Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Joa, men nå var jo LKE opptatt med å diskutere fløte på SoMe-gruppa tidligere idag, så da har nok fokuset vært på det så langt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten ting, som jeg også så at en annen hadde vært innpå, er ikke dette jobben hennes? Altså å skrive blogginnlegg? Jeg skjønner ikke hvordan disse artiklene liksom kommer utenom jobben? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Francis skrev:

☺️ Snakkes til påske?

Avtale! Sender deg mail om det er noe jeg ikke forst..har noen kritiske spørsmål :)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Francis skrev:

Ellers anbefaler jeg denne artikkelen: (for de som orker å lese etter å ha brukt noen uker på de på bloggen)

http://waterfootprint.org/media/downloads/Hoekstra-2012-Water-Meat-Dairy.pdf

Kommer tilbake med kommentar om noen uker. Forutsatt at jeg får innvilget undervisningsfri og hjemmekontor. Hvis ikke vet jeg ikke helt når jeg er ferdig med å lese og stille meg kritisk til innholdet. August kanskje, passer det for deg? 

Sånn helt ærlig syns jeg kjøttforbruk sett opp mot klima, helse og dyrevelferd er ett av mange viktige tema. I innlegget til C syns jeg kanskje klimabiten datt litt ut. Jeg tror nok hun ville dratt en større del av klimalasset ved å gjøre andre, men kanskje større endringer. For eksempel er det mulig å kutte ned på fest-stæsj, kjøpt på Etsy.com og fraktet med båt og fly fra andre siden sv verden. Det vil synes på bloggen også, men det er kanskje meningen at denne endringen skal være "usynlig" og ikke endre bloggene innhold. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cornucopia skrev:

Reserverer denne plassen litt.

Ja....jeg tror jeg ville gjort det samme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BlendaSensitive skrev:

http://imgur.com/AoumHTl

Låter jo bra.

Men hva betyr; "kutte ut rødt kjøtt fra vårt kosthold (med noen forbehold) ...(..)". Hva innebærer med forbehold? når man er gjest og blir servert dette? merkedager? på restaurant? eller når man har lyst?

Antageligvis at mange av middagene som tidligere har vært rødt kjøtt blir byttet ut med kylling og fisk?

Jeg har selv begynt å spise mindre rødt kjøtt, men noen forbehold. De forbeholdene er gjerne de 4 gangene i halvåret jeg har lyst på biff, et par ganger i året jeg lager steik, eller hvis jeg får det servert. Alt inkludert vil jeg anta at jeg spiser rødt kjøtt et sted mellom 2 og 5 ganger pr månded. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Gosa skrev:

Det velkjente Berg Eriksenske tallsystemet. Nytt valgfag på videregående fra og med høsten 2015.

Takk for hysterisk god underholdning de siste fire-fem sidene.

Det har vært veldig gøy her i kveld. Jeg liker samfunns-caroline 😂

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amafalathiel skrev:

Det har vært veldig gøy her i kveld. Jeg liker samfunns-caroline 😂

Har Komikerfruemannen plutselig fått en konkurrent her? ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gosa skrev:

Skriver hun det? :ohmy:

Skjønner ikke helt at jeg blir sjokkert, men som du sier - nar man tror det ikke kan...

En av dem skriver det. Er jo ikke godt å vite hvem av dem det refererer til 😈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har det nå forsvunnet kommentarer fra kjøttinnlegget. Blant annet svarte LK meg om at det var oppsiktsvekkende at noen kunne lese, forstå og stille seg kritisk til 200 sider forskning på en dag (jeg, og alle her inne, burde ta det som et kompliment). Svaret er borte nå. Må huske å ta print screen neste gang. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, PecanPie skrev:

Hos meg har det nå forsvunnet kommentarer fra kjøttinnlegget. Blant annet svarte LK meg om at det var oppsiktsvekkende at noen kunne lese, forstå og stille seg kritisk til 200 sider forskning på en dag (jeg, og alle her inne, burde ta det som et kompliment). Svaret er borte nå. Må huske å ta print screen neste gang. 

http://carolinebergeriksen.no/2016/01/19/pa-tide-a-gjore-noe-for-klimaet/comment-page-2/#comment-1737042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. desember 2015 at 13.16, Snøsøta skrev:

kjekt med feilsitering...

Endret av PecanPie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, loffen skrev:

Dette blir jo bare mer og mer festlig! :popcorn:

Tror vi kan spleise på en større spade til dem snart. En snøskuffe kanskje.

😂

Ingen gode journalister nileser alle sidene de får tildelt. En del av det å utvikle en kritisk sans, er jo nettopp å velge ut og bearbeide informasjon. Jeg sier ikke at mediene er feilfrie, men vi hadde ikke hatt mange aviser hvis alle journalister brukte 90% av hverdagen på å lese seg opp på hver minste detalj.  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere! Takk for en underholdende kveld. La oss gjenta dette litt oftere, og ikke bare én gang i året..

:fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke det innlegget fra LKE. 

Oppsummering:

1. De har ikke begynt med noe nytt, samfunnsaktuelle temaer har de skrevet om, i likhet med SE, i årevis. 

2. For noen tar det lang tid å lese forskning på norsk. 

3. Kritisk syn på det du leser får du kun ved saktelesing. Ingen som leser fort kan være kritiske. 

4. Ferdig snakka. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten var så ironisk at jeg klarte å overse et annet vittig element; Costume (?)-bladet på ett av bildene.  Synes liksom ikke det funker å være anti-forbruk også bedrive produktplassering i samme innlegg. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...