Varmeba Skrevet 8. november 2018 #63061 Del Skrevet 8. november 2018 Hun har på flere lag med sminke enn sjefen min, en 60 år gammel dame som har lagt bak seg 40 år med heavy salg i reklamebransjen og ser DRITBRA ut, dog med litt for mye sminke...jeg elsker sminke selv, men kunsten er jo å være såpass "god" at man ikke ser sminket ut.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 8. november 2018 #63062 Del Skrevet 8. november 2018 Jeg lurer litt på hvem alle disse "influencerne" faktisk "influencer", all den tid jeg (og mange med meg) boikotter merker jeg kjøpte fra før og som jeg nå overser fordi de har kjøpt seg "influenceromtale". Booster såkalt influenceromtale faktisk salgstallene? Hvor mange nordmenn kjøper faktisk klær fordi en blogger som redigerer seg tynnere enn hun er gapesmiler i selvsamme klær? For meg høres fortsatt ordet "influencer" litt for likt ut som "influensa" til at jeg ønsker å ha noe med det å gjøre. Jeg ønsker ikke å bli påvirket eller "influenced" til egne valg; de tar jeg på egenhånd. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Attic Skrevet 9. november 2018 Populært innlegg #63063 Del Skrevet 9. november 2018 Hei👋 Ønsker å titte fram fra skyggene for å si takk! Jeg var tidligere en av disse som ikke forsto hvorfor det skulle hakkes så mye på bloggerne. Det finnes vel verre ting enn umerket reklame og glansbildefremstilling tenkte jeg. Flauest av alt er at jeg ikke en gang reflekterte noe særlig over bruk av barn i sosiale medier. Jeg ramlet inn på denne tråden ifm kommentarjukset og har siden tittet innom jevnlig. Har lest ved flere anledninger at målet med kritikken ikke nødvendigvis er å nå gjennom til CBE eller andre bloggere. Men å opplyse flest mulig av oss andre, og ville bare si at det lykkes "dere" med. I alle fall når det gjelder meg selv(og er ganske sikker på jeg har flere med deg). Jeg har virkelig fått opp øynene for de problematiske sidene ved influencing, og prøver å spre ordet videre som best jeg kan. Så takk til dere som kommer med gode, saklige, veldokumenterte innlegg, og som igjen og igjen påpeker og forklarer det kritikkverdige ved uetisk bloggdrift. Håper dere orker å fortsette 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 9. november 2018 #63064 Del Skrevet 9. november 2018 De innrømmer ihvertfall at de har redigert bena på bildene med den blå kjolen, når noen spør i kommentarfeltet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 9. november 2018 #63065 Del Skrevet 9. november 2018 11 timer siden, lenebu skrev: Jeg lurer litt på hvem alle disse "influencerne" faktisk "influencer", all den tid jeg (og mange med meg) boikotter merker jeg kjøpte fra før og som jeg nå overser fordi de har kjøpt seg "influenceromtale". Booster såkalt influenceromtale faktisk salgstallene? Hvor mange nordmenn kjøper faktisk klær fordi en blogger som redigerer seg tynnere enn hun er gapesmiler i selvsamme klær? For meg høres fortsatt ordet "influencer" litt for likt ut som "influensa" til at jeg ønsker å ha noe med det å gjøre. Jeg ønsker ikke å bli påvirket eller "influenced" til egne valg; de tar jeg på egenhånd. Jeg har kommet frem til at disse såkalte influencerene influencer hverandre på en heller trist måte. Ved å vise at de ikke er gode nok som de er, ved å operere seg, bruke fillers, få nye pupper, photoshoppe/redigere ihjel bilder av seg selv. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamasa Skrevet 9. november 2018 #63066 Del Skrevet 9. november 2018 De første av julekjolene til jentene er på plass..? Visste ikke at barna mine trenger flere nye kjoler før jul, bl.a en til grøtspising på lille julaften og en til julaften. Burde de ha andre kjoler til nyttårsaften og juleselskaper i romjula også? Og det stemmer at jeg og barna skal matche? Har tydeligvis misforstått litt her, så skjønner at jeg bare må hive meg rundt og klikke hjem et godt utvalg av kjoler nå. Takk for oppklaringen. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. november 2018 #63067 Del Skrevet 9. november 2018 Er det ikke litt smålig å gi barna sine sponsa produkter i julegave? Jamfør de ulltrøyene som hun har fått gratis som hun sitter å pakker inn som julegaver til jentene. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruGlad Skrevet 9. november 2018 #63068 Del Skrevet 9. november 2018 6 minutter siden, Mamasa skrev: De første av julekjolene til jentene er på plass..? Visste ikke at barna mine trenger flere nye kjoler før jul, bl.a en til grøtspising på lille julaften og en til julaften. Burde de ha andre kjoler til nyttårsaften og juleselskaper i romjula også? Og det stemmer at jeg og barna skal matche? Har tydeligvis misforstått litt her, så skjønner at jeg bare må hive meg rundt og klikke hjem et godt utvalg av kjoler nå. Takk for oppklaringen. Eh... JA, visste du ikke det?? Gurimalla, du må være dårlig mor! Ikke minst må dere ha matchende nye pysjer til å se Reisen til Julestjernen på julemorgenen, nye kåper for å gå ut og se rakettene på nyttårsaften og nye tyllskjørt til å tre utenpå de nye vinterdressene når dere har photoshoot - beklager, mener leker i snøen - i romjulen. Og ikke tenk tanken på å bruke noe dere allerede har i skapet - klær er kun ment for å bruke én gang! 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. november 2018 #63069 Del Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, FruGlad skrev: Eh... JA, visste du ikke det?? Gurimalla, du må være dårlig mor! Ikke minst må dere ha matchende nye pysjer til å se Reisen til Julestjernen på julemorgenen, nye kåper for å gå ut og se rakettene på nyttårsaften og nye tyllskjørt til å tre utenpå de nye vinterdressene når dere har photoshoot - beklager, mener leker i snøen - i romjulen. Og ikke tenk tanken på å bruke noe dere allerede har i skapet - klær er kun ment for å bruke én gang! Mitt barn er i trøbbel skjønner jeg... 😆 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. november 2018 #63070 Del Skrevet 9. november 2018 @Mamasa: Å ja - selvsagt trenger du kjoler til så vel deg selv som kidza. Julefrokost-kjoler, jule-lunch-kjoler, jule-kaffe-og-kaker-kjoler, julemiddag-kjoler, for ikke å glemme julebukken-kommer-på-besøk-kjoler OG kjoler for når du og kidza selv skal gå julebukk. Videre trenger du også kjoler til kirkebesøk, vennebesøk, besteforeldrebesøk, samt juletrefest-kjoler. Det samme går for alt som har med nyttårsaften å gjøre og som er tilknyttet den dagen. Faktisk burde du hive deg rundt nå, for skal du gjøre dette i skikkelig CBE-stil, så trenger du også egne kjoler for hver adventssøndag - minst! Helst også noe for Lillejulaften. Det er veldig, veldig, veldig viktig at alt matcher. Og ikke glem sko! Nye sko til hvert antrekk. Ser nå at @FruGlad og jeg tenker i de samme baner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. november 2018 #63071 Del Skrevet 9. november 2018 (endret) 4 minutter siden, skruf skrev: Er det ikke litt smålig å gi barna sine sponsa produkter i julegave? Jamfør de ulltrøyene som hun har fått gratis som hun sitter å pakker inn som julegaver til jentene. Nå er dette et innlegg hun får betalt for å legge ut, med inntekter til selskapet på rundt fem mill, kan du være sikker på at fruen ikke git bort innlegg mot et par sett ullundertøy. Innlegget om ulltøyet er en annonse, ikke en rapport fra det virkelige livet til familien Berg Eriksen. Endret 9. november 2018 av pøbelsara 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. november 2018 #63072 Del Skrevet 9. november 2018 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Nå er dette et innlegg hun får betalt for å legge ut, med inntekter til selskapet på rundt fem mill, kan du være sikker på at fruen ikke git bort innlegg mot et par sett ullundertøy. Innlegget om ulltøyet er en annonse, ikke en rapport fra det virkelige livet til familien Berg Eriksen. Altså, jeg vet det er reklame og annonse.. men likevel så fremstiller hun det som en gave til jentene. Sponsa fotobok har også vært bursdagsgave til barna, likedan trampoline. Poenget mitt er at de ikke kjøper gaver selv men gir ting de får sponset 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 9. november 2018 #63073 Del Skrevet 9. november 2018 Nyhetsmorgen på p2 hadde i dag en stor sak om foreldre som legger ut informasjon og bilder om barna sine på nett. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 9. november 2018 #63074 Del Skrevet 9. november 2018 Caroline Berg Eriksen skriver altså i dag til ca. 25.000 norske lesere hvilke gaver og kjoler jentene skal få til jul i en reklame for "Småungene". Det er viktig å tenke gjennom at eksponering av barn skjer ikke bare gjennom bilder, men også gjennom tekst. Det blir med jevne mellomrom lagt ut filmer/bilder/innlegg slik at mange følgere nok vet mer om disse barna enn nabobarna.Bruk av barn i SoMe kan ikke forsvares, da det aldri vil være til deres beste. Det er på tide at influencerne slutter å bruke barna i SoMe. Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2018/11/09/cbe-viser-til-barna-i-reklame/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 9. november 2018 #63075 Del Skrevet 9. november 2018 (endret) 2 timer siden, Mamasa skrev: De første av julekjolene til jentene er på plass..? Visste ikke at barna mine trenger flere nye kjoler før jul, bl.a en til grøtspising på lille julaften og en til julaften. Burde de ha andre kjoler til nyttårsaften og juleselskaper i romjula også? Og det stemmer at jeg og barna skal matche? Har tydeligvis misforstått litt her, så skjønner at jeg bare må hive meg rundt og klikke hjem et godt utvalg av kjoler nå. Takk for oppklaringen. Ja, alstå visste du ikke at en må ha en kjole til grøten, en annen kjole til middagen pluss en kjole som matcher nissen som kommer senere på julekvelden? Du må være riv ruskende gal om du tror at barna kan bruke samme kjole to dager etter hverandre.. Så kommer nyttår og da er julekjoler ikke brukendes lenger da barna må ha egne antrekk til det også 😏 (ironisk ment) Endret 9. november 2018 av Snaskesnusken 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 9. november 2018 Forfatter #63076 Del Skrevet 9. november 2018 (endret) 2 timer siden, skruf skrev: Er det ikke litt smålig å gi barna sine sponsa produkter i julegave? Jamfør de ulltrøyene som hun har fått gratis som hun sitter å pakker inn som julegaver til jentene. Vi ser faktisk ikke at CBE pakker dem inn. Hun kan like gjerne late som om hun pakket dem inn. Dette er fasade, kunstig, tilgjort. Jeg tror ikke mer på at hun pakket inn de ulltrøyene enn på at hun spiste alle de digre iskremene som hun poserte med på feriebildene fra USA. 2 timer siden, pøbelsara skrev: Nå er dette et innlegg hun får betalt for å legge ut, med inntekter til selskapet på rundt fem mill, kan du være sikker på at fruen ikke git bort innlegg mot et par sett ullundertøy. Innlegget om ulltøyet er en annonse, ikke en rapport fra det virkelige livet til familien Berg Eriksen. Bedriften har informert om at de nå kjøper inn produktene selv, etter avtale med annonsørene, for så å fakturere annonsørene for reklameinnlegg om produktene på sine SoMe-kanaler. En snedig og heller lyssky måte å unngå reklamemerking på. CBE mener selv at da trenger hun ikke å merke produktene etter at samarbeidstiden er ute, på tross av at Forbrukertilsynet er svært tydelige på at produkter skal merkes så lenge annonsøren har fordel av det: "Dette gjelder både dersom det er avtalt at du skal legge ut spesielle ting, og dersom du omtaler eller eksponerer varer eller tjenester som den næringsdrivende kan kjennes igjen ved og få en markedsføringseffekt av." Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi." https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some Endret 9. november 2018 av Ultiva 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 9. november 2018 #63077 Del Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, Ultiva skrev: Vi ser faktisk ikke at CBE pakker dem inn. Hun kan like gjerne late som om hun pakket dem inn. Dette er fasade, kunstig, tilgjort. Jeg tror ikke mer på at hun pakket inn de ulltrøyene enn på at hun spiste alle de digre iskremene som hun poserte med på feriebildene fra USA. Bedriften har informert om at de nå kjøper inn produktene selv, etter avtale med annonsørene, for så å fakturere annonsørene for reklameinnlegg om produktene på sine SoMe-kanaler. En snedig og heller lyssky måte å unngå reklamemerking på. CBE mener selv at da trenger hun ikke å merke produktene etter at samarbeidstiden er ute, på tross av at Forbrukertilsynet er svært tydelige på at produkter skal merkes så lenge annonsøren har fordel av det. I Blogglandia har de tydeligvis ikke tilgang på lovverket og uttalelser fra Forbrukertilsynet. De har bare rosa skyer, regnbuer, Bambi og enhjørninger der. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 9. november 2018 #63078 Del Skrevet 9. november 2018 Om det blogges om julegaver nå, hva skal det blogges om i desember? Fastelavens? Virker som at det er lite å finne på, så man tar jula i forskudd. Jeg ser jo utfra et reklamesynspunkt å være tidlig ute, men hvor mange av oss går rundt og tenker på julekjoler nå? Nåja, håper annonsørene er fornøyde med bruken av reklamekronene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. november 2018 #63079 Del Skrevet 9. november 2018 Det er interessant å legge merke til at det stadig er lesere innom i kommentarfeltet som berømmer CBE for å IKKE eksponere barna - særlig når hun annonserer barneutstyr. Jeg er ikke enig det skrytet - selv om det er slutt på full frontals og annonser hvor barna medvirker nå. Så hun har endret praksis, det er sant. I andre SoMe-kanaler, kan man svært ofte se barna fortsatt. Jeg synes de burde vært totalskjermet nå - når man tar i betraktning hvor enormt mye de har vært eksponert fra før fødsel. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 9. november 2018 #63080 Del Skrevet 9. november 2018 Igjen forteller hun om en utrolig hektisk uke, som altså har inneholdt blant annet fellestrening med mannen midt på dagen, og handling av julekalenderstæsj og annet krimskrams før vi snakker 10 november. Hvem her inne ville prioritert dette, dersom man hadde en "utrolig hektisk uke"? De fleste vil jo da droppe litt trening, og i hvert fall shoppingen. Men frua lever i en så fjern virkelighet, at for henne er trening og unødvendig shopping å regne som ting hun MÅ gjøre. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg