Tjukk Norris Skrevet 28. desember 2014 #3581 Del Skrevet 28. desember 2014 Har hun redigert på seg en ny frisyre nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 28. desember 2014 #3582 Del Skrevet 28. desember 2014 Det vil ikke overraske meg om ekteparet har ringt inn og truet med søksmål, og at det er grunnen til at denne modereringen har tatt så lang tid. Og også grunnen til at nettopp denne bloggeren har som vane å få bedre " beskyttelse " enn andre bloggere her ellers. Nettopp fordi de har bedre midler enn andre bloggere ellers til å leie inn advokat etc. Mulig jeg tar feil. Bare en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 28. desember 2014 #3583 Del Skrevet 28. desember 2014 Det vil ikke overraske meg om ekteparet har ringt inn og truet med søksmål, og at det er grunnen til at denne modereringen har tatt så lang tid. Og også grunnen til at nettopp denne bloggeren har som vane å få bedre " beskyttelse " enn andre bloggere her ellers. Nettopp fordi de har bedre midler enn andre bloggere ellers til å leie inn advokat etc. Mulig jeg tar feil. Bare en tanke. Ja det har tatt fryktelig lang tid. Hun diskuteres på andre forum også, der lar de dog kommentarer om ungen stå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2014 #3584 Del Skrevet 28. desember 2014 Det vil ikke overraske meg om ekteparet har ringt inn og truet med søksmål, og at det er grunnen til at denne modereringen har tatt så lang tid. Og også grunnen til at nettopp denne bloggeren har som vane å få bedre " beskyttelse " enn andre bloggere her ellers. Nettopp fordi de har bedre midler enn andre bloggere ellers til å leie inn advokat etc. Mulig jeg tar feil. Bare en tanke. Tviler jeg på at forumet hadde brydd seg med, det hadde jo bare vært å anmelde paret for trusler da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkelo Skrevet 28. desember 2014 #3585 Del Skrevet 28. desember 2014 oi! Visste at moderatorne hadde mye makt, men så mye makt og krefter var jeg ikke klar over at de hadde Det er ikke moderatorene som har mye makt, det er CBE som har mye makt og har fått dem til så slette denne tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 28. desember 2014 #3586 Del Skrevet 28. desember 2014 Det er ikke moderatorene som har mye makt, det er CBE som har mye makt og har fått dem til så slette denne tråden. Men hvis de har sletta hele dama, tror jeg de har mest makt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 28. desember 2014 #3587 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Jeg har ikke fulgt så mye med på fotballfrue eller disse trådene, men ser at flere medier skriver om redigeringen også. Var det brukere fra KG som "avslørte" saken, eller ble det diskutert her fordi media skrev om det? Endret 28. desember 2014 av Evans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 28. desember 2014 #3588 Del Skrevet 28. desember 2014 Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette. Irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 28. desember 2014 #3589 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Ryddet for spekulasjoner og avsporinger, spørsmål angående tråder tas på PM eller Ris og ros. Irrlys, mod. Endret 28. desember 2014 av irrlys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 28. desember 2014 #3590 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Fant en kommentar på Kristina Andersen sin blogg, fra en anonym som lød; "På tide å trene igjen snart eller ;)" <- Er det virkelig noe rart i folk redigerer på bildene av seg før de legges ut? Det er jo faktisk "vi" som har skylden i at bloggere må prestere og kun vise det perfekte, da "vi" jo henger oss opp i alt. Ta bare denne tråden som eksempel. Det startet med en ting, og brått kom det en ting til, før nummer tre slang seg på. 4 5 6 7 8 9. Så det er faktisk "vår" skyld, det er vi som henger oss opp i det, lager ett hysteri av noe så uskyldig som bilderedigering. Greit, skal si jeg ikke synes det er greit at de har løyet om det, men CBE er og forblir