gammelt barn kontrollert? HVA er det du ikke forstår med dette???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2017 #40377 Del Skrevet 2. oktober 2017 5 minutter siden, Levina skrev: Hva er det å ha en god etisk tankegang og god moral? Er man en dårlig mor av å vise bilder av barna i kontrollerte former og settinger, er man en god mor/person hvis man gang på gang snakker nedsettende om andre personer ( les: CBE) og tillegger denne personen egenskaper og motiver som ikke stemmer med virkeligheten. Av og til så ser man ikke skogen for bare trær,.. Virkeligheten? Jeg forholder meg til narrativet på bloggen. Privatpersonen CBE er en muligens en helt annen enn bloggeieren og personaen som vi ser på bloggen, men det er ikke interesssant her. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 2. oktober 2017 #40378 Del Skrevet 2. oktober 2017 4 minutter siden, Levina skrev: Hva er det å ha en god etisk tankegang og god moral? Er man en dårlig mor av å vise bilder av barna i kontrollerte former og settinger, er man en god mor/person hvis man gang på gang snakker nedsettende om andre personer ( les: CBE) og tillegger denne personen egenskaper og motiver som ikke stemmer med virkeligheten. Av og til så ser man ikke skogen for bare trær,.. Du har åpenbart ikke forstått at det her debatteres bedriften CBE og narrativet som presenteres. Privatpersonen CBE vet vi svært lite om, og debatteres følgelig ikke. Bedriftens forkastelige bruk av mindreårige for profitt er blitt en del av denne debatten. Dette er ikke barn som leker og øyeblikksbilder, dette er mindreårige der et iscenesatt liv allerede før fødsel er blitt jobb. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 2. oktober 2017 #40379 Del Skrevet 2. oktober 2017 12 minutter siden, Levina skrev: Hva er det å ha en god etisk tankegang og god moral? Er man en dårlig mor av å vise bilder av barna i kontrollerte former og settinger, er man en god mor/person hvis man gang på gang snakker nedsettende om andre personer ( les: CBE) og tillegger denne personen egenskaper og motiver som ikke stemmer med virkeligheten. Av og til så ser man ikke skogen for bare trær,.. Tillegge personen egenskaper? Mener du at en persons offentlige profil ikke sier noe som helst om verdier og dømmekraft? Kan du komme med noe annet enn emosjonelt forsvar til de avgjørelsene som blir tatt i denne bedriften med tanke på mulige følger for eksponering av mindreårige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 2. oktober 2017 #40380 Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 14 minutter siden, Levina skrev: Hva er det å ha en god etisk tankegang og god moral? Er man en dårlig mor av å vise bilder av barna i kontrollerte former og settinger, er man en god mor/person hvis man gang på gang snakker nedsettende om andre personer ( les: CBE) og tillegger denne personen egenskaper og motiver som ikke stemmer med virkeligheten. Av og til så ser man ikke skogen for bare trær,.. Når du sier kontrollerte former tenker jeg at du ikke kan ha lest avisene i det siste hvor ukontrollert spredning av bilder av barn på internett har hatt stort fokus. At det må inn i skolen allerede før man deler bilder av hverandre. At man skal lære å ikke dele bilder av andre de ikke er enige i at skal publiseres. Det er ikke bedre når foreldre sprer bilder av barn uten samtykke. Endret 2. oktober 2017 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg