Sandin Skrevet 30. september 2017 #40181 Skrevet 30. september 2017 For min del handler ikke kakekritikken om at jeg tror at ettåringen blir lei seg hvis ikke mamma baker den selv. Jeg synes hun i absolutt alle sammenhenger skal male et picture perfect som er helt umulig å måle seg med for en gjennomsnittlig leser. Det er jo ikke kaka isolert sett heller, det er hele pakka, inkludert en livsstil med et forbruk som er helt hinsides. Hennes forbruksholdninger kan, og bør, kritiseres. Miljøsvin er hun også. 20
Gjest Anna Nas Skrevet 30. september 2017 #40182 Skrevet 30. september 2017 (endret) 8 timer siden, Innestengt Bruker skrev: Det blir for dumt å dra inn dette i denne diskusjonen. Ingen sier noe negativt om barnet, det det reageres på er hva foreldrene (les: mor) velger å ikle barnet sitt og for derigjennom å sende et uheldig signal til andre. Mod er åpenbart ikke enig med deg i at dette er for dumt, for innlegget jeg reagerte på + et par til er fjernet. (Ingen av dem inneholdt noe negativt om barnet, bare så det er presisert for dem som ellers kunne tenke seg å bruke er sånt som argument mot tråden og dem som skriver her.) Endret 30. september 2017 av Anna Nas Tydeliggjort meningsinnholdet i siste setn.
Gjest Asti Skrevet 30. september 2017 #40183 Skrevet 30. september 2017 På 29.9.2017 den 6.11, Inocybe skrev: Tror nok hun følger godt med. Så vidt jeg husker var det bare ganske få bilder av barna bakfra/uten ansikt før denne kronikken i Aftenposten mens at det etter brått ble mye mer vanlig med "anonyme" bilder. Det kan selvfølgelig være en tilfeldig at disse ting sammenfaller i tid, men... Det er selvfølgelig et framskritt av barna får slippe en del av ansiktsbildene, men det er jo slett ikke bra nok beskyttelse av barna. Fortsatt får vi være med helt inn i de intime delene av barnas liv. Vi er jevnlig med på barnerommet, titter i klesskapet og vet hva barnet gjorde i går. Dette er også en del av eksponeringen av barn. Ikke bare ansiktsbilder. Noen vil kanskje mene at alt dette ikke er så ille i og med mye av det vi vet om barn egentlig "bare" er iscenesatt som en del av et reklameopplegg. Til det vil jeg svare at jo det er like ille. Selv om barnet kanskje egentlig hater rosa tyll og bare bruker det i reklameøyemed så vil alle rundt barnet anta at det elsker det. Det har vi jo lest og sett utallige ganger. Den rosa tyll-fiksjonen vil like mye henge med barnet framover om den er sann eller ikke. Den vil fortsatt forhindre barnet i å lage sin egen internettidentitet og stjele privatlivet til barnet. På 29.9.2017 den 6.48, Inocybe skrev: Beklager jeg siterer deg igjen Asti. Jeg har vist mye på hjerte i dag Jeg syns det er stor kontrast mellom hvordan hun svarer på kritikk. Spørsmål på blogg og KG om hvor ektefølt hennes feminismeengasjement er fører til heftig diskusjon og forsvarstaler. Kritikk av reklamemerking fører til sinna innlegg, forsvarstaler, fuck janteloven og løping til skanneren med kvitteringer for å "bevise" hun har rett. Men når hun i et av Norges største og mest seriøse medier får stærk kritikk for sin eksponering av barna blir det helt helt tyst. Ingen forsvarstaler, ingen jeg vet best innlegg og hun er igjen helt utilgjengelig for media. Hvorfor tar hun ikke sine overgrep mot sine barns privatliv like seriøst som når noen lurer på om hun har forstått hva feminisme er? Til nøds for vi se noen bilder av barna bakfra men eksponering er like intens og massiv som før. Enig med deg. Og takk for at du tok deg tid å svare.
penny_ Skrevet 30. september 2017 #40184 Skrevet 30. september 2017 Det ser heldigvis ut som at det ikke er helium i ballongene. De lå på gulvet Men det var jo veldig mange da... 1
På besøk Skrevet 1. oktober 2017 #40185 Skrevet 1. oktober 2017 Heliumsballongene er klare! Må jo ha såpass når minstemann gift....unnskyld, blir ett år med forsinket selskap 😂 11
Marissa Skrevet 1. oktober 2017 #40186 Skrevet 1. oktober 2017 42 minutter siden, På besøk skrev: Heliumsballongene er klare! Må jo ha såpass når minstemann gift....unnskyld, blir ett år med forsinket selskap 😂 Hvordan vet du at det er heliumsballonger? Ballongene ligger på gulvet, nyoppblåste heliumsballonger pleier ikke å ligge på gulvet. Altså kritikk for kritikkens skyld? 4
pøbelsara Skrevet 1. oktober 2017 #40187 Skrevet 1. oktober 2017 3 minutter siden, Marissa skrev: Hvordan vet du at det er heliumsballonger? Ballongene ligger på gulvet, nyoppblåste heliumsballonger pleier ikke å ligge på gulvet. Altså kritikk for kritikkens skyld? På snap har hun (altså CBE) lagt ut bilde av to schwære heliumsballonger. Altså kritikk av bruk av helium. 13
pøbelsara Skrevet 1. oktober 2017 #40188 Skrevet 1. oktober 2017 12 minutter siden, pøbelsara skrev: På snap har hun (altså CBE) lagt ut bilde av to schwære heliumsballonger. Altså kritikk av bruk av helium. Men nå er bildet borte. 3
På besøk Skrevet 1. oktober 2017 #40189 Skrevet 1. oktober 2017 (endret) 1 time siden, Marissa skrev: Hvordan vet du at det er heliumsballonger? Ballongene ligger på gulvet, nyoppblåste heliumsballonger pleier ikke å ligge på gulvet. Altså kritikk for kritikkens skyld? Det vet jeg fordi jeg så det på snap. Altså forsvar for forsvarets skyld? Edit: Antar frua enten har lest her, eller fått kritikk på snap - jeg refererte altså til to ballonger med hvertfall 50 cm diameter som sto the grand hall,surra inn med kunstig eføy and what not. Bildet er dessverre sletta, jeg har ikke screenshot. Endret 1. oktober 2017 av På besøk 16
Anonym90059005 Skrevet 1. oktober 2017 #40190 Skrevet 1. oktober 2017 Figurerte to luftballonger på snap ja. Kommer vel et bursdagsinnlegg seinere med minsten i nok en Photoshoot, dandert med hundrevis av duse ballonger rundt seg på gulvet. 7
BellaSwan Skrevet 1. oktober 2017 #40191 Skrevet 1. oktober 2017 Sånn som CBE styrer og steller og kler ungene sine opp i ene voldsomme kostymet etter det andre, så får jeg assosiasjoner til sånne skjønnhetskonkurranser for små barn i USA. Alt er sooo over the top. Og hun hadde garantert vært en av disse mødrene som meldte barna sine på slike konkurranser. 15
LilleSnupp Skrevet 1. oktober 2017 #40192 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg undrer meg over hvorfor snapen med de svære heliumsballongene ble slettet. Dersom det er pga kritikk vil jo cbe.no få et problem (i mangel av bedre ord) ift annonsør med sponsete-/reklameprodukter hun ikke viser frem. 8
Cavatina Skrevet 1. oktober 2017 #40193 Skrevet 1. oktober 2017 2 minutter siden, LilleSnupp skrev: Jeg undrer meg over hvorfor snapen med de svære heliumsballongene ble slettet. Dersom det er pga kritikk vil jo cbe.no få et problem (i mangel av bedre ord) ift annonsør med sponsete-/reklameprodukter hun ikke viser frem. Tror ikke det var pga. kritikk. Jeg værer et kommende, større innlegg og at snap'en var en glipp. 8
LilleSnupp Skrevet 1. oktober 2017 #40194 Skrevet 1. oktober 2017 Akkurat nå, Cavatina skrev: Tror ikke det var pga. kritikk. Jeg værer et kommende, større innlegg og at snap'en var en glipp. Nå har verken kritikk eller større kommende innlegg lagt noen dempere på teasers, så ut fra emperien er det ingen av delene - når jeg tenker meg om. Hva kan det da være? 2
Gjest formula Skrevet 1. oktober 2017 #40195 Skrevet 1. oktober 2017 19 minutter siden, Cavatina skrev: Hvis CBE og moren hennes (innimellom mannen hennes) holder på til langt på natt med enkle ting som Elsa-kaker, bokstavere innkjørselen i mørket, eller ferdigstille julekalender 2016 når ellers alt er tilrettelagt gjennom spons, må det være noe alvorlig galt med prioriteringsevne, gjennomføringsevne, effektivitet, eller tidsoppfatning. Eventuelt alt på én gang. Eventuelt bare juging (=innholdsmarkedsføring) for å vedlikeholde et narrativ som nå lukter ganske surt lang vei. Ja, jeg synes også det er veldig spesielt at de faktisk må ta natten til hjelp for å få gjort sånne ting.
Gjest Gillians Skrevet 1. oktober 2017 #40196 Skrevet 1. oktober 2017 21 minutter siden, Cavatina skrev: Hvis CBE og moren hennes (innimellom mannen hennes) holder på til langt på natt med enkle ting som Elsa-kaker, bokstavere innkjørselen i mørket, eller ferdigstille julekalender 2016 når ellers alt er tilrettelagt gjennom spons, må det være noe alvorlig galt med prioriteringsevne, gjennomføringsevne, effektivitet, eller tidsoppfatning. Eventuelt alt på én gang. Eventuelt bare juging (=innholdsmarkedsføring) for å vedlikeholde et narrativ som nå lukter ganske surt lang vei. Jeg må nesten le! Håper virkelig det er løgn for hvis ikke er den familien klin hakkandes gal! Hvem gjør noe sånt for en 1-årsdag? Det er liksom bryllupsforberedelser på alle arrangement der i huset. Skjønner at det er bra for bloggen, men som et privatliv er det jo helt ute. Men nå er jo jobben hennes å gjøre alt privat til profitt, så sånn sett er det jo innafor. Tenk den kalenderen der i huset, åh, nå har barna snart bursdag, da blir det sånne og sånne innlegg fra feiringene med sånne og sånne sponsa produkter. Dette kan de jo ikke fortsette med når barna skal ha bursdager i skolealder? Men da kan de kanskje bare lage overdådige voksenfeiringer dagen før eller no.
Cavatina Skrevet 1. oktober 2017 #40197 Skrevet 1. oktober 2017 20 minutter siden, LilleSnupp skrev: Nå har verken kritikk eller større kommende innlegg lagt noen dempere på teasers, så ut fra emperien er det ingen av delene - når jeg tenker meg om. Hva kan det da være? Et samfunnsengasjert klimainnlegg. 7
MissLucy Skrevet 1. oktober 2017 #40198 Skrevet 1. oktober 2017 40 minutter siden, Cavatina skrev: Et samfunnsengasjert klimainnlegg. det som er helt sikkert er at noe er på gang, for jeg har aldri sett så lave tall på CBE som denne uken - ikke midt i ferien engang - så nå må de finne på noe. 10
Kollontaj Skrevet 1. oktober 2017 #40199 Skrevet 1. oktober 2017 (endret) Hun må nok skrive noe kritisk om de andre bloggerne - eller støtte dem aka AB, dersom hun skal få tallene opp i nær fremtid. Endret 1. oktober 2017 av Kollontaj 5
Gjest nicecar Skrevet 1. oktober 2017 #40200 Skrevet 1. oktober 2017 1 time siden, Cavatina skrev: Hvis CBE og moren hennes (innimellom mannen hennes) holder på til langt på natt med enkle ting som Elsa-kaker, bokstavere innkjørselen i mørket, eller ferdigstille julekalender 2016 når ellers alt er tilrettelagt gjennom spons, må det være noe alvorlig galt med prioriteringsevne, gjennomføringsevne, effektivitet, eller tidsoppfatning. Eventuelt alt på én gang. Eventuelt bare juging (=innholdsmarkedsføring) for å vedlikeholde et narrativ som nå lukter ganske surt lang vei. Noe sier meg at moren til CBE og CBE er ganske like på tankesett, og den stakkars søstra som er litt "outcast" er noe som skaffer hodebry, hun er jo ikke like glad i enhjørninger, glitter og hjerter som CBE og moren er!?
Anbefalte innlegg