Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Lopploella skrev:

Jeg vet null og niks om barna til Støre og Nelvik. Og veldig mye mindre om deres eget privatliv. De bildene der er virkelig noe helt annet.

var ikke Nelvik naken på radio? det er jo heller ikke helt det samme som å være naken på forsida av et blad

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Hva er det med disse kontekstene som tilsier at det IKKE ble gjort for å tjene likes, penger, klikk og beundring?

Kan man ikke stille spørsmålet den andre veien også? Hva med disse bilder viser at de er gjort for beundring og likes? Og ikke minst: hva med disse bildene sier; «jeg er så sexy!» «Kom og å ta meg..» som bildene og poseringen til cbe sier, og ikke minst operasjoner understreker. Og beklager å måtte si det, men kan du virkelig sammenligne Støre og Nelvik med CBE på noen områder? Kan ikke komme på et området hvor en slik sammenligning ikke fremstår som latterlig. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna blir flaue over foreldrene sine naken stunt , blir de nok det uavhengig om de er politiker programleder eller blogger .Er det ikke det det handler om hvordan barna opplever det? 

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
23 minutter siden, Lana01 skrev:

Hvis barna blir flaue over foreldrene sine naken stunt , blir de nok det uavhengig om de er politiker programleder eller blogger .Er det ikke det det handler om hvordan barna opplever det? 

At barn opplever det som pinlig kan jeg forstå, så hvorfor er det da så viktig for CBE å fronte kropp? De bildene ligger der ute for alltid, ikke bare ett bilde men tusenvis etter 10 år. Ikke en gang blondinebella har behov for å vise seg på denne måten, hun har vokst opp for lenge siden. Jeg skjønner at hun er så mye mer enn en blogger, imaget hennes er noe helt annet enn CBE. Og når det gjelder kropp så har vel Støre 1 bilde, mens CBE har mange fler fordi det er levebrødet hennes. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fvonk skrev:

det første der er nøyaktig samme sak som jeg refererte til og som ble postet lenger oppe i tråden, og det er jo helt tydelig et radioinnslag (selv om noen har filmet selve opptakssituasjonen). Den andre lenken gidder jeg ikke å klikke på, for dette har glidd altfor langt ut i det absurde.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Lana01 skrev:

det handler vel om hvordan, når, hvorfor og ikke minst om det er en vane for foreldrene å stille opp halv- eller helnakne. Det er lysår mellom den gjengse rosablogger og den gjengse politiker her. Det bør det være mulig selv for den minst innbitte bloggerbeundrer å innrømme.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MissLucy skrev:

det første der er nøyaktig samme sak som jeg refererte til og som ble postet lenger oppe i tråden, og det er jo helt tydelig et radioinnslag (selv om noen har filmet selve opptakssituasjonen). Den andre lenken gidder jeg ikke å klikke på, for dette har glidd altfor langt ut i det absurde.

Når det ligger videoer av en naken Live Nelvik (så vidt tildekket av sushi i den ene og et tau i den andre) på nett - og avisartikler med stillbilder av dette - har hun ikke bare vært "naken på radio" som du spurte om; hun har vært naken på video og live. Dette mener jeg kan sidestilles med CBEs rumpestunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

At barn opplever det som pinlig kan jeg forstå, så hvorfor er det da så viktig for CBE å fronte kropp? De bildene ligger der ute for alltid, ikke bare ett bilde men tusenvis etter 10 år. Ikke en gang blondinebella har behov for å vise seg på denne måten, hun har vokst opp for lenge siden. Jeg skjønner at hun er så mye mer enn en blogger, imaget hennes er noe helt annet enn CBE. 

Hvis man er så bekymret for at barna skal bli flaue over dette, hjelper  det nok lite at folk bla her inne trekker det frem gang på gang, og forteller hvor ille det er. Det forsterker jo bare budskapet om at dette er galt  Det  er også noe å tenke over. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fvonk skrev:

Når det ligger videoer av en naken Live Nelvik (så vidt tildekket av sushi i den ene og et tau i den andre) på nett - og avisartikler med stillbilder av dette - har hun ikke bare vært "naken på radio" som du spurte om; hun har vært naken på video og live. Dette mener jeg kan sidestilles med CBEs rumpestunt.

Men det er ikke kombinert med daglige bilder og informasjon om privatlivet og barna hennes.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MissLucy skrev:

det handler vel om hvordan, når, hvorfor og ikke minst om det er en vane for foreldrene å stille opp halv- eller helnakne. Det er lysår mellom den gjengse rosablogger og den gjengse politiker her. Det bør det være mulig selv for den minst innbitte bloggerbeundrer å innrømme. 

