Vitulina Skrevet 10. mars 2016 #23881 Del Skrevet 10. mars 2016 10 timer siden, Atp skrev: Hvorfor folk spør bloggere om råd på viktige ting har jeg ikke svar på. Det jeg har spurt om er ting som ikke har noe med kropp og helse å gjøre. Det spør jeg lege om Det er fordi dere har falt for gimmicken og hele fundamentet til bloggen; Fruen m fl snakker til DEG, hun er DIN venninne og "DERE" kan snakke om alt. Klarer du ikke å se dette i tekstoppbygging, skrivestil og ordbruk har du en lang vei å gå. Noen eksempler; frua spør deg om råd. Liker du dette? Hva gjør du? Frua er motivator; hva skal DU trene i dag? Kom igjen, bli med! Osv osv. Hun er ingen av deres sin venninne, hun er et menneske som har solgt sitt persona, sin integritet og alt som følger med til høystbydende. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 10. mars 2016 #23882 Del Skrevet 10. mars 2016 4 timer siden, Gjesten29 skrev: 4 minutter siden, Vitulina skrev: Det er fordi dere har falt for gimmicken og hele fundamentet til bloggen; Fruen m fl snakker til DEG, hun er DIN venninne og "DERE" kan snakke om alt. Klarer du ikke å se dette i tekstoppbygging, skrivestil og ordbruk har du en lang vei å gå. Noen eksempler; frua spør deg om råd. Liker du dette? Hva gjør du? Frua er motivator; hva skal DU trene i dag? Kom igjen, bli med! Osv osv. Hun er ingen av deres sin venninne, hun er et menneske som har solgt sitt persona, sin integritet og alt som følger med til høystbydende. Hun er da vel for søren ikke min veninneå ikke snakker vi om alt. det må da vel for f... Gå Ann og spørre en hvilken som helst blogger i Norge om ett enkelt spørsmål som har med eventuelt mat eller trening og gjøre. Vi stryker da vel ikke med om vi får ett råd om eventuelt løping. Jeg skjønner at man ikke skal spørre om medisinske spørsmål,men hun er da vel IKKE MIN veninne fordi jeg spør om hvilket mel eller sukker som er best og bruke i en oppskrift. Eller vent litt... Hun er jo ikke utdannet Baker,nei da er hun jo ikke kvalifisert til å si om rugmel er bedre enn havremel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 10. mars 2016 #23883 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) @Atp, i lenken kan du lese hva du selv skrev. Du kan stille spørsmål så mye du orker på CBE.no eller andre steder, men det er ikke det kommentaren min eller debatten her dreier seg om. Selv om du klarer å skille mellom CBE.no og fastlegen din, er det ikke sikkert at andre og yngre lesere gjøre det - og det er så feil at en blogger uten annen utdanning enn et år med journalistikk blir ansett som kompetent nok rådgiver for alt fra gardinsøm til trening, design, og nå feminisme. En blogg er sjeldent annet enn en haug med subjektiv synsing. En blogg er en reklameplakat som gjør alt den kan for å binde deg til seg ved å skape et bilde om at dere har en relasjon, slik at du skal kjøpe det CBE.no annonserer. Det er dét CBE.no (og andre blogger) tjener penger på. CBE.no gir mest sannsynlig blaffen i alle spørsmålene, og bryr seg katta om stevia er bedre enn vanlig sukker for DEG. Det bloggeren vil, er å sikre inntektskilden sin ved å sørge for at du hører på rådene og handler via annonselenken neste gang. Så du må gjerne stille spørsmål, men da bør du vite at svaret du får innebærer en utveksling hver gang: Ved å illudere søt og venninne-aktig og gi deg et svar, er det under bevisst viten om at når du er innom gir du CBE.no penger i kassa. Når jeg lurer på noe i en matoppskrift som ikke er publisert av en med kokkeutdannelse, bruker jeg kompisen min Google når mutter'n (som er kokk) ikke kan svare. For eksempel. Det ville ikke falle meg inn å stille spørsmålene i kommentarfeltet til en blogger eller på et forum, som oftest fordi jeg er for utålmodig til å vente på svaret som sannsynligvis ikke vil gjøre meg klokere uansett. Endret 10. mars 2016 av Cornucopia omformulert 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 10. mars 2016 #23884 Del Skrevet 10. mars 2016 1 time siden, Vitulina skrev: Det er fordi dere har falt for gimmicken og hele fundamentet til bloggen; Fruen m fl snakker til DEG, hun er DIN venninne og "DERE" kan snakke om alt. Klarer du ikke å se dette i tekstoppbygging, skrivestil og ordbruk har du en lang vei å gå. Noen eksempler; frua spør deg om råd. Liker du dette? Hva gjør du? Frua er motivator; hva skal DU trene i dag? Kom igjen, bli med! Osv osv. Hun er ingen av deres sin venninne, hun er et menneske som har solgt sitt persona, sin integritet og alt som følger med til høystbydende. 7 minutter siden, Cornucopia skrev: @Atp, i lenken kan du lese hva du selv skrev. Du kan stille spørsmål så mye du orker på CBE.no eller andre steder, men det er ikke det kommentaren min eller debatten her dreier seg om. Selv om du klarer å skille mellom CBE.no og fastlegen din, er det ikke sikkert at andre og yngre lesere gjøre det - og det er så feil at en blogger uten annen utdanning enn et år med journalistikk blir ansett som kompetent nok rådgiver for alt fra gardinsøm til trening, design, og nå feminisme. En blogg er sjeldent annet enn en haug med subjektiv synsing. En blogg er en reklameplakat som gjør alt den kan for å binde deg til seg ved å skape et bilde om at dere har en relasjon, slik at du skal kjøpe det CBE.no annonserer. Det er dét CBE.no (og andre blogger) tjener penger på. CBE.no gir mest sannsynlig blaffen i alle spørsmålene, og bryr seg katta om stevia er bedre enn vanlig sukker for DEG. Det bloggeren vil, er å sikre inntektskilden sin ved å sørge for at du hører på rådene og handler via annonselenken neste gang. Så du må gjerne stille spørsmål, men da bør du vite at svaret du får innebærer en utveksling hver gang: Ved å illudere søt og venninne-aktig og gi deg et svar, er det under bevisst viten om at når du er innom gir du CBE.no penger i kassa. Når jeg lurer på noe i en matoppskrift som ikke er publisert av en med kokkeutdannelse, bruker jeg kompisen min Google når mutter'n (som er kokk) ikke kan svare. For eksempel. Det ville ikke falle meg inn å stille spørsmålene i kommentarfeltet til en blogger eller på et forum, som oftest fordi jeg er for utålmodig til å vente på svaret som sannsynligvis ikke vil gjøre meg klokere uansett. Dette burde alle ha reflektert litt mer over, spesielt nå når bloggerne blir mer og mer profesjonaliserte, og man kan se i kommentarfeltene at påvirkningen de har jobbet seg frem mot har effekt. De gangene jeg stikker innom kommentarfeltet hos cbe.no (og andre toppbloggere) så blir jeg ofte trist over naiviteten som finnes der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 10. mars 2016 #23885 Del Skrevet 10. mars 2016 En sak jeg stusser over. CBE skriver en kronikk om at hun kvier seg for å kalle seg feminist. Hun har nettopp skrevet et innlegg på bloggen om hvordan takle kritikk. Hvorfor ikke kalle seg feminist, om hun mener at hun er det, og bruke sine egne tips for å takle eventuell kritikk som kommer i etterkant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Treningsjunkie1 Skrevet 10. mars 2016 #23886 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) 5 timer siden, Atp skrev: Er så enig så lenge folk ikke spør om medisinske spørsmål,men om dagligdagse ting,så skjønner jeg ikke at det er galt. Men er det virkelig greit å spørre fruen om hvordan man fikser kneskade, psykologiske problemer, hvilken skole man burde gå på? Hvor mye man bør spise og ikke? Andre medisinske ting? Det et ganske mange som spør om slike ting. Endret 10. mars 2016 av Treningsjunkie1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2016 #23887 Del Skrevet 10. mars 2016 22 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev: Men er det virkelig greit å spørre fruen om hvordan man fikser kneskade, psykologiske problemer, hvilken skole man burde gå på? Hvor mye man bør spise og ikke? Andre medisinske ting? Det et ganske mange som spør om slike ting. Folk gjør det, nettopp av grunnen som @Cornucopia skrev meget godt om. Jeg mener at bloggere bør kjenne på ansvaret og sende leseren videre til rette instans. Det finnes sikkert eksempler på helt greie ting som man kan svare på, feks hvordan noe er i størrelse, men jeg tror man skal være veldig forsiktig fordi man ikke kjenner avsenderen av spørsmålet. Eller enig med de som nevner hvor underlig det er å se hvordan folk forholder seg helt ukritisk til bloggere. Det gir dessverre bloggeren ganske stort spillerom, når leserne er så nesegrus i sin beundring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 10. mars 2016 #23888 Del Skrevet 10. mars 2016 2 timer siden, Treningsjunkie1 skrev: Men er det virkelig greit å spørre fruen om hvordan man fikser kneskade, psykologiske problemer, hvilken skole man burde gå på? Hvor mye man bør spise og ikke? Andre medisinske ting? Det et ganske mange som spør om slike ting. Nei dette blir helt feil. Folk burde ikke spørre om lege eller psykologiske problemer. å spørre om hvilken skole som er Ok er heller ikke bra. Håper folk tenker seg om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 10. mars 2016 #23889 Del Skrevet 10. mars 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt, samt svar til dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 10. mars 2016 #23890 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) 8 timer siden, Cornucopia skrev: @Atp, i lenken kan du lese hva du selv skrev. (...) Når jeg lurer på noe i en matoppskrift som ikke er publisert av en med kokkeutdannelse, bruker jeg kompisen min Google når mutter'n (som er kokk) ikke kan svare. For eksempel. Det ville ikke falle meg inn å stille spørsmålene i kommentarfeltet til en blogger eller på et forum, som oftest fordi jeg er for utålmodig til å vente på svaret som sannsynligvis ikke vil gjøre meg klokere uansett. Jeg tror nok det handler mer om at leseren vil skape en relasjon til bloggeren, for det er jo mer logisk å spørre en lege eller å faktisk i 2016 bruke google. Hun er jo "ei venninne" og man prater med venninner om problemene sine og spør om råd. Det sier bare litt om hvor "hjernevaska" enkelte lesere er, hvor godtroende og lett de går på rådene til bloggerne, når de bare er ute etter å tjene penger. Det funker jo, ellers hadde ikke bloggerne hatt millioninntekter. Edit: Gikk nettopp inn på SE sin blogg, og så dette bilde. 22% for å få inspirasjon 22% for å få tips og anbefalingerSier sitt. Endret 10. mars 2016 av Micolina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 10. mars 2016 #23891 Del Skrevet 10. mars 2016 Prosjekt Påskeegg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. mars 2016 #23892 Del Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, MiniMjau skrev: Prosjekt Påskeegg. for folk som trenger å tilføre litt ekte stress i livet sitt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 10. mars 2016 #23893 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Magni Fuglerud har skrevet om CBEs feilkonklusjoner i kronikken i Ytring. Les det Magni skrev her hos Nettavisen: http://gjest.blogg.no/1457629880_caroline_berg_eriksen.html Endret 10. mars 2016 av mamsi skrivefeil 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hulderjenta Skrevet 10. mars 2016 #23894 Del Skrevet 10. mars 2016 Uff, da. Flere ukers lesing av forskningsrapport rett i vasken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 10. mars 2016 #23895 Del Skrevet 10. mars 2016 Burde kanskje lest den litt bedre, eller fått en annen til å lese igjennom for å være sikker på at hun har forstått det riktig. Når det er sagt er det ikke alltid så lett med denne forskingene. Du leser litt fort, hopper litt fort til konklusjonen, overser ting fordi du ikke har kompetansen osv. Hun er ikke akkurat den første til å gjøre akkurat det Det er jo gjerne det som er skummelt med å vise til noe - andre får en helt annen mulighet til å mene noe om det du selv mener, fordi de sitter med akkurat samme kildene som du selv har brukt. I motsetning til hvordan det er ellers der tanker og meninger ikke er tuftet ymse artikler, andres meninger og uttalelser, og fagstoff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 10. mars 2016 #23896 Del Skrevet 10. mars 2016 7 minutter siden, Evans skrev: Burde kanskje lest den litt bedre, eller fått en annen til å lese igjennom for å være sikker på at hun har forstått det riktig. Når det er sagt er det ikke alltid så lett med denne forskingene. Du leser litt fort, hopper litt fort til konklusjonen, overser ting fordi du ikke har kompetansen osv. Hun er ikke akkurat den første til å gjøre akkurat det Det er jo gjerne det som er skummelt med å vise til noe - andre får en helt annen mulighet til å mene noe om det du selv mener, fordi de sitter med akkurat samme kildene som du selv har brukt. I motsetning til hvordan det er ellers der tanker og meninger ikke er tuftet ymse artikler, andres meninger og uttalelser, og fagstoff. Med fare for å høres veldig sur ut. I dette tilfellet var det rart at de leste feil. Det er forholdsvis få sider og det står både i innledningen og i hovedkonklusjonen. Faktisk burde NRK Ytring kanskje si noe (?) om kildekritikk i etterkant av dette... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 10. mars 2016 #23897 Del Skrevet 10. mars 2016 Den 09.03.2016 at 16.33, Siri sprett skrev: Hei, jeg er faktisk en av dem som aldri har kommentert på bloggen, før nå. Jeg er en relativt ny leser av både forumet her på Kvinneguiden og bloggen, så da jeg så at noen hadde spurt om hvor Caroline har studert jus under fun light-innlegget ble jeg veldig inspirert, for jeg vurderer å bytte fagområde til høsten, og jeg kjenner ikke til noen andre jeg kan spørre om dette. Jeg stilte et spørsmål angående studieområde og studiested i kommentarfeltet for to dager siden, kommentaren ble godkjent, men den er ikke besvart. Jeg kom på at jeg hadde lest i "hvordan takle kritikk-innlegget" at hun tok selvkritikk for at hun var dårlig på å besvare kommentarer. Jeg skrev da en veldig hyggelig kommentar og minte henne på kommentaren min, i dag tidlig. Tidligere i dag så jeg at kommentaren ventet på moderering, men nå er den borte. Betyr det at den er slettet? Hvis det er tilfelle så blir jeg veldig irritert og begynner å forstå det både dere og andre mener med at det er streng sensur i kommentarfeltet. Skjønner likevel ikke hva som var så farlig med den kommentaren. Den var jo helt uskyldig. Sukk! Velkommen til KG Caroline har vel studert ett år (?) på Traider, så hun har ikke så mye erfaring med jusstudiet. Du kan spørre om bytte av fagområde på jobb og karrieredelen av forumet. Der kan du få mange gode tips og råd fra folk som har studert jus og som har vært innen andre fagområder. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. mars 2016 #23898 Del Skrevet 10. mars 2016 58 minutter siden, mamsi skrev: Magni Fuglerud har skrevet om CBEs feilkonklusjoner i kronikken i Ytring. Les det Magni skrev her hos Nettavisen: http://gjest.blogg.no/1457629880_caroline_berg_eriksen.html Det blir interessant å se om det kommet et motsvar til dette innlegget fra CBE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. mars 2016 #23899 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) 1 time siden, mamsi skrev: Magni Fuglerud har skrevet om CBEs feilkonklusjoner i kronikken i Ytring. Les det Magni skrev her hos Nettavisen: http://gjest.blogg.no/1457629880_caroline_berg_eriksen.html Ja, vi prøvde noen og enhver av oss å hinte om det på bloggen din, men neida... Har man trukket gardina ned, så har man det, særlig når agendaen er å diskreditere de som er uenig med CBE. Studiens konklusjon kan man liksom ikke kødde med. Eller "finne på" egne konklusjoner på. Ble helt oppgitt, så takk til Fuglerud. Endret 10. mars 2016 av Francis 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. mars 2016 #23900 Del Skrevet 10. mars 2016 25 minutter siden, Evans skrev: Burde kanskje lest den litt bedre, eller fått en annen til å lese igjennom for å være sikker på at hun har forstått det riktig. Når det er sagt er det ikke alltid så lett med denne forskingene. Du leser litt fort, hopper litt fort til konklusjonen, overser ting fordi du ikke har kompetansen osv. Hun er ikke akkurat den første til å gjøre akkurat det Det er jo gjerne det som er skummelt med å vise til noe - andre får en helt annen mulighet til å mene noe om det du selv mener, fordi de sitter med akkurat samme kildene som du selv har brukt. I motsetning til hvordan det er ellers der tanker og meninger ikke er tuftet ymse artikler, andres meninger og uttalelser, og fagstoff. Seriøst? Nei, det tok 3 min å finne ut av det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg