Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
34 minutter siden, Topptur skrev:

Så deilig å lese om kunnskapsrike kvinner som parkerer LKE! Han ble ganske spak etterhvert der og tilslutt forsvant han helt, gitt 😂 for en en pinlig mann. 

Jeg er helt enig med deg at han er en pinlig mann, og de fleste gangene ler jeg også. Men akkurat disse hendelsene som gjelder helse/medisin kan faktisk få alvorlige følger, jeg kjenner at jeg blir skikkelig forbanna av å lese det, og jeg håper virkelig dette er noe han aldri gjør igjen. 

Endret av Jobbermedbarn
Skriveleif
  • Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg er helt enig med deg at han er en pinlig mann, og de fleste gangene ler jeg også. Men akkurat disse hendelsene som gjelder helse/medisin kan faktisk få alvorlige følger, jeg kjenner at jeg blir skikkelig forbanna av å lese det, og jeg håper virkelig dette er noe han aldri gjør igjen. 

Jeg er helt enig med deg, det er alvorlig å utgi seg for å være helsepersonell.

De fleste fora jeg diskuterer i er det "forbud" mot å svare som yrkesperson, og det er advarsler mot å stille medisinske spørsmål nettopp av denne grunn (og ofte oppfordring til å kontakte lege/legevakt etc dersom man tror man trenger hjelp). Enkelte steder stenges tråder eller innlegg slettes dersom brukere rapporterer eller admins oppdager slike tilfeller. 

På bloggen til CBE (og ganske mange andre blogger) deles det ut helsetips over en lav sko, det er avhengig av hvem som betaler. Det som skiller bloggen til CBE fra de andre er at her er det en som svarer i egenskap av å være ekspert (hilsen lege) i kommentarfeltet og går i strupen på folk som stiller kritiske spørsmål i forhold til produktet de selger (jfr prevensjon). 

• Liker 17
Skrevet (endret)
3 timer siden, minimymlen skrev:

Har man ikke relevant utdannelse, kan man i hvert fall juge på seg en utdanning eller tittel for å fremstå som ekspert.

Vi nevner i fleng:

• Jurist med spesialisering i opphavsrett (angående kritikk for å ha brukt andres kakeoppskrift på blogen)
  • Personlig trener (for å kommentere stillingen på stumpen til Fruen i en treningsøvelse)
  • Lege (i forhold til å miste mens av for hard trening)

I tillegg utga LKE seg som prevensjonsekspert da Fruen reklamerte for Natural cycles. Da representanter fra legestanden kritiserte denne reklamen (fordi de fremstilte metoden som mer sikker enn den var) gikk han i strupen på de kvinnelige legestudentbloggerne som skrev om det. Link til bloggen her: http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html

Et lite knippe eksempler, det er jo alltids mer å grave frem. 

Hva er egentlig eksfotballfruemannens utdannelse etter ungdomsskolen, selvfølgelig utenom nettkurs i photo(shopping) Sparket han bare fotball?

Endret av Kleenex
Ønsket å utdype litt.
  • Liker 10
Skrevet
42 minutter siden, Kleenex skrev:

Hva er egentlig eksfotballfruemannens utdannelse etter ungdomsskolen, selvfølgelig utenom nettkurs i photo(shopping) Sparket han bare fotball?

Han har vært profesjonell fotballspiller mer eller mindre siden 2001. Han har spilt landskamper på aldersbestemt nivå, så han har absolutt vært god innenfor idretten sin. Dessverre har han vært plaget med skader gjennom karrieren, og ikke fått vist frem sitt fulle potensiale. 

https://www.fotball.no/fotballdata/person/profil/?fiksId=2943352

Å være fotballproff på det nivået er vanligvis en heltidsjobb, og de yngre kombinerer med utdanning (over tid). Jeg antar han har VGS etter ungsdomsskolen siden begynte på en bachelor i ernæring.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, minimymlen skrev:

Han har vært profesjonell fotballspiller mer eller mindre siden 2001. Han har spilt landskamper på aldersbestemt nivå, så han har absolutt vært god innenfor idretten sin. Dessverre har han vært plaget med skader gjennom karrieren, og ikke fått vist frem sitt fulle potensiale. 

https://www.fotball.no/fotballdata/person/profil/?fiksId=2943352

Å være fotballproff på det nivået er vanligvis en heltidsjobb, og de yngre kombinerer med utdanning (over tid). Jeg antar han har VGS etter ungsdomsskolen siden begynte på en bachelor i ernæring.

Han har jo også opparbeidet seg arbeidserfaring og kompetanse gjennom å være deleier (?) i konas blogg. Å nå ut til så mange lesere over så mange år som CBE-bloggen, skal man ikke kimse av. Så tror nok begge (men særlig CBE) evt. kan få seg jobb i kommunikasjons eller reklamebransjen, om de ønsket det. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Han har jo også opparbeidet seg arbeidserfaring og kompetanse gjennom å være deleier (?) i konas blogg. Å nå ut til så mange lesere over så mange år som CBE-bloggen, skal man ikke kimse av. Så tror nok begge (men særlig CBE) evt. kan få seg jobb i kommunikasjons eller reklamebransjen, om de ønsket det. 

De HAR allerede en ganske så lukrativ stilling som levende reklameplakat. Her bidrar hele familien, reneste Truman show 

• Liker 30
Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Vet i hvert fall at han er utdannet både lege og PT (Åge) 😜

• Liker 17
Skrevet
52 minutter siden, minimymlen skrev:

Jeg antar han har VGS etter ungsdomsskolen siden begynte på en bachelor i ernæring.

Syns å huske han tok Idrettslinja på vgs, hadde noen fag sammen med han..

• Liker 2
Skrevet

En skulle tro, at med deres mulighet til å legge opp hverdagen ganske så fritt, med nå to barn i barnehage, at de skulle kunne klare å fullføre litt utdannelse ut over brevkurs. Andre mennesker studerer ofte 50 % samtidig med en lite fleksibel fulltidsjobb OG barn. 

• Liker 14
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
6 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Vet du, jeg kan ikke se for meg verken Caroline eller Lars Kristian jobbe med verken reklame eller kommunikasjon utover det de gjør pr. i dag.  - Deleier i en blogg eller ei.

Klipp...

Enig i både konklusjon og argumentasjon (< klippet bort), og siterer deg egentlig ikke for å diskutere det du skriver, men bare for legge til det jeg tenker om saken, rent praktisk. 

Det er ikke vanlig med inhouse fotograf i reklame- og kommunikasjonsbransjen, så for LKEs del er det nok ikke lett å få noen ansettelse der. Enn så lenge har han vel stort sett bare erfaring med å ta bilde av kona og døtrene (?) så det er jo et stykke igjen før han er helt oppe og stå rent profesjonelt også.

CBE på sin side, har kun lang erfaring i å skrive om seg selv. Det er jo mildt sagt en vesentlig forskjell på dét og kommunikasjon på vegne av andre, der poenget ikke er å signere kommunikasjonen med sitt eget navn og late som om det er selvopplevde historier som fortelles. For å si det generelt nok til at det ikke er brudd på regelverket til KG, er CBEs største asset ikke en god penn, og har heller aldri vært det.

At CBE har truffet et marked og forstått hvordan hun skal skvise mest mulig ut av det, hersker det ingen tvil om. Kanskje hun kan drive en eller annen form for konsulentvirksomhet med den erfaringsbakgrunnen, det gjenstår å se. Jeg tror i alle fall hun vil slite i en eventuell jobb som ansatt, etter å ha vært fri til å gjøre som hun vil i omtrent hele yrkeslivet sitt. Potensielle arbeidsgivere - i alle fall de med litt erfaring - er også klar over den problemstillingen.

Endret av Anna Nas
Forenklet.
Skrevet

Jeg tror ikke de er interessert i å studere og gå tungt inn i å virkelig lære noe. De er interessert i seg selv og hva frua har på seg, hva hun spiser og hva slags frisyre, sminke og negler hun har, og hvordan hun ser ut i treningstøy og bikini. Legg til dyre reiser og luksus på hotell, pluss litt barn og barneutstyr med perfekt styling. 

Jeg tviler veldig sterkt på at de har det i seg å gjøre den jobben det er å fullføre en høyere utdannelse - de tror jo allerede at de kan og vet alt best.

• Liker 36
Skrevet
25 minutter siden, Lopploella skrev:

Jeg tror ikke de er interessert i å studere og gå tungt inn i å virkelig lære noe. De er interessert i seg selv og hva frua har på seg, hva hun spiser og hva slags frisyre, sminke og negler hun har, og hvordan hun ser ut i treningstøy og bikini. Legg til dyre reiser og luksus på hotell, pluss litt barn og barneutstyr med perfekt styling. 

