halvehimmelen Skrevet 15. oktober 2018 #62401 Del Skrevet 15. oktober 2018 25 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Det er visst aldri bra nok her inne. Hvis hun blogger slik de er for dem, med to gange små barn som kanskje ikke orker mer etter disney eventeryet etc, så er det og galt. Hvis hun blogge overfladisk om hvor fantastisk det er og vi liksom gjennomskuer henne så er det også gale. Det må ikke bli slik at alt skal klages på uansett for da har jo de aller fleste rett og KG, at det er en gjeng surmulende kvinns som skal mene noe okke som bare det er negativt. Pass på. Hadde hun vært ærlig om at hun er sliten og kanskje cruiset ikke var som forventet, hadde det vært noe annet. Problemet er at hun skal opprettholde denne perfekte fasaden, alltid, og det samsvarer ikke med inntrykket hun gir fra seg på blogg og SoMe. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. oktober 2018 #62402 Del Skrevet 15. oktober 2018 26 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Det er visst aldri bra nok her inne. Hvis hun blogger slik de er for dem, med to gange små barn som kanskje ikke orker mer etter disney eventeryet etc, så er det og galt. Hvis hun blogge overfladisk om hvor fantastisk det er og vi liksom gjennomskuer henne så er det også gale. Det må ikke bli slik at alt skal klages på uansett for da har jo de aller fleste rett og KG, at det er en gjeng surmulende kvinns som skal mene noe okke som bare det er negativt. Pass på. med det er jo reklame!! Du la kanskje ikke merke til det, men jeg presiserte at det er Treasures som fremstiller det slik. De er på jobb. Om ungene er trøtte er vel ganske irrelevant for jobben som skal gjøres. Jeg synes det er utrolig merkelig at det er interessant for annonsøren at de trekker frem sjøsyke og frykt og bilsyke og trengsel av folk på båten. De får meg jo til å forstå at DER skal jeg ihertfall IKKE reise med unger. Det funker jo fint som ærlig reisereportasje til skrekk og advarsel, men det er virkelig rart at annonsøren vil kjøpe seg slik omtale. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. oktober 2018 #62403 Del Skrevet 15. oktober 2018 Jeg tipper det vil komme mere utdypende blogginnlegg om selve cruiset når de kommer hjem. Har selv vært på cruise og sånn som jeg husker det så var det hinsides dyrt å bruke Internett ombord. Hun har vært lite aktiv på insta og snap siden de gikk ombord på cruiseskipet, så det underbygger min teori om dyrt nett. Ja, de har nok økonomi til det, men utifra tidligere uttalelser og reaksjoner så liker de ikke å bruke penger på dyre ting (f.eks de episodene i bloggerene der det blir klaget over dyr mat på flyplassen og likedan hvor dyr nattmaten etter Elle-festen var) Apropro utflukter så har jeg full forståelse for at de velger å stå over en lang busstur på Jamaica med to små. De fleste unger ville funnet en sånn tur dørgende kjedelig, i tillegg så er nok ikke bilsikkerhet for barn den beste i en buss på Jamaica. Kan også forstå at de ikke ville at ungene skulle løpe nakne rundt på stranda. Er ikke godt å vite hvilke tullinger som filmer eller tar bilder av små nakne barn på ei strand. I en ideel verden så burde alle småunger kunne fått løpe nakne rundt, men sånn er det bare ikke. Flere steder i utlandet har jeg også sett skilt ved barnebasseng der det står at badetøy er påkrevd. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. oktober 2018 #62404 Del Skrevet 15. oktober 2018 2 minutter siden, skruf skrev: Jeg tipper det vil komme mere utdypende blogginnlegg om selve cruiset når de kommer hjem. Har selv vært på cruise og sånn som jeg husker det så var det hinsides dyrt å bruke Internett ombord. Hun har vært lite aktiv på insta og snap siden de gikk ombord på cruiseskipet, så det underbygger min teori om dyrt nett. Ja, de har nok økonomi til det, men utifra tidligere uttalelser og reaksjoner så liker de ikke å bruke penger på dyre ting (f.eks de episodene i bloggerene der det blir klaget over dyr mat på flyplassen og likedan hvor dyr nattmaten etter Elle-festen var) Apropro utflukter så har jeg full forståelse for at de velger å stå over en lang busstur på Jamaica med to små. De fleste unger ville funnet en sånn tur dørgende kjedelig, i tillegg så er nok ikke bilsikkerhet for barn den beste i en buss på Jamaica. Kan også forstå at de ikke ville at ungene skulle løpe nakne rundt på stranda. Er ikke godt å vite hvilke tullinger som filmer eller tar bilder av små nakne barn på ei strand. I en ideel verden så burde alle småunger kunne fått løpe nakne rundt, men sånn er det bare ikke. Flere steder i utlandet har jeg også sett skilt ved barnebasseng der det står at badetøy er påkrevd. de er på jobb! de får vel dekket internett!!! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. oktober 2018 #62405 Del Skrevet 15. oktober 2018 1 minutt siden, MissLucy skrev: de er på jobb! de får vel dekket internett!!! Hun skrev at cruiset er både jobb og ferie, så ikke godt å si hvilke betingelser som går under kategorien jobb. I tillegg har hun også skrevet at det vil komme flere utdypende innlegg om selve cruiset når hun kommer hjem. Det er ikke sikkert at betingelsen for sponset cruise er fortløpende oppdateringer i løpet av selve cruiseuken 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. oktober 2018 #62406 Del Skrevet 15. oktober 2018 1 minutt siden, skruf skrev: Hun skrev at cruiset er både jobb og ferie, så ikke godt å si hvilke betingelser som går under kategorien jobb. I tillegg har hun også skrevet at det vil komme flere utdypende innlegg om selve cruiset når hun kommer hjem. Det er ikke sikkert at betingelsen for sponset cruise er fortløpende oppdateringer i løpet av selve cruiseuken Det er reklame. Reklame er jobb. Ferdig snakka. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 15. oktober 2018 #62407 Del Skrevet 15. oktober 2018 11 hours ago, SKE87 said: I det siste innlegget sier hun at siden hun ikke hadde med badetøy til barna måtte hun kjøpe noe hun fant nederst i en kurv på et marked fordi de ville bade. Kan ikke barn på 2 og 4/5 år bade nakne? Sønnen min kan gjerne bade uten badetøy, men ikke der hvor solen er så sterk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. oktober 2018 #62408 Del Skrevet 15. oktober 2018 Altså. Når man tjener minst én million i årslønn (det er vel kanskje til og med mye mer??) slik som CBE gjør, og får så mye av en slik reise dekket + mange av sine egne antrekk.... HVORDAN I HULESTE har man da samvittighet til å prute på markedet på slike steder når det gjelder 1 badeantrekk til hver av jentene? Hva med å la de stakkars arbeiderne få det de ønsket da? Så kan man heller spørre om sponsing fra solide bedrifter i Europa.. Hvor er samvittigheten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. oktober 2018 #62409 Del Skrevet 15. oktober 2018 Akkurat nå, MissLucy skrev: Det er reklame. Reklame er jobb. Ferdig snakka. Ja, cruiseturen er jobb, og alt med cruiset skal være merket reklame. Men la nå dama få komme seg hjem og skrive om cruiset sånn som hun har sagt at hun skal gjøre før hun blir dynket i tjære og rullet i fjær. Jeg er ikke noen fan av CBE, noe mine tidligere innlegg i tråden viser, men tenker det er greit å gi henne en sjanse til å gjøre jobben sin ferdig før man kritiserer. Hun har skrevet at hun skal skrive mere om selve cruiset når hun kommer hjem, så da er det bare å vente og se 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. oktober 2018 #62410 Del Skrevet 15. oktober 2018 Akkurat nå, Mrs. Random Nick skrev: Altså. Når man tjener minst én million i årslønn (det er vel kanskje til og med mye mer??) slik som CBE gjør, og får så mye av en slik reise dekket + mange av sine egne antrekk.... HVORDAN I HULESTE har man da samvittighet til å prute på markedet på slike steder når det gjelder 1 badeantrekk til hver av jentene? Hva med å la de stakkars arbeiderne få det de ønsket da? Så kan man heller spørre om sponsing fra solide bedrifter i Europa.. Hvor er samvittigheten?? Den er jeg enig i. Var selv på et marked utenfor Kampala i Uganda, ingen av oss prutet for å si det sånn. Var latterlig billig i utgangspunktet, så vi prutet heller oppover 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. oktober 2018 #62411 Del Skrevet 15. oktober 2018 Akkurat nå, skruf skrev: Ja, cruiseturen er jobb, og alt med cruiset skal være merket reklame. Men la nå dama få komme seg hjem og skrive om cruiset sånn som hun har sagt at hun skal gjøre før hun blir dynket i tjære og rullet i fjær. Jeg er ikke noen fan av CBE, noe mine tidligere innlegg i tråden viser, men tenker det er greit å gi henne en sjanse til å gjøre jobben sin ferdig før man kritiserer. Hun har skrevet at hun skal skrive mere om selve cruiset når hun kommer hjem, så da er det bare å vente og se jeg gir beng i når hun poster innleggene sine. Det var ikke egentlig det som var poenget. Men jeg reagerte på at der kom en rekke innlegg her nå med diverse forklaringer på ting, som tydet på at folk trodde hun var på ferie. Og det er hun ikke, og akkurat det poenget synes jeg det er viktig å drive gjennom, for hele hensikten med denne type content marketing reklame er at vi skal la oss lure til å tro at hun ikke får betalt for det. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 15. oktober 2018 #62412 Del Skrevet 15. oktober 2018 7 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev: Altså. Når man tjener minst én million i årslønn (det er vel kanskje til og med mye mer??) slik som CBE gjør, og får så mye av en slik reise dekket + mange av sine egne antrekk.... HVORDAN I HULESTE har man da samvittighet til å prute på markedet på slike steder når det gjelder 1 badeantrekk til hver av jentene? Hva med å la de stakkars arbeiderne få det de ønsket da? Så kan man heller spørre om sponsing fra solide bedrifter i Europa.. Hvor er samvittigheten?? Du har åpenbart reist lite, pruting er noe som forventes av selgerene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. oktober 2018 #62413 Del Skrevet 15. oktober 2018 1 minutt siden, Antoinette skrev: Du har åpenbart reist lite, pruting er noe som forventes av selgerene. man trenger vel ikke å ha reist lite fordi om man synes det er usmakelig med rike cruisepassasjer som velter inn i et lokalsamfunn, uvillige til å legge igjen penger der. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 15. oktober 2018 #62414 Del Skrevet 15. oktober 2018 29 minutter siden, MissLucy skrev: med det er jo reklame!! Du la kanskje ikke merke til det, men jeg presiserte at det er Treasures som fremstiller det slik. De er på jobb. Om ungene er trøtte er vel ganske irrelevant for jobben som skal gjøres. Jeg synes det er utrolig merkelig at det er interessant for annonsøren at de trekker frem sjøsyke og frykt og bilsyke og trengsel av folk på båten. De får meg jo til å forstå at DER skal jeg ihertfall IKKE reise med unger. Det funker jo fint som ærlig reisereportasje til skrekk og advarsel, men det er virkelig rart at annonsøren vil kjøpe seg slik omtale. jeg tenker det da blir ekte for sånn er det for noen familier på tur uansett jobb. Jeg vil heller ha det fremstilt slik enn falske oppdateringer om hvor fantastisk alt er når de ikke er det. Jeg vet de er på jobb men er alle 100% på jobb hver dag? neppe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. oktober 2018 #62415 Del Skrevet 15. oktober 2018 3 minutter siden, Antoinette said: Du har åpenbart reist lite, pruting er noe som forventes av selgerene. Jeg har reist ganske mye kan jeg fortelle deg. Prutet både i Østen og i Afrika. Men jeg får ikke sponset noe som helst. Poenget mitt er etikken som ikke eksisterer hos CBE. Det hadde ikke skadet om hun viste litt medmenneskelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 15. oktober 2018 #62416 Del Skrevet 15. oktober 2018 Jeg er sikker på at det kommer mer utfyllende innlegg om cruiset, men jeg er enig i at de innleggene som har vært har hatt et litt negativt fokus og det kan være vanskelig å rett opp akkurat det inntrykket i folks hoder i etterkant. Hjelper ikke med all verdens skryt hvis det folk har i bakhodet er flyskrekk, orkansesong og sjøsyke. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 15. oktober 2018 #62417 Del Skrevet 15. oktober 2018 22 minutter siden, Mrs. Random Nick said: Altså. Når man tjener minst én million i årslønn (det er vel kanskje til og med mye mer??) slik som CBE gjør, og får så mye av en slik reise dekket + mange av sine egne antrekk.... HVORDAN I HULESTE har man da samvittighet til å prute på markedet på slike steder når det gjelder 1 badeantrekk til hver av jentene? Hva med å la de stakkars arbeiderne få det de ønsket da? Så kan man heller spørre om sponsing fra solide bedrifter i Europa.. Hvor er samvittigheten?? Det er jo en del av kulturen å prute sånne steder, er det ikke? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 15. oktober 2018 #62418 Del Skrevet 15. oktober 2018 12 minutter siden, MissLucy said: man trenger vel ikke å ha reist lite fordi om man synes det er usmakelig med rike cruisepassasjer som velter inn i et lokalsamfunn, uvillige til å legge igjen penger der. Men da er det jo ikke prutingen som er det egentlige problemet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 15. oktober 2018 #62419 Del Skrevet 15. oktober 2018 19 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: jeg tenker det da blir ekte for sånn er det for noen familier på tur uansett jobb. Jeg vil heller ha det fremstilt slik enn falske oppdateringer om hvor fantastisk alt er når de ikke er det. Jeg vet de er på jobb men er alle 100% på jobb hver dag? neppe Til den siste her: Det er uvesentlig etter min mening, for det tar kun utgangspunkt i Eriksens perspektiv, ikke leserens. I en reklameannonse er det jo leserens opplevelse som må være styrende for framstillingen, ikke at modellen i annonsen hadde det slitsomt under fotoshootene. Dette er vel poenget her: CBE skriver om turen fra sitt eget subjektive perspektiv uten en tilstrekkelig profesjonell distanse og bevissthet som sikrer at leserne blir positivt påvirket til å kjøpe samme cruise, slik at annonsøren blir fornøyd. Hvis en tilrettelagt "realistisk" framstilling av cruiseferie med barn får andre småbarnsforeldre til å nikke gjenkjennende og slik få større tiltro til alt det positive som i tillegg skrives om ferien, da har en slik mer "ekte" framstilling en funksjon som tjener innholdsmarkedsføringens overordnede hensikt. Men hvis de negative opplevelsene og følelsene til bloggeren blir så sentrert omkring hennes personlige opplevelse at de overskygger markedføringsformålet og glemmer leserperspektivet fullstendig, da framstår CBE.no som uprofesjonell, og reklamen som feilslått eller rett og slett fraværende. Den ufiltrerte versjonen av hvor slitsom ferien faktisk er hører kanskje heller hjemme på en lukket, privat FB-konto? Den selger i hvert fall ikke cruiseferier for annonsøren som betaler gildet. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 15. oktober 2018 #62420 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) Er det noen her som husker bloggen Livingdoll? (Elise Bahia) Hun kunne virkelig lage gode og positive reisereklameinnlegg (selv om hun ikke merket et eneste innlegg, helt i tråd med datidens bloggverden): Gode, fargerike bilder, positivt innhold, null sutring over bagateller. Både CBE og SE har vært på sponset cruise, ingen av dem har gitt meg lyst til å følge etter. Endret 18. oktober 2018 av Berga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg