Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
7 timer siden, PecanPie skrev:

Jeg fulgte med på diskusjonen om bilderedigeringen i desember 2014. Jeg så gjennom gif-ene som ligger under en av imgur-ene til Asti denne helgen. Jeg syns det er så trist å se at de har redigert så små detaljer når de først har redigert (sett bort fra bildet hvor halve ryggen er borte). Biiittelitt større thigh gap, biiittelitt smalere overarm, biiiittelitt mindre leggmuskel. Altså, forskjellen er så liten at jeg ikke klarer å skjønne hvorfor det er gjort? Hun hadde sett flott ut på bildene før redigeringen. Hvordan har du det med deg selv når du må fikse disse smådetaljene før bildet kan legges ut? 

Forstå meg rett, jeg syns det er tragisk at de har redigert. Men jeg forstår ikke hvordan du kan påstå at du er fornøyd med deg selv, og samtidig redigere små detaljer som sannsynligvis er den eneste som tenker over. 

Det er et veldig godt poeng, og det bekrefter det som har vært kritisert mange ganger, at idealet som forfektes er usunt. 

Redigeringen hadde som mål å nå det riktige uttrykket som jo altså må betegnes som undervektig. Jeg påpeker at den kroppen jeg omtaler er redigerte bilder, ikke en kropp som tilhører noen i virkeligheten. Det er redigeringsjobben jeg kritiserer. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, PecanPie skrev:

Jeg fulgte med på diskusjonen om bilderedigeringen i desember 2014. Jeg så gjennom gif-ene som ligger under en av imgur-ene til Asti denne helgen. Jeg syns det er så trist å se at de har redigert så små detaljer når de først har redigert (sett bort fra bildet hvor halve ryggen er borte). Biiittelitt større thigh gap, biiittelitt smalere overarm, biiiittelitt mindre leggmuskel. Altså, forskjellen er så liten at jeg ikke klarer å skjønne hvorfor det er gjort? Hun hadde sett flott ut på bildene før redigeringen. Hvordan har du det med deg selv når du må fikse disse smådetaljene før bildet kan legges ut? 

Forstå meg rett, jeg syns det er tragisk at de har redigert. Men jeg forstår ikke hvordan du kan påstå at du er fornøyd med deg selv, og samtidig redigere små detaljer som sannsynligvis er den eneste som tenker over. 

Jeg er på en måte enig, det er småsaker som er gjort og det er lett å undre hva det gir. Men summen av de små tingene i ett enkelt bilde gir (i alle fall for meg, som dessverre er mer opptatt av kropp og tynnhet enn hva jeg kunne ønske) et helt annet inntrykk. På de uredigerte bildene ser hun ut som en normalt slank og veltrent dame. Omtrentlig hvordan fler i min vennegjeng ser ut. På de redigerte bildene ser hun direkte mager ut. Jeg har dessverre ofte sett på de bildene og tenkt: wow, jeg kan trene og spise så sundt jeg bare vil, men dét kommer jeg aldri til å oppnå. 

Dette er så enormt trist. Vi snakker ofte om hva hennes enorme kroppsfokus, på en av Norges største blogger, gjør med unge, usikre jenter. Men det gjør virkelig noe med voksne, vellykkede kvinner i høye stillinger også (Faen heller!).

Ser man på bildene på IG før og etter desember -14, så er forskjellen, i alle fall for meg som har en tilbøyelighet til å legge ekstra merke til mager/slank-grensen, slående. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Titter innom bloggen for første gang på ca to uker, der det ligger en video (som jeg ikke gidder se) med overskriften: 

" Slik lager jeg tilfeldige bølger".

Tilfeldige bølger. Går ut fra at det er håret det er snakk om? Skroller ned til siste bilde, der det ser ut som CBE lukter under egen arm med et forpint smil- men må da gå ut fra at hun synes det lukter godt? Håret er imidlertid, etter hva jeg kan se, nærmest uten bølger, også tilfeldige. 

Kommer til innlegget "luksus på frokostbordet", der det i god gammel stil ramses opp hva familien har gjort:

X har vært i bursdag i dag igjen, og XX sov. Nå er X tilbake fra bursdag og XX er våken.

Og jeg tenker igjen: HVEM I HULESTE synes dette er interessant? Noe så ufattelig kjedelig som denne bloggen! Nei, blir nok en stund til neste klikk fra meg. Gjeeeesp!!

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun (eller LK) redigerte bort halve ryggen er virkelig DRØYT. Hvorfor skulle hun ikke være god nok som hun var? Sick.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Butternut skrev:

Det at hun (eller LK) redigerte bort halve ryggen er virkelig DRØYT. Hvorfor skulle hun ikke være god nok som hun var? Sick.

Drøyt ja...men det er tross alt flere år siden..Get over IT!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.8.2018 den 22.53, Inocybe skrev:

:Nikke:

Hvis ikke CBE liker det inntrykket folk får fra hennes 100% selviscenesatte SoMe bør hun revurdere formidlingsevnen sin. Noe skurrer. Veldig. 

Den kommentaren burde du fått publisert på virksomhetens blogg. 

Dersom CBE ikke liker inntrykket som de har utgitt bør de revurdere formidlingsevnen og ta innover seg kritikken som de får fra publikum. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Isola2 skrev:

Fantastisk holdning. :ironi: 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isola2 skrev:

Nå er det faktisk bloggeierne sin oppgave å gjenopprette tillit. Det er ikke noe man bare får tilbake etter bilderedigering, falske kommentarer og besservisser-holdning i kommentarfeltet. Flere år siden, ja, men har de gjort noe for å endre andres syn på seg selv enn å si «stakkars meg, dere er så slemme»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett henne "live" et par ganger, og hun ser helt annerledes ut enn på bloggen. Hun ser rett og slett ut som en vanlig, norsk slank kvinne. Første gangen kjente jeg henne nesten ikke igjen, for hun var så mye tynnere på bildene på bloggen enn i virkeligheten. Hun ser fin nok ut som hun er; hun trenger ikke å redigere seg verken tynnere eller annerledes.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hebbbbbe skrev:

Jeg har sett henne "live" et par ganger, og hun ser helt annerledes ut enn på bloggen. Hun ser rett og slett ut som en vanlig, norsk slank kvinne. Første gangen kjente jeg henne nesten ikke igjen, for hun var så mye tynnere på bildene på bloggen enn i virkeligheten. Hun ser fin nok ut som hun er; hun trenger ikke å redigere seg verken tynnere eller annerledes.

Betyr dette at bloggeieren fremdeles redigerer seg smalere/annerledes på bloggen? For du mener at det er synbar forskjell på virkelighet og blogg? Hmm interessant. Det er også stor forskjell på egne bilder og andres bilder av Frua. Rart det er forskjell når frua er den samme..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, FotbaIlflua said:

Ikke bare det; husker godt når hun klaget sin nød over sine spinkle spaghettiarmer, som viste seg å være redigert tynnere en de var. Hun ble rasende om noen kommenterte at hun var for tynn, for det var hun ihvertfall ikke!!! Nei, ikke i virkeligheten, bare på de redigerte bildene... Kombinert med LK sine kommentarer om at CBE aldrei har endret vekten sin, og hadde samme vekt etter barn nr 1 som hun hadde på ungdomsskolen. Alle som har mindre en 50% nedsatt syn ser at det er mange kilo i forskjell på hvordan hun så ut den gangen og etter hun ble voksen og fikk barn. 

Er det en fantastisk bragd? Noe man virkelig burde hige etter? Sikker på at det ikke er et gram eller 2 forskjell?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig hvordan hun holder på i kommentarfeltet under tørrsjampoen nå. Eller, utrolig er det jo i og for seg ikke, det er helt som det pleier.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lopploella skrev:

Helt utrolig hvordan hun holder på i kommentarfeltet under tørrsjampoen nå. Eller, utrolig er det jo i og for seg ikke, det er helt som det pleier.

Imgur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kleenex skrev:

Betyr dette at bloggeieren fremdeles redigerer seg smalere/annerledes på bloggen? For du mener at det er synbar forskjell på virkelighet og blogg? Hmm interessant. Det er også stor forskjell på egne bilder og andres bilder av Frua. Rart det er forskjell når frua er den samme..

Det får vi svaret på i Bloggerne... Spennende! Tviler på TV2 leier inn LK til å redigere henne tynnere før programmet sendes på TV 😉

Endret av kjarlos
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Lopploella skrev:

Er det noe spesielt som skjer der da? Er vel bare business as usual. Har jeg oversett noe? :O

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lopploella skrev:

Ikke si at det krangles om tørrsjampo! 😐

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Liver skrev:

Reagerte veldig på det ene svaret. Leser spør om hun ville ha takket og pratet om noen hadde kommet bort til henne på gaten. Noe jeg ser på som et helt legitimt spørsmål, og ikke noe frekt.

Fruen svarer så ufint at det blir ungdomsskole over det hele.

Ja, så det nå jeg også! Skrev et tilsvar, tviler på at det blir godkjent...

Det var jo et ganske interessant spørsmål hvor hun meget enkelt kunne svart på en måte som er en smule mer flatterende for henne selv!

https://imgur.com/a/hFY6WzG

Endret av Rubella
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...