Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Gillians

Nå måtte jeg se og, imponerende hvordan hun faktisk klarer å ha "riktig" ansiktsdel vendt mot kamera mesteparten av tiden! Ellers ingen stor tv-personlighet, det er klart. Helt imponert over hvor upersonlig det hjemmet er, virker ikke som om noen bor der, og definitivt ikke noen med en personlig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Topptur

Jeg har litt vanskelig for å se for meg småbarn leve i det huset. Så sterilt og upersonlig. Selv møbelkatalogene ser mer hjemmekoselige ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent
13 minutter siden, Topptur skrev:

Jeg har litt vanskelig for å se for meg småbarn leve i det huset. Så sterilt og upersonlig. Selv møbelkatalogene ser mer hjemmekoselige ut. 

Amen. Ser heller ikke for meg at barnebilder på bloggen noensinne kommer til å bestå av barn som har rullet rundt i gjørme og kost seg fillete, med møkk under neglene og striper under nesa. Det ville ikke matchet resten kandusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ModestyBlaise
2 hours ago, Skribent said:

Jeg kjenner ikke til Sarpsborg, men ut fra hvordan denne oppussingen og flyttingen har skjedd lukter det jo lang vei at status og det at de fikk kloa i den perlen var langt viktigere enn å velge et personlig hjem for familien. Putt smoking på ei geit, det er fortsatt ei geit - de er to knapt utdannete personer fra småbyer som ble kjapt rike på å selge seg, og nå skal adressen liksom smitte av? Kompensering much?

Jeg lurer oppriktig på hvordan det er å vokse opp slik, med lysskjermer, dandering, poseringer og lyden av kameraklikk ved enhver liten og stor anledning, som perfekt friserte og utstyrte utstillingsdukker i et pompøst innredet dukkehus. Det er klart at de er individer bak det vi blir presentert for, og jeg er nysgjerrig på hvordan det er å være vennepar på besøk der, eller venninne. Tror jeg hadde sittet helt ytterst på stolen, for å si det sånn. 

Herregud. Både Caroline og mannen kommer fra øvre middelklasse, slik brorparten av norges befolkning gjør. Vi har som kjent ikke adel eller særlig med "gamle penger" her til lands. De fleste av millionærene i Norge har også "knapt utdanning", som du kaller det. Røkke, Vollvik, hun der Nikita-gründeren er bare noen av dem. Hvor mye har de studert? Mange år på skolebenken er ingen garanti for høy inntekt. Det eneste det garanterer er massiv (studie-)gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

Det eneste det garanterer er massiv (studie-)gjeld.

Jeg vil påstå at det andre som garanteres (kunnskap!) er vel verdt studielånet. Har aldri hørt noen angre på høyere utdanning, selv om enkelte endrer retning underveis. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skribent
25 minutter siden, mikrobe skrev:

Jeg vil påstå at det andre som garanteres (kunnskap!) er vel verdt studielånet. Har aldri hørt noen angre på høyere utdanning, selv om enkelte endrer retning underveis. 

Nettopp. Vil vel si at utdannelse også genererer noe som kalles dannelse, men hvis man går rett på hvor rike noen få mennesker er blitt uten utdannelse for å eksemplifisere noe så gikk vel kanskje selve poenget hus forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
38 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

Herregud. Både Caroline og mannen kommer fra øvre middelklasse, slik brorparten av norges befolkning gjør. Vi har som kjent ikke adel eller særlig med "gamle penger" her til lands. De fleste av millionærene i Norge har også "knapt utdanning", som du kaller det. Røkke, Vollvik, hun der Nikita-gründeren er bare noen av dem. Hvor mye har de studert? Mange år på skolebenken er ingen garanti for høy inntekt. Det eneste det garanterer er massiv (studie-)gjeld.

Det er CBE selv som har gjort et poeng ut av den ærverdige historien til huset og området. Fra gammelt av var det et stort skille mellom å være arbeider og det å jobbe på kontoret i de store industribedriftene. Dette er velkjent i flere av byene i Østfold som har en stolt industrihistorie. Senest for noen dager siden hørte jeg en eldre dame snakke om en av fruene fra en av disse industribedriftene som om vedkommende skulle ha vært dronningen selv. Slike ting dør ikke ut før det har gått noen generasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

Øvre middelklasse er typisk leger, jurister, forskere etc. Så de er nok ikke der, nei.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Priyanka

Problemet med CBE er jo som hun selv sier "de valgte farger som ikke passet rommene." Den definisjonen kan definitivt utvides. 

Jeg har stor forståelse for at Caroline ønsker å fornye seg, men husets stil og arkitektur har mye å si for hvilke trender som funker. Som hun sier passer minty breeze bedre i en nordisk stue. 

Jeg har sett svarte bad i utlandet som er kule, men da må det passe resten av innredningen. Det funker rett og slett ikke å innrede en shabby villa med sorte bad som tar art deco til et nytt nivå. 

I tillegg funker det jo ikke når alt er sort. En kontrastvegg eller noen detaljer kunne vært edgy, men ikke det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent

Vi har for øvrig absolutt gamle penger her til lands, men de gjør gjerne det motsatte av å selge seg på en blogg... Verdiene er gjerne det motsatte, nemlig måtehold og diskresjon. Anses å være særdeles vulgært å være så pretensiøse som dette paret gjør til en olympisk gren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.10.2017 den 18.47, LilleSnupp skrev:

Endret av Emilie112
Telefonen hang seg helt opp. Får dessverre ikke slettet postenZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tjente jo sikkert bra på adventskalenderen de kjørte før jul, selv om de ga noe av overskuddet til et godt formål. Tenker at "aksjonen" ga høyere inntekt enn en vanlig desembermåned, fordi folk engasjerte seg i denne kalenderen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kommenterer at å pusse opp, igjen, er bruk og kast. Fruen responderer med at det er viktig at de skaper et hjem de vil trives i og barna skal jo vokse opp der, noe som vi andre dødelige tenker på i forkant

De hadde aldri pusset opp for andre gang om de hadde betalt dette fra egen lomme. Bare vent så kommer spons som perler på en snor. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent

Det er dette med kommentarer som blir rart, synes jeg, for de begynte med å sensurere kommentarfeltet fordi de ikke ønsket negativitet og usaklig kritikk, sa de selv (tilfeldigvis etter skandalene) - men negativ stemning er visst helt ok så lenge det er i bloggens favør :klo: 

Hvis det er negativitet de vil til livs bør de være mer konsekvente på hva slags respons de lar få stå, og ikke minst på hvordan de svarer selv. Spydigheter blir ikke mindre spydige bare man hiver på et smilefjes eller hjerte.

Endret av Skribent
Typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skribent skrev:

Det er dette med kommentarer som blir rart, synes jeg, for de begynte med å sensurere kommentarfeltet fordi de ikke ønsket negativitet og usaklig kritikk, sa de selv (tilfeldigvis etter skandalene) - men negativ stemning er visst helt ok så lenge det er i bloggens favør :klo: 

Hvis det er negativitet de vil til livs burde de vært mer konsekvente på hva slags respons de lar få stå, og ikke minst på hvordan de svarer selv. Spydigheter blir ikke mindre spydige bare man hiver på et smilefjes eller hjerte.

Egentlig verre. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...