Norges beste blogg! Nr 1. " Vi" er ikke representativt her nei kommentarer kommer av alle slag. Det er ingen som tvinger bloggere til å poste bilder av kroppene deres. Om de ikke takler kommentarer av alle slag, hvorfor ha en blogg der du eksponerer deg selv? Nr 2. Retusjere bilder er en ting, REDIGERE bilder er ikke en liten uskyldig handling. Hun forandrer kropp, fingre, hår, hodeform, ansiktsform hals osv. Det er ikke noe som skal eller burde normaliseres! Endret 28. desember 2014 av Odenator 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 28. desember 2014 #3591 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Tror dere det er mannen som redigerer henne tynnere? Hun skrev i kommentarfeltet for noen dager siden at det er han som tar bilder og redigerer dem. http://carolinebergeriksen.no/2014/12/16/bloody-mary-x-mas/ PS: Jeg er ingen stalker som husker alt hun har skrevet, jeg googlet bare "fotballfrue redigerer" I et av bildene var visst armen hans forstørret så det er godt mulig. Jeg vil tippe at de gjør det i lag. At han er den som har kunnskapene/ferdighetene innen fotografering. Det har han selv opplyst om. Hun sier hvordan hun vil ha bildene. Hvilket gjør det hele bare tragisk. Endret 28. desember 2014 av gjestvest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 28. desember 2014 #3592 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg har ikke fulgt så mye med på fotballfrue eller disse trådene, men ser at flere medier skriver om redigeringen også. Var det brukere fra KG som "avslørte" saken, eller ble det diskutert her fordi media skrev om det? Det begynte vel her med at flere brukere la ut før- og etter bilder fra bloggen og så tipset de media etter hvert. Det var ekstremt stor forskjell på enkelte av bildene. Litt spenning i en kjedelig romjul ;-) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 28. desember 2014 #3593 Del Skrevet 28. desember 2014 Nr 1. " Vi" er ikke representativt her nei kommentarer kommer av alle slag. Det er ingen som tvinger bloggere til å poste bilder av kroppene deres. Om de ikke takler kommentarer av alle slag, hvorfor ha en blogg der du eksponerer deg selv? Nr 2. Retusjere bilder er en ting, REDIGERE bilder er ikke en liten uskyldig handling. Hun forandrer kropp, fingre, hår, hodeform, ansiktsform hals osv. Det er ikke noe som skal eller burde normaliseres! Det har jeg da heller ikke sagt? Synes bare dette blir litt for hardt reagert på, da det trossalt er INTERNETT. Og hva annet forventer vi egentlig, når kroppssynet er så forvridd den dag i dag? Den ene kommentaren jeg nevnte, hvem er det som har det i seg til å skrive slikt.. Skrev også "vi" i gåsetegn, da jeg ikke anser meg selv som en "vi". Det jeg mente med det, er rett og slett at "vi", da altså dagens ungdom og dette kroppssynet, er skylden til at slike ting gjøres. Forøvrig også dagens voksne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 28. desember 2014 #3594 Del Skrevet 28. desember 2014 Det begynte vel her med at flere brukere la ut før- og etter bilder fra bloggen og så tipset de media etter hvert. Det var ekstremt stor forskjell på enkelte av bildene. Litt spenning i en kjedelig romjul ;-) Hehe, da burde jo avisen gi dere cred for avsløringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 28. desember 2014 #3595 Del Skrevet 28. desember 2014 Det har jeg da heller ikke sagt? Synes bare dette blir litt for hardt reagert på, da det trossalt er INTERNETT. Og hva annet forventer vi egentlig, når kroppssynet er så forvridd den dag i dag? Den ene kommentaren jeg nevnte, hvem er det som har det i seg til å skrive slikt.. Skrev også "vi" i gåsetegn, da jeg ikke anser meg selv som en "vi". Det jeg mente med det, er rett og slett at "vi", da altså dagens ungdom og dette kroppssynet, er skylden til at slike ting gjøres. Forøvrig også dagens voksne! Indirekte sier du det jo, for du plasserer skylden hos "oss". Når det gjelder fotballfrue så faller din logikk bort, fordi nettopp 90% av kritikken hun får basert på sin frivillige eksponering av kropp handler om at hun fremmer et usunt og urealistisk bilde av kvinnekroppen fordi det er for TYNN! Allikevel redigerer hun hele kroppen sin fra det usannsynlige tynne til det ekstreme. Om Caroline blir så lei seg av kommentarer og "pirk" hun får for kroppen sin kan hun faktisk la vær å vise den frem i den grad hun gjør. Det er selvvalgt. Løsningen er ihvertfall ikke å redigere seg selv til det ugjenkjennelige å forsvare det med "press" utenfra. Dette opplever vi alle, og det er derfor man heller må snu trenden. