Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Hebbbbbe skrev:

Jo. I følge norsk grammatikk skal ikke apostrof brukes slik. Det heter Vixens ærespris. Apostrof brukes kun hvis navnet slutter på s, som for eksempel Alex`genser, Lis`bok etc.

Det er en liten detalj, men det tyder på at det hele er litt useriøst...

M-m, du har helt rett. Vi har ikke apostrof når man bruker s-genitiv, eller hva det nå heter, på norsk😊 bortsett fra når ordet sluttet på s-lyd👍

Dette skulle man tro de kunne bedre. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 0.20, Emmy_H skrev:

https://www.tv2.no/underholdning/10334309/   Her sier Vixen blant annet  Det vi derimot er mye strengere på, er om noen av influencerne konsekvent bryter lovverket, kanskje til og med får irettesettelser fra noen av tilsynene, uten å justere kursen sin. Slike influencere vil ikke kunne vinne Vixen Influencer Awards i år, så fremt vi klarer å avdekke dette, naturligvis, sier hun. 

Hvorfor er da CBE finalist i 2 kategorier? Hun har fått refs angående alkoholreklame, alikevell blir dette vist på både Blogg og IG. Hun har fått refs angående merking av reklame, på NRK debatten ble hun vist frem som eksempel på ulovlig merking og forsatt klarer hun ikke å merke riktig. Sist var det denne treningsappen som ikke var merket som reklame. 

Og «æresprisen» for tro og lang tjeneste går til en bedrift som har vært forbilde for resten av bloggerverden (rosa) når det gjelder redigering av bilder, feilmerking av reklame, eksponering av mindreårige, trolling i kommentarfelt  osv.Fixen gir altså «ærespris» til noen som ikke innfrir kriteriene de selv har satt? Tenker også da på Fixen sine etiske kriterier. Asti beskriver det så bra https://influencere.wordpress.com/

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Emmy_H skrev:

Og «æresprisen» for tro og lang tjeneste går til en bedrift som har vært forbilde for resten av bloggerverden (rosa) når det gjelder redigering av bilder, feilmerking av reklame, eksponering av mindreårige, trolling i kommentarfelt  osv.Fixen gir altså «ærespris» til noen som ikke innfrir kriteriene de selv har satt? Tenker også da på Fixen sine etiske kriterier. Asti beskriver det så bra https://influencere.wordpress.com/

Jeg stusser over at CBE velger å takke leserne sine for denne prisen. Leserne har da ikke stemt henne frem som vinner i noen av kategoriene. Dette er det Vitsen-juryen, jeg mener Vixen-juryen, som har ordnet i stand. Trolig i siste liten, da prisen ikke ble annonsert på forhånd sammen med de andre. Akkurat som prisen hun vant på afterpartyet en måned etter fjorårets Vitsen.

Men ingen tvil om at dette lille miljøet vet å verne om sine. Camilla Pihl vant f eks Årets Business, selv om ingen utenfor det kommersielle SoMe-miljøet aner hvem hun er.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
20 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg stusser over at CBE velger å takke leserne sine for denne prisen. Leserne har da ikke stemt henne frem som vinner i noen av kategoriene. Dette er det Vitsen-juryen, jeg mener Vixen-juryen, som har ordnet i stand. Trolig i siste liten, da prisen ikke ble annonsert på forhånd sammen med de andre. Akkurat som prisen hun vant på afterpartyet en måned etter fjorårets Vitsen.

Men ingen tvil om at dette lille miljøet vet å verne om sine. Camilla Pihl vant f eks Årets Business, selv om ingen utenfor det kommersielle SoMe-miljøet aner hvem hun er.

Du sier det. Leserne, som hun takker så «ydmykt», stemmer henne jo aldri frem til noen pris.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Jeg er så enig! Det er da ikke leserne sin fortjeneste at hun forsatt er i bransjen. Det er ukritiske annonsører som bruker CBE som markedsføringskanal som er årsaken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Emmy_H skrev:

*noterer flittig før flytting av egen blogg*

Jeg kommer til å legge meg hulkende i fosterstilling om jeg ikke vinner en eller annen uannonsert ad hoc-pris juryen har rasket sammen, så jeg kan takke leserne for prisen. Jeg lærer tross alt av #bestiklassen

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24542649/disssøte-vant-vixen-influencer-awards

Scroll ned for bilder.

Et av de bedre bildene av CBE! Så søt og mye mer naturlig posering enn det vi vanligvis ser henne som. Merkelig nok, med tanke på at lyset ikke er tilpasset individer, fotografert spontant. De fleste røde løper bilder bruker jo bli si som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tranedatter skrev:

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24542649/disssøte-vant-vixen-influencer-awards

Scroll ned for bilder.

Et av de bedre bildene av CBE! Så søt og mye mer naturlig posering enn det vi vanligvis ser henne som. Merkelig nok, med tanke på at lyset ikke er tilpasset individer, fotografert spontant. De fleste røde løper bilder bruker jo bli si som så.

Hva er det med  lyset på de bildene? De alle fleste kom veldig uheldig ut. Synes for øvrig at bildene på bloggen fra dagens innlegg var flotte. Caroline kler kjolen veldig godt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, tranedatter skrev:

Scroll ned for bilder.

Kommentarfeltet 😆

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tørst skrev:

Interessant at "de fleste har kjøpt antrekket selv", som om det er noen bragd, liksom. 

Det var jo Min Mote som spurte i lys av reklamemerkingsdebatten. Syns det var et glimrende fokus fra Min Motes side. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secretidentity

Det er som med nyeste innlegg (dagens takkeinnlegg) at jeg nesten har lyst til å gå og henge meg. Større kvalmeri finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Tørst skrev:

Interessant at "de fleste har kjøpt antrekket selv", som om det er noen bragd, liksom. 

Haha, ja du kan så si.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tranedatter skrev:

Scroll ned for bilder.

Jeg synes og det var et fint bilde av paret. Synes både kjolen, håret og sminken hennes var veldig kledelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Jeg forstår heller ikke riktig den inderlige takketalen, hverken under utdelingen, eller på bloggen.

Hun står vendt mot kamera, altså seerne, og sier tusen, tusen takk, med ryggen mot juryen som altså valgte å gi henne denne æresprisen. Seerne/leserne har jo ikke stemt på henne! Talen hadde passet mye bedre hvis hun vant Folkets favoritt, eller blitt stemt fram av leserne i en eller annen kategori. 

Men bevares, hun skal ha at hun var veldig fin, med nydelig kjole, hår og sminke. Og så var det koselig å se at hun ble ekte rørt og overrasket. Synd at det må en ærespris til for å få henne ut av den stramme regien hun har på seg selv ellers. Så det var noen her inne som kalte henne bloggrobot - synes det er så treffende!

Når man så og hørte Funkygine under Vixen...vel hennes opptreden forklarer hvorfor hun vant de tre prisene, stemt fram av folket. Og hvorfor CBE ikke gjorde det.

Og hvorfor Funkygine har som overskrift i dag: "Jeg elsker dere."

(CBE: "En stor ære" )

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Emmy_H skrev:

Jeg er så enig! Det er da ikke leserne sin fortjeneste at hun forsatt er i bransjen. Det er ukritiske annonsører som bruker CBE som markedsføringskanal som er årsaken. 

Tror du annonsørene ville hatt et samarbeid hvis hun ikke hadde så mange lesere og følgere. De samarbeider selvfølgelig med henne fordi hun har mange trofaste lesere. Og disse leseren får hun fordi hun er den hun er, og det produktet hun leverer. Har vært i bransjen i 10-år og vist vei for andre. Tenk hvor mange flere bloggere det er i dag iforhold til tidligere år. Så at hun i dag har over 20 000 lesere  i dag er jo fantastisk. Vel fortjent ærespris. Og juryen kom med sin begrunnelse. Blir bare litt komiske å se hva dere gamle travere her inne prøver å diskreditere henne.  Hun har holdt på i 10 år og hun kommer til å fortsette i 10 år til. Og de yngste er med. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inocybe skrev:

Det var jo Min Mote som spurte i lys av reklamemerkingsdebatten. Syns det var et glimrende fokus fra Min Motes side. 

Ser uansett merkelig ut å skrive det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lin10 skrev:

Tror du annonsørene ville hatt et samarbeid hvis hun ikke hadde så mange lesere og følgere. De samarbeider selvfølgelig med henne fordi hun har mange trofaste lesere. Og disse leseren får hun fordi hun er den hun er, og det produktet hun leverer. Har vært i bransjen i 10-år og vist vei for andre. Tenk hvor mange flere bloggere det er i dag iforhold til tidligere år. Så at hun i dag har over 20 000 lesere  i dag er jo fantastisk. Vel fortjent ærespris. Og juryen kom med sin begrunnelse. Blir bare litt komiske å se hva dere gamle travere her inne prøver å diskreditere henne.  Hun har holdt på i 10 år og hun kommer til å fortsette i 10 år til. Og de yngste er med. 

Du må faktasjekke påstandene dine. Når CBE har 20.000 lesere, får Max 3000 likes på poseringsbildet og enda mindre på reklame innlegg, hvor er da engasjementet til «leserne»? CBE er akterutseilt av yngre bloggere, som foreks S.E og Funky. At markedsførere gidder å bruke CBE er en gåte, de har tydeligvis ikke fulgt  med i timen. At hun skal holde på i 10 år til har jeg ikke trua på, hva skal hun blogge om da? Mindreårige kan ikke lures til å bli eksponert (typ vi tar bilder som skal sendes til mormor), hvor mange «se på meg» bilder er av interesse når man bikker 40 med utseende som en Hollywoodfrue? Influencere er en gruppe som møter mye motstand, også fra andre en travere her inne. Vixen er dysset ned i media, og det med god grunn. Det er komisk det! Innslaget på Nytt på Nytt idag er on point👍🏼

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, formula skrev:

Jeg forstår heller ikke riktig den inderlige takketalen, hverken under utdelingen, eller på bloggen.

Hun står vendt mot kamera, altså seerne, og sier tusen, tusen takk, med ryggen mot juryen som altså valgte å gi henne denne æresprisen. Seerne/leserne har jo ikke stemt på henne! Talen hadde passet mye bedre hvis hun vant Folkets favoritt, eller blitt stemt fram av leserne i en eller annen kategori. 

Men bevares, hun skal ha at hun var veldig fin, med nydelig kjole, hår og sminke. Og så var det koselig å se at hun ble ekte rørt og overrasket. Synd at det må en ærespris til for å få henne ut av den stramme regien hun har på seg selv ellers. Så det var noen her inne som kalte henne bloggrobot - synes det er så treffende!

Når man så og hørte Funkygine under Vixen...vel hennes opptreden forklarer hvorfor hun vant de tre prisene, stemt fram av folket. Og hvorfor CBE ikke gjorde det.

Og hvorfor Funkygine har som overskrift i dag: "Jeg elsker dere."

(CBE: "En stor ære" )

Hvor ser du takketalen(e)? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...