mamsi Skrevet 12. mars 2016 #24021 Del Skrevet 12. mars 2016 22 minutter siden, CecilieX skrev: Hmmm, står ikke noe om tilsvaret her. Rosa elefanter kommer til å fly, før jeg tror at tilsvaret ikke er hans verk. Forøvrig veldig rart at dette dukker opp nå. Han skriver jo at han ikke har vært delaktig i "noe ang. kronikken" og siden kommentarene i innlegget til Magni også er "ang. kronikken" så sier han vel også at han ikke har skrevet disse. Hvis han ønsker å moderere det inntrykket kan han ta kontakt selv, han leser jo her og får med seg det som skrives. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prettybetty Skrevet 12. mars 2016 #24022 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg vil anbefale alle å lese mamsi sitt innlegg "kvinner er kvinner verst"(tror det var det?) Innlegg med 61 kommentarer.. Utrolig! :D 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prettybetty Skrevet 12. mars 2016 #24023 Del Skrevet 12. mars 2016 Kommentarfeltet etter innlegget bør leses, ga en god latter 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 12. mars 2016 #24024 Del Skrevet 12. mars 2016 Æsj, nå slår jeg opp med bloggen. Blir halvdårlig av måten de driver på. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. mars 2016 #24025 Del Skrevet 12. mars 2016 Ved å hevde at kvinne er kvinne verst, så har CBE skapt en tilsynelatende Catch-22 situasjon. Hvis en kvinne kritiserer CBE*, så er dette et "bevis" på hevdelsen. At det faktisk diskuteres sak og ikke person, synes å ha gått enkelte ikke bare et hus forbi, men heller en hel drabantby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. mars 2016 #24026 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) 10 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Ved å hevde at kvinne er kvinne verst, så har CBE skapt en tilsynelatende Catch-22 situasjon. Hvis en kvinne kritiserer CBE*, så er dette et "bevis" på hevdelsen. At det faktisk diskuteres sak og ikke person, synes å ha gått enkelte ikke bare et hus forbi, men heller en hel drabantby. Sant nok, og noe sier meg at hvis det kommer et tåredryppende innlegg om kronikken og oppstyret rundt, så blir det poenget hennes. Men det var jo faktisk hun som sa det først - det var hun som først gikk ut og hevdet at kvinner er kvinne verst. På kvinnedagen. Fra en kvinne som har skapt seg en karriere og et bunnsolid økonomisk fundament nettopp takket være andre kvinner. Oh, the irony! Endret 12. mars 2016 av pøbelsara 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. mars 2016 #24027 Del Skrevet 12. mars 2016 Synes også det er rimelig spesielt at hun igjen bitcher mot leserskaren ved at hun skriver at det er mye kritikk når hun reiser (fravær fra barnet). Det er alltid leserne det er noe galt med, de får henne til å redigere osv, merkelig at hun faktisk ikke ser at for å digge bloggen må du være relativt konservativ mht kjønnsroller, en naturlig konsekvens blir da at flere vil være negative til mors fravær. Trur eg. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. mars 2016 #24028 Del Skrevet 12. mars 2016 Nå hvordan går det, - har det skjedd noe nytt siden sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 12. mars 2016 #24029 Del Skrevet 12. mars 2016 Noe mer jeg savner fra innlegget til CBE: Hvis et av de største hindrene for å oppnå likestilling er vi kvinner selv,hva skal vi gjøre med det? Kommer hun med noen som helst type oppfordring eller svar på det? Bortsett fra at hun selv kvier seg for å kalle seg feminist? Er det ikke bedre å likevel bruke sin stemme og si hva en selv legger i begrepet feminisme? Hun bruker jo sin stemme i kronikken, og det er bra. Men etter å ha lest igjennom den en gang til, så sitter jeg ikke igjen med en følelse av at "yes! dette må vi endre på", men mer en form for resignasjon: Kvinner er kvinner verst, og det er synd, men uffameg, så skummelt å ytre seg utenfor "normen". Kvinnebevegelsen står bare på stedet hvil om vi tillater den å gjøre det. Måten CBE har svart Magni på er også lite profesjonell i mine øyne. Det å vise til et tidligere blogginnlegg om nettopp Magni og hennes tidligere uttalelser blir bare så feil. Det er bedre å holde seg til saken. Samtidig, som en sidenote: Det er noe som skurrer når hun selv ønsker at andre skal gå videre etter f.eks kommentarjukset, men selv bringer opp "gammelt grums" fra Magni sin side i kommentaren på Magnis kronikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 12. mars 2016 #24030 Del Skrevet 12. mars 2016 Tråden ryddet for avsporinger, skjermbilder fra SoMe og spekulasjoner, samt svar til dette Nordvesta, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. mars 2016 #24031 Del Skrevet 12. mars 2016 1 time siden, Keiserensnyeklær skrev: Noe mer jeg savner fra innlegget til CBE: Hvis et av de største hindrene for å oppnå likestilling er vi kvinner selv,hva skal vi gjøre med det? Kommer hun med noen som helst type oppfordring eller svar på det? Bortsett fra at hun selv kvier seg for å kalle seg feminist? Er det ikke bedre å likevel bruke sin stemme og si hva en selv legger i begrepet feminisme? Hun bruker jo sin stemme i kronikken, og det er bra. Men etter å ha lest igjennom den en gang til, så sitter jeg ikke igjen med en følelse av at "yes! dette må vi endre på", men mer en form for resignasjon: Kvinner er kvinner verst, og det er synd, men uffameg, så skummelt å ytre seg utenfor "normen". Kvinnebevegelsen står bare på stedet hvil om vi tillater den å gjøre det. Måten CBE har svart Magni på er også lite profesjonell i mine øyne. Det å vise til et tidligere blogginnlegg om nettopp Magni og hennes tidligere uttalelser blir bare så feil. Det er bedre å holde seg til saken. Samtidig, som en sidenote: Det er noe som skurrer når hun selv ønsker at andre skal gå videre etter f.eks kommentarjukset, men selv bringer opp "gammelt grums" fra Magni sin side i kommentaren på Magnis kronikk. Dette! Her belyser du noe som i min mening er veldig viktig. Jeg tolker det ikke som en form for resignasjon, men heller bare en noe bornert påstand som er meislet i stein. Selvsagt er det enkelt å mene at kvinne er kvinne er verst, og sågar finne undersøkelser som gjennom kreativ tolkning gir bekreftelse for dette synet. Men å faktisk komme med (gangbare) forslag til hvordan man kan løse dette problemet hhv, endre denne forutinntatte holdningen, er tydeligvis for mye forlangt da det fordrer en viss egeninnsats. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 12. mars 2016 #24032 Del Skrevet 12. mars 2016 22 minutter siden, Nordvesta skrev: Tråden ryddet for avsporinger, skjermbilder fra SoMe og spekulasjoner, samt svar til dette Nordvesta, mod. De skjermbildene fra Twitter kom automatisk ved å legge inn URL, så dersom det ikke er lov kan det kanskje være mulig å gjøre noe med oppsettet etter noe? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 12. mars 2016 #24033 Del Skrevet 12. mars 2016 1 minutt siden, mamsi skrev: De skjermbildene fra Twitter kom automatisk ved å legge inn URL, så dersom det ikke er lov kan det kanskje være mulig å gjøre noe med oppsettet etter noe? Stemmer det. Jeg sendte en melding om det til moderator, og forklarte at det er en feil (etter omleggingen). Tips: Trykk på tilbake-tasten, når lenke blir sitat her... for å få tilbake kun lenken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 12. mars 2016 #24034 Del Skrevet 12. mars 2016 54 minutter siden, Asti skrev: Stemmer det. Jeg sendte en melding om det til moderator, og forklarte at det er en feil (etter omleggingen). Tips: Trykk på tilbake-tasten, når lenke blir sitat her... for å få tilbake kun lenken. Takk! Var ikke klar over det!! :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Treningsjunkie1 Skrevet 12. mars 2016 #24035 Del Skrevet 12. mars 2016 6 timer siden, CecilieX skrev: Hmmm, står ikke noe om tilsvaret her. Rosa elefanter kommer til å fly, før jeg tror at tilsvaret ikke er hans verk. Forøvrig veldig rart at dette dukker opp nå. Hvorfor finner dere den pågående debatten mellom LK, CBE og Magni? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. mars 2016 #24036 Del Skrevet 12. mars 2016 Her er link til bloggen på nettavisen: http://gjest.blogg.no/1457629880_caroline_berg_eriksen.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 12. mars 2016 #24037 Del Skrevet 12. mars 2016 17 timer siden, Hr Petter skrev: http://www.nrk.no/ytring/jeg-kvier-meg-for-a-kalle-meg-feminist-1.12841702 Det eneste CBE.no pr dags dato kan tilføre samfunnet i positiv forstand er økt toleranse for at folk må få lov til å være hjemmeværende påskeeggmalende treningsavhengige unormalt jålete perfeksjonister uten å bli hetset. Bygdedyret er ikke bedre enn glamourmodellen. Jantelov er dritt. Det er en menneskerett å bli møtt med respekt enten man er homo, hetro, svart, hvit, slørdekket, lettkledt, karrierevinner, arbeidsledig, frisk, ufør, med eller uten andelepper og rumpeløft. Men det er også alt. Bloggen representerer noe av det verste vesten har å by på, med sitt perfeksjonsjag, sin overfladiskhet, griskhet, kynisme, utseendekjør og miljøfiendtlig forbrukseldorado. CBE hadde sjansen på kvinnedagen til å gjøre godt. Hvis hun ville fokusere på ting som står henne nært kunne hun valgt ekte netthets som tematikk. Hun kunne satt fokus på hvilket massivt hat kvinner påføres i det offentlige ordskiftet, og at dette er et enormt demokratisk problem. Det er IKKE hets at CBE får spørsmål om hvem som passer toåringen mens hun er på spaweekend med mannen. Det er hets når en kvinne deltar i samfunnsdebatten og får beskjed om at hun fortjener å bli voldtatt. Kvinner er ikke kvinner verst! Kjipe folk er kvinner verst. Kjipe folk er menn verst. Budskapet om å støtte og heie på hverandre, eller i det minste behandle hverandre anstendig, blir relevant om det adresseres til begge kjønn. Det er kontraproduktivt og trist at CBE brukte kvinnedagen til å sementere fordommer som fører oss lengre unna et likeverdig samfunn. Det er ekstra provoserende når det kommer fra en dame som tjener lavkarbofett på å dra kvinnekjønnet ned i sjokkrosa gjørme. Spot on!! Sier også sitt om tilhengerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 12. mars 2016 #24038 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Hvor kan jeg finne facebokdiskusjonen om isen som så mange kjente personer kritiserte? Det var skjermdump på GKN. Ser også på GKN at de to bloggerene med samme management nok en gang er utilgjengelige for kommentarer når det er noe negativt i media. Endret 12. mars 2016 av Sol79 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. mars 2016 #24039 Del Skrevet 12. mars 2016 29 minutter siden, Sol79 skrev: Hvor kan jeg finne facebokdiskusjonen om isen som så mange kjente personer kritiserte? Det var skjermdump på GKN. Ser også på GKN at de to bloggerene med samme management nok en gang er utilgjengelige for kommentarer når det er noe negativt i media. Nysgjerrig. Hvem kritiserer? Hva er GKN? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 12. mars 2016 #24040 Del Skrevet 12. mars 2016 6 minutter siden, Amafalathiel skrev: Nysgjerrig. Hvem kritiserer? Hva er GKN? GKN= God Kveld Norge. På facebooksiden deres står det at isen har skapt stor debatt på sosiale medier, uten å henvise til hvor i sosiale medier. Finner ingenting ved søk av hashtags på isen, bloggerne eller annet relevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg