Gjest secretidentity Skrevet 12. januar 2019 #64341 Del Skrevet 12. januar 2019 1 time siden, Ultiva skrev: https://imgur.com/a/Cx0JLws Kan hun ikke bare vise frem kjøpet i Vi Menn og bli ferdig med det. Kjolen viser forøvrig ikke bare masse sideboob, den viser i tillegg hele ryggen, har splitt opp til låret, utringing halvveis ned til navelen og kombineres med skarlagensrød leppestift. Classy. Edit: men én ting skal bedriftseierne i Treasures ha. De er ikke dumme nok til å kaste seg med på bloggernes sponsetur til Dubai. Til og med Amnesty har kritisert Espen Hilton & co for sponset luksustur til et av verdens mest kvinne- og homofiendtlige land. Herregud for en lite oppegående (blogger)bransje. Finnes det noen oppegående i den "bransjen"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. januar 2019 #64342 Del Skrevet 12. januar 2019 40 minutter siden, Kollontaj skrev: Jeg skulle ønske at reklameselger ble innført som begrep, ikke influencer. Språkrådet anbefaler "påvirker": https://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Skriverad/Avloeysarord/ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. januar 2019 #64343 Del Skrevet 12. januar 2019 Jeg vet det, men synes det er for ullent. ☺️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. januar 2019 #64344 Del Skrevet 12. januar 2019 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Jeg vet det, men synes det er for ullent. ☺️ åja! jeg liker det for jeg synes det virker skitnere enn reklameselger. Med reklameselger ser jeg for meg en profesjonell part som er mellomleddet mellom annonsør og reklamekanal - jeg synes "påvirker" er mer avslørende ift kynismen bak: "Jeg er en påvirker - målet mitt er å påvirke deg". 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 12. januar 2019 #64345 Del Skrevet 12. januar 2019 47 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Jeg ser ikke helt forskjellen på når bloggere i skriftlig form forteller leserne at de har fått utført plastisk kirurgi vs. å la tydelige silikonimplantat være fokus i bilde etter bilde og på den måten formidle det til leserne. Den visuelle formidlingen og forherligelsen gjennom bilder av slike inngrep påvirker nok faktisk bloggleserne mer, men ved å ikke innrømme det direkte så slipper man selvsagt unna diskusjoner rundt sitt ansvar som influencer. Vi snakker om en blogger som ikke ville være med å støtte opp under «sunn fornuft plakaten». Tror ikke å være sitt ansvar bevisst er så viktig for denne bloggeieren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 12. januar 2019 #64346 Del Skrevet 12. januar 2019 3 minutter siden, Emmy_H said: Vi snakker om en blogger som ikke ville være med å støtte opp under «sunn fornuft plakaten». Tror ikke å være sitt ansvar bevisst er så viktig for denne bloggeieren. Ja, det sier jo sitt, spesielt når Lars Kristian Eriksen var freidig nok til å kalle bloggen sin Suntvett.no. Er det noe de to som driver CBE.no trenger så er det nettopp litt sunn fornuft og vett, mener jeg. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. januar 2019 #64347 Del Skrevet 12. januar 2019 11 minutter siden, MissLucy skrev: åja! jeg liker det for jeg synes det virker skitnere enn reklameselger. Med reklameselger ser jeg for meg en profesjonell part som er mellomleddet mellom annonsør og reklamekanal - jeg synes "påvirker" er mer avslørende ift kynismen bak: "Jeg er en påvirker - målet mitt er å påvirke deg". Forbrukspåvirker, muligens. 😄 En påvirker høres nesten positivt ut: jeg vil påvirke deg til å slutte å røyke feks. Jeg savner et ord som dekker både det kyniske og forbrukspåvirkningen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 12. januar 2019 #64348 Del Skrevet 12. januar 2019 59 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Jeg ser ikke helt forskjellen på når bloggere i skriftlig form forteller leserne at de har fått utført plastisk kirurgi vs. å la tydelige silikonimplantat være fokus i bilde etter bilde og på den måten formidle det til leserne. Den visuelle formidlingen og forherligelsen gjennom bilder av slike inngrep påvirker nok faktisk bloggleserne mer, men ved å ikke innrømme det direkte så slipper man selvsagt unna diskusjoner rundt sitt ansvar som influencer. Enig med deg. Jeg tenker at dette er en strategi, det med å sette mye fokus på noe uten å si det direkte (så de ikke kan tas for det). Sannsynligvis vil det på et senere tidspunkt (lenge etter inngrepet, så de kan spille uskyldige) komme en reklame for et eller annet produkt/harmløs behandling som kan utføres på samme klinikk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 12. januar 2019 #64349 Del Skrevet 12. januar 2019 15 minutter siden, mikrobe said: Enig med deg. Jeg tenker at dette er en strategi, det med å sette mye fokus på noe uten å si det direkte (så de ikke kan tas for det). Sannsynligvis vil det på et senere tidspunkt (lenge etter inngrepet, så de kan spille uskyldige) komme en reklame for et eller annet produkt/harmløs behandling som kan utføres på samme klinikk. Nettopp. Bloggen er jo ikke tidligere kjent for å være bevisst sin påvirkning på lesernes forhold til kroppsbilde og idealer, noe som formålet med Sunn Fornuft-plakaten. https://influencere.wordpress.com/cbe-kroppsfokus/ https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/ http://spiseforstyrrelser.no/sunn-fornuft-plakaten/ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 12. januar 2019 #64350 Del Skrevet 12. januar 2019 (endret) 18 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Ja, det sier jo sitt, spesielt når Lars Kristian Eriksen var freidig nok til å kalle bloggen sin Suntvett.no. Er det noe de to som driver CBE.no trenger så er det nettopp litt sunn fornuft og vett, mener jeg. Suntvett.no? Og så er det vi på KG som lever i en boble?? Endret 13. januar 2019 av Emmy_H Leif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. januar 2019 #64351 Del Skrevet 12. januar 2019 27 minutter siden, Kollontaj skrev: Forbrukspåvirker, muligens. 😄 En påvirker høres nesten positivt ut: jeg vil påvirke deg til å slutte å røyke feks. Jeg savner et ord som dekker både det kyniske og forbrukspåvirkningen. manipulator? fråtsingspåvirker? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. januar 2019 #64352 Del Skrevet 12. januar 2019 29 minutter siden, Kollontaj skrev: Forbrukspåvirker, muligens. 😄 En påvirker høres nesten positivt ut: jeg vil påvirke deg til å slutte å røyke feks. Jeg savner et ord som dekker både det kyniske og forbrukspåvirkningen. det er det som er så provoserende med hele influencerkonseptet: Folk som innser at de har påvirkningskraft, men de har ikke et budskap - kun produkter og så bruker de den til å verden til et dårligere sted. Ordet influencer burde vært forbeholdt folk som vinner fredsprisen. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. januar 2019 #64353 Del Skrevet 12. januar 2019 Pusher. Men det er jo bare en ny anglisisme, dessverre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. januar 2019 #64354 Del Skrevet 12. januar 2019 3 minutter siden, Aricia skrev: Pusher. Men det er jo bare en ny anglisisme, dessverre. Reklamelanger? SoMe-høkrer? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 12. januar 2019 #64355 Del Skrevet 12. januar 2019 10 minutter siden, Aricia skrev: Pusher. Men det er jo bare en ny anglisisme, dessverre. 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Reklamelanger? SoMe-høkrer? Reklamepusher..? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 12. januar 2019 #64356 Del Skrevet 12. januar 2019 33 minutter siden, Ellenn skrev: Reklamepusher..? Djevelunge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 12. januar 2019 #64357 Del Skrevet 12. januar 2019 Søppel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 12. januar 2019 #64358 Del Skrevet 12. januar 2019 Produktprostituert 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 12. januar 2019 #64359 Del Skrevet 12. januar 2019 6 timer siden, Ultiva skrev: https://imgur.com/a/Cx0JLws Kan hun ikke bare vise dem frem i Vi Menn og bli ferdig med det. Kjolen viser forøvrig ikke bare masse sideboob; den viser i tillegg hele ryggen, har splitt opp til låret, utringing halvveis ned til navelen og kombineres med skarlagensrød leppestift. Sånn for de som mener at CBE er classy og ikke spiller på sex... Edit: men én ting skal bedriftseierne i Treasures ha. De er ikke dumme nok til å kaste seg med på bloggernes sponsetur til Dubai. Til og med Amnesty har kritisert Espen Hilton & co for sponset luksustur til et av verdens mest kvinne- og homofiendtlige land. Herregud for en lite oppegående (blogger)bransje. De ble nok bare ikke spurt. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 12. januar 2019 #64360 Del Skrevet 12. januar 2019 17 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: De ble nok bare ikke spurt. Her er mine ti cents også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg