Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Dette er teit, men jeg ble faktisk litt opprørt av den "house touren"!! De har jo virkelig ødelagt huset!!! Det var jo så vakkert og klassisk! Nå er det bare harry, stilløst og mangler totalt sjel. Det er overhode ingen rød tråd og jeg får lyst til å skrike når hun snakker om at de skal STYLE rommet til 1-åringen. Style et barnerom.... :dany:Jeg forstår at folk er forskjellig, og vel og bra er det, men dette er et meget godt eksempel på at penger ikke kan kjøpe klasse eller stil. Minty breeze er nordisk stil ja, no shit Sherlock.... Jeg gir det et år så er alle rom endret. Hun var jo misfornøyd med noe i hvert eneste rom. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har jo null nada nix peiling på farger, interiør eller stil. De sorte badene er virkelig helt grusomme. Depressive og virker som noe de bestemte seg for da de begge hadde på slike hatter som CBE viser frem i videoen. Den sponsa tapeten på minstes rom skal selvsagt byttes, for det ser gammeldags ut? Eh. Kanskje tenke seg om før du tar i mot gratis tapet neste gang. Gelenderet i trappa har de herpa helt. Alle møblene i to av stuene skal vekk. 

Hva ER det de driver med? 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den nydelige og tidstypiske  panelet i gangen oppe skal de fjerne. :trist: Og brystingen på barnerommet. Jeg skjønner ikke - hvisde ønsket seg et moderne hus med slette vegger, kunne de vel ha kjøpt et moderne hus med slette vegger? Det panelet med bred underligger, er jo klassisk og passer perfekt til huset. SÅ utrolig trist at de ikke har sans for å ta vare på.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Og den nydelige og tidstypiske  panelet i gangen oppe skal de fjerne. :trist: Og brystingen på barnerommet. Jeg skjønner ikke - hvisde ønsket seg et moderne hus med slette vegger, kunne de vel ha kjøpt et moderne hus med slette vegger? Det panelet med bred underligger, er jo klassisk og passer perfekt til huset. SÅ utrolig trist at de ikke har sans for å ta vare på.

Total mangel av kulturell kapital... Stakkars hus! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua er kjempefornøyd med huset....men det meste skal endres, og hva er egentlig greia med å ha runde eføy (i plast) plassert i alle vinduskarmer? Frua har jo ikke noen stil mht interiør. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kleenex skrev:

Frua er kjempefornøyd med huset....men det meste skal endres, og hva er egentlig greia med å ha runde eføy (i plast) plassert i alle vinduskarmer? Frua har jo ikke noen stil mht interiør. 

Veldig 1996.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest goldlion

Flere enn meg som får sterke assosiasjoner til nyrike russere? 

Skjønner ikke at de ødelegger sjelen til en så fin og gammel villa... Om de uansett skulle gjøre det om, så har de vel penger til en interiørarkitekt av ypperste klasse? Eller er hele poenget å være gniene og få alt sponset? 

Endret av goldlion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kleenex skrev:

.. eller de runde plast buksbommene?!?! Grøss!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
1 minutt siden, goldlion skrev:

Flere enn meg som får sterke assosiasjoner til nyrike russere? 

Skjønner ikke at de ødelegger sjelen til en så fin og gammel villa... Om de uansett skulle gjøre det om, så har de vel penger til en interiørarkitekt av ypperste klasse? Eller er hele poenget å være gniene og få alt sponset? 

Jeg forstår at de ville pusse opp. Men gulvet har de ødelagt. Det samme med trappa. Hadde kjøkkenet hatt litt mer varme, hadde det vært veldig fint.

Når det gjelder arbeidsmengden. Så tror jeg nok det er tidkrevende å pønske ut hva man skal skrive om hver dag. Og hvordan man kan unngå merking av reklame på "lovlig gråsone vis". 

Tenk å måtte dokumentere alt man gjør? Aldri rotete hus, slitt joggedress eller usminket ansikt. Jeg hadde blitt sprø, skulle jeg levd på utstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx

Hvordan ser man om kommentaren på bloggen er slettet? (ikke publiserte kommentarer)

Endret av xx girl xx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er meningen å litt lekende og ledig le bort de "små feilene" som de har gjort i forbindelse med oppussingen. Dette kanskje for å høste litt sympati og gjøre henne mer folkelig? Hvem har ikke gjort noen feil valg hjemme i forbindelse med oppussing og kan kjenne seg igjen her? Tenker at det er en litt annen side enn vi har sett tidligere, men synd det blir så unaturlig og forknytt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, xx girl xx skrev:

Jeg forstår at de ville pusse opp. Men gulvet har de ødelagt. Det samme med trappa. Hadde kjøkkenet hatt litt mer varme, hadde det vært veldig fint.

Når det gjelder arbeidsmengden. Så tror jeg nok det er tidkrevende å pønske ut hva man skal skrive om hver dag. Og hvordan man kan unngå merking av reklame på "lovlig gråsone vis". 

Tenk å måtte dokumentere alt man gjør? Aldri rotete hus, slitt joggedress eller usminket ansikt. Jeg hadde blitt sprø, skulle jeg levd på utstilling. 

For ikke å snakke om at hun "tok seg i" å si at de søler på kjøkkengulvet... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glorious skrev:

For ikke å snakke om at hun "tok seg i" å si at de søler på kjøkkengulvet... 

Derfor må de ha lyst gulv...

Hva med å vaske? Skal man la skitten ligge på lyst gulv eller? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Glorious skrev:

Total mangel av kulturell kapital... Stakkars hus! 

Som Bourdieu ville sagt det sjøl 🤣

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også sett videoen, og det der var på ingen måte noen krise. Ville kanskje ikke valgt de samme løsningene selv, men ut fra kommentarene her var jeg forberedt på langt verre! 

Mange snakker om at de har ramponert huset. De har da gått for mange klassiske og tidløse løsninger, og det er få endringer de har gjort som ikke kan reverseres senere hvis noen skulle ønske det. I tillegg har de byttet ut laminat med fiskebensparkett, noe huset fortjente. 

Mange snakker også om at hun generelt burde være mer menneskelig og ydmyk. Nå som hun innrømmer feilsteg i oppussingen, er det også galt. Da er det bruk og kast. Jeg antar at de vil selge møbler som skiftes ut. Da vil jo nye eiere få gleden av dem. Hvis et gulv må slipes ned eller vegger må males om er det snakk om minimale utlegg. De dyre installasjonene var hun jo fornøyd med. 

Greit at det var i overkant mange ting som skulle rettes opp, men så er det også et stort hus med mange rom. Synes liksom ikke at det er helt ekstremt hårreisende at noen endrer mening etter hvert som de begynner å «bo seg til» i et hus. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, Daisy_B skrev:

Da har jeg også sett videoen, og det der var på ingen måte noen krise. Ville kanskje ikke valgt de samme løsningene selv, men ut fra kommentarene her var jeg forberedt på langt verre! 

Mange snakker om at de har ramponert huset. De har da gått for mange klassiske og tidløse løsninger, og det er få endringer de har gjort som ikke kan reverseres senere hvis noen skulle ønske det. I tillegg har de byttet ut laminat med fiskebensparkett, noe huset fortjente. 

Mange snakker også om at hun generelt burde være mer menneskelig og ydmyk. Nå som hun innrømmer feilsteg i oppussingen, er det også galt. Da er det bruk og kast. Jeg antar at de vil selge møbler som skiftes ut. Da vil jo nye eiere få gleden av dem. Hvis et gulv må slipes ned eller vegger må males om er det snakk om minimale utlegg. De dyre installasjonene var hun jo fornøyd med. 

Greit at det var i overkant mange ting som skulle rettes opp, men så er det også et stort hus med mange rom. Synes liksom ikke at det er helt ekstremt hårreisende at noen endrer mening etter hvert som de begynner å «bo seg til» i et hus. 

Det å pusse opp nesten et helt hus i en svært mørk, dekadent og spesiell stil før man i det hele tatt har flyttet inn og "bodd seg litt til" er jo et stort sjansespill. Det var mer enn nok av kritikere som advarte, men ekteparet Eriksen visste som vanlig best og trumfet gjennom absolutt alt de ønsket seg. Nå, noen måneder senere, så innser de at dette ble vel impulsivt og spesielt. Så nå skal så og si alt pusses opp for andre gang, i enkelte tilfeller for tredje gang, på 7 mnd. Her snakker vi om total forkastelse av både arbeidskraft og materialer som er verdt hundretusenvis av kroner. Det er trist at en mektig influencer/påvirker er med på å normalisere slikt overforbruk og miljøsvineri. 

Endret av Ultiva
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, formula skrev:

Litt morsomt med kommoden som ble til servantskap, der hun passer på å få fram at den har de PUSSET OPP. Så kom ikke her altså, å si at de ikke kjøper brukt! Synd den ikke holdt lenger, og må byttes ut med noe enda kulere.

Enig!

Dårlig reklame for eiendom og hjem som var de som sto for dette servantskapet (finns video av dette på eiendom og hjem sin instagram). Som var mye finere før forvandlingen, den har helt mistet proporsjonene den hadde innen.

cbe.no vil vel også øke klikkene litt, de fikk jo nesten mer klikk av oppussingen i januar/februar enn da siste barnet ble født. ;) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva de som sponset møbler og oppussing synes om dette. Ikke veldig god reklame for hverken Tm-design eller oppussing og selfies. 

Men det er klart det er lov å gjøre feil. Jeg tenker at det kan være vel anvendte penger å betale noen med peil på interiør for å gå gjennom huset og skissere et forslag ut fra hva nye eiere ser for seg  parret med den proffeste kompetanse. Blir ofte veldig bra. :jepp:

Endret av pøbelsara
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk litt sykt. De har nesten akkurat pusset opp huset... Også finner de ut at de vil pusse opp på nytt... Men så maler de det søren meg i en annen farge i mellomtiden likevel. For et forbruk! Fotballfrue må jo ha brukt opp miljøkvota si de to første ukene av januar. 

Har akkurat holdt på med en ganske omfattende oppussing/renovering selv. Nå har vi ikke bodd der veldig lenge ennå, men så langt er vi utrolig fornøyde med både interiør og farger! Kanskje fordi jeg faktisk har en egen smak og er ganske bestemt på hvordan jeg vil ha ting, istedenfor å hente all inspirasjon fra nærmeste interiørblad og eventuelle sponsorer.

Med tanke på hva som er fruas levebrød, så er jeg egentlig litt overrasket over at hun er så utrolig dårlig med både mote og interiør. Klesstilen er litt sånn "kjerringete" og interiør har hun jo ikke peiling på. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...