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 28. desember 2014 #3596 Del Skrevet 28. desember 2014 Indirekte sier du det jo, for du plasserer skylden hos "oss". Når det gjelder fotballfrue så faller din logikk bort, fordi nettopp 90% av kritikken hun får basert på sin frivillige eksponering av kropp handler om at hun fremmer et usunt og urealistisk bilde av kvinnekroppen fordi det er for TYNN! Allikevel redigerer hun hele kroppen sin fra det usannsynlige tynne til det ekstreme. Om Caroline blir så lei seg av kommentarer og "pirk" hun får for kroppen sin kan hun faktisk la vær å vise den frem i den grad hun gjør. Det er selvvalgt. Løsningen er ihvertfall ikke å redigere seg selv til det ugjenkjennelige å forsvare det med "press" utenfra. Dette opplever vi alle, og det er derfor man heller må snu trenden. Den siste der er jeg enig i Tenk for ett signal det må sende til unge jenter, først og fremst. CBE er jo tynn og fin nok fra før av, så det sender ut ett helt feil signal. Men samtidig - burde vi egentlig ha ventet oss noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstkvinnen Skrevet 28. desember 2014 #3597 Del Skrevet 28. desember 2014 Hehe, da burde jo avisen gi dere cred for avsløringen 730.no gir kvinneguiden all ære :D Hvilke andre forumer diskuterer de henne? Ikke si dib da, der vris alle tråder om til å handle om brukerne selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 28. desember 2014 #3598 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Den siste der er jeg enig i Tenk for ett signal det må sende til unge jenter, først og fremst. CBE er jo tynn og fin nok fra før av, så det sender ut ett helt feil signal. Men samtidig - burde vi egentlig ha ventet oss noe annet? Ja, selvfølgelig Vi skal forvente at voksne damer - og spesielt mødre - er såpass trygge på seg selv at de ikke føler et behov for å redigere seg selv til det ugjenkjennelig. Tenk om Caroline hadde brukt sin påvirkningskraft til å tørre å tro på at hun er bra nok, og vist sine hundre tusen lesere dette hver dag istedenfor for det tragiske presset hun selv lider under, og enda verre, er med å gjøre større for andre. Endret 28. desember 2014 av Odenator 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 28. desember 2014 #3599 Del Skrevet 28. desember 2014 730.no gir kvinneguiden all ære :D Hvilke andre forumer diskuterer de henne? Ikke si dib da, der vris alle tråder om til å handle om brukerne selv. klikk.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 28. desember 2014 #3600 Del Skrevet 28. desember 2014 Ja, selvfølgelig Vi skal forvente at voksne damer - og spesielt mødre - er såpass trygge på seg selv at de ikke føler et behov for å redigere seg selv til det ugjenkjennelig. Tenk om Caroline hadde brukt sin påvirkningskraft til å tørre å tro på at hun er bra nok, og vist sine hundre tusen lesere dette hver dag istedenfor for det tragiske presset hun selv lider under, og enda verre, er med å gjøre større for andre. Enig i den og Men igjen synes jeg det blir feil å gi henne "all skyld" i dette, da det jo har eksplodert. Andre bloggere anklager henne jo, mediene skriver masse rart, og det er her jeg synes at søkelyset kanskje burde endres. Det er ikke bare hennes feil, men dette gjorde at det eksploderte. Synes fortsatt det blir feil å gi henne all skyld, da det er mange fler av det slaget. CBE er vel bare den første som har blitt avslørt i å lyve om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg