decker Skrevet 26. juli 2018 #58201 Del Skrevet 26. juli 2018 3 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg synes CBE har en viktig jobb, ikke bare at det er en jobb🙂 hun redder ikke liv, men hun gleder tusenvis av personer hver dag hele året med å legge ut bilder og tekster som både inpirererer, engasjerer og underholder. I en verden det skjer mye trist og tragisk, så er viktig at man finne positive ting man forholde seg til. Enten det er å lese en bok, se en god film eller gå inn på bloggen til CBE. Jeg synes det alltid er hyggelig å kunne klikke seg inn og se hva som er lagt ut. Hun driver ikke med noe hastarbeid, så det som legges ut er av kvalitet og ikke minst delikate bilder. Så man man parallelt til dette lese aviser og se på nyhetene, for å ta inn viktige oppdateringer. Man vet at de store influncerne i dag har stor påvirkningskraft. Så fra et annet mer økonomisk perspektiv, så er den jobben de har, en viktig arena for annonsører å nå frem med sine budskap. Det er derfor de største bloggene tjener millioner. Det har blitt big business. Det betyr at bedrifter tjener penger og folk er i jobb, noe som selvfølgelig er positivt for samfunnet. Eg er så glad for at me har bedrifta CBE som gjer en viktig jobb for samfunnet med å berre dela det som er positivt og bra og delikat og søte du, samstundes som du og trekk fram den store påvirkningskrafta dei har. Ei kraft som dei sjølvsagt berre bruker til økonomisk vinning, med å vera ein viktig arena for annonsørar. Det er nettopp denne strutse-haldninga til bedrifta som gjer at dei kjem til å gå ad undas heller før enn seinare. Den gjengse forbrukar no til dags er samfunnsbevisste, miljøbevisste, og er opptatt av etikk (inkludert eksponering av ungar). Ein så til dei grader overflatisk bloggar med tankegangen cash is king og alt det dumme i verda angår ikkje oss-haldning vil etterkvart verta totalt irrelevant. Men melk i veg mens de kan. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 26. juli 2018 #58202 Del Skrevet 26. juli 2018 7 minutter siden, decker skrev: Eg er så glad for at me har bedrifta CBE som gjer en viktig jobb for samfunnet med å berre dela det som er positivt og bra og delikat og søte du, samstundes som du og trekk fram den store påvirkningskrafta dei har. Ei kraft som dei sjølvsagt berre bruker til økonomisk vinning, med å vera ein viktig arena for annonsørar. Det er nettopp denne strutse-haldninga til bedrifta som gjer at dei kjem til å gå ad undas heller før enn seinare. Den gjengse forbrukar no til dags er samfunnsbevisste, miljøbevisste, og er opptatt av etikk (inkludert eksponering av ungar). Ein så til dei grader overflatisk bloggar med tankegangen cash is king og alt det dumme i verda angår ikkje oss-haldning vil etterkvart verta totalt irrelevant. Men melk i veg mens de kan. Det er flere som ikke har en absolutt samfunnsnyttig jobb, sikkert i denne tråden også. Og hvorfor skal bloggen være en arena for negative innlegg og ikke positive ? Det finnes nok av negative ting å lese om en ønsker det, bare slå opp på de forskjellige avisene så finner en det, dag etter dag. Jeg leser ikke blogger for annet enn et avbrekk, enkel underholdning, interiør og mat og reiser, hverken mer eller mindre. Derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor det etterlyses at hun må vise engasjement i klimaendringer , hva som skjer med varmen, bønder etc. Det får en vel lest nok om andre steder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. juli 2018 #58203 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) Tydeligvis er det færre og færre som finner glede av å lese CBEs blogg. Jamfør Blogglisten karrer hun seg akkurat over 20k daglige lesere. Og som @pøbelsara påpekte, så har jo CBE vist samfunnsengasjement tidligere - men først etter at mangelen på sådan ble påpekt opp og ned og i mente over lengre tid. https://blogglisten.no/blogg?q=carolinebergeriksen.no Endret 26. juli 2018 av Zeitgeist La til en lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 26. juli 2018 Populært innlegg #58204 Del Skrevet 26. juli 2018 Jeg blir hverken inspirert eller underholdt av brystvorter, skrapa mage, og stive poseringer fra kun en side med gapesmil. Ei heller masse bilder og filmsnutter av andres barn. At dette er en viktig jobb, kan jeg heller ikke forstå. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
decker Skrevet 26. juli 2018 #58205 Del Skrevet 26. juli 2018 10 minutter siden, virkelig skrev: Det er flere som ikke har en absolutt samfunnsnyttig jobb, sikkert i denne tråden også. Og hvorfor skal bloggen være en arena for negative innlegg og ikke positive ? Det finnes nok av negative ting å lese om en ønsker det, bare slå opp på de forskjellige avisene så finner en det, dag etter dag. Jeg leser ikke blogger for annet enn et avbrekk, enkel underholdning, interiør og mat og reiser, hverken mer eller mindre. Derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor det etterlyses at hun må vise engasjement i klimaendringer , hva som skjer med varmen, bønder etc. Det får en vel lest nok om andre steder. Igjen, eg trur lesarar som deg er ein utdøande rase, folk flest vil ha litt meir substans. Og vil ein ha ein liten pause frå den verkelege verda, klikkar ein seg i alle fall ikkje inn på ein intetsigande blogg med intetsigande fruer i dei same fem positurene og overeksponerte ungar. Elles vil ein rosabloggar aldri vera ein samfunnsnyttig jobb, om dei forsvinn er det ingen andre enn kontoen til rosabloggarane som legg merke med det. Bloggarar med substans og noko viktig å koma med vil ta over. Kos dykk enn så lenge! 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. juli 2018 #58206 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 38 minutter siden, Xstrella skrev: Det er mye ensomhet mener du og lesere tror da cbe er venninnen. Ja det er mye trist i verden, men man blir enda tristere å lese en blogg som fronter forbruk, plastikk, kjøp og kast, bruker barna for klikk og likes. Tror ikke dette er mye bedre enn å lese om triste nyheter. Bloggere er ikke samfunnsnyttige. Der har da vel ikke noe med ensomhet å gjøre fordi man ønsker å la se underholde på en eller annen måte. Men, det er mye ensomhet rundt omkring, så hvis også ensomme personer ønsker å følge henne og liker den personen som er i SoMe, så ser ikke jeg noe negativt med det. Alle mennesker konsumerer, vi er helt avhengig av det for at samfunnet skal gå rundt, men selvfølgelig også kunne være bevisst og ta hensyn til miljøet. Når jeg ser CBE reklamerer for en kjole og jeg da trenger en sommerkjole, så kan jeg la meg inspireres til å kjøpe den, istedenfor å bruke tid på å kikke i butikker. Klær som CBE kjøper og bruker kommer andre til nytte ved at hun leverer tøy inn til Fretex og Frelsesarmeen når hun ikke bruker det lenger. Det sier seg selv at som blogger s må man vise frem litt forskjellige klær. Mye av tøyet hun viser frem kan hun faktisk kjøpe, vise det på bloggen og deretter sende det tilbake og få pengene igjen, slik vi andre også kan gjøre. Det er mange måter man kan inspirere andre uten at en blogger går helt av med innkjøp. Endret 26. juli 2018 av Lin10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 26. juli 2018 #58207 Del Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, Lin10 skrev: De jobber begge i firmaet og man har sett at ridder LK ofte tar seg av slike ting. CBE klarer fint å svare for seg i kommentarfeltet, det som man ofte når der kommer inn tåpelige kommenterer som hun velger å publisere. Så tåpelige at selv hennes lesere reagerer på det. Bloggen heter carolinebergeriksen.no men problemet er at man kan aldri vite om det er hun eller han som publiserer og svarer på kommentarer. Sykt. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 26. juli 2018 #58208 Del Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, loffen skrev: Jeg blir hverken inspirert eller underholdt av brystvorter, skrapa mage, og stive poseringer fra kun en side med gapesmil. Ei heller masse bilder og filmsnutter av andres barn. At dette er en viktig jobb, kan jeg heller ikke forstå. Spot on 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 26. juli 2018 #58209 Del Skrevet 26. juli 2018 3 timer siden, Mrs O'Donell skrev: Nei, hun har virkelig ikke en samfunnsengasjert blogg, men å totalt ignorere at landet de ferierer i opplever en slik tragedie er mildt sagt spesielt! En setning som viser medfølelse er alt som skal til for å ikke fremstå fullstendig som sukkerspinn Hun annonserte på forhånd at hun kom til å ta helt fri (fra bloggen), så det er ikke tilfelle. Du kan ikke på ramme alvor sammenligne brannene og vannmangelen her med det at hele landsbyer er brent ned - med innbyggerne inni? De har funnet foreldre som ligger og holder om barna sine - brent til døde!!! De skal selvsagt hverken avbryte eller la ferien bli ødelagt, men et snev av omtanke for andre hadde jeg faktisk forventet. Tross alt. @virkelig @Lin10 Jeg kan ikke se å ha fått svar på dette? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 26. juli 2018 #58210 Del Skrevet 26. juli 2018 5 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: @virkelig @Lin10 Jeg kan ikke se å ha fått svar på dette? Hva mener du jeg skal svare deg på ?. Ikke et spørsmål , ikke en setning med ? bak. Jeg driver ikke bloggen. Hun annonserte vel på forhånd at hun kom til å ta noe fri, men at hun skulle si ifra , hun sa ikke hele ferien, men noen dager eller en uke. Hun sa ifra forrige dagen eller noe at kom til å ta fri fra bloggen ,men ikke IG eller snap. Du aner da ikke hva de mener og føler eller har omtanke for i forbindelse med brannene, selv om det ikke deles i SOME så betyr det ikke at hun ikke bryr seg ,For alt du vet kan det komme innlegg om dette når de kommer hjem i forbindelse med sikkert en oppsummering av siste dagene deres på ferie. Men gjør det ikke det så betyr det ikke at de ikke bryr seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. juli 2018 #58211 Del Skrevet 26. juli 2018 9 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: @virkelig @Lin10 Jeg kan ikke se å ha fått svar på dette? Du får lese det som tidligere er skrevet. Hun har også informert sine lesere om at hun vil være tilgjengelig på instagram og Snap, men fri fra bloggen. Du må nok følge litt bedre med før du kritiserer. Man kan ha omtanke, medfølelse og empati for pårørende og ofre for denne tragedien uten at man legger ut tanker og følelser om dette på en blogg. Det kan jo tenkes at det kommer noen ord og tanker om dette etter ferien. Du får følge med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. juli 2018 #58212 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 38 minutter siden, virkelig skrev: Du aner da ikke hva de mener og føler eller har omtanke for i forbindelse med brannene, selv om det ikke deles i SOME så betyr det ikke at hun ikke bryr seg ,For alt du vet kan det komme innlegg om dette når de kommer hjem i forbindelse med sikkert en oppsummering av siste dagene deres på ferie. Men gjør det ikke det så betyr det ikke at de ikke bryr seg. 37 minutter siden, Lin10 skrev: Man kan ha omtanke, medfølelse og empati for pårørende og ofre for denne tragedien uten at man legger ut tanker og følelser om dette på en blogg. Det kan jo tenkes at det kommer noen ord og tanker om dette etter ferien. Du får følge med. Å gjøre et argument av at bloggeren antakelig er berørt og opptatt av noe uten å gi