Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun har virkelig nådd det ultimate lavmål, nå er det synd på henne, alle skriver hetsende kommentarer og det er kun noen en sjelden gang som er konstruktive. Går det virkelig an.... tragisk hele greia.

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke at hun gidder å bry seg engang. Det er  jo tusenvis av folk som bare synes hun er best i hele verden, det burde da holde rikelig. Hun blir dyrket av kvinner i alle aldre og samfunnslag. Og så hisser hun seg opp fordi noen kommenterer hvor mange toalettmapper mannen hennes har? 

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
Skrevet (endret)
7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg skjønner ikke at hun gidder å bry seg engang. Det er  jo tusenvis av folk som bare synes hun er best i hele verden, det burde da holde rikelig. Hun blir dyrket av kvinner i alle aldre og samfunnslag. Og så hisser hun seg opp fordi noen kommenterer hvor mange toalettmapper mannen hennes har? 

Et slikt innlegg skaper engasjement hos de som hyller henne. Smørkaffe- og slike innlegg gir lite kommentarer, mens mammapoliti- og dette innlegget får de som hyller henne til å hamre løs på tastaturet i sympati for at venninnen blir utsatt for slike nettroll.

Så.. ikke sikkert hun bryr seg sånn egentlig. Personlig tror jeg at hun ikke bryr seg, hun vil bare skape klikk og engasjement på tampen av året. Tror det er viktig for henne at akkurat disse dagene og det nye året blir anderledes enn for ett år siden..

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

De gangene vi reagerer mest er ofte når folk har et poeng med kritikken sin... ;) Så kanskje de følte seg truffet, og derfor ble det vanskelig å heve seg over kritikken? Ikke godt å vite. Det kan også være at de har dårlige rådgivere eller ikke benytter seg av de? For det blogginnlegget er de ikke tjent med. Dvs. om de blir sint eller lei seg over kritikk bør de snart lære seg å håndtere det internt, for nå "flyter det over" av slike og lignende reaksjoner fra bloggere. Hvis de ønsker å bli tatt seriøst, så er ikke dette rette måten. Men hvis man skal se på de som "stakkarslige" mennesker som ikke takler motbør, så vær så god bare fortsett. I den virkelige verden - arbeidslivet - gjør man ikke slikt.

Skrevet
2 minutter siden, Asti skrev:

De gangene vi reagerer mest er ofte når folk har et poeng med kritikken sin... ;) Så kanskje de følte seg truffet, og derfor ble det vanskelig å heve seg over kritikken? Ikke godt å vite. Det kan også være at de har dårlige rådgivere eller ikke benytter seg av de? For det blogginnlegget er de ikke tjent med. Dvs. om de blir sint eller lei seg over kritikk bør de snart lære seg å håndtere det internt, for nå "flyter det over" av slike og lignende reaksjoner fra bloggere. Hvis de ønsker å bli tatt seriøst, så er ikke dette rette måten. Men hvis man skal se på de som "stakkarslige" mennesker som ikke takler motbør, så vær så god bare fortsett. I den virkelige verden - arbeidslivet - gjør man ikke slikt.

Jeg lurer på om jeg skal begynne slik på arbeidsplassen min? Slenge opp "det er så synd på meg, alle misforstår, ingenting er konstruktivt nok, alt er personlig kritikk, alle er stygge med meg" oppslag på personalrommet et par ganger i uka... Jajamen!

• Liker 10
Gjest Snøsøta
Skrevet

Ja, lykke til da CBE. Alle de innleggene som har skapt engasjement og fått mange kommentarer har hatt høy temperatur i kommentarfeltet. Få bloggere har profittert mer på krangel med kritikere enn den.

For the record, google finner ingen treff hvor noen sier hun ser ut som et anoreksiavrak, eller noen kommentar om at LKE har for mange toalettvesker… Vanskelig det der med å dokumentere konkrete eksempler altså.

Skrevet

Er det bekreftet noen steds at hun skal bli en del av United Influencers?

Skrevet
1 time siden, Snøsøta skrev:

Ja, lykke til da CBE. Alle de innleggene som har skapt engasjement og fått mange kommentarer har hatt høy temperatur i kommentarfeltet. Få bloggere har profittert mer på krangel med kritikere enn den.

For the record, google finner ingen treff hvor noen sier hun ser ut som et anoreksiavrak, eller noen kommentar om at LKE har for mange toalettvesker… Vanskelig det der med å dokumentere konkrete eksempler altså.

Skap et fiendebilde, står det i Blogging101.

Det trenger ikke være reellt.

• Liker 7
Skrevet

En lang periode har hun jo bare melket kua, så har det ført til nedgående lesertall og nå følger hun UI-strategien. Det er jo litt interessant hva dette nye "engasjementet" kan gjøre med lesertallene i 2016. Det er klart hun vil høste mye sympati i innlegget sitt, men hun er nødt til å dra frem ytterpunktene for å gjøre det, bruke de sterkeste ordene som eks. anoreksivrak. 

Samt at det er mer og mer vanskelig å skille hvem som "snakker" til oss i disse innleggene som er ment å være engasjerende. Er det LKE eller er det CBE eller skriver de sammen? Det samme i kommentarfeltet. Hun skriver jo aldri offentlig, det er han som tar på seg rollen for å diskutere i det offentlige rom som i eks. FB gruppen stort og smått... men jeg har sett at også hun kan ha en krass tone, så hvem som skriver hva er jo egentlig like vanskelig å avgjøre som hvem kom først av høna og egget. 

Skrevet
9 timer siden, Milio skrev:

Jeg er enig. Tenker det er vel på tide at CBE finner noe nytt å gjøre enn bloggen. Spesielt hvis den er så ødeleggende som hun skal ha det til.

Tipper nok heller at bloggen består, men at kanskje kommentarfeltet blir stengt.. en stund?

Gjest hulderjenta
Skrevet

Tror ikke kommentarfeltet stenges. De kan jo herske og redigere der så mye de selv vil, og mange klikker seg jo innom bloggen for å lese der også.Spesielt når det stormer. 

Skrevet

Jeg syns ikke det er så rart eller uventet at de ikke klarer å forholde seg til konstruktiv kritikk. Det er vel en blanding av utdanning og sosialisering som skaper og former mennesker for å se litt rundt på det. Det er under studier og i arbeidslivet at man slipes mot andre mennesker, lærer å innrette og innpasse seg. Både studier og yrkesliv krever at man kan være objektiv, sette seg inn i andres situasjon, svelge kameler og lære og ta til seg nye meninger og synpunkter. 

LKE og CBE i sine livssituasjoner der de studerer på nettet og jobber for seg selv og med hverandre har aldri fått denne "sosialiseringen" om man kan kalle det det. LKE er riktignok fotballspiller, noe som krever teamarbeid men også en høy grad av selvstendighet og individualisme - og på en helt annen måte enn i et normalt yrkesliv. 

Jeg tror rett og slett de ikke har den nødvendige "opplæringen" i hvordan takle konstruktiv kritikk. Kanskje de ikke en gang helt er klar over hva som er konstruktiv kritikk og hvor nyttig det er? Når man går sånn, delvis oppå hverandre; jobber sammen, bor sammen og tar avgjørelser sammen omtrent fullstendig uten påvirkning fra omverdenen så kommer man i sin egen boble. Hvor mye impulser har de utenfra som de ikke har valgt selv?

De kunne valgt så mye annet enn å blogge. De kunne fått gode utdannelser og meningsfylte yrker. I stedet har de valgt å blogge om overfladiske emner. Jeg syns det er litt trist at de får kredibilitet ved at vi (også jeg) lar oss provosere, engasjere og analyserer det de fronter på bloggen. 

• Liker 43
Gjest Zeitgeist
Skrevet
9 minutter siden, Grinebiterinnen skrev:

Tipper nok heller at bloggen består, men at kanskje kommentarfeltet blir stengt.. en stund?

Siden bloggen tross alt er en arbeidsplass, så håper jeg at den består. Jeg ønsker ikke noen arbeidsløshet. Og jeg er også klar over at jeg ikke har noe særskilt krav på å legge føringer på hva som skrives på bloggen. Vel, hvis man ser bort ifra utidig bruk og utlevering av en ikke-medvitende tredjepart (barn) og et heller lemfeldig forhold til fakta, sannhet og lovverk.

Å stenge kommentarfeltet vil være å skyte seg selv i foten. Ikke bare for underholdningsverdiens skyld, men muligheten til å interagere med bloggeren - i dette tilfelle den virtuelle venninna - er en av grunnpilarene i en (rosa-)bloggs eksistens. Fjerner man den, så ramler hele korthuset sammen. CBE-bloggen er hverken sterk eller god nok til å stå alene uten et kommentarfelt. Og å begynne med en enda hardere/strengere sensur, vil bare resultere i at bloggen blir en endelig parodi på seg selv og at den etterlengtede troverdigheten forblir et fordums ønske.

Gjest Zeitgeist
Skrevet
13 minutter siden, Nana skrev:

Jeg syns ikke det er så rart eller uventet at de ikke klarer å forholde seg til konstruktiv kritikk. Det er vel en blanding av utdanning og sosialisering som skaper og former mennesker for å se litt rundt på det. Det er under studier og i arbeidslivet at man slipes mot andre mennesker, lærer å innrette og innpasse seg. Både studier og yrkesliv krever at man kan være objektiv, sette seg inn i andres situasjon, svelge kameler og lære og ta til seg nye meninger og synpunkter. 

LKE og CBE i sine livssituasjoner der de studerer på nettet og jobber for seg selv og med hverandre har aldri fått denne "sosialiseringen" om man kan kalle det det. LKE er riktignok fotballspiller, noe som krever teamarbeid men også en høy grad av selvstendighet og individualisme - og på en helt annen måte enn i et normalt yrkesliv. 

Jeg tror rett og slett de ikke har den nødvendige "opplæringen" i hvordan takle konstruktiv kritikk. Kanskje de ikke en gang helt er klar over hva som er konstruktiv kritikk og hvor nyttig det er? Når man går sånn, delvis oppå hverandre; jobber sammen, bor sammen og tar avgjørelser sammen omtrent fullstendig uten påvirkning fra omverdenen så kommer man i sin egen boble. Hvor mye impulser har de utenfra som de ikke har valgt selv?

De kunne valgt så mye annet enn å blogge. De kunne fått gode utdannelser og meningsfylte yrker. I stedet har de valgt å blogge om overfladiske emner. Jeg syns det er litt trist at de får kredibilitet ved at vi (også jeg) lar oss provosere, engasjere og analyserer det de fronter på bloggen. 

Jeg synes du treffer innertier'n her! Meget bra skrevet :blomst:

Skrevet
8 minutter siden, Nana skrev:

Helt enig. Det har slått meg før at de egentlig er veldig alene, og ikke har erfaring med den normale omgangen man får på studieplass, i organisasjonslivet og i arbeidslivet. Når hun møter andre folk i jobbsammenheng, så handler def om henne. Når jeg møter andre i jobbsammenheng så handler det om dem. Og om sak. Og det hjelper vel ikke at de er et ektepar som jobber sammen, og står i stormen sammen mot noe de oppfatter som angrep på dem selv, familien sin og verdiene sine. En ting er jeg sikker på, og det er at de aldri kommer til å forholde seg til kritikken her eller i kommentarfeltet som noe som angår dem. Sannsynligvis går de rett i forsvarsmodus med engang de åpner denne tråden. De minner meg om enkelte veldig gamle mennesker jeg har kjent, som har blitt helt fastlåste og mistet evnen til å ta til seg tilbakemeldinger fra omgivelsene.

• Liker 16
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Å stenge kommentarfeltet vil være å skyte seg selv i foten. Ikke bare for underholdningsverdiens skyld, men muligheten til å interagere med bloggeren - i dette tilfelle den virtuelle venninna - er en av grunnpilarene i en (rosa-)bloggs eksistens. Fjerner man den, så ramler hele korthuset sammen. CBE-bloggen er hverken sterk eller god nok til å stå alene uten et kommentarfelt. Og å begynne med en enda hardere/strengere sensur, vil bare resultere i at bloggen blir en endelig parodi på seg selv og at den etterlengtede troverdigheten forblir et fordums ønske.

Men har ikke både Sophie Elise og Mamma til Michelle stengte kommentarfelt? Og de er jo høyere oppe på blogglisten enn CBE?

Endret av Ultiva
  • Liker 2
Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 minutt siden, Ultiva skrev:

Men har ikke både Sophie Elise og Mamma til Michelle stengte kommentarfelt? Og de er jo høyere oppe på blogglisten enn CBE?

Det vet jeg sannelig ikke :vetikke: for jeg har aldri lest de bloggene. 

Gjest hulderjenta
Skrevet

MtM har i alle fall stengt kommentarfeltet, for hun var jo "Norges mest mobbede person" gjennom det, eller hva det var hun mente... 

Men hun drar jo leserne likevel, på grunn av drama og clickbaits. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...