Ultiva Skrevet 16. september 2017 Forfatter #39281 Skrevet 16. september 2017 (endret) 7 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Enig med deg, for meg er det naturlig å prate om tider og resultater her, en av de store pilarene i hennes blogg har i alle år vært trening, og da spesielt løping. For ikke å glemme at veteranbloggerens halvmaraton var sponset, på lik linje med alt treningstøyet, alle løpeskoene, drikkeflaskene osv. Hun trener i arbeidstiden og har det siste året hatt en hjemmeværende ektemann samt tallrike barnevakter til å ta hovedbøygen med barna. Sponset treningsrom i kjelleren, sponset sunn mat fra Adams matkasser osv. Hun har med andre ord hatt alle forutsetninger for en knalltid, etter omtrent et tiår som selverklært løpenarkoman. Men for all del, fint at hun gjennomførte dette godt betalte løpet sitt. Hadde nok ikke fått like mye cash fra sin sponsor Imsdal om hun trakk seg. Endret 16. september 2017 av Ultiva 38
Stjernekikkeren Skrevet 16. september 2017 #39282 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, Ultiva skrev: For ikke å glemme at veteranbloggerens halvmaraton var sponset, på lik linje med alt treningstøyet, alle løpeskoene, drikkeflaskene osv. Hun trener i arbeidstiden og har det siste året hatt en hjemmeværende ektemann samt tallrike barnevakter til å ta hovedbøygen med barna. Sponset treningsrom i kjelleren, sponset sunne mat fra Adams matkasser osv. Hun har med andre ord hatt alle forutsetninger for en knalltid, etter omtrent et tiår som selverklært løpenarkoman. Men for all del, fint at hun gjennomførte løpet. Takk! Hun skjønte hvertfall tidlig hvordan utfallet av dette kunne bli, selv om hun har alt hun trenger i hendene, og var tidlig ute med sukk og stønn i stede for å bare kjøre på og ikke gjøre et nummer ut av det. 10
Ultiva Skrevet 16. september 2017 Forfatter #39283 Skrevet 16. september 2017 (endret) 1 minutt siden, Stjernekikkeren skrev: Takk! Hun skjønte hvertfall tidlig hvordan utfallet av dette kunne bli, selv om hun har alt hun trenger i hendene, og var tidlig ute med sukk og stønn i stede for å bare kjøre på og ikke gjøre et nummer ut av det. Håper Imsdal syns det er verdt den store pengesummen hun krever for å formidle slik sprudlende treningsglede. Endret 16. september 2017 av Ultiva 20
Gjest Topptur Skrevet 16. september 2017 #39284 Skrevet 16. september 2017 Jeg syns nå at hun er ganske tøff som i det hele tatt deltar når hun vet at det sitter så mange og følger med (og innerst inne håper at hun skal drite seg ut).
Keaton Skrevet 16. september 2017 #39285 Skrevet 16. september 2017 Nr 576 i sin klasse, men med tanke på Imsdal og hvor lite motivert hun har vært for dette løpet, så må jo de føle seg litt lurt. 18
Keaton Skrevet 16. september 2017 #39286 Skrevet 16. september 2017 Akkurat nå, Topptur skrev: Jeg syns nå at hun er ganske tøff som i det hele tatt deltar når hun vet at det sitter så mange og følger med (og innerst inne håper at hun skal drite seg ut). Nå må du kutte ut med insinueringen. 20
Gjest Topptur Skrevet 16. september 2017 #39287 Skrevet 16. september 2017 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Nå må du kutte ut med insinueringen. Nå må du kutte ut å henge deg opp i hva jeg mener. Du har ingen grunn til å prøve å kontrollere hva som blir sagt her inne. Rapporter meg om du mener jeg bryter noen regler, ellers hold fred!
Stjernekikkeren Skrevet 16. september 2017 #39288 Skrevet 16. september 2017 3 minutter siden, Ultiva skrev: Håper Imsdal syns det er verdt den store pengesummen hun krever for å formidle slik sprudlende treningsglede. Akkurat nå, Kollontaj skrev: Nr 576 i sin klasse, men med tanke på Imsdal og hvor lite motivert hun har vært for dette løpet, så må jo de føle seg litt lurt. De burde være skuffet og føle seg lurt, pga holdningen hennes og den lite sportslige klagingen opp mot dette her. Regner med at Imsdal punga ut gode penger på henne, ikke fordi de nødvendigvis regna med at hun vant, men fordi de regna med at hun oppførte seg som en vinner, rett i ryggen og stolt av egen prestasjon. 14
Gjest eksiltronder Skrevet 16. september 2017 #39289 Skrevet 16. september 2017 Jeg synes hun fortjener cred for å ha gjennomført, og faktisk så jeg ekte glede på snappene hun la ut etter løpet - *det* er ikke ofte fra den kanten!
Fotballfluen Skrevet 16. september 2017 #39290 Skrevet 16. september 2017 26 minutter siden, Gillians skrev: Dere som syns det er lavmål å kommentere tida er kanskje ikke så interessert i løping? Syns alltid det er interessant å se hva folk har løpt på, særlig når man vet om treningsbakgrunnen deres. Derfor syns jeg også det er overraskende at hun ikke løp fortere. Men det er jo topp at hun gjennomførte! Jeg begynte å lese FFs blogg for ørten år sida pga løpefokuset hennes. Men så falt jeg av fordi hun trente så utrolig ensformig at det jo ikke ble noe spennende å lese om lenger. Derfor logga jeg også inn igjen nå fordi jeg var nysgjerrig. Og jeg håper hun skriver et innlegg om løpet, det har jeg lyst til å lese. CBE er vant til å løpe på mølle, ikke ute. Det har mye å si. 2
texas1990 Skrevet 16. september 2017 #39291 Skrevet 16. september 2017 Det kan faktisk være litt vanskelig å få en god tid i sånne store løp. Når det er så vanvittig store menger med andre mennesker der, så er det som man løper i en sildestim. Av og til blir man bare liggende i samme fart som de rundt deg og det er vanskelig å komme seg forbi folk uten å løpe i sikksakk hele tiden. Det er som regel også store køer rundt drikkestasjonenene hvor man taper verdifull tid. Jeg har løpt halvmaraton på nøyaktig samme tid som henne. Begynte å trene løping 4 måneder før løpet... så en med det treningsgrunnlaget hun har burde ærlig talt kunne klart å komme under 2 timer. 9
Gjest Gillians Skrevet 16. september 2017 #39292 Skrevet 16. september 2017 2 minutter siden, eksiltronder skrev: Jeg synes hun fortjener cred for å ha gjennomført, og faktisk så jeg ekte glede på snappene hun la ut etter løpet - *det* er ikke ofte fra den kanten! Håper vi får se noe lignende på bloggen (har ikke snap)! Hadde vært så gøy om dette ga mersmak!
Ultiva Skrevet 16. september 2017 Forfatter #39293 Skrevet 16. september 2017 (endret) 10 minutter siden, Topptur skrev: Jeg syns nå at hun er ganske tøff som i det hele tatt deltar når hun vet at det sitter så mange og følger med (og innerst inne håper at hun skal drite seg ut). Du er klar over at dette er et løp som veteranbloggeren har fått særs godt betalt for å delta i? Jeg skjønner at det er slitsomt å bli fulgt med argusøyne. Men når man har vært Norges mest kjente rosablogger i 7 år med tilhørende millioninntekter og har hatt som gjennomgående tema at man er i topp løpeform og elsker trening, så skulle det bare mangle at resultatet blir lagt merke til. Hvert fall når det er så himla dårlig mtp alle de privilegier denne veteranbloggeren nyter på daglig basis mtp trening. Imsdal kan neppe være fornøyd med syting, unnskyldninger og 576. plass fra en offentlig person som de har betalt store penger til for nettopp å gjennomføre dette løpet. Endret 16. september 2017 av Ultiva 20
Keaton Skrevet 16. september 2017 #39294 Skrevet 16. september 2017 Treningsfrue tror jeg fikk cirka samme tid, var ikke hun på samme lag? 3
fina Skrevet 16. september 2017 #39295 Skrevet 16. september 2017 Jeg syns tiden er irrelevant, for som mange påpeker bør man kunne like å løpe uten å nødvendigvis løpe fort. Jeg syns derimot det er synd at hun i så liten grad formidler treningsglede. 3
Gjest Topptur Skrevet 16. september 2017 #39296 Skrevet 16. september 2017 2 minutter siden, Ultiva skrev: Du er klar over at dette er et løp som veteranbloggeren har fått særs godt betalt for å delta i? Jeg skjønner at det er slitsomt å bli fulgt med argusøyne. Men når man har vært Norges mest kjente rosablogger i 7 år med tilhørende millioninntekter og har hatt som gjennomgående tema at man er i topp løpeform og elsker trening, så skulle det bare mangle at resultatet blir lagt merke til. Hvert fall når det er så himla dårlig mtp alle de privilegier denne veteranbloggeren nyter på daglig basis mtp trening. Imsdal kan neppe være fornøyd med syting, unnskyldninger og 576. plass fra en offentlig person som de har betalt store penger til for nettopp å gjennomføre dette løpet. Jeg er enig i at hun har gjort en dårlig figur mtp at hun nok ble sponset for å fremme treningsglede og fremgang. Jeg tviler også på at Imsdal er fornøyd med varen hun leverte. Mitt inntrykk har i hvert fall vært at dette er noe hun gjør fordi hun må og ikke fordi hun har lyst. Er man glad i å trene får man det til, nærmest uansett hvor travelt man ellers har det Likevel synes jeg at det er tøft å stille på noe som man blir så tydelig målt på. Her kan hun ikke gjemme seg bak noe, hverken redigering eller påstå å bli misforstått. Så ja, jeg syns det var tøft av henne.
Gjest Bell Skrevet 16. september 2017 #39297 Skrevet 16. september 2017 Bra jobba av Caroline. Vel gjennomført! Tøft gjort å delta selv om hun vet det sitter mange kritikere klar ved tastaturene i dag. Hadde blitt skuffa hvis hun ikke gjennomførte. Blir også skuffa hvis det kommer noen unnskyldninger i etterkant. "Hadde ikke dagen i dag", "vrikka foten underveis" "Fikk feil starttid, og alt ble derfor feil med måltider og energinivå" e.l. Hvis Caroline bærer resultatet sitt ned stolthet nå, synes jeg dette er kjempeinponerende av henne. 🙂
Tørst Skrevet 16. september 2017 #39299 Skrevet 16. september 2017 16 minutter siden, fina skrev: Jeg syns tiden er irrelevant, for som mange påpeker bør man kunne like å løpe uten å nødvendigvis løpe fort. Jeg syns derimot det er synd at hun i så liten grad formidler treningsglede. "Man" kan det, ja. Men cbe legger opp til at hun er i løpeform, hun har jukset på tallene i årevis (løp med nikepod i skoen som hun ikke kalibrerte korrekt med mølla, og skrøyt på seg god løpeform). Det nytter ikke å jukse i et kontrollmålt løp. Været kan hun heller ikke skylde på, det var perfekte forhold i hovedstaden i dag. Det eneste som er rimelig å anta, er at hun ikke er i så god løpeform som hun påstår, når alle måles på samme måte. Uansett, tøft at hun gjennomførte. Det syns jeg virkelig. Tøft at hun outer at hun faktisk ikke er noen løpedronning, selv med absolutt alle forutsetninger tilstede. 18
Gjest Anna Nas Skrevet 16. september 2017 #39300 Skrevet 16. september 2017 2 timer siden, Amafalathiel skrev: Dette tolker jeg som at Dale garn selger garn for 50 kr ( for eksempel) nøstet, hvorav 5 kr går til Rosa sløyfe. Resten går vel da til Dale på vanlig måte, og bloggerne de bruker i markedsføringen får selvfølgelig betalt. Hvis det er slik det henger sammen synes jeg det er en ganske kynisk og usmakelig måte å henge seg på - og få egen profitt av - den positive merkevaren som rosa sløyfe er. Men det er kanskje slik det henger sammen med alle rosa sløyfe- produkter? Enig. Dessuten synes jeg Dale garn kunne vært tydeligere på at de "kun" gir 5 kroner pr solgte garnnøste, og dessuten at dette ikke er en kampanje i samarbeid med Rosa Sløyfe-aksjonen (etter det jeg forstår av korrespondansen aksjonen har hatt med @MorUgle). Jeg har selvsagt ikke full oversikt over hvordan Dale bruker Rosa Sløyfe til å selge garn og ikke minst bygge merkevaren sin (Dale/Langmo), men ut fra det jeg har sett ved kjapp googling er jeg ikke overbevist om at det primære her har vært den gode saken. Så kan man selvsagt si at det ikke spiller noen rolle at kommersielle aktører vil sole seg i glansen av det først og fremst utrolig viktige formålet Rosa Sløyfe-aksjonen er, bare aksjonen får penger for det. Selv er jeg veldig usikker. Effekten av kommersialiseringen kan bli at Rosa Sløyfe-aksjonen mister troverdighet og ikke minst at budskapet nesten drukner i rosa reklame for alle mulige feminine produkter. http://dalegarn.no/rosasloyfe/
Fremhevede innlegg