uttrykk for det på bloggen, og så moralsk fordømme kritikk mot bloggen på bakgrunn av dette, det blir bare aldeles underlig for meg. Innleggene gjennom de siste sidene nå handler da om hva som frontes og ikke i bloggerens ulike SoMe-kanaler, ikke om hun utenfor disse kanalene og ute i virkeligheten er en empatisk og moralsk person eller ikke? Hvem bryr seg om hvordan hun egentlig er som privatperson? Det har vi ikke noe med, og det er da helt uvedkommende i diskusjonen. Saken her er så enkel som at de siste bildene på IG feks fronter et glansbilde av en familieferie med greske strender i solnedgang, med stråhatter og lette sommerkjoler og denslags. Samtidig har en dramatisk nasjonal tragedie med mange dødsofre utspilt seg i samme land. De aller, aller fleste på ferie i Hellas vil føle at neste harmoniske feriepost på IG bør inneholde i hvert fall en setning om denne tragedien. Til og med helt vanlige folk med en IG-konto for venner og familie ville tenke sånn. Dette er simpelthen å kunne kodene for IG, ikke å bli en "nyhetskanal" elns. For å reagere på fraværet av en slik liten sympatierklæring og uttrykk for sorg og medfølelse trenger man altså ikke ta personen bak bloggen med i betraktning i det hele. Det holder å følge bloggens SoMe-kanaler, vite hva som er gjengs oppførsel i slike kanaler, samt tenke som et normalt sosialt oppegående menneske. Dette med å trekke inn "mennesket bak" som vi ikke vet noe om, men som vi må skamme oss fordi vi etter sigende ikke tenker pent nok om, det er bare utrolig pussig for meg. Merker meg at det kun skjer når man ikke har andre argumenter igjen. Og jeg konstaterer også at det er helt i tråd med hvordan bloggeren gjennomgående har forsøkt å imøtegå kritikk selv. Eller rettere: Prøvd å omgå kritikk. Dessuten: Når ingenting skrives på bloggen som uttrykker sorg og medfølelse med folket i landet hun befinner seg i for øyeblikket, et land hun etter eget utsagn "elsker", hvorfor skal vi automatisk gå ut fra at hun har stor medfølelse likevel? Jeg mener, når vi ikke kan vite NOE om hva hun egentlig mener, slik det stadig understrekes? Da må det vel være en like stor logisk mulighet for at hun gir blanke blaffen, eller hva? Ikke at jeg hevder det ene eller det andre, altså. Jeg påpeker bare at det ikke er noen særlig farbar vei å gå rent argumentasjonsmessig for den som vil at CBE som person skal komme best mulig utav det. For min del har det ikke noe å si, siden personen ikke er det jeg interesserer meg for eller diskuterer i tråden. Jeg nøyer meg med å diskutere bloggen, og det som frontes i den. Endret 26. juli 2018 av Aricia 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellii Skrevet 26. juli 2018 #58213 Del Skrevet 26. juli 2018 2 timer siden, Snaskesnusken skrev: Ja, hun er virkelig flink til å svare for seg.. 🙄 https://tjomlid.com/2013/05/03/fotballfrue-aksepterer-ikke-evolusjonsteorien/ Så fant bloggeren ut at hun hadde fremstått som kunnskapsløs.. https://tjomlid.com/2013/05/03/oppdatering-fotballfrue-aksepterer-evolusjonsteorien-puh/ Jeg hadde faktisk tatt henne seriøst om hun stod for meningene sine. Om hun tror på en skapelse, helt greit. Redegjør og stå for dine meninger. Men denne vinglingen og bare skifte mening for å behage folk flest.. Det er slik hun gjør med det meste. Hun har ingen meninger om samfunnet, bare sterke meninger om seg selv og at hun/de alltid har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 26. juli 2018 #58214 Del Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, Lin10 skrev: Du får lese det som tidligere er skrevet. Hun har også informert sine lesere om at hun vil være tilgjengelig på instagram og Snap, men fri fra bloggen. Du må nok følge litt bedre med før du kritiserer. Man kan ha omtanke, medfølelse og empati for pårørende og ofre for denne tragedien uten at man legger ut tanker og følelser om dette på en blogg. Det kan jo tenkes at det kommer noen ord og tanker om dette etter ferien. Du får følge med. Du får tipse Frua om brannene! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. juli 2018 #58215 Del Skrevet 26. juli 2018 4 minutter siden, Aricia skrev: Å gjøre et argument av at bloggeren antakelig er berørt og opptatt av noe uten å gi uttrykk for det på bloggen, og så moralsk fordømme kritikk mot bloggen på bakgrunn av dette, det blir bare aldeles underlig for meg. Innleggene gjennom de siste sidene nå handler da om hva som frontes og ikke i bloggerens ulike SoMe-kanaler, ikke om hun utenfor disse kanalene og ute i virkeligheten er en empatisk og moralsk person eller ikke? Hvem bryr seg om hvordan hun egentlig er som privatperson? Det har vi ikke noe med, og det er da helt uvedkommende i diskusjonen. Saken her er så enkel som at de siste bildene på IG feks fronter et glansbilde av en familieferie med greske strender i solnedgang, med stråhatter og lette sommerkjoler og denslags. Samtidig har en dramatisk nasjonal tragedie med mange dødsofre utspilt seg i samme land. De aller, aller fleste på ferie i Hellas vil føle at neste harmoniske feriepost på IG bør inneholde i hvert fall en setning om denne tragedien. Til og med helt vanlige folk med en IG-konto for venner og familie ville tenke sånn. Dette er simpelthen å kunne kodene for IG, ikke å bli en "nyhetskanal" elns. For å reagere på fraværet av en slik liten sympatierklæring og uttrykk for sorg og medfølelse trenger man altså ikke ta personen bak bloggen med i betraktning i det hele. Det holder å følge bloggens SoMe-kanaler, vite hva som er gjengs oppførsel i slike kanaler, samt tenke som et normalt sosialt oppegående menneske. Dette med å trekke inn "mennesket bak" som vi ikke vet noe om, men som vi må skamme oss fordi vi etter sigende ikke tenker pent nok om når man ikke har andre argumenter igjen, det er bare utrolig pussig for meg. Men jeg konstaterer at det er helt i tråd med hvordan bloggeren gjennomgående har forsøkt å imøtegå kritikk selv. Eller rettere: Prøvd å omgå kritikk. Dessuten: Når ingenting skrives på bloggen som uttrykker sorg og medfølelse med folket i landet hun befinner seg i for øyeblikket, et land hun etter eget utsagn "elsker", hvorfor skal vi automatisk gå ut fra at hun har stor medfølelse likevel? Jeg mener, når vi ikke kan vite NOE om hva hun egentlig mener, slik det stadig understrekes? Da må det vel være en like stor logisk mulighet for at hun gir blanke blaffen, eller hva? Ikke at jeg hevder det ene eller det andre, altså. Jeg påpeker bare at det ikke er noen særlig farbar vei å gå rent argumentasjonsmessig for den som vil at CBE som person skal komme best mulig utav det. For min del har det ikke noe å si, siden personen ikke er det jeg interesserer meg for eller diskuterer i tråden - men bloggen, og det som frontes i den. Det er en privatperson bak bloggen, så dette kan man ikke skille når man snakker om bedriften. Dette har hun selv gitt utrykk for tidligere. Så kritiserer man bedriften, så kritiserer man henne, selv om noen av dere tror det er noe annet. Ja, det er hennes jobb og hun tjener penger, men det er allikevel en person som deler noe av sitt liv. De er på ferie og de kan ikke helt stoppe opp med å jobbe, d.v.s dele bilder og tekst i SoMe, selv om det skjer tragedier i Hellas og andre steder i verden. Slik er det med min og og andre som jobber, som ikke er direkte berørt at slike hendelser. Denne tragedien skjedde flere dager etter at deres ferie startet og nå har hun valgt å ta en pause fra bloggen uansett. Eller så kunne jo noen av dere ikke valgt å følge hennes blogg i respekt for ofrene og berørte i Hellas, siden de er på ferie der.. Hvis man setter det litt på spissen. Når det gjelder kritikk, så er jeg sikker på at CBE tar i mot konstruktiv kritikk og tenker over det. Det betyr ikke at hun trenger å være enig. Nå har hun også drevet i denne bransjen i flere år og man vet at bloggere får mye kritikk og hets fra mennesker med ulik agenda, så mye at flere toppblogger må stenge sine kommentarfelt. Det sier seg selv at de ikke kan forholde seg all den kritikk som kommer. Det vil alltid være noen som synser og mener noe om offentlige personer og for å beskytte seg selv, så må de sette en grense hva de tar innover seg. All den kritikken om publiseringer av bilder av barn som til stadighet blir tatt opp og som helt sikkert finner vei til hennes kommentarfelt, så må de ta den avgjørelsen de føler er riktig og kan leve med. Man kan ikke forholde seg til hva alle andre mener og synser til enhver tid. For å overleve i denne bransjen så tror jeg en sterk psyke er utrolig viktig og det å ha et støtteapparat som nær familie og/ eller gode venner. Bare det at CBE nå får kritikk for at hun ikke skriver om tragedien i landet, mens hun er på en etterlengtet ferie med mann og barn, viser hvor mye ansvar man skal pålegge henne som person. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. juli 2018 #58216 Del Skrevet 26. juli 2018 Hmmm, hvis jeg kritiserer statsministeren (bloggeren) - kritiserer jeg da politikken (bedriften) eller Erna Solberg (privatpersonen)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 26. juli 2018 #58217 Del Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, Lin10 skrev: Det er en privatperson bak bloggen, så dette kan man ikke skille når man snakker om bedriften. Dette har hun selv gitt utrykk for tidligere. Så kritiserer man bedriften, så kritiserer man henne, selv om noen av dere tror det er noe annet. Ja, det er hennes jobb og hun tjener penger, men det er allikevel en person som deler noe av sitt liv. De er på ferie og de kan ikke helt stoppe opp med å jobbe, d.v.s dele bilder og tekst i SoMe, selv om det skjer tragedier i Hellas og andre steder i verden. Slik er det med min og og andre som jobber, som ikke er direkte berørt at slike hendelser. Denne tragedien skjedde flere dager etter at deres ferie startet og nå har hun valgt å ta en pause fra bloggen uansett. Eller så kunne jo noen av dere ikke valgt å følge hennes blogg i respekt for ofrene og berørte i Hellas, siden de er på ferie der.. Hvis man setter det litt på spissen. Når det gjelder kritikk, så er jeg sikker på at CBE tar i mot konstruktiv kritikk og tenker over det. Det betyr ikke at hun trenger å være enig. Nå har hun også drevet i denne bransjen i flere år og man vet at bloggere får mye kritikk og hets fra mennesker med ulik agenda, så mye at flere toppblogger må stenge sine kommentarfelt. Det sier seg selv at de ikke kan forholde seg all den kritikk som kommer. Det vil alltid være noen som synser og mener noe om offentlige personer og for å beskytte seg selv, så må de sette en grense hva de tar innover seg. All den kritikken om publiseringer av bilder av barn som til stadighet blir tatt opp og som helt sikkert finner vei til hennes kommentarfelt, så må de ta den avgjørelsen de føler er riktig og kan leve med. Man kan ikke forholde seg til hva alle andre mener og synser til enhver tid. For å overleve i denne bransjen så tror jeg en sterk psyke er utrolig viktig og det å ha et støtteapparat som nær familie og/ eller gode venner. Bare det at CBE nå får kritikk for at hun ikke skriver om tragedien i landet, mens hun er på en etterlengtet ferie med mann og barn, viser hvor mye ansvar man skal pålegge henne som person. Det er bedriften vi diskuterer ja. Det er ikke min skyld at Frua bytta navn på bloggen. Hvis du og Frua mener at vi angriper Frua og ikke journalisten som skriver i bloggen tror jeg dere begge har et problem med å skille jobb og privatliv? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. juli 2018 #58218 Del Skrevet 26. juli 2018 Når man setter spørsmålstegn ved kritikkverdige forhold ved bloggen (feks det å være voksen nok til å nevne branntragedien i stedet for å kjøre på i SoMe som om ingenting har hendt) skal man altså få høre at leserne kan la være å følge med på bedriften av hensyn til brannofrene. Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser, man må jo ha en sjelden form for trang til aparte argumentasjon for å hevde noe slikt. Kritiserer jeg en politiker for dårlige veiløsninger i kommunen: jeg må slutte å kjøre bil selv for ikke å bidra til trafikk. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 26. juli 2018 #58219 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 28 minutter siden, Lin10 skrev: Det er en privatperson bak bloggen, så dette kan man ikke skille når man snakker om bedriften. Dette har hun selv gitt utrykk for tidligere. Så kritiserer man bedriften, så kritiserer man henne, selv om noen av dere tror det er noe annet. Ja, det er hennes jobb og hun tjener penger, men det er allikevel en person som deler noe av sitt liv. De er på ferie og de kan ikke helt stoppe opp med å jobbe, d.v.s dele bilder og tekst i SoMe, selv om det skjer tragedier i Hellas og andre steder i verden. Slik er det med min og og andre som jobber, som ikke er direkte berørt at slike hendelser. Denne tragedien skjedde flere dager etter at deres ferie startet og nå har hun valgt å ta en pause fra bloggen uansett. Eller så kunne jo noen av dere ikke valgt å følge hennes blogg i respekt for ofrene og berørte i Hellas, siden de er på ferie der.. Hvis man setter det litt på spissen. Når det gjelder kritikk, så er jeg sikker på at CBE tar i mot konstruktiv kritikk og tenker over det. Det betyr ikke at hun trenger å være enig. Nå har hun også drevet i denne bransjen i flere år og man vet at bloggere får mye kritikk og hets fra mennesker med ulik agenda, så mye at flere toppblogger må stenge sine kommentarfelt. Det sier seg selv at de ikke kan forholde seg all den kritikk som kommer. Det vil alltid være noen som synser og mener noe om offentlige personer og for å beskytte seg selv, så må de sette en grense hva de tar innover seg. All den kritikken om publiseringer av bilder av barn som til stadighet blir tatt opp og som helt sikkert finner vei til hennes kommentarfelt, så må de ta den avgjørelsen de føler er riktig og kan leve med. Man kan ikke forholde seg til hva alle andre mener og synser til enhver tid. For å overleve i denne bransjen så tror jeg en sterk psyke er utrolig viktig og det å ha et støtteapparat som nær familie og/ eller gode venner. Bare det at CBE nå får kritikk for at hun ikke skriver om tragedien i landet, mens hun er på en etterlengtet ferie med mann og barn, viser hvor mye ansvar man skal pålegge henne som person. Vi diskuterer virksomheten, ikke en privatperson. Jeg klarer helt fint å diskutere virksomheten uten å tenke på den private Caroline. Du burde gjøre det samme. Du er sikker på at CBE takler kritikk helt fint? Haha Endret 26. juli 2018 av Snaskesnusken 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. juli 2018 #58220 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 12 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Vi diskuterer virksomheten, ikke en privatperson. Jeg klarer helt fint å diskutere virksomheten uten å tenke på den private Caroline. Du burde gjøre det samme. Hvis det får det til å føle deg bedre ved at du tror man kan skille det, så får du bare gjøre det. Det er så lett å gjemme seg bak uberettiget kritikk eller krenkende utsagn, ved å komme med at det er bedriften man kritiserer. Endret 26. juli 2018 av Lin10 Tilleggelse av ord 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg