Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Ultiva skrev:

Men har ikke både Sophie Elise og Mamma til Michelle stengte kommentarfelt? Og de er jo høyere oppe på blogglisten enn CBE?

Spørsmålet er vel om CBEs fans er dedikerte nok til å fortsette å gi henne den rosen og bekreftelsen hun lever for, hvis hun stenger kommentarfeltet. Jeg har inntrykk av at MtM får og leser store mengder hetsende og hyllende kommentarer, selv om de ikke blir publisert, og når jeg har sett nivået på hennes fans, fremstår CBE-fansen som avbalanserte nobelprisvinnere til sammenligning. Ser ikke for meg at de kommer til å fortsette å kommentere ut i intet. Jeg tror CBE har blitt avhengig av den positive bekreftelsen hun får i kommentarfeltet, og da er vel løsningen å ha det åpent, men med streng sensur.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, Ultiva skrev:

Men har ikke både Sophie Elise og Mamma til Michelle stengte kommentarfelt? Og de er jo høyere oppe på blogglisten enn CBE?

De lever helt andre liv enn CBE, begge har mer dynamiske liv hvor det er spenningsmomenter rundt kjærester og valg de tar. De utleverer mye mer personlig og de er både yngre og har nok en mye yngre leserskare. CBE lever jo det "perfekte" liv som ikke gir noen spenningsmomenter til leserne. Der er det kommentarfeltet som gir bloggen brodd. 

Skrevet
27 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det vet jeg sannelig ikke :vetikke: for jeg har aldri lest de bloggene. 

Jeg leser ikke bloggen til SE og er sjelden innom MtM og CBE (muligens ukentlig), men jeg får med meg veldig mye her på Rampelys da 😁😁

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 timer siden, Atheena skrev:

De lever helt andre liv enn CBE, begge har mer dynamiske liv hvor det er spenningsmomenter rundt kjærester og valg de tar. De utleverer mye mer personlig og de er både yngre og har nok en mye yngre leserskare. CBE lever jo det "perfekte" liv som ikke gir noen spenningsmomenter til leserne. Der er det kommentarfeltet som gir bloggen brodd. 

Det tror jeg du har helt rett i. CBE er nok helt avhengig av to ting for å ha en viss bloggsuksess; kommentarfeltet sitt og denne debattråden på KG. Om vi ikke diskuterte henne her inne så hadde nok seertallene sunket mye.

Endret av Ultiva
  • Liker 7
Skrevet
35 minutter siden, Ultiva skrev:

SE er kontroversiell pga operasjonene og at hun tar del i det aktuelle nyhetsbildet utover "vanlig" rosablogging. Dama ble jo kåret til medianorges mektigste kvinne, og at hun bruker engasjementet sitt til å sette lys på saker som de tradisjonelle mediene ikke helt klarer å formidle til de unge. I tillegg til å vise frem nyeste kjolen fra Nelly, selfølgelig ;) 

MammatilMich... vel hun lever av å utbrodere barna, kroppen og kjærlighetslivet sitt og komme med misvisende overskrifter. Hun er jo blitt en type realityserie der man må sjokkerere mest mulig for å klare å sanke lesere, og det er på mange måter ganske trist. 

CBE prøver seg jo (f.eks rumpebildet), men hun er nok litt for gammel og litt for "polert" til at man skal la seg sjokke eller syns det hun gjør er spennende. Hun er på mange måter "fastkjørt" i det imaget hun har bygget opp. Og da trenger man et kommentarfelt som er åpent for at leserne skal la seg fenge, tror jeg.

• Liker 10
Gjest Snøsøta
Skrevet

Hverken SE eller MtM blir noe særlig diskutert her inne på Rampelys sammenlignet med CBE, hun står i en særstilling når det kommer til leserengasjement rundt bloggen. Det betyr også at hun er mer avhengig av et åpent kommentarfelt enn de andre. Hvor mange er det ikke som leser CBE for kommentarfeltet? Selv har jeg mange ganger tatt meg selv i å scanne gjennom de siste innleggene og bare stanse ved de som har et høyt antall kommentarer. Bloggen i seg selv er jo dørgende kjedelig!

Jeg har vært innom SE noen ganger og der var det omvendt. Jeg har lest et par av innleggene hennes og de har vært lesverdige. Kommentarfeltet derimot var dørgende kjedelig, bare fjortishyllest eller hat. Du er vakker, du er stygg, langt drøyere kommentarer og personkarakteristikk enn på CBE sin blogg.

Skrevet
53 minutter siden, Nana skrev:

Jeg syns ikke det er så rart eller uventet at de ikke klarer å forholde seg til konstruktiv kritikk. Det er vel en blanding av utdanning og sosialisering som skaper og former mennesker for å se litt rundt på det. Det er under studier og i arbeidslivet at man slipes mot andre mennesker, lærer å innrette og innpasse seg. Både studier og yrkesliv krever at man kan være objektiv, sette seg inn i andres situasjon, svelge kameler og lære og ta til seg nye meninger og synpunkter. 

LKE og CBE i sine livssituasjoner der de studerer på nettet og jobber for seg selv og med hverandre har aldri fått denne "sosialiseringen" om man kan kalle det det. LKE er riktignok fotballspiller, noe som krever teamarbeid men også en høy grad av selvstendighet og individualisme - og på en helt annen måte enn i et normalt yrkesliv. 

Jeg tror rett og slett de ikke har den nødvendige "opplæringen" i hvordan takle konstruktiv kritikk. Kanskje de ikke en gang helt er klar over hva som er konstruktiv kritikk og hvor nyttig det er? Når man går sånn, delvis oppå hverandre; jobber sammen, bor sammen og tar avgjørelser sammen omtrent fullstendig uten påvirkning fra omverdenen så kommer man i sin egen boble. Hvor mye impulser har de utenfra som de ikke har valgt selv?

De kunne valgt så mye annet enn å blogge. De kunne fått gode utdannelser og meningsfylte yrker. I stedet har de valgt å blogge om overfladiske emner. Jeg syns det er litt trist at de får kredibilitet ved at vi (også jeg) lar oss provosere, engasjere og analyserer det de fronter på bloggen. 

Veldig sant. Det andre er jo at både blogg og fotballspilling på høyt nivå er sentrert rundt eget ego i veldig stor grad. Alt handler om seg selv og sitt på alle nivåer. 

Skrevet

Så godt å lese saklige gode innlegg her nå! Håper cbe tar en titt her også, her er det mye hun, de, firmaet og bloggen kan ta til seg og vokse på. 

• Liker 13
Skrevet
31 minutter siden, Atheena skrev:

Veldig sant. Det andre er jo at både blogg og fotballspilling på høyt nivå er sentrert rundt eget ego i veldig stor grad. Alt handler om seg selv og sitt på alle nivåer. 

Narsissisme kan være utbredt blant bloggere. Grandiose selvbilder, ingen evne til å ta kritikk, pynte på sannheten eller lyve er sider av narsistisk personlighet.

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, Snøsøta skrev:

For the record, google finner ingen treff hvor noen sier hun ser ut som et anoreksiavrak, eller noen kommentar om at LKE har for mange toalettvesker… Vanskelig det der med å dokumentere konkrete eksempler altså.

At Google ikke finner dem betyr ikke at de ikke har eksistert. Sannsynligvis er det endel sånt hun (eller kanskje LK) typisk velger å slette/ikke publisere. 

Må hun dokumentere det for at du skal tro det er sant at noen har sagt det? Det er jo plenty av folk som slenger styggere kommentarer enn det så jeg har ingen problemer med å tro noen har sagt det.

At det er lite relevante eksempler nå er en annen ting. (Da kritikken i kommentarfeltet går på mangel på svar på de ordentlig/saklige kommentarene. Alle skjønner jo at hun ikke gidder å svare på ren drittslenging- så det hadde hun ikke trengt å nevne engang.)

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Snøsøta skrev:

Ja, lykke til da CBE. Alle de innleggene som har skapt engasjement og fått mange kommentarer har hatt høy temperatur i kommentarfeltet. Få bloggere har profittert mer på krangel med kritikere enn den.

For the record, google finner ingen treff hvor noen sier hun ser ut som et anoreksiavrak, eller noen kommentar om at LKE har for mange toalettvesker… Vanskelig det der med å dokumentere konkrete eksempler altså.

Er vel neppe noen som har kalt henne anoreksiavrak etter at hun sluttet å redigere bort halve kroppen og plutselig ble normalvektig.

• Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, *Emma* skrev:

At Google ikke finner dem betyr ikke at de ikke har eksistert. Sannsynligvis er det endel sånt hun (eller kanskje LK) typisk velger å slette/ikke publisere. 

Må hun dokumentere det for at du skal tro det er sant at noen har sagt det? Det er jo plenty av folk som slenger styggere kommentarer enn det så jeg har ingen problemer med å tro noen har sagt det.

At det er lite relevante eksempler nå er en annen ting. (Da kritikken i kommentarfeltet går på mangel på svar på de ordentlig/saklige kommentarene. Alle skjønner jo at hun ikke gidder å svare på ren drittslenging- så det hadde hun ikke trengt å nevne engang.)

Problemet slik jeg ser det, er at hun reagerer på disse stygge kommentarene (som jeg er helt enig i vi skal reagere på!!) med å stappe de saklige, men kritiske kommentarene i samme bås som de usaklige. Hun retter baker for smed. Det minner meg om en viss engleskoleinnehaver som avviser rimelig kritikk mot englebabbel med at hun får så mye urimelig kritikk av kjolene sine, og så blir alt sauset sammen.

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, *Emma* skrev:

Så en kommentar om at det er fjollete at LKE hadde flere toalettmapper er altså så hetsende/krenkende/drittslenging at den ikke fortjener å publiseres?! Forklarer timian-logikken..

:klo: 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Er vel neppe noen som har kalt henne anoreksiavrak etter at hun sluttet å redigere bort halve kroppen og plutselig ble normalvektig.

Nettopp. Hun selv har imidlertid vært veldig opptatt av at alle kritiserer henne for å være for tynn, og har skrevet sutreinnlegg og "snakket ut i media" om det:

http://www.vg.no/rampelys/fotballfrue-hevder-hun-ble-vraket-fra-tv-2-program-fordi-hun-er-for-tynn/a/10051694/

http://www.tv2.no/a/3586663

Og dette mens de drev og redigerte henne tynnere. Så utrolig sprøtt!

• Liker 25
Gjest Bergensia
Skrevet
16 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Jeg får inntrykket av at å bli omtalt som normalvektig er like hetsende i hennes ører som å blir kalt "anoreksiavrak":vetikke:

Skrevet
17 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Så en kommentar om at det er fjollete at LKE hadde flere toalettmapper er altså så hetsende/krenkende/drittslenging at den ikke fortjener å publiseres?! Forklarer timian-logikken..

:klo: 

Nei ikke hetsende eller krenkende - men rimelig teit og usaklig er det da ;)

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Problemet slik jeg ser det, er at hun reagerer på disse stygge kommentarene (som jeg er helt enig i vi skal reagere på!!) med å stappe de saklige, men kritiske kommentarene i samme bås som de usaklige. Hun retter baker for smed. 

Enig i det - og det skrev jeg jo også. At de ikke er relevante egentlig i den samtalen folk har forsøkt å få igang nå. Prøvde bare å "forklare" hvorfor google ikke nødvendigvis fant kommentarer med akkurat den ordlyden ;) 

Skrevet
3 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Siden bloggen tross alt er en arbeidsplass, så håper jeg at den består. Jeg ønsker ikke noen arbeidsløshet. Og jeg er også klar over at jeg ikke har noe særskilt krav på å legge føringer på hva som skrives på bloggen. Vel, hvis man ser bort ifra utidig bruk og utlevering av en ikke-medvitende tredjepart (barn) og et heller lemfeldig forhold til fakta, sannhet og lovverk.

Å stenge kommentarfeltet vil være å skyte seg selv i foten. Ikke bare for underholdningsverdiens skyld, men muligheten til å interagere med bloggeren - i dette tilfelle den virtuelle venninna - er en av grunnpilarene i en (rosa-)bloggs eksistens. Fjerner man den, så ramler hele korthuset sammen. CBE-bloggen er hverken sterk eller god nok til å stå alene uten et kommentarfelt. Og å begynne med en enda hardere/strengere sensur, vil bare resultere i at bloggen blir en endelig parodi på seg selv og at den etterlengtede troverdigheten forblir et fordums ønske.

Jeg vet ikke. Jeg har lest at andre toppbloggere har stengt kommentarfeltet sitt, sånn som Sophie Elise? Stemmer ikke det?

Jeg tror at uansett hva hun skriver, fotograferer og legger ut på bloggen så vil det være hets mot henne. Det er tydeligvis noe hun gjør og representerer som ergrer veldig mange. Jeg tror ikke det kommer til å gi seg heller. Hun blir en slags ... bloggeren vi alle ønsker dit peppern gror? Stemmer det?

Skrevet
9 minutter siden, Grinebiterinnen skrev:

Jeg vet ikke. Jeg har lest at andre toppbloggere har stengt kommentarfeltet sitt, sånn som Sophie Elise? Stemmer ikke det?

Jeg tror at uansett hva hun skriver, fotograferer og legger ut på bloggen så vil det være hets mot henne. Det er tydeligvis noe hun gjør og representerer som ergrer veldig mange. Jeg tror ikke det kommer til å gi seg heller. Hun blir en slags ... bloggeren vi alle ønsker dit peppern gror? Stemmer det?

Personlig gir jeg beng i CBE. Men jeg ønsker fenomenet dit peppern gror. Dvs det fenomenet at man ved å skrive narsisistisk og miljøfiendtlig vås,  kan bli en person med stor mediemakt, uten å stå til ansvar for noen, samtidig som man tar inntekten fre de som faktisk MÅ stå til ansvar. 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Grinebiterinnen skrev:

Tenk om det hadde vært så enkelt. Hun sa i et intervju et eller annet sted at hun hadde et dra-til-tryne og at det var derfor hun fikk all denne kritikken. Jeg skrev da og mener fortsatt det samme, hun har en dra-til-oppførsel. Det er oppførselen som provoserer. Måten hun fremstiller seg selv, at hun tar til seg såkalt konstruktiv kritikk (jf. spørsmål om å skrive luksus vs budsjett innlegg eller instagramstory innlegg), og alt annet enn det er hets, gørr fra nettroll som kun er ute etter å kritisere henne for absolutt alt. 

Som ei kommenterte lengre oppe, det blir for dumt å gå ut i media og klage over at man får kommentarer over at man er for tynn, ser syk ut når man selv redigerer seg tynnere. Det er noe som skorter da..

Hun skyldte på leserne når det kom til både kommentar- og bildejukset, hun omtaler eksperter på sitt felt som såkalte, hun etterspør bevis, men forholder seg ikke til bevisene, hun fremhever seg selv på en smakløs måte (jf. karakterer, pensjoneres om 5 år, osv) og hun lyver så hun tror på det selv.

• Liker 26
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...