Hva med å prøve å holde deg på et saklig nivå?  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lana01 skrev:

Hvis man er så bekymret for at barna skal bli flaue over dette, hjelper  det nok lite at folk bla her inne trekker det frem gang på gang, og forteller hvor ille det er. Det forsterker jo bare budskapet om at dette er galt  Det  er også noe å tenke over. 

nei, det er ikke noe å tenke over. Det ansvaret ligger hos foreldrene. Ferdig snakka.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lana01 skrev:

Hva med å prøve å holde deg på et saklig nivå?  

du bør presisere hva i det siterte som er usaklig. Det du gjør istedet er brukerdebatt, og da blir det jo smått absurd å anklage andre for usaklighet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, MissLucy skrev:

nei, det er ikke noe å tenke over. Det ansvaret ligger hos foreldrene. Ferdig snakka.

Nei, @MissLucy. Ansvaret for det du skriver, ligger hos deg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Ansvaret for at Eriksenjentene kan være ukomfortable med hva deres foreldre legger ut om i offentligeheten ligger hos Caroline og Lars Kristian Eriksen og bare der. Det er det vi diskuterer her og ikke lat som noe annet. Nå logger jeg av. God natt.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt surrealistisk at noen faktisk mener at det å påpeke at eksponering av barn er brudd på deres rettigheter, er skadelig for barna. Det er eksponeringen som er skadelig - ikke at noen faktisk taler disse barnas privatlivs sak. Det er jo tidenes ansvarsfraskrivelse. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er jo helt surrealistisk at noen faktisk mener at det å påpeke at eksponering av barn er brudd på deres rettigheter, er skadelig for barna. Det er eksponeringen som er skadelig - ikke at noen faktisk taler disse barnas privatlivs sak. Det er jo tidenes ansvarsfraskrivelse. 

Jeg mener det er helt greit å påpeke eksponeringen av barn, og hvor denne grensen går  osv.  Har en  en egne tråd om det her og det er bra.  Det er måten det blir gjort på jeg reagerer på. Har som sagt lite til overs for tråder som denne,. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
49 minutter siden, Fvonk skrev:

45 minutter siden, Lana01 skrev:

34 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Beklager men dere holder fast på et halmstrå. Det er ingen andre enn foreldre som skal stilles ansvarlig for egne handlinger, om det gjelder de som driver med omsorgssvikt eller bloggere som legger ut bilder av mindrårige uten samtykke -kompetanse. For å selge leverpostei, barneutstyr, vitaminbjørner (som er helt på trynet) eller cruise og Disneyland opphold. Det er  ingenting som tilsier at dette kan forsvares. Andre foreldre klarer fint å forsørge egne barn uten at barna trenger å bidra slik bloggerbarn av millionsinntekts blogger trenger å gjøre. Det sier seg selv, at med luksusen foreldre fronter så burde mindreårige vært fritatt for unødvendig belastning gjennom eksponeringen. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emmy_H skrev:

Beklager men dere holder fast på et halmstrå. Det er ingen andre enn foreldre som skal stilles ansvarlig for egne handlinger, om det gjelder de som driver med omsorgssvikt eller bloggere som legger ut bilder av mindrårige uten samtykke -kompetanse. For å selge leverpostei, barneutstyr, vitaminbjørner (som er helt på trynet) eller cruise og Disneyland opphold. Det er  ingenting som tilsier at dette kan forsvares. Andre foreldre klarer fint å forsørge egne barn uten at barna trenger å bidra slik bloggerbarn av millionsinntekts blogger trenger å gjøre. Det sier seg selv, at med luksusen foreldre fronter så burde mindreårige vært fritatt for unødvendig belastning gjennom eksponeringen. 

Så enig! De virker så fattige når de ikke klarer å drive en blogg uten at mindreårige familiemedlemmer må bidra.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Helt enig med deg. Det er ganske hårreisende at noen fortsatt mener at omtalen av brudd på barns rettigheter er verre enn selve eksponeringen barn blir utsatt for. Det viktigste er å ivareta barnas beste, noe jeg mener ikke må glemmes når man diskuterer ansvarliggjøringen av eksponeringen. Å diskutere barns beste for øyet er ikke, og skal heller ikke bli en konkurranse om hvem som skal vinne det siste ordet.
Her kan man lese mer om tematikken.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...