Jeg tviler veldig sterkt på at de har det i seg å gjøre den jobben det er å fullføre en høyere utdannelse - de tror jo allerede at de kan og vet alt best.

Her traff du spikeren på hodet; de vet jo alt best uansett.

Hva dette ekteparet skal livnære seg på etter bloggen er for meg et mysterium. Jeg tror spesielt fruen vil ha store problemer med å forholde seg til ytre rammer som feks arbeidstider 5 dager i uken. Tenk når man må fikse seg, velge antrekk, ta manikyr og stelle hagen utenom arbeidstid?! 

• Liker 27
Gjest Kariannne
Skrevet
På 27.7.2017 den 21.42, papirfly skrev:

Ubehagelig hvordan LKE har stålkontroll på hva kona hans veier og hvor mange gram hun gikk opp måned til måned. Når noen skreiv i kommentarfeltet at Caroline hadde fått fyldigere lår etter graviditeten, svarte LKE at hun ikke hadde blitt en eneste centimeter større. Mannen min vet ikke hvor mange centimeter omkrets lårene mine har eller hvor mye jeg gikk opp måned til måned som gravid, og jeg ser det som en selvfølge at han ikke er opptatt av sånt. Kan ikke si det samme om LKE. 

Støtter ikke Caroline eller LK, men når folk kommenterer noe så uvesentlig som st man har fått større lår forstår jeg at han sier det han gjør. Å si at hun ikke har gått opp en millimeter i størrelse er vel snarere ett ordtak enn at han var dønn seriøs. Er jo ganske vanlig å si "du har jo ikke lagt på deg ett gram" man mener faktisk ikke at man kan se hvorvidt en person har lagt på seg ett gram eller ikke..

Gjest Kariannne
Skrevet
15 timer siden, LizbethOsnes skrev:

Er det mulig?! Det er direkte skummelt. Selvfølgelig kan både overdreven trening og (mangel på) kosthold føre til at man mister menstruasjon. Egen erfaring tilsier at det overhodet ikke skal mye til i det hele tatt, og om en følger treningen CBE legger ut på bloggen uten å kompensere med riktig kosthold er det absolutt en reell mulighet for at dette kan kunne skje. 

I perioder hvor jeg trente 5 dager i uken mistet jeg mensen. At LKE mener at trening ikke er årsaken viser hvor lite kompetent han! Dette er noe man lærer i naturfagstimene i 8 klasse!

Skrevet
8 minutter siden, Kariannne skrev:

Støtter ikke Caroline eller LK, men når folk kommenterer noe så uvesentlig som st man har fått større lår forstår jeg at han sier det han gjør. Å si at hun ikke har gått opp en millimeter i størrelse er vel snarere ett ordtak enn at han var dønn seriøs. Er jo ganske vanlig å si "du har jo ikke lagt på deg ett gram" man mener faktisk ikke at man kan se hvorvidt en person har lagt på seg ett gram eller ikke..

Når folk kommenterer noe slikt, lar man være å publisere og svare på det, eventuelt tar det med godt humør og tenker at det er hyggelig at graviditet oftest gjør kvinner litt rundere i kantene. Å være opptatt av å understreke at noen ikke har lagt på seg ett gram, det er faktisk ikke normalt. 

• Liker 33
Gjest Atheena
Skrevet

Jeg tenker også at om han skal klare å komme seg opp og frem som fotograf så må han være en ener. Det er så tøff konkurranse med så mange fotografer at det ikke er nok å kun ha fotografert kona i flatterende positurer på bloggen. Ønsket om å være fotograf må jo komme fra det indre og at man er kreativ og har et sterkt ønske om å formidle noe. For meg virker det ikke som han har denne drivkraften egentlig. Å fotografere er noe han tilfeldig har plumpet borti pga bloggen. Han skal selvfølgelig ha for at bildene på bloggen er bra kvalitetsmessig hvis man sammenligner med andre blogger, men hvis man sammenligner med profesjonelle fotografer så vil han falle igjennom. Jeg tenker bare på dette bilde av det ene barnet med den sterke hånden som holder rundt foten og ser ikke at han har det som skal til. Rent teknisk så får han det nok til, men det visuelle og kreative tviler jeg sterkt på. 

Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett.

Edie, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...