Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

(Kan ikke Imgur). Publiserte denne. Spent på om den blir godkjent. Eller, det vet jeg jo at den ikke blir. 

Hva tenker sponsorene når dere skifter ut alt dere har fått sponset bare for kort tid siden? Men det spiller vel ingen trille så lenge man har fått betalt først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som slår meg etter denne oppussingsvideoen, er at CBE ikke er noe influencer, hvertfall ikke når det kommer til interiør. For meg virker det som hun/de tar helt krampeaktig valg.  Minty breeze (og Deco blue) er perfekt til nordisk stil og motefarge nr 1 blant de fleste bloggere som har malt en vegg eller to det siste året, men at CBE velger disse fargene til sin mørke stil virker helt borti natta (...) Velour, majestetiske møbler og minty breeze liksom! Var det ingen rundt henne som så hvor feil dette kom til å bli og som kunne gi henne et lite hint? (bortsett fra sure kjerringer i kommentarfeltet da.. )

Krydre interiøret med et par eiffeltårn på hylla, smijernsdører (på SVART bad), designbøker på bordet, kleine quotes til veggen, kanskje en hodeskalle i gull, noen overprisa lamper og de obligatoriske Ulfven-flisene på kjøkkenet, så har du oppskriften på en som (desperat) ønsker å være en influencer, men som faller gjennom som en (usikker?) amatør, som egentlig bare dilter etter resten av blogg-Norge.

Det positive for CBE er at hverdagen blir SYKT-SYKT-SYKT travel igjen. :alice:Vi får håpe at hun skriver mye om sine nye interiørkrumspring fremover og melker den kua tom, og heller dropper eskponering av barna.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Sophia_08 said:

Det som slår meg etter denne oppussingsvideoen, er at CBE ikke er noe influencer, hvertfall ikke når det kommer til interiør. For meg virker det som hun/de tar helt krampeaktig valg.  Minty breeze (og Deco blue) er perfekt til nordisk stil og motefarge nr 1 blant de fleste bloggere som har malt en vegg eller to det siste året, men at CBE velger disse fargene til sin mørke stil virker helt borti natta (...) Velour, majestetiske møbler og minty breeze liksom! Var det ingen rundt henne som så hvor feil dette kom til å bli og som kunne gi henne et lite hint? (bortsett fra sure kjerringer i kommentarfeltet da.. )

Dette.....!   møblene og eiffeltårn etc er ikke nødvendigvis stygge. men definitvit ikke min smak. men som du sier - det er krampaktige valg og blanding stilarter... Man vil gjerne "følge med" og velge it-fargene samtidig som man skal ha en herskapelig stil.... og det henger bare ikke sammen... dessverre.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en blogger være en influencer når alt bloggeren presenterer er avhengig av hva som blir sponset? En influencer er en som har en sterk mening om noe og formidler dette med klar stemme, og gjør det spiselig på en ordentlig og ryddig måte. Et eksempel til etterfølgelse. CBE er akkurat det motsatte, en nikkedukke i sponsorenes makt, villig til å gjøre hva som helst for penger, en som snur kappa etter vinden. Hun er et hult menneske, uten substans. Alt dreier seg om det ytre.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Synes å huske at hun var litt mer selektiv i forhold til spons og reklame før? At det dreide seg om litt mer kvalitet iallefall, om kanskje ikke så mye stil? Mulig jeg tar feil.

At hun nå reklamerer for/sponses av Aliexpress blir jo litt som et samarbeid med Europris eller Nille i mine øyne. Greit nok, men kanskje ikke synonymt med kvalitetsvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, formula skrev:

Synes å huske at hun var litt mer selektiv i forhold til spons og reklame før? At det dreide seg om litt mer kvalitet iallefall, om kanskje ikke så mye stil? Mulig jeg tar feil.

At hun nå reklamerer for/sponses av Aliexpress blir jo litt som et samarbeid med Europris eller Nille i mine øyne. Greit nok, men kanskje ikke synonymt med kvalitetsvarer.

https://www.dn.no/talent/2013/10/18/blogget-for-28-millioner-i-fjor

I denne artikkelen fra 2013 uttaler de bla at de ville ha «få samarbeidspartnere og holde det eksklusivt». Det kan virke som strategien er endret litt siden den gang.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, xx girl xx skrev:

Min kommentar ble ikke publisert. Men ventet ikke det heller. (Kaaaanskje om et par dager, når innlegget er gammelt) 

IMG_2669.JPG

Den blir sikkert ikke publisert nei. Men flott at du prøver å komme med kreative innspill :) Jeg mener at eksponeringen av barna er en form for omsorgssvikt. De trenger veiledning om sunt nettvett og lovverket angående merking av reklame.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians
11 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

https://www.dn.no/talent/2013/10/18/blogget-for-28-millioner-i-fjor

I denne artikkelen fra 2013 uttaler de bla at de ville ha «få samarbeidspartnere og holde det eksklusivt». Det kan virke som strategien er endret litt siden den gang.

Jeg tror i hvert fall det var ambisjonen en stund, men at de ikke helt trekker de mest eksklusive sponsorene. TM og sånt er kanskje dyrt, men det er jo definitivt ikke hipt. Og mye er jo bare billig ræl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke peiling på interiør. Istedenfor å male veggene hvite burde hun malt dem grå/beige for en litt varmere følelse. Vi har ett ganske likt hus, med svarte fiskebensgulv, men med grå/beige vegger, beige gardiner og lyse møbler med puter i litt farger har det blitt helt nydelig.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
12 minutter siden, Gillians skrev:

Ser ut som ganske MYE er forandret! Hva skjedde med:  " I løpet av en måned har de rundt åtte reklameinnlegg."? Ser også at sidevisninger og lesertall var formidabelt mye høyere enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
10 minutter siden, formula skrev:

Hun hadde jo for en tid tilbake et samarbeid med Jysk. Kanskje en av de lettest gjennomskubare kampanjene hun har hatt på bloggen. Hun besøkte en leilighet innredet med Jysk-møbler og skrøt av hvor fin den var og alt hun likte, på tross av at den var fjern fra hennes stil på Siljan.  Enda fjernere var den fra stilen de har valgt i Sarpsborg. Spørsmålet er jo åpent i forhold til hva som ER hennes stil. 

Etter å ha sett filmen fra huset ble jeg sittende igjen med følelsen av at huset virket kaldt. Etter å ha lest gjennom kommentarene her, så tenker jeg at huset er som en perfekt kulisse. De burde kunne skrive det av på firmaet, for min opplevelse av huset er at det er som tatt ut av en katalog. Lurer på hvor alle tingene er som representerer dem? Alt er nytt, ingenting er medbrakt fra et tidligere liv. Hvis jeg ser meg rundt i min egen stue så finnes her ting som minner meg om noe, ting jeg har et forhold til, som betyr noe for meg. Slike ting finnes ikke i Villa Kulås. Merkelige greier. Det ser nesten ikke ut som det bor noen der. 

Blir det slik når alt du omgir deg med er produkter som du skal hjelpe til med å få solgt? For det jo stort sett slik, alle ting på bloggen har figurert som produkter som hun har fått sponset, eller betalt for å vise frem. Noen brukte ordet hult, jeg hiver på ordet tomt. Innholdsløst og tomt som i en reklamekatalog. Og nå er veien videre å bruke som kulisse for nok et firma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sikre inntekt blir det reklame av alt. Fra Q-tips til brillerens. Så lenge hun har stor fans så kan hun ha en slik jobb.

Endret av Xstrella
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et lunt og kjempekoselig hjem.   :ironi:

Jeg simpelthen elsker eiffeltårn og blomsterkranser. Det er det 40+ kjerringene fra distriktet går over til når de skal prøve å fornye shabby chic-stilen sin. 

Du vil og vil Caroline, men interiør får du ikke til. Ikke prøv så hardt. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøkkenet kunne vært så fint og lunt, men får helt vertigo av flisene! Utrolig rotete,kaldt og stivt uttrykk!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent

Jeg kjenner ikke til Sarpsborg, men ut fra hvordan denne oppussingen og flyttingen har skjedd lukter det jo lang vei at status og det at de fikk kloa i den perlen var langt viktigere enn å velge et personlig hjem for familien. Putt smoking på ei geit, det er fortsatt ei geit - de er to knapt utdannete personer fra småbyer som ble kjapt rike på å selge seg, og nå skal adressen liksom smitte av? Kompensering much?

Jeg lurer oppriktig på hvordan det er å vokse opp slik, med lysskjermer, dandering, poseringer og lyden av kameraklikk ved enhver liten og stor anledning, som perfekt friserte og utstyrte utstillingsdukker i et pompøst innredet dukkehus. Det er klart at de er individer bak det vi blir presentert for, og jeg er nysgjerrig på hvordan det er å være vennepar på besøk der, eller venninne. Tror jeg hadde sittet helt ytterst på stolen, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cocosa skrev:

(Kan ikke Imgur). Publiserte denne. Spent på om den blir godkjent. Eller, det vet jeg jo at den ikke blir. 

Hva tenker sponsorene når dere skifter ut alt dere har fått sponset bare for kort tid siden? Men det spiller vel ingen trille så lenge man har fått betalt først? 

Tsss. Ikke publisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Loffeliten

Jeg kan bare ikke fatte og begripe at denne bloggen er så stor og mye besøkt. Fins det faktisk folk der ute som syns CBE inspirerer? På hvilket område? Interiør (gotisk bordell ftw!)? Mote (oooh blomstermønster og -applikasjoner og skipperluer)? Tyll og heliumsballonger? Kaffekopper og tredemølle? Hvorfor LIKER folk denne bloggen? :klo: Beklager, CBE, men jeg syns ikke dere har noe som helst å komme med - kanskje med et bittelite unntak for matoppskrifter, men oppskriftene plukker dere jo gjerne rett fra pinterest og diverse andre blogger (selvsagt uten å gi noen form for cred). 

Inntrykket CBE gir er at bloggeieren er fullstendig inne i sin egen lille boble, ute av sync med den virkelige verden. Sleng på at CBE og assistenten framstår som totalt uspiselige og usjarmerende besserwissere med eksepsjonelt oppblåste ego, de bildejukser og lyver, de sprer dritt (aka "forsvarer seg") under falske navn og oppdiktede titler i eget kommentarfelt - i tillegg til at CBE omtrent daglig bryter markedsføringsloven både på blogg og i ymse sosiale medier. Likevel leser folk dette reklamemagasinet og klapper og klemzer og "vakre du! perf! goals!". Det er helt uforståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG kan ikke fatte og begripe at fruen/fruemannen har sprayet henne med vann for at det skal se ut som svette (leste det i bloggomtoppbloggere, så vet ikke hvor nytt/gammelt akkurat det innlegget/bildet er siden jeg ikke leser bloggen. Hvis det er noen som svetter sånn, fortjener det spalteplass i x-bladet en gal (gal) verden:ac:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Butternut skrev:

JEG kan ikke fatte og begripe at fruen/fruemannen har sprayet henne med vann for at det skal se ut som svette (leste det i bloggomtoppbloggere, så vet ikke hvor nytt/gammelt akkurat det innlegget/bildet er siden jeg ikke leser bloggen. Hvis det er noen som svetter sånn, fortjener det spalteplass i x-bladet en gal (gal) verden:ac:

Altså, hvis jeg kjører hardtrening i singlet så svetter jeg sånn at det er svetteperler som pipler bakpå skuldrene. Men da er jeg også knallrød i fjeset og håret er klissvått av svette, ikke perfekt sminket med stylet hår sånn som CBE på det treningsbildet...😉

(Men mulig hun svetter perfekt, dvs bare bakpå skuldrene)

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett videoen fra huset og wow.... Hva var egentlig poenget med denne her? Er det fisking etter spons? Ser liksom ingen vits i å vise frem et hus de tydeligvis ikke er fornøyd med. Til og med i det rommet hun var mest fornøyd med (biblioteket), så skulle et titalls ting fikset på og byttes ut. Hele videoen er preget av et stort Men. Ble egentlig litt satt ut, snakk om å ta av. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...