Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Pepperkakebaking og snikfotografering av barn i alle vinkler. Dette er noe de burde droppet. Det hele ser merkelig ut, en sleip måte å eksponere barn på som de gjør med god samvittighet. Resten av julefeiringen ser jeg for meg blir på samme måte. De sitter vel og planlegger hvilke vinkler som gjør seg, tenker jeg. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, INGNTNG skrev:

Pepperkakebakingen så virkelig mørk og dyster ut. På bilde 2 fra bunnen ser hun ut som en nevrotisk karakter fra en eller annen merkelig skrekkfilm av Stephen King. 

Det virker som om bloggfotografen gjorde en liten blunder. Det dystre filteret som han pleier å bruke på bildene av seg selv for å se tøff, røff og mystisk ut, ble her også utdelt til resten av familien. Familiens hunkjønn pleier ellers å omgis av rosa sukkerspinn-filter. Her prøvde fotografen muligens å redigere photo-shooten, jeg mener bakingen, som litt mer lun og koselig (?), men det blir bare veldig, veldig mørkt og skyggefullt.

Endret av Ultiva
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen har de ikke tid til en slottstur i den travle førjulstiden i år igjen. De er heldige de som har mulighet til å ta ut feriedager i desember, Evt faktisk har feriedager igjen (fem uker ferie much). 

Nå hørtes jeg veldig sur kjerring ut, jeg vet det 🤪

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Ariel* skrev:

Jammen har de ikke tid til en slottstur i den travle førjulstiden i år igjen. De er heldige de som har mulighet til å ta ut feriedager i desember, Evt faktisk har feriedager igjen (fem uker ferie much). 

Nå hørtes jeg veldig sur kjerring ut, jeg vet det 🤪

De er jo på jobb, stakkars. Jobbjobbjobbjobb. Livet i blogglandia er veldig tøft.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, pøbelsara skrev:

De er jo på jobb, stakkars. Jobbjobbjobbjobb. Livet i blogglandia er veldig tøft.

Det tviler jeg faktisk ikke på at det er. 

Man er en statist i sitt eget liv. Alt du gjør planlegges etter hva som tar seg best ut på bloggen, man må huske på å knipse hvert eneste øyeblikk som kan se bra ut på bloggen og man må for guds skyld være striglet så det passer med bloggen. Imens forsvant selve livet, og det skjønner jeg er et tøft liv å live. Man får takke høyere makter for at man ikke ble født med de samme behovene! 

Endret av Vitulina
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner at trangen til å følge med på hva som skjer i bloggverdenen er dalende nå som jeg ikke får sjekket blogglisten.no for lesertall lenger. Hvis dette er synonymt med interessen generelt, så har UI (eller hvem det nå er) skutt seg selv i foten - og blogging vil være lite lukrativt om få år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Tar selfies jeg også, mens jeg kysser ;)  Har til og med delt et kyssebilde på FB for et par år siden og stadig vekk på snap.

Profilbildet til mannen min på FB, er at vi to susser på hverandre. 

Jeg er 50 år. 

Men hvorfor? Hva vil du oppnå med å vise alle at du kysser? For all del, det er koselig å kysse, kysser mannen min hver dag jeg, men føler ikke behovet for å filme/ta bilde av det.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at CBE har vært flere ganger på dette slottet og lager ganske beskrivende innlegg og legger ved mange fine bilder når de er der. Men det har aldri blitt merket som reklame. Det er ikke sikkert det er det, men det må jo være av verdi for de som driver dette slottet at hun poster slike innlegg i etterkant? Nå skal jo selvfølgelig de få ha det som førjulstradisjon og kose seg der, men når det er en bedrift som lever av å reklamere for alt mulig så syns jeg det blir rart å lage "reklameinnlegg" for noe som ikke er reklame. Eller er CBE så vant til å skrive blogginnlegg som reklameinnlegg(alt er bare positivt og bra) sånn at hvert innlegg har en eller annen form for markedsverdi? 

Ble litt rotete, men håper noen forsto hva jeg mente! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 minutter siden, Breakeven skrev:

Men hvorfor? Hva vil du oppnå med å vise alle at du kysser? For all del, det er koselig å kysse, kysser mannen min hver dag jeg, men føler ikke behovet for å filme/ta bilde av det.

Altså, er forskjell på meg og en blogger med 60 000 lesere da. Mine sosiale medier er private. Bortsett fra dette profilbildet mannen min har, det vil jo alle se. 

Har heller ikke behov for å kysse og ta bilder, men jeg har gjort det. Kanskje det skjer på snap fire ganger i året, og på FB ble det med det bildet jeg snakket om.

Vil ikke oppnå noe som helst, om vi står ved siden av hverandre, eller om vi susser, det gjør da ingen forskjell. Mine venner synes det er koselig å se voksne mennesker som viser at de elsker hverandre, vi stikker ikke akkurat tunga inn i munnen til hverandre og bytter spytt. 

Man kan gjøre et par ting uten at man ønsker å oppnå noe som helst, eller ha behov for noe. Kleint eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Altså, er forskjell på meg og en blogger med 60 000 lesere da. Mine sosiale medier er private. Bortsett fra dette profilbildet mannen min har, det vil jo alle se. 

Har heller ikke behov for å kysse og ta bilder, men jeg har gjort det. Kanskje det skjer på snap fire ganger i året, og på FB ble det med det bildet jeg snakket om.

Vil ikke oppnå noe som helst, om vi står ved siden av hverandre, eller om vi susser, det gjør da ingen forskjell. Mine venner synes det er koselig å se voksne mennesker som viser at de elsker hverandre, vi stikker ikke akkurat tunga inn i munnen til hverandre og bytter spytt. 

Man kan gjøre et par ting uten at man ønsker å oppnå noe som helst, eller ha behov for noe. Kleint eller ikke :)

Ja, det er selvfølgelig forskjell på hvor mange følgere dere har. Poenget mitt er vel at når det kommer til sosiale medier så poster vi vel bilder og videoer for å få bekreftelse, likes og reaksjoner. Når det er sagt, kyssebilder gjør meg ingenting (personlig), jeg syns bare sånne kyssevideoer er kleine fordi de er tydeligvis planlagt. Bilder er litt mer naturlig syns jeg, men det er ikke noe in the moment med en selvfilmet kyssevideo (igjen syns JEG personlig). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, Breakeven skrev:

Poenget mitt er vel at når det kommer til sosiale medier så poster vi vel bilder og videoer for å få bekreftelse, likes og reaksjoner.

De fleste gjør nok det ja, ingen tvil om det.

Og jeg legger ikke ut videoer hvor vi kysser, det blir kleint for meg også ;) 

Jeg har heller ikke sett disse kyssegreiene dere snakker om her, så jeg vet jo ikke hvor kleint det var. Selv synes jeg alt CBE gjør, er helt greit, bortsett fra eksponering av barna. Og man skal selvsagt følge lover og regler innen reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atheena

Jeg vet ikke om noen husker Kristin Cavallari fra Laguna beach og the hills? CBE har vel tidligere lagd en blogg om The Hills hvis jeg ikke husker feil?

Kristin Cavallari har ihvertfall sin egen realityserie Very Cavallari. Hun har fått 3 barn med en  kjent amerikansk fotball-stjerne og man følger hennes daglige liv og oppstart av egen bedrift. Det som dog er interessant er at hun har valgt å skjerme de 3 sønnene sine. De er ikke med i serien og bakgrunnen for dette er at hun ønsker at de skal få velge selv om de vil bli kjente ansikt. Hun ble jo verdenskjent som ung tenåring så hun vet mye om hva det vil si. Poenget er at det går faktisk an å by på seg selv i forhold til blogging og realityserie uten å vise frem barna sine. Så CBE ta deg en titt og få ny inspirasjon. Det går faktisk an å blogge uten at du viser frem barna, men det krever jo at du heller lever livet, enn å iscenesette livet for bloggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er nå helt normalt og innafor å misbruke barns rettigheter i bedriftsøyemed?

Det er helt åbenbart at dette er et emne som må debatteres og opplyses enda mere om når slike barbariske holdninger fortsatt er ute og går. Jeg ser ikke lengre en økende trend av foreldre som eksponerer barna sine for penger og merkevarebygging. Det var kanskje slik for noen år siden i SoMes vill vest dager, men nå ser jeg en trend som går direkte motsatt. Fler og fler blir oppmerksomme på barns rettigheter og tar avstand fra slik grov utnyttelse av barn som enkelte bloggere fortsatt bedriver. Det hjelper å messe om barna rettigheter gang på gang på gang. Fler og fler (både privatpersoner og også relevante myndigheter har jeg følelsen av) får øynene opp :) 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2018 at 8:43 AM, formula said:

Lenge siden jeg har vært innom denne bloggen, men tok en kjapp titt nå.

Kjenner bare med hele meg at jeg aldri, aldri, aldri skal ha julegaveøredobber, julegenser, julestrømper, julepysj, juletøfler eller jule t-skjorte. Ikke mannen min heller.

Jeg blir rett og slett kvalm. Dette  stevet med å komme i julestemning gjør at jeg helt mister all strmning selv. Snakk om å kommersalisere alt man gjør. Denne bloggen skal få hvile..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Julemagien blir litt borte ja, når den magiske brøytebilen må brøyte snø midt på natta for at vanlige folk skal kunne komme seg fram når de skal på jobb på morran.... 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline mener at brøytemannskapet bør fjerne snø manuellt fra parkeringsplasser om natten, for å ta hensyn til nabolaget mtp søvn. 

Snakk om å sitte i sin egen villaboble. Jeg foreslår at hun tar på seg manuell snømåking av parkeringsplasser ved der hun bor, natterstid. Kommunen er nok ikke villig til å betale timepris for dette,  men hun gjør det nok gladelig gratis, så naboene får sove.

https://www.carolinebergeriksen.no/2018/12/07/frokost-pa-slottet/#comments

I kommentarfeltet.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Regine. skrev:

Caroline mener at brøytemannskapet bør fjerne snø manuellt fra parkeringsplasser om natten, for å ta hensyn til nabolaget mtp søvn. 

Snakk om å sitte i sin egen villaboble. Jeg foreslår at hun tar på seg manuell snømåking av parkeringsplasser ved der hun bor, natterstid. Kommunen er nok ikke villig til å betale timepris for dette,  men hun gjør det nok gladelig gratis, så naboene får sove.

https://www.carolinebergeriksen.no/2018/12/07/frokost-pa-slottet/#comments

I kommentarfeltet.

Jeg trodde du var en sånn en som overdrev og tilla henne meninger bare fordi hun skrev at det var mye lyd i måkebilene, men jaggu... Det VAR faktisk nøyaktig det hun sa.

Jaja, det løser seg nok snart. Blir ikke overrasket om det kommer et blogginnlegg om ørepropper som kan støpes etter ørene.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sandin skrev:

Jeg trodde du var en sånn en som overdrev og tilla henne meninger bare fordi hun skrev at det var mye lyd i måkebilene, men jaggu... Det VAR faktisk nøyaktig det hun sa.

Jaja, det løser seg nok snart. Blir ikke overrasket om det kommer et blogginnlegg om ørepropper som kan støpes etter ørene.

Da lever du i din egen verden asså! 😆

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...