Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Det siste avsnittet var bare vondt å lese. Så vondt at jeg måtte lese det to ganger for å utelukke at jeg leste feil, o det gjorde jeg dessverre ikke. 

Pinlig. 

Edit: de to siste avsnittene.

Endret av Tro Smo Konosoro
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Snøsøta skrev:

AU!!!

VI har altså ikke likestilling fordi kvinner er kvinner verst.

Kan de ikke spise kake istedet…..

:sjokk::skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser også litt over valget av illustrasjonsbildet, der CBE sitter med fargeblyanter og fargeleggingsbok. Ting som for meg fremstår som en noe juvenil fad.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Francis skrev:

Jeg blir flau, kanskje det var hensikten? 

La oss håpe det!

Igjen lurer jeg på hvor managementet er? En ting er å være så hjelpesløs på egen hånd, men har hun ikke folk hun kan rådføre seg med? Mulig det er en strategi bak som jeg ikke forstår meg på. Uff.

Litt overrasket over at hun ikke i samme slengen foreslo å legge ned hele kvinnedagen, det må jo være det eneste som er riktig nå som hun har slått fast en gang for alle at kvinner er sine egne verste fiender. Og - menns måte å se verden på er den riktige! Wow...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte hun å få kvinnedagen og likestillingskampen til å handle såååå inni hamperokken om seg selv og sitt liv?!??!

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om: 

-hun kunne skrevet om kvinners kamp for likestilling i fattige land

-at jenter i større grad enn gutter ikke går på skole

Bare TO av flere fanesaker hun kunne valgt. Sukk. I stedet handler det om at andre kvinner må slutte å kritisere henne. Pinlig. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller slå et slag for kvinners rett til å være kritisk uten å få slengt etter seg sjalusi-, jantelov-, misunnelses-, osv -kortet!

Tilføyelse: For å si det på en annen måte; Jeg vil heller slå et slag for kvinners rett til å være kritisk - også mot sine egne uten å bli beskyldt for å være kvinner er kvinner verst..

Endret av LilleSnupp
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
4 minutter siden, el-len skrev:

Fra Instagramkontoen til Marie Kristiansen, sånn i tilfelle det var noen som helst tvil om hvem som var inspirasjonskilden til rosabloggeren i serien Hæsjtægg (som hun har regi på)

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=uW4M4OjFxsZryFG%2FnPzGsoh4l5k2TGxc#.Vt7znWa5SnM

I Telemark vil nok dette oppleves som en bekreftelse på at kvinner er kvinner verst. For resten av oss er det et blikk på bloggverden med skikkelig snert. For det er, på kvinnedagen, verdt å påpeke hva "relevante" og "mektige" kvinner fronter på sine godt besøkte blogger. 

Jeg kan nok kanskje fremstå som lite hyggelig som ikke anerkjenner forsøket fra CBE på å være samfunnsengasjert, med hvis jeg skal løfte frem kvinner så skal det vel for f..n ikke være kvinner som "er redde for å være feminister". I så fall skal jeg løfte frem kvinner som klasker i bordet og driter i hva andre mener og er tøffe nok til å stå for egne meninger. Det heier jeg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmål å bruke kvinnedagen til å publisere en skolestil der man påstår at den største trusselen mot likestilling er "enkelte feminister og kvinner i seg selv", og karakteriserer feminister som sure kjerringer som roper høyt.

Den STØRSTE trusselen er ENKELTE feminister. Virkelig?!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltsukk. Denne tåler vi igjen: 

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/folk-trenger-ikke-blogginspirasjon-mer-enn-de-trenger-heroin-1.677995

Samt stor takk til mamsi for denne: http://mamsi.no/kvinner-er-kvinner-verst/#comment-6436

CBE-bloggen bruker ettermiddagen til å skrive om siste innkjøp og hvor mye vårnytt som er handlet inn... Det er som om de lever i et alternativt univers. 

Endret av Francis
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempe gøy at de to personene bak bloggen cbe.no har skrevet en sånn artikkel. 

Hun kan ikke kalle seg feminist,nei. Hun er jo akkurat slik feministene vil jobbe MOT. Retusjering av egen kropp fordi man mener man er for tykk, litt Restylane her og tannbleking her. Stort fokus på egen pleie med barbering av legger, selvbruning av kropp,klær og alt som har med ytre skjønnhet å gjøre. Hun tjener penger på å ta bilder av seg selv og familien. Det er sjelden man leser om feminister som stiller med rompa bar og har krone på hodet i tillegg. Bloggen har handlet veldig lite om saker som man forbinder med feminisert som lik lønn for likt arbeid, tvangsekteskap,kjønnslemlestelse ol. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Hva skjedde med samfunnsengasjementet? Mistenkte at det var falsk, og kun et forsøk på å etterligne andres samfunnsengasjement. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, gjestvest skrev:

Hva skjedde med samfunnsengasjementet? Mistenkte at det var falsk, og kun et forsøk på å etterligne andres samfunnsengasjement. 

Er så mye annet å engasjere seg i: vesker, vårklær, hvordan møte kritikk på en god måte (hørt om å hente sand i Sahara?) og kalle andre kvinner med engasjement for kjerringer. Sånn cirka. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, sitat fra blogg, hets, avsporing og svar til alt dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på butikken idag så kikket jeg på den plakaten til diplom-is, og der var det en iskrem med bilde av Caroline på innpakningen og en med Camilla Pihl(?).  Det blir jo spennende å se hvordan is det er!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...