Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, Emmy_H skrev:

D28354D3-B4EC-4310-B73A-BA4FF1382BE8.jpeg

Litt drøyt å skylde på Caroline her, tror vi alle har våre svin på skogen. Dette er unødvendig kritikk. Hun kaster vel ikke søppel i naturen eller i havet? Unødvendig overforbruk ja, men ærlig talt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
9 minutter siden, Sølv_dugg skrev:

Det er vel ingen her som kun skylder på CBE? Hvis meg gjerne hvor i såfall. Men, vi har ALLE et ansvar for vår planet, til og med en influencer fra Særp. Jeg blir kvalm av alle de ballongene som blir blåst opp til samtlige bursdager i det huset. De blåser opp mer ballonger til én feiring, enn det mange (de fleste) gjør i et helt liv! Det er summen av overforbruket deres som er helt hinsides. Og som gir et inntrykk av at bedriften CBE gir totalt blaffen i miljø og overforbruk, i en tid det endelig er blitt trendy å være miljøbevisst.

I jordens tidsberegning er vi knapt nok et sekund her, likevel har vår generasjon gjort mer skade på planeten enn det alle andre foregående generasjoner har gjort. Heldigvis er vi nå begynt å bry oss, vi demper forbruket vårt, gjenbruk er kult, vi plukker boss, plogging er blitt et begrep, barna lærer å være miljødetektiver allerede i barnehagen. Og så har du enkelte andre, som gjør det stikk motsatte, som kjører på uten å tenke på at barnebarna deres og videre slektninger skal overta etter oss en dag. Som forsvarer forbruket sitt med at de tross alt har en kjøttfri dag i uken.

Spar meg!

Jeg siterte nok feil, var dette jeg siktet til:

Vi andre plukker 5 for hvalen, vi dropper plastsugerør og engangsplastkopper og plast-q-tips og tar med egne bærenett på butikken for å redusere plastforbruket vårt. CBE derimot, hun dokumenterer og skryter av at den avdankede fotballspilleren sørger for å få blåst opp et hundretalls ballonger, mens fruen selv overpynter med pomponger og girlandre og alskens engangsstæsj i en totalt hinsides forbruksbonanza av en femårsdag. Det er influenceren sin, det. 

Jeg syns det er direkte kvalmende. Rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny
4 timer siden, lillehammeren skrev:

En travel morgen der alt har gått feil; hun har sølt kaffe på seg, OG brukket en negl...på vei til sponset PT-time... 😃😂

😂🤣😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med disse treningsinnleggene hver tirsdag, de er kliss like og har fokus på antall repetisjoner og hele ukens maniske treningsprogram? Ikke treningsglede, ihvertfall. Men sikkert veldig motiverende for henne selv.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Dævendøtte skrev:

Litt drøyt å skylde på Caroline her, tror vi alle har våre svin på skogen. Dette er unødvendig kritikk. Hun kaster vel ikke søppel i naturen eller i havet? Unødvendig overforbruk ja, men ærlig talt! 

Caroline berg Eriksen drar inn mange millioner i året på å påvirke deg og meg og veldig mange andre til å kjøpe ting - hun fronter selv et helt vilt forbruk - jeg har aldri i det virkelige livet sett noen som er i nærheten av et forbruk som hennes. Hvis påvirkningen hennes kan brukes til å få folk til å kjøpe glitter og stas, plast og engangsutstyr som vi IKKE trenger og som er en stor belastning for det miljøet vi alle skal leve i - så kan den også brukes til det motsatte. Hun kan påvirke mange fler til IKKE å forbruke enn du og jeg kan i hverdagen vår. Hun velger bevisst å gjøre det motsatte. Jeg mener at vi alle har et kollektivt ansvar - og at vi alle bør være bevisst. Hun deler helt tydelig IKKE min oppfatning av at vi alle har et ansvar, og det synes jeg er ganske forkastelig, faktisk. Hun er i en posisjon hvor mange ser opp til henne og synes det hun gjør er fint og flott - så hun kan jo gjøre STOR forskjell, hvis hun vil. 

Men hun viser gang på gang på gang at hun ikke vil. Hun har tydeligvis ikke noe forhold til hverken hvilken belastning hverken produksjonen av alt hun bruker av klær og ting og tant, er på miljøet, og hun gir heller aldri noen som helst inntrykk av å være opptatt av hvilken stor belastning alt hun kaster, er på miljøet.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
29 minutter siden, pøbelsara skrev:

Caroline berg Eriksen drar inn mange millioner i året på å påvirke deg og meg og veldig mange andre til å kjøpe ting - hun fronter selv et helt vilt forbruk - jeg har aldri i det virkelige livet sett noen som er i nærheten av et forbruk som hennes. Hvis påvirkningen hennes kan brukes til å få folk til å kjøpe glitter og stas, plast og engangsutstyr som vi IKKE trenger og som er en stor belastning for det miljøet vi alle skal leve i - så kan den også brukes til det motsatte. Hun kan påvirke mange fler til IKKE å forbruke enn du og jeg kan i hverdagen vår. Hun velger bevisst å gjøre det motsatte. Jeg mener at vi alle har et kollektivt ansvar - og at vi alle bør være bevisst. Hun deler helt tydelig IKKE min oppfatning av at vi alle har et ansvar, og det synes jeg er ganske forkastelig, faktisk. Hun er i en posisjon hvor mange ser opp til henne og synes det hun gjør er fint og flott - så hun kan jo gjøre STOR forskjell, hvis hun vil. 

Men hun viser gang på gang på gang at hun ikke vil. Hun har tydeligvis ikke noe forhold til hverken hvilken belastning hverken produksjonen av alt hun bruker av klær og ting og tant, er på miljøet, og hun gir heller aldri noen som helst inntrykk av å være opptatt av hvilken stor belastning alt hun kaster, er på miljøet.

Uansett, synes det er drøyt å angripe henne på akkurat dette. Får være måte på hvor mye ansvar man skal legge på en bloggers skuldre. Så lenge hun ikke forsøpler naturen, gidder jeg ikke å bruke energi på å mene at hun skal redde verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Uansett, synes det er drøyt å angripe henne på akkurat dette. Får være måte på hvor mye ansvar man skal legge på en bloggers skuldre. Så lenge hun ikke forsøpler naturen, gidder jeg ikke å bruke energi på å mene at hun skal redde verden. 

Men en influencer er jo en påvirker... og cbe er en av de største. Tenk hvis hun hadde bidratt på en annen måte med påvirkningskraften sin?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Man legger ikke noe annet ansvar på en bloggere ansvar en hva man gjør men hvilken som helst mann i gata. Det eneste man ønsker seg et at maniske fronter dette helt vanvittige overforbruket! 

Så du mener eneste måte å forsøple naturen på er at man kaster søppel rett ut i naturen? 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hun forsølpet jo naturen selv om hun kaster alt skrotet i søppelbøtta. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
12 timer siden, Emilie112 skrev:

Man legger ikke noe annet ansvar på en bloggere ansvar en hva man gjør men hvilken som helst mann i gata. Det eneste man ønsker seg et at maniske fronter dette helt vanvittige overforbruket! 

Så du mener eneste måte å forsøple naturen på er at man kaster søppel rett ut i naturen? 

Er du virkelig så dum at du tror jeg tror dette: "Så du mener eneste måte å forsøple naturen på er at man kaster søppel rett ut i naturen?"

Jeg svarte på et innlegg angående søppel i havet og naturen, jeg gidder ikke å svare på ditt spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dævendøtte
12 timer siden, Ultiva skrev:

"Så lenge hun ikke forsøpler naturen"?

Hvor tror du egentlig at søpla vår havner? At den slutter å eksistere i det øyeblikket søppelbilen kjører avgårde nedover veien?

Prognosene viser at i 2050 så vil det være mer plast enn fisk i havet. Snøballen ruller, og den blir større og større - og ruller fortere og fortere. Hver tredje norske torsk svømmer rundt med plast i magen allerede i dag. 

Dette er pga de enorme karbonavtrykkene som f eks denne bedriften etterlater seg. Å oppmuntre titusenvis av lesere til overforbruk i alle sammenhenger er forkastelig. MÅ man ha 200 ballonger, pastellfargede sugerør og glitrende serpentiner til hver eneste familiebursdag? MÅ man ha ny jule-ørepynt/julegenser/julehårbøyle/juleneglelakk/juletøfler/julekoseklær hver bidige desember?

Caroline Berg Eriksen er en påvirker/influencer. Hennes yrke er å påvirke andre. Bloggen hennes består utelukkende av negativ påvirkning. Eksponering av mindreårige, fronting av massivt overforbruk inkl tallrike flyreiser og kontinuerlig oppussing av hus, kroppshysteri med innsugd mage og krampaktige poseringer - og ikke minst de stadige påstandene om at det er greit for en frisk 30-åring å føle seg overarbeidet med arbeidsdager bestående av nettsurfing på Pinterest, PT-treninger og kafébesøk med kjæresten.

Nei, man må ikke noe av det du skriver, men i mine øyne er disse selskapene hun lager, uskyldig moro. Og det er det jeg svarte på i mitt første innlegg, ikke alt det andre du ramser opp. Eksponering av barna, kroppsfiksering og flyturene er noe møl, resten ser jeg på som en ærlig jobb hun gjør for å tjene penger. 

Jeg vedder en krone på at mange som sitter bak tastaturet her, ikke er noe bedre. Men det er sikkert greit, siden de ikke blogger om det. Selv synes jeg lite om dobbeltmoral. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg synes at når selskapet hun blogger om, som du kaller uskyldig moro, er et grovt overtramp fordi det er et inngrep i dattetens rett til privatliv. Cbe har gang på gang brukt merkedager i barnas liv til å lage innhold i bloggen. Jeg synes det er ille at hun fortsetter å bruke ungene sine på den måten. Skikkelig ille. Sånn ordentlig vondt-i-magen-ille. Forbruket som følger med gjør det ikke noe bedre. 

Og hva i all verden vet du om folk som skriver her «ikke er noe bedre»? Jeg er genuint opptatt av barns rettigheter, og jeg er virkelig bekymret for de ungene som  vokser opp på denne måten. Jeg synes det er ille at foreldre med vitende og vilje frarøver sine egne barn privatlivet deres for å tjene til livets opphold. Barn har rett til privatliv. 

Mitt miljøengasjement henger også sammen med mitt engasjemnet for batns rettigheter. Det ville vært dypt tragisk hvis vprt hoeeløse forbrukt og enorme søppelproduksjon tra fra kommende generasjoner mulighetene til å leve gode liv på denne planeten. 

Jeg synes heller ikke noe om dobbeltmoral. Jeg synes heller ikke noe om folk som hevder å vite hva andre enn dem selv VIRKELIG mener. Et godt tips i for å føre en god debatt er å ta andres utsagn på alvor.

Som sagt, bruk av ungene i bloggen tar jeg avstand fra. Er ikke noe mer å diskutere, ingen vits i å dra det opp hver gang. Det er ikke det jeg startet å skrive om, det var plastikken hun kjøper til partyene sine! 

Har sett i mange nok diskusjoner her inne, i andre tråder, til å vite at vi som sitter bak skjermen også synder i vårt daglige liv. Derfor skrev jeg dobbeltmoral. 

Selv kjenner jeg mange jenter/damer, har en stor omgangskrets fra 15 til 70 år. INGEN av disse leser blogger fast, ingen lar seg påvirke av rosabloggere. De yngste vet ikke engang hvem Caroline er.

Selv leser jeg bloggen hennes av nysgjerrighet et par ganger i uka. Fordi det blir skrevet så mye her inne, pirrer nysgjerrigheten min ;)

Og jeg har også tenkt på dette med å sende barnet sitt i et selskap hos Caroline, tror jeg hadde elsket at noen hadde gjort så mye for en barnebursdag, tror også ungene elsker det! Bare ikke ungen min hadde dukket opp på bloggen, hadde jeg vært fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart folk synder i det daglige liv. Men å hevde i en gitt diskusjon at en du debatterer med, EGENTLIG mener noe annet, er ikke innafor likevel. 

Jeg synes også det er gøy med kule selskaper. Jeg synes ikke det er gøy at det som sikkert var en morsomt bursdag som hovedpersonen hadde gledet seg veldig til, brukes som innhold i en kommersiell blogg. Jeg klarer ikke å skille bursdagsmoro fra eksponering her. Sånn helt uten å berøre forbruks- og søppelberg. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...