Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
42 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Jeg tror ikke 35.000 unike lesere daglig er så forskjellig fra de 35.000-40.000 unike hun har ukentlig.

Så 40.000 er det hun har ukentlig? Jeg leser flere blogger, men er ikke innom de hver dag, vil tippe flere er som meg. Da vi gjennom jobben skulle gjøre samarbeid med flere bloggere ønsket vi å vite hvor mange unike lesere bloggeren når hver uke, hver dag. Ukestallet var utrolig mye høyere enn den daglige tallet, så ville blitt overrasket om det var annereldes enn hos Fotballfrue.

Men noe sier meg at dere har tilgang på unike lesere per uke også?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ukestall finner du på blogglisten, da regner du sammen alle dagene i uka. Lizzom.

PS. 7 dager.

Men om de unike på mandag er de samme hele uka, det vet man ikke, regner med bloggerne har oversikt selv. 

Tillegg: CBE skriver i mai 2014 at de har 267 000 unike lesere ukentlig. Har vel gått noe ned siden da, men de har vel verktøy for å sjekke dette (om de ikke gjør som jeg foreslår over her)

Endret av Francis
Skrevet (endret)
1 time siden, Francis skrev:

Ukestall finner du på blogglisten, da regner du sammen alle dagene i uka. Lizzom.

PS. 7 dager.

Men om de unike på mandag er de samme hele uka, det vet man ikke, regner med bloggerne har oversikt selv. 

Tillegg: CBE skriver i mai 2014 at de har 267 000 unike lesere ukentlig. Har vel gått noe ned siden da, men de har vel verktøy for å sjekke dette (om de ikke gjør som jeg foreslår over her)

Så må du huske på at personen som logger inn fra mobilen hjemme og på jobb/studie, pcén og nettbrettet blir regnet som 4 unike brukere..

Tilføyelse: Den eneste måten å finne ut ca hvor mange som leser bloggen er å ta en ringerunde og regne ut et estimat, en gallup.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Skrevet

Nei, ukestall finner man ikke ved å regne sammen dagstall. Hvis X er innom bloggen hver eneste dag vil X bli regnet 7 ganger, og det er ikke interessant. Ukestall finner man ved f.eks google analytics, og andre verktøy, som kan gi unike brukere over hvilken periode man vil. 

Det må også nevnes at selv om en person kan gi klikk via både telefon, pc, jobb-pc og ipad, kan også en hel familie være innom bloggen via samme apparat. Det samme med skole-pcer o.l.

Det totale ukestallet vil være ganske realistisk.

Jeg får inntrykk av at det er viktig for noen i denne tråden å få lesertallene til Fotballfrue til å være mindre enn det de er. Det humrer jeg litt over. 

• Liker 4
Skrevet

Sannsynligheten for at far 44, mor 42, barn 17, barn 14 og barn 13 er innom bloggen vil jeg hevde er minimal..

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

Sannsynligheten for at far 44, mor 42, barn 17, barn 14 og barn 13 er innom bloggen vil jeg hevde er minimal..

Jeg vil si sannsynligheten for at X er innom fra fire forskjellige apprater er like usannsynlig.

Gjest CecilieX
Skrevet

Hva vet vi og hva vet vi ikke?

De tallene som vi har tilgang til er blogglisten.no sine tall og det er de man har brukt når man dokumenterer nedgangen i lesertall. Siden samme kilde er brukt hele tiden kan man konkludere med at tallene har gått ned. 

Siden samme kilde er brukt om alle bloggere, så er det også mulig å sammenlikne tallene til de ulike bloggerne, hvis man ønsker å finne ut hvor de står i forhold til hverandre.

Hvorvidt ukestall er en bedre måleenhet enn dagligetall er jeg usikker på. Annonsører ønsker vel primært å vite hvor mange som leser akkurat et innlegget der deres produkt blir presentert, det er tall som vi ikke har tilgang til. Dog ville jeg være noe skeptisk til tallmateriale presentert fra management og bloggere, da det har vært dokumentert at disse tallene på hjemmsiden til Friendly og  plattformer som bloggeren kontrollerer har hengt igjen fra stormaktsdagene. Disse tallene ble korrigert etter mye om og men  etter at mange gjorde dem oppmerksomme på det, nettop begrunnet i at annonsører kunne bli lurt av ukorrekte tall. 

Skrevet

Der er jeg uenig, pc jobb/studie, mobil, pc hjemme når det jobbes/studeres og muligens nettbrett. Så 3 vil jeg si nesten er et minimum.

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, Angstkvinnen skrev:

Nei, ukestall finner man ikke ved å regne sammen dagstall. Hvis X er innom bloggen hver eneste dag vil X bli regnet 7 ganger, og det er ikke interessant. Ukestall finner man ved f.eks google analytics, og andre verktøy, som kan gi unike brukere over hvilken periode man vil. 

Det må også nevnes at selv om en person kan gi klikk via både telefon, pc, jobb-pc og ipad, kan også en hel familie være innom bloggen via samme apparat. Det samme med skole-pcer o.l.

Jeg får inntrykk av at det er viktig for noen i denne tråden å få lesertallene til Fotballfrue til å være mindre enn det de er. Det humrer jeg litt over. 

Jeg er ikke enig med deg her. Det er ikke et poeng å fremstille antallet lesere som lavere enn det er. Poenget med å vise til synkende lesertall er vesentlig, for bloggeierne, management og tidligere annonsesamarbeidspartner oppga i svært lang tid kunstig høye lesertall. Det dreier seg ikke om å snakke ned her, men få frem en bevissthet om at lesertallene må presenteres slik de faktisk er. 

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, mamsi skrev:

Jeg er ikke enig med deg her. Det er ikke et poeng å fremstille antallet lesere som lavere enn det er. Poenget med å vise til synkende lesertall er vesentlig, for bloggeierne, management og tidligere annonsesamarbeidspartner oppga i svært lang tid kunstig høye lesertall. Det dreier seg ikke om å snakke ned her, men få frem en bevissthet om at lesertallene må presenteres slik de faktisk er. 

Jeg er helt enig i at det er feil å presentere antall lesere som 100.000 daglig, når alle kan se at det er 40.000. Men det undergraver ikke det faktum at de fleste annonsører er opptatt av ukestallet, og ikke det daglige tallet. Ukestallet kan godt være 200.000 for alt vi vet. 

Skrevet

Jeg tenker at det aller fleste som leser bloggen er faste lesere - slik at ukestallene stort sett vil være Hanne og Eva og Mona og Siri som leser hver dag og stort sett alle innleggene hun publiserer. Så er det noen som ramler inn via Google - og noen som leser i tråden her og må inn for å se hva alt oppstyret handler om.

Jeg tenker at blogglisten i hvert fall taller likt for alle og derfor er et godt nok verktøy for de som er interessert i slik.

• Liker 8
Skrevet

Jeg mener at man også tar høyde for hvilken dag i uken bloggen gjennomsnittlig har høyest trafikk. Annonseinnlegg publiseres ikke vilkårlig, men er styrt etter tid på døgnet og hva som er publisert forut for annonseinnlegget for å trekke flere lesere. Google analytics sier endel om publiseringsstatistikken og hva som trekker lesere/fenger, samt andre måleverktøy vi som enkeltpersoner ikke har tilgang til men som markedsavdelingen for annonsørene sannsynligvis har og bruker til å beregne tidspunkt for størst mulig nedslagsfelt, for eksempel gjennom en kampanjeperiode. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
5 timer siden, Angstkvinnen skrev:

Jeg trodde jeg var tydelig ironisk. (Litt med tanke på hvordan UB nå UI regnet brukere, men den ble kanskje for intern.)

Endret av Francis
Tenke - tanke
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes de ser mer og mer ut som voksdukker, Madame Tussauds neste. Vet ikke om det er på grunn av filter på bildene eller om det er sminken som gjør utslaget. Synes CBE så mer naturlig ut før, LKE likså. Nå alt så kunstig, ble nesten skremt av det kick-off bildet i heisen. De siste innleggene har jo vært preget av mange gamle bilder og der ser man tydelig forskjell.

Synes jeg ser Lars-Kristian mobber Caroline for at hun har fun-light på drikkeflasken sin forresten. :fnise:

• Liker 10
Skrevet (endret)

Og S i kommentarfeltet får selvsagt ikke gehør, det henvises til andre kommentarer hun har fått publisert. Svarene hun får der (under et annet innlegg) viser med all tydelighet at konstruktiv kritikk ikke har samme betydning for alle. Noen lesere er ikke modne nok for helt usensurert kommentarfelt, skriver de. Tenker vi heller sier at kommentarer de ikke publiserer ofte er av en slik karakter at de ikke klarer å svare på dem. 

Endret av Francis
  • Liker 10
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Vel, jeg bet meg fast i Nr. 10 - den om at man skal fokusere på de ti (!) positive kommentarene*. Hvem i all verden mottar ti positive kommentarer daglig? Og så var det dette med liv og lære da. For hva var beklagelsen til firmaets mannlige eier for at han skrev under påtatt navn i kommentarfeltet?

*Parafrasert fra bloggen, og ikke et direkte sitat.

Skrevet

Hadde hun nå fulgt sine egne råd, så skulle jeg ikke sagt så mye..

Hva gjør hun? Hun svarer frekt, hun henger ut Silje både ved å definere henne som en som kun vil lage kvalme, evnt ikke moden nok og henviser til tidligere kommentarer fra henne, hun glemmer å telle til ti, hun glemmer å gi et hyggelig svar..

Så.. første inntrykket mitt av at du, Caroline Berg Eriksen forsøkte å fremstille deg som reneste Mor Theresa i møte med kritikk i selve innlegget forsvant som dugg for solen når jeg leste i kommentarfeltet ditt hvordan du oppfører deg der.

• Liker 27
Skrevet

Nå er jeg sikkert bare pirkete, men savner at hun skriver at hun ikke vil anbefale små barn å drikke den safta hun får betalt for å reklamere for - siden hun ikke lar sitt eget barn drikke den (jf. link)

• Liker 10
Skrevet

Så var det all denne ekspertisen disse bloggerne fremstår som å inneha både i innlegget og kommentarfeltet, selv når det er snakk om betalt annonse for et saft-merke.

• Liker 9
Skrevet

De har nok mailet og lest forskning på forhånd..

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...