Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, virkelig skrev:

Hvorfor skal jeg det ? Men jeg får opp vedkommende på IG og ser utleveringen og i reklame for bloggerne, så vet hun er en versting, med halvnakne barn i alle settinger . Støtter ikke MH i det han driver med, men artig at mange håper med alt de har at han skal ta for seg CBE. Det ville vel reddet dagene for mange. Men nå starter vel bloggerne til uken så da blir det lliv 🙈 . Regner det som garantert at tastatur får kjørt  seg etterpå da

Så da bryr du deg ikke om utlevering og utnyttelse av barn likevel? Beklager men lett å følge med i de vinglete argumentene dine.

CBE fortjener all kritikken hun får for å utnytte barna sine og mer til. Mulig det er andre bloggere som er like ille men det hjelper neppe disse barna at noen kanskje har det værre. Om CBE bruker barna på Bloggerne eksponerer hun dem til et nytt og større publikum. Hun oppfører seg regelrett som en drittsekk mot dem som burde få hennes beskyttelse. 

Endret av Inocybe
La til et ord
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, virkelig skrev:

Skal du ha han til å ta for seg funkygine, eller er det kun CBE som er i alles interesse nå. CBE er hverken størst eller verst når det kommer til utleveroing av barn . Der slår funkygine hun alle dager, i alle kanaler 

Du tok opp Funkygine selv her. Om du ikke klarer å forholde deg til hva du selv skriver, kan jeg ikke ta deg seriøst.

Endret av Revenge of Cthulhu
Fjernet overflødig lenke
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, virkelig skrev:

Hvor har jeg skrevet at jeg har interesse for eksponeringen og poengtert dette ? Ikke jeg som dro MH inn i tråden her. Nevnte det bare siden det var så viktig at MH skulle ta for seg CBE , men F nevnes aldri, kanskje ikke like lett å være kritisk til henne siden hun virker å være super populær. da er det liksom ikke så farlig hva hun driver med 

Tror ikke Funkygines barneeksponering er så populært som du antyder. At barneeksponeringen ikke er ok nevnes for eksempel "hver" gang Funkygine trekkes fram i denne tråden. Selv når der er treningsinspo som er emnet, for der gruser Funkygine CBE hver gang, så legges det ofte til at skribenten ikke liker barneeksponeringen bare treningen. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke medietilsynet en sånn tipsfunksjon som forbrukertilsynet har? Jeg har lyst til å varsle om denne videoen og alt som har kommet frem i helgen, men var det sånn at det var medietilsynet som var riktig mottaker? Noen som har gjort det ennå? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Max Potente skrev:

Jeg har hele tiden hatt sansen for Mads og hans effektive måte å få budskapet sitt ut på. Nå begynner jeg derimot å få en litt dårlig smak i munnen, for det begynner å minne meg litt om Lars-Kristian Eriksens utallige krangler med unge kvinner. -Utelukkende unge kvinner, for han våger tilsynelatende ikke å krangle med noen på sin egen størrelse. 

Forhåpentligvis så kan Mads enten gå litt i tenkeboksen eller faktisk ta seg tid til å forklare hvorfor det er greit at CBE & LKE gjør alt det som han kritiserer de andre for. Implantatene er kanskje ikke like store og barna blir kanskje eksponert på en mer "delikat" måte, men det at det hele presenteres i en mer spiselig form gjør det ikke noe bedre, mener jeg.

Snarere tvert imot. 

Mulig det er et fotballspillersyndrom man får etter harde taklinger på banen? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Funkygine er en langt mer jordnær og virkelighetsnær blogger enn cbe.no. Sympatisk, synlig treningsbegeistret, og lite opptatt av kakkelovner  og whisky sours i biblioteket hun ikke har. Driter seg ut på barneeksponering, men i alle fall langt mer tilnærmelig i verkeligheten, som muliggjør en dialog mellom forbruker/bloggeier.

Cbe.no redigerer jo kommentarer fra vilkårlige brukere dann og vann.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Fvonk skrev:

Jeg tror ikke engasjementet hans er ekte nok til at han tør å gå etter CBE, (på grunn av LKE.)

I fare for å la tråden skli ut, setter jeg pengene mine på dette.

Jeg tror også det er en grunn til at han kun går etter ressurssvake, unge, kvinnelige bloggere. Fordi det er ekstremt lett og han møter null motstand (dvs. bloggernes motstand består av å spenne bein på seg selv og bekrefte det MH anklager dem for).

Det er bra at han kaster seg på bølgen og poengterer hvor userøs bloggbransjen er. Men vi må ikke forveksle han med noen uselvisk "reddende engel" som av sitt hjertes godhet skal rydde opp i bransjen. Han har garantert egoistiske motiver i dette (uten at det gjør det bra han gjør mindre bra).

Edit:

Selvfølgelig bestemmer MH selv hvem han skal rette søkelyset på, og han har naturlig vis ingen plikt til å ta tak i noe som helst (selv om jeg forstår at noen føler det slik, all den tid MH selv har bygget seg en slik rolle). Men det er betegnende at alle han går på er unge, ressurssvake kvinner som er litt riksklovner i utgangspunktet.

Endret av Alice123
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Alice123 skrev:

I fare for å la tråden skli ut, setter jeg pengene mine på dette.

Jeg tror også det er en grunn til at han kun går etter ressurssvake, unge, kvinnelige bloggere. Fordi det er ekstremt lett og han møter null motstand (dvs. bloggernes motstand består av å spenne bein på seg selv og bekrefte det MH anklager dem for).

Det er bra at han kaster seg på bølgen og poengterer hvor userøs bloggbransjen er. Men vi må ikke forveksle han med noen uselvisk "reddende engel" som av sitt hjertes godhet skal rydde opp i bransjen. Han har garantert egoistiske motiver i dette (uten at det gjør det bra han gjør mindre bra).

Edit:

Selvfølgelig bestemmer MH selv hvem han skal rette søkelyset på, og han har naturlig vis ingen plikt til å ta tak i noe som helst (selv om jeg forstår at noen føler det slik, all den tid MH selv har bygget seg en slik rolle). Men det er betegnende at alle han går på er unge, ressurssvake kvinner som er litt riksklovner i utgangspunktet.

Samme poeng hadde jeg tidligere i tråden om MH for han går etter enkle bytter, noe jeg finner merkelig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Asti skrev:

Ja, verre er det ikke. 

Siden jeg får "flashback" til tidligere diskusjoner folk har hatt med CBE og LKE, søkte jeg opp "Farvel, Fotballfrue! Min ferd fra fan til masete furie Å kritisere toppblogger Caroline Berg Eriksen for å være dårlig til å merke reklameinnleggene sine på internett handler om markedsføringslov, ikke jantelov." . Anbefaler å lese den for å se mønsteret til CBE og LKE. Dvs. de er så påståelige og mener andre har en spesiell tolkning av markedsføringsloven. Så viste det seg altså at det var deres tolkning som var feil. Når skal de lære?

Nei, hva skal man si... Har inntrykk av at de ikke VIL lære, for reglene er «så dumme» som var LKE sin kommentar i VG da de fikk refs pga alkohol sammen med reklame for Gina Tricot. 

Etter 10 år i bransjen har de ennå ekstremt tungt for og sette seg inn i regelverk, de lager heller sine egne 🙄

Endret av Viking-girl
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg Eriksen oppgir på egen blogg allerede i november 2010 at "Å blogge er ikke journalistikk" og at hun skiller mellom å være blogger og journalist, og at blogg og redaksjonelt arbeid er to ulike ting, etter at det ble kjent at hun sendte prisliste for annonser/omtale av bøker for Cappelen Damm samtidig som hun kalte seg journalist og jobbet som  tilkallingsvikar for side2. Kilde: http://www.carolinebergeriksen.no/2010/11/22/a-blogge-er-ikke-journalistikk/comment-page-3/ 

I dag bruker hun yrkestitlene journalist og influencer på sine egne kanaler rettet mot publikum. Samtidig ser man at hun allerede da var fullstendig klar over hvordan Markedsføringsloven og sponsing fungerer.

Det handler nok mest om uvilje til å forstå at lovens formål er å beskytte forbrukerne og ikke firmaet.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første episode av bloggerne sett, og her var det alle mann til pumpene i Sarpsborg for å tjene det daglige brød. 

#SkjermBarnaTv2

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, virkelig skrev:

Hvorfor skal jeg det ? Men jeg får opp vedkommende på IG og ser utleveringen og i reklame for bloggerne, så vet hun er en versting, med halvnakne barn i alle settinger . Støtter ikke MH i det han driver med, men artig at mange håper med alt de har at han skal ta for seg CBE. Det ville vel reddet dagene for mange. Men nå starter vel bloggerne til uken så da blir det lliv 🙈 . Regner det som garantert at tastatur får kjørt  seg etterpå da

Jeg leser det meste her inne med et åpent sinn, men når det argumenteres (mer eller mindre åpent) for at noens eksponering av barn skal fredes - fordi andre er verre - blir jeg i stuss. Er det ikke viktig at alle foreldre blir gjort oppmerksomme på hva de gjør mot sine barn ved å eksponere dem som reklamearbeidere i forskjellige kanaler? 

Det er en tråd her som heter Bloggerbarna, der er det mange tips for den som vil melde verstingene, men det blir altså feil om de med pene og arrangerte bilder skal fredes fordi andre viser «styggere» bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Da var første episode av bloggerne sett, og her var det alle mann til pumpene i Sarpsborg for å tjene det daglige brød. 

#SkjermBarnaTv2

Ja, åpningsscenen til CBEs «Bloggerne» debut er jo til og med filmet på fireåringens rom... Der får vi seere delta på en del av morgenstellet... Det er dette de mener er å skjerme barna? Dessverre er jeg ikke overrasket. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, LilleSnupp skrev:

#SkjermBarnaTv2

kan du gi et kort sammendrag? for jeg tror ikke jeg har nok puter i huset til å se det selv.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt. Morgenstellet, avskjed i kjøkkendøra, photoshoot ved en blomsterbutikk og ut å spise lunsj + gnålet om at hun blir dømt utfra bloggen.

😶

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, MissLucy skrev:

kan du gi et kort sammendrag? for jeg tror ikke jeg har nok puter i huset til å se det selv.

Jeg har ikke engang lyst til å se hvordan frua og de andre bloggerne "skjermer" mindreårige.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Jeg har ikke engang lyst til å se hvordan frua og de andre bloggerne "skjermer" mindreårige.

nei, det er jeg enig i - livet er for kort for den slags søppel-tv.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Lite nytt. Morgenstellet, avskjed i kjøkkendøra, photoshoot ved en blomsterbutikk og ut å spise lunsj + gnålet om at hun blir dømt utfra bloggen.

😶

hva er det egentlig hun mener hun skal bli  "dømt" utfra hvis det ikke er bloggen? gulesider? skattelistene?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...