Gjest Annypanny Skrevet 26. november 2018 #63381 Del Skrevet 26. november 2018 På 23.11.2018 den 19.21, Lopploella skrev: Helt skrullete. Jeg skjønner heller ikke hvor en femåring henter discotemaet fra. 5-åringene jeg kjenner er mer opptatt av disneyprinsesser... Mest sannsynlig har mor selv sett en glitrende kreasjon på en nettbutikk, og tenkt at den måååå hun få vist seg frem i! Men man kan ikke akkurat sprade ned Karl Johan som levende discokule, derfor må det et skalkeskjul til. JA - la oss plante idèen om discoparty i hodet på bursdagsbarnet, så kan kjolen brukes der! Og voila.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustefisk Skrevet 26. november 2018 #63382 Del Skrevet 26. november 2018 Hva i alle dager er galt med temabursdag? For en tåpelig diskusjon! De aller fleste har årlige disco i barnehager, det er discorom på lekeland osv. Det er ikke unormalt at en på 5 år vil ha discobursdsg. Det er jo ikke annet en morro og stas for ungene, og det er gøy for mange foreldre også å gjøre i stand til slike fester. Snakk om saklig kritikk 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 26. november 2018 #63383 Del Skrevet 26. november 2018 15 minutter siden, Bustefisk skrev: ...det er gøy for mange foreldre også å gjøre i stand til slike fester. Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 26. november 2018 #63384 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Når en 5-åring har en mer storslagen bursdag enn mitt 30-årslag😂 Men jeg er bare sjalu. Endret 26. november 2018 av Breakeven 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 26. november 2018 #63385 Del Skrevet 26. november 2018 53 minutter siden, Bustefisk skrev: Hva i alle dager er galt med temabursdag? For en tåpelig diskusjon! Det er vel egentlig ikke temabursdagen som er sakens kjerne, det er det overdådige og materialistiske forbrukskjøret som CBE pusher, gjennom sine egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 26. november 2018 #63386 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) 1 time siden, Breakeven skrev: Når en 5-åring har en mer storslagen bursdag enn mitt 30-årslag😂 Men jeg er bare sjalu. Haha, samme her. Jeg ble 30 i år, og tok bare med meg noen venner ut og spiste middag og tok noen drinker. Low-key, akkurat som jeg liker det! Lurer på hva slags forventningsnivå den familien der skaper for seg selv (og andre) med disse festene - spesielt om de stadig må overgå seg selv. Endret 26. november 2018 av Rubella 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 26. november 2018 #63387 Del Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Bustefisk skrev: Hva i alle dager er galt med temabursdag? For en tåpelig diskusjon! De aller fleste har årlige disco i barnehager, det er discorom på lekeland osv. Det er ikke unormalt at en på 5 år vil ha discobursdsg. Det er jo ikke annet en morro og stas for ungene, og det er gøy for mange foreldre også å gjøre i stand til slike fester. Snakk om saklig kritikk Ingenting faktisk. Kjempefint tema med disco. Det handler mer om de store forventingene og alt det de legger i det. De topper jo tema fra i fjor en høy gang, hva blir det til neste år? Hvilket press legger de på omgangskretsen sin. Å lage en så omfattende og dekadent feiring vil skape ringvirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 26. november 2018 #63388 Del Skrevet 26. november 2018 5 timer siden, tranedatter skrev: Først pepperkaketema, så vaiana, i år Disco. Hva blir neste, levende hest? Neste år blir det vel Askepott eller the great gatsby eller noe annet overdådig. Ser datteren stiller i paljettkjole, blir vel et press på at 5-åringene skal stille i disco-antrekk. For et sirkus. Dette handler kun om mors trang til å ha noe stilig (i hennes øyne) på bloggen. Hva f... er galt med sjokoladekake og ballonger liksom. De er 5! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attic Skrevet 26. november 2018 #63389 Del Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Annypanny skrev: Det er vel egentlig ikke temabursdagen som er sakens kjerne, det er det overdådige og materialistiske forbrukskjøret som CBE pusher, gjennom sine egne barn. Det kommer ikke så godt frem i de siste sidene i tråden nå.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 26. november 2018 #63390 Del Skrevet 26. november 2018 Ser at miljøvennlige cbe fortsetter å bruke helium. Symptaisk.. 🤣 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 26. november 2018 #63391 Del Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Titori skrev: Neste år blir det vel Askepott eller the great gatsby eller noe annet overdådig. Ser datteren stiller i paljettkjole, blir vel et press på at 5-åringene skal stille i disco-antrekk. For et sirkus. Dette handler kun om mors trang til å ha noe stilig (i hennes øyne) på bloggen. Hva f... er galt med sjokoladekake og ballonger liksom. De er 5! De fleste småjenter nå til dags har opptil flere kjoler som passer til temaet, så dette er helt unødvendig kritikk. Ikke koster de særlig mye heller. Mulig du ikke har barn, men ta deg en runde på barneavdelingen til HM så ser du hva det går i. Der er det glitter og paljetter så langt øyet ser. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 26. november 2018 #63392 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Jeg så et innslag på nyhetene om pakkekalenderhysteriet som råder nå. Jeg husker ikke hvem som var med i innslaget, men det var en kjent person med en blogg. Hun sa "hvem er det disse kalendere er laget for egentlig?" og noe om at alt skal dokumenteres på instagram nå om dagen. Det har jo blitt helt psykt. Noen unger får et Playstation spill 11 desember mens andre får et klistermerke. Dette er foreldre som skaper et absurd klasseskille på barn i barnehagealder og oppover. Helt vilt. Denne barnebursdag hadde ALDRI blitt så overdådig hvis ikke mamma skulle vist den på alle mulige sosiale medier. Stakkars dagens barn, generelt sett, som lever med mødre som lever for likes på facebook og Instagram på bekostning av ungene sine. Endret 26. november 2018 av elisaday 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 26. november 2018 #63393 Del Skrevet 26. november 2018 Det hadde ikke vært så overdådig hvis de måtte betale selv. Sponsparty for handelsstanden. Er de som gnir seg i hendene. Oss forbrukere kan si nei. Nei dette vil vi ikke være med på. Bruk og kast mentalitet. Jordkloden blør og barna blir oppstanasige, bortskjemte og vil kreve enda mer pomp og prakt. Jeg vemmes av å se på snap det første bilde der av de unevnelige. Jeg følger ikke på snap engang. Stopp, jeg er gått av. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. november 2018 #63394 Del Skrevet 26. november 2018 4 timer siden, Bustefisk skrev: Hva i alle dager er galt med temabursdag? For en tåpelig diskusjon! De aller fleste har årlige disco i barnehager, det er discorom på lekeland osv. Det er ikke unormalt at en på 5 år vil ha discobursdsg. Det er jo ikke annet en morro og stas for ungene, og det er gøy for mange foreldre også å gjøre i stand til slike fester. Snakk om saklig kritikk Det aller verste med denne bursdagen er at ca 20 000 bligglesere og 350 000 ig-følgere vet hvor, når og hvordan en femåring feiret bursdagen sin. I tillegg til det elleville forbruket av utstyr og rekvisitter som gpr på fyllinga etter feiringen, selvsagt. Og at slike overdådige feiringwr legger ørlite prestasjonspress feks på andre i samme avdeling i barnehagen. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hummingbird2 Skrevet 26. november 2018 Populært innlegg #63395 Del Skrevet 26. november 2018 Hadde jeg sittet i FAU i en barnehage der slike feiringer pågikk hadde jeg tatt det opp på et foreldremøte. Laget noen felles retningslinjer for feiringer. Det skaper et uheldig klasseskille. Man kan jo også lure på hvem slike feiringer er for. Husker pepperkake-bursdagen der mor sto stylet med full makeup og rød gallakjole... Jeg blir virkelig flau på deres vegne... også blir jeg trist på alle andres vegne. Jeg har bodd mange år i Orange county, California. Der er de mange hakk over CBE. De leide inn dyr, sirkus og hadde tea-party i the grand ballrom på Four Seasons. Det var likevel annerledes fordi de omgås kun sin egen lille krets med pengesterke folk. Men slik er det ikke i en liten, nøktern norsk by som Sarpsborg. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjarlos Skrevet 26. november 2018 #63396 Del Skrevet 26. november 2018 Noen andre som lurer på hvor der ble av glitterdrakten som ble kjøpt inn for anledningen? 🙃 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 26. november 2018 #63397 Del Skrevet 26. november 2018 «Kaksestrøk» i Sarpsborg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 26. november 2018 #63398 Del Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, Sol79 skrev: De fleste småjenter nå til dags har opptil flere kjoler som passer til temaet, så dette er helt unødvendig kritikk. Ikke koster de særlig mye heller. Mulig du ikke har barn, men ta deg en runde på barneavdelingen til HM så ser du hva det går i. Der er det glitter og paljetter så langt øyet ser. Det med antrekk var bare et eksempel, men nei, ikke alle småjenter har glitrende kjoler. Og igjen, selv om det er lett å få tak i og billig...: Forbruk!!! Man fikk sikkert komme i det man ville, men det kan nok skape et press. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 26. november 2018 #63399 Del Skrevet 26. november 2018 På 23.11.2018 den 10.20, Asti skrev: Imguren jeg la ut viser CBE lime på "firkanter" på en "ballong" den 21.11. kl. 15.38 og 15.51. Dagen etter gjentok hun det kl. 13.07: https://imgur.com/a/XJERBEy . Ja ja.... Husk ho har mye å gjøre. Ikke rart hvis ho gjør qlt dobbelt opp.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 26. november 2018 #63400 Del Skrevet 26. november 2018 På 23.11.2018 den 14.12, Emilie112 skrev: Jeg håper det!! For om ikke, hjelpe og trøste for et kjedelig liv. Jeg har også laget pinata til barnebursdager, men det var liksom ikke det jeg stresset over eller følte var verdt og dele med resten av verden. Med masse lim... smaker sikkert godt av godteriene inne i den... limsmak🤢🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg