Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg...

De hadde det sikkert kjempegøy, både store og små. Mest sannsynlig så fikk ingen varige mén av feiringen. Iallefall ikke av de som var der...og godteriet smakte sikkert godt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Salmonella skrev:

Hjelpe meg...

De hadde det sikkert kjempegøy, både store og små. Mest sannsynlig så fikk ingen varige mén av feiringen. Iallefall ikke av de som var der...og godteriet smakte sikkert godt.

Så klart barna hadde det gøy!! Det er det vel ingen som er i tvil om, men nå er det ganske mye snakk om å holde barnebursdager på et normalt nivå slik at alle kan ganske lik feiring. Denne bursdagen er vel ikke heeeelt normal, men så har vel aldri cbe.no hatt ord på seg for å være en blogg som oser sympati og empati..

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
9 hours ago, Bustefisk said:

Hva i alle dager er galt med temabursdag? For en tåpelig diskusjon! 

De aller fleste har årlige disco i barnehager, det er discorom på lekeland osv. Det er ikke unormalt at en på 5 år vil ha discobursdsg. Det er jo ikke annet en morro og stas for ungene, og det er gøy for mange foreldre også å gjøre i stand til slike fester. Snakk om saklig kritikk

Det er ikke temabursdag i seg selv som er galt. Det som er galt er det vanvittige forbruket med produkter som kommer til å kastes med det samme selskapet er ferdig. Utrolig lite miljøvennlig, og heller ikke etisk korrekt. For ikke å snakke om eksponeringen av jenta.

Mange andre foreldre kjører også temabursdag for sine barn, men da til en mye lavere standard. Det er også en tanke unorsk å skryte så mye av seg selv og sitt, og hva man har. Og akkurat det gjør CBE så til de grader. Og det må gå an å påpeke at det er en unorsk væremåte, uten å bli stemplet verken som rasistisk eller sjalu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
On 11/23/2018 at 7:18 PM, Peaky Blinders said:

Forstår godt at livet blir travelt om man skal lime 1001 små lapper på en ballong, som skal ødelegges etterpå. Jeg forstår det. Det jeg ikke er forstå hvorfor noen velger å bruke tiden sin på denne måten. 

Neste boktittel fra CBE: "1001 ting å pusle sammen før en bursdag." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er trist at en barnebursdag skal handle så mye om fasaden til foreldrene. 

I bursdagen til datteren min ble det servert Toro sjokoladekake, som hun og jeg pyntet selv med non stop og seigmann. Ikke tok vi bilder av at vi holdt på heller. Alle koste seg, og faktisk er jeg nesten litt stolt over å legge lista der, og ikke ha det behovet for å vise meg fram for Instagram og andre foreldre. 

Godt å se at de fleste andre her inne også mener disse feiringene går helt over styr.. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Det er ikke temabursdag i seg selv som er galt. Det som er galt er det vanvittige forbruket med produkter som kommer til å kastes med det samme selskapet er ferdig. Utrolig lite miljøvennlig, og heller ikke etisk korrekt. For ikke å snakke om eksponeringen av jenta.

Mange andre foreldre kjører også temabursdag for sine barn, men da til en mye lavere standard. Det er også en tanke unorsk å skryte så mye av seg selv og sitt, og hva man har. Og akkurat det gjør CBE så til de grader. Og det må gå an å påpeke at det er en unorsk væremåte, uten å bli stemplet verken som rasistisk eller sjalu. 

Her er du inne på noe viktig, faktisk. Jeg kjenner ingen som skryter så hemningsløst av seg selv. Det er veldig usympatisk. Og som det ikke er nok, så har hun kommentarfelt hvor hun takker alle de som skryter av henne. Det er bare veldig merkelig. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kartoffel skrev:

Syns det er trist at en barnebursdag skal handle så mye om fasaden til foreldrene. 

I bursdagen til datteren min ble det servert Toro sjokoladekake, som hun og jeg pyntet selv med non stop og seigmann. Ikke tok vi bilder av at vi holdt på heller. Alle koste seg, og faktisk er jeg nesten litt stolt over å legge lista der, og ikke ha det behovet for å vise meg fram for Instagram og andre foreldre. 

Godt å se at de fleste andre her inne også mener disse feiringene går helt over styr.. 

Det er jo for å ta seg godt ut på sosiale medier. Det «alteret» til datteren hun snekrer sammen er jo og et kapittel for seg. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kartoffel skrev:

Tenk så mye kjekkere det er å få være med å lage og pynte kaken til gjestene, enn at foreldrene lager (og handler) alt ferdig selv. 

Dog synes jeg du skal ta bilder og gjerne film med, det er viktig å ha minner å se tilbake på, men du trenger ikke dele noen av de på SoMe. Bare ha til eget bruk. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Tenk så mye kjekkere det er å få være med å lage og pynte kaken til gjestene, enn at foreldrene lager (og handler) alt ferdig selv. 

Dog synes jeg du skal ta bilder og gjerne film med, det er viktig å ha minner å se tilbake på, men du trenger ikke dele noen av de på SoMe. Bare ha til eget bruk. 

Vi tar stadig vekk bilder altså, det var mest for å illustrere at ikke alt vi gjør må dokumenteres. Legger ikke ut på noen sosiale medier, kanskje en snap til venner og kjente av og til. Og lager fotobøker. 

Barn ELSKER jo å være med på å lage sånne ting. Kosa seg sånn, og kjempestolt etterpå. Heller koselig og hjemmelaga med barna, enn stivpynta og "Instagram-vennlig".. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Vi andre plukker 5 for hvalen, vi dropper plastsugerør og engangsplastkopper og plast-q-tips og tar med egne bærenett på butikken for å redusere plastforbruket vårt. CBE derimot, hun dokumenterer og skryter av at den avdankede fotballspilleren sørger for å få blåst opp et hundretalls ballonger, mens fruen selv overpynter med pomponger og girlandre og alskens engangsstæsj i en totalt hinsides forbruksbonanza av en femårsdag. Det er influenceren sin, det. 

Jeg syns det er direkte kvalmende. Rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kartoffel skrev:

Vi tar stadig vekk bilder altså, det var mest for å illustrere at ikke alt vi gjør må dokumenteres. Legger ikke ut på noen sosiale medier, kanskje en snap til venner og kjente av og til. Og lager fotobøker. 

Barn ELSKER jo å være med på å lage sånne ting. Kosa seg sånn, og kjempestolt etterpå. Heller koselig og hjemmelaga med barna, enn stivpynta og "Instagram-vennlig".. 

Ingenting som slår det at barnet stolt peker på kaken og forteller selskapet med engasjerende innlevelse at akkurat den pynten har hen pyntet! Helt selv!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En travel morgen der alt har gått feil; hun har sølt kaffe på seg, OG brukket en negl...på vei til sponset PT-time... 😃😂

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, lillehammeren skrev:

En travel morgen der alt har gått feil; hun har sølt kaffe på seg, OG brukket en negl...på vei til sponset PT-time... 😃😂

ALT gikk feil faktisk.  Hun sa det. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Loffeliten skrev:

Vi andre plukker 5 for hvalen, vi dropper plastsugerør og engangsplastkopper og plast-q-tips og tar med egne bærenett på butikken for å redusere plastforbruket vårt. CBE derimot, hun dokumenterer og skryter av at den avdankede fotballspilleren sørger for å få blåst opp et hundretalls ballonger, mens fruen selv overpynter med pomponger og girlandre og alskens engangsstæsj i en totalt hinsides forbruksbonanza av en femårsdag. Det er influenceren sin, det. 

Jeg syns det er direkte kvalmende. Rett og slett. 

D28354D3-B4EC-4310-B73A-BA4FF1382BE8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...