Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hun har jo nettopp laget et innlegg på bloggen sin om hvordan takle kritikk, så nå får vi se da om hun følger sine egne råd og tips :)

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke noe rart om CBE tror/mener kvinner er kvinner værst. Hvem er det som sier henne mot? Hvem er det som kommer med både saklig og usaklig kritikk? Hvem er det som (dessverre) slenger dritt fra tid til annen. Jo det er for det meste kvinner. CBE er kvinne og dem som (hun føler) vil dra henne ned er i hovedsak kvinner. 

Men når hun prøver å dra sine observasjoner ut av rosabloggverdenen går det galt. Forskningen hun selv lenker til er helt klar på at man ikke kan konkludere med at kvinner behandler andre kvinner værre eller bedre enn menn behandler menn, kvinner behandler menn og så videre. 

Kanskje hennes observasjoner bygger på at hennes jobb er innen for at sterkt kvinnedominert område. At langt de fleste av de som faktisk vet hvem CBE er og i det hele tatt bryr seg om hva hun sier er kvinner. Og dermed kommer de fleste av de negative kommentarene også fra kvinner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Inocybe skrev:

Det er jo ikke noe rart om CBE tror/mener kvinner er kvinner værst. Hvem er det som sier henne mot? Hvem er det som kommer med både saklig og usaklig kritikk? Hvem er det som (dessverre) slenger dritt fra tid til annen. Jo det er for det meste kvinner. CBE er kvinne og dem som (hun føler) vil dra henne ned er i hovedsak kvinner. 

Men når hun prøver å dra sine observasjoner ut av rosabloggverdenen går det galt. Forskningen hun selv lenker til er helt klar på at man ikke kan konkludere med at kvinner behandler andre kvinner værre eller bedre enn menn behandler menn, kvinner behandler menn og så videre. 

Kanskje hennes observasjoner bygger på at hennes jobb er innen for at sterkt kvinnedominert område. At langt de fleste av de som faktisk vet hvem CBE er og i det hele tatt bryr seg om hva hun sier er kvinner. Og dermed kommer de fleste av de negative kommentarene også fra kvinner. 

Det samme tenker jeg. Kanskje kvinner er kvinner verst -fra hennes standpunkt-. For min del stemmer det ikke, eller, jeg synes folk generelt sett er hyggelige uansett kjønn. Men jeg er ikke i hennes sko. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
47 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Hvem skyldte hvem en 5´er?

CBE (evnt LKE) har svart i kommentarfeltet til Magni sin kronikk, og utfra første linja så har Magni feiltolket kronikken til Caroline Berg Eriksen, muligens siden hun ikke har gjort en grundig og objektiv research..

:fnise:

Ops!  @Lafemmemauvaise håper jeg kan gi det enten i Internett øl eller internettfemmere 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bnanny

Hadde vært gøy og sett henne i debatt uten mulighet til å få spørsmålene på forhånd.... Ingen partner å lene seg på når hun kommer med sine "Jeg veit ikke", som f.eks i SVD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans
3 minutter siden, Francis skrev:

Har du ikke Vipps @Evans? ☺️

Nei, for slikt er farlig og usikkert. Hørt at folk blir svindla av slike ting 😳 tør ikke. Skummelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Er det bare ett svar fra Caroline as og ett fra artikkelforfatteren? Syns svaret til artikkelforfatteren var godt. Blir spennende å se hva forskerne faktisk svarer :) kanskje det blir en stor debatt av dette? Positivt at det skjer utenfor bloggen. Det er betryggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, snakk om effektivt å grave seg enda lengre ned i gjørmen!
Debatten mellom Magni og bloggeierne bør snarest gå viralt.
Så utrolig pinlige motsvar å lese....

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

De kan vel ikke lenger "gjemme" seg bak at det alltid er han som tar kampen for henne. Det er jo flaut nok allerede. Spesielt når det nå er slik at hun skal bli mer samfunnsengasjert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Amafalathiel skrev:

min favoritt så langt:

"Det er fritt frem for hvem som helst å tolke forskningsresultater slik de mener er korrekt "

Dog kan den forklare mye..

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, dette er beyond puteflaut, virkelig kleint. Jeg parafraserer fra siste svaret:

De kritiserer MF for ikke å lese bloggen, for det er research (her ramlet øynene mine nesten ut) og for ikke å snakke om at forskning kan man tolke som man vil. 

.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men her glipper da selve kjernen i problemet. Hvordan kan man - dersom man legger den felles oppfatningen av forskning til grunn - konkludere med at "kvinne er kvinne verst"? 

Studien støtter jo nettopp det motsatte tilfellet? 

1: alle konfliktene var rundt samme tema
2: det var oppfatningen av ulike konflikter som ble analysert
3. oppfatningen var jevnt over ganske lik blant både kvinner og menn

Altså: både kvinner og menn oppfatter "kvinne-kvinne"-konflikten som "værre" enn "kvinne-mann" eller "mann-mann"-konflikt om samme tema.

Hvordan kan dette bli at kvinner er kvinner verst? Den sier jo egentlig bare at vi er forutinntatte i forhold til hvordan vi oppfatter konflikter - og at graden av forutinntatthet er likt fordelt mellom kvinner og menn. 

Det er fint at forskningen er forstått likt, men å konkludere slik som blir gjort  etterpå er jo fullstendig misforstått. Det henger på greip en stund, men så faller det fullstendig sammen......
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Hvordan takle kritikk volum 3:

1: Diskrediter og latterliggjør kritikeren.

2: Blånekt

3: Diskretiter kritikeren

4: Blånekt

5: Bruk to-tre mnd på å lese artikler du ikke forstå, men det gjør ikke noe fordi du kan tolke dem og bruke dem som du vil.

6: Si noe helt meningsløst, da mister kritikeren munn og mæle og blir sittende igjen med halvåpen munn og et tomt blikk. Hvis du har mulighet - steng muligheten til å svare videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man svare når de drar diskusjonen ned på infantil-nivå? Håper MF ikke går på limpinnen. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...