Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

8 timer siden, mamsi skrev:

Ser at det diskuteres tidsbruk. Jeg har brukt ganske mye tid på ff-bloggen i perioder. Det hadde vært løgn å si noe annet. Selv om det finnes mer interessante problemstillinger i verden har jeg hatt litt "glede" av å se på reklamemerking etc. på bloggen. På den ene siden har det vært interessant å se hvordan en toppblogger bevisst og ubevisst (?) spekulerer i forbrukeratferden til leserne. Samtidig ser jeg på denne "gravingen" som en slags ukomplisert greie, det er nemlig ikke det at det er vanskelig å avdekke eventuelt juks, det som har tatt (for meg i alle fall) mest tid, har vært å få en slags aksept fra andre for at dette faktisk er problemstillinger det er verdt å se på. Mange flere enn før er opptatt av at det skal være tydelig merket reklame og at det er synd å bruke unger for å pushe produkter og livsstilsutopier. Og bevisstgjøring om dette synes jeg det er bare bra å bruke litt tid på. 

8 timer siden, mamsi skrev:

Må bare legge til, for min del var det en ny erfaring å bli møtt med en holdning om at man bør diskrediteres fordi man har satt seg inn i en sak. Ofte er det jo motsatt, at jo mer man vet, desto mer tyngde ligger bak påstandene. Jeg synes det står mye mer respekt av de brukerne her inne som diskuterer noe over tid, enn de som "bare må lage seg en bruker" for å ville/tørre uttale seg. 

Skriver under på disse. :)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner viktigheten av å understreke at hvert jubelår kjøper mannen en liten pose smågodt. Gud forby at den ikke var liten. Bildet viser en liten skål med noen få biter i. Hva er poenget, egentlig? (Og de kan spise så lite de vil, skjønner bare ikke årsaken til å skrive om det på den måten i et innlegg.)

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Francis skrev:

Skjønner viktigheten av å understreke at hvert jubelår kjøper mannen en liten pose smågodt. Gud forby at den ikke var liten. Bildet viser en liten skål med noen få biter i. Hva er poenget, egentlig? (Og de kan spise så lite de vil, skjønner bare ikke årsaken til å skrive om det på den måten i et innlegg.)

Og, må ikke glemme, lakrisen får hun heeelt for seg selv. Det er to (halve) biter med lakris, det! Treasures: making normal people feel guilty, every day. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.2.2016 at 22.59, mamsi skrev:

Ser at det diskuteres tidsbruk. Jeg har brukt ganske mye tid på ff-bloggen i perioder. Det hadde vært løgn å si noe annet. Selv om det finnes mer interessante problemstillinger i verden har jeg hatt litt "glede" av å se på reklamemerking etc. på bloggen. På den ene siden har det vært interessant å se hvordan en toppblogger bevisst og ubevisst (?) spekulerer i forbrukeratferden til leserne. Samtidig ser jeg på denne "gravingen" som en slags ukomplisert greie, det er nemlig ikke det at det er vanskelig å avdekke eventuelt juks, det som har tatt (for meg i alle fall) mest tid, har vært å få en slags aksept fra andre for at dette faktisk er problemstillinger det er verdt å se på. Mange flere enn før er opptatt av at det skal være tydelig merket reklame og at det er synd å bruke unger for å pushe produkter og livsstilsutopier. Og bevisstgjøring om dette synes jeg det er bare bra å bruke litt tid på. 

Jeg tror mye av det ligger i det at mange tenker at kritikk av CBE.no = kritikk av Caroline Berg Eriksen. Og kvinner som kritiserer andre kvinner er jo selvsagt bare misunnelige ;) Har jo nevnt det tidligere at mange ikke forstår hvor lett og lite tidkrevende det er å samle sammen informasjon om et AS (ja, et AS, ikke en privatperson) når alt ligger på nett, og samle ting i mapper etc.

I get it. Det gjør jeg virkelig. Så lenge det finnes folk som tror at gjengen her inne rotter seg sammen for å ta Caroline, og ikke publikasjonen, vil det alltid komme til nye brukere som vil peke pekefinger og kalle ting "creepy". Og da hjelper det selvsagt ikke at enkelte brukere faktisk bryr seg mer om hvilken leppestift den avbildede bloggeieren bruker enn hvordan redaktøren møter konstruktiv kritikk, eller hvor opplagt konstruerte mange av innleggene er.

Om det var Costume, Kamille eller VG Helg denne tråden hadde dreid seg om hadde ingen reagert på den, kanskje foruten en og annen journalist i nevnte magasiner som greide å ta det personlig istedenfor saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, KaraThrace skrev:

Og, må ikke glemme, lakrisen får hun heeelt for seg selv. Det er to (halve) biter med lakris, det! Treasures: making normal people feel guilty, every day. 

Det går faktisk an å kose seg, med NOEN FÅ BITER av og til. Og at det faktisk er helt nok.

I og med at normen i Norge omtrent er at man ikke koser seg med smågodt med mindre man kjøper minst et halvt kilo av gangen som man inhalerer foran TV, så skjønner jeg ikke at andre menneskers måtehold skal virke så provoserende på folk. En del av nøkkelen til å holde seg slank er kontinuerlig porsjonskontroll. Deal with it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Tapet skrev:

Det går faktisk an å kose seg, med NOEN FÅ BITER av og til. Og at det faktisk er helt nok.

I og med at normen i Norge omtrent er at man ikke koser seg med smågodt med mindre man kjøper minst et halvt kilo av gangen som man inhalerer foran TV, så skjønner jeg ikke at andre menneskers måtehold skal virke så provoserende på folk. En del av nøkkelen til å holde seg slank er kontinuerlig porsjonskontroll. Deal with it. 

Jada, værsågod å legg ord i munnen på meg. Jeg snakket til Francis jeg, og kommenterte videre på Treasures sin fremstillingsevne. Det er omtrent 4 lysår mellom "å inhalere minst et halv kilo om gangen" og å fremstille seg selv som verdens heldigste som får to halve biter lakris for seg selv hvert jubelår. Aner ikke hvor den spydige tonen din dukket opp, da jeg aldri har diskutert med deg før såvidt jeg vet, men ja. Deal with it. (?)

Endret av KaraThrace
La til "hvert jubelår"
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Nå skal jeg ned å kjøpe meg en kg smågodis. Kvikk lunsjen er også billig for tiden. God helg til oss som holder oss slanke uten porsjonskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tapet skrev:

Det er nok ikke måtehold som provoserer i seg selv, heller denne teksten som kommer tilhørende bildet av smågodtet, en hvetebolle, eller hva det måtte være. Det må alltid poengteres hvor lite av godsakene som blir spist, hvor sjeldent det blir spist eller hvor voldsome utskeielser det er snakk om. Et bilde av noe usunt kan rett og slett ikke publiseres (i mange tilfeller på bloggen) uten en tilhørende tekst av det slaget, og det er ganske spesielt for en person som hevder å ha et avslappet forhold til mat. Hadde hun virkelig hatt det, kunne hun publisert et bilde av en kakao på kafé uten å nevne at den ble delt på tre, eller et bilde av sjokolader fra julekalenderen uten å nevne at de seks godbitene måtte fordeles utover, for det ble for mye på en gang. 

At hun viser måtehold med godsaker er i seg selv innlysende, hun er en slank og veltrent dame. Men detaljenivået som følger ved publisering av "kosebilder" er det som avslører behovet for å fortelle leserne at man har nøye kontroll på utskeielsene. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det det kommunikative i teksten med tilhørende bilde jeg kommenterte, skrev vel også at _hva_ de egentlig (regner med at blogg=reelt liv ikke alltid er sammenfallende) spiser ikke er så interessant, men på bloggen vises en livstilsnarrativ som jeg stusser på. At en slik tekst med bilde ikke kommuniserer noe annet enn normalt måtehold, er jeg ikke helt enig i. Innlegg rett over her viser til en systematisk understreking av at man ikke kan unne seg normale ting som en kopp kakao. 

Endret av Francis
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt går i grisen?"

Jada Fotballfrue, alt er som det alltid har vært, det er sikkert. 

Endret av Vitulina
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, lulus skrev:

Det er nok ikke måtehold som provoserer i seg selv, heller denne teksten som kommer tilhørende bildet av smågodtet, en hvetebolle, eller hva det måtte være. Det må alltid poengteres hvor lite av godsakene som blir spist, hvor sjeldent det blir spist eller hvor voldsome utskeielser det er snakk om. Et bilde av noe usunt kan rett og slett ikke publiseres (i mange tilfeller på bloggen) uten en tilhørende tekst av det slaget, og det er ganske spesielt for en person som hevder å ha et avslappet forhold til mat. Hadde hun virkelig hatt det, kunne hun publisert et bilde av en kakao på kafé uten å nevne at den ble delt på tre, eller et bilde av sjokolader fra julekalenderen uten å nevne at de seks godbitene måtte fordeles utover, for det ble for mye på en gang. 

At hun viser måtehold med godsaker er i seg selv innlysende, hun er en slank og veltrent dame. Men detaljenivået som følger ved publisering av "kosebilder" er det som avslører behovet for å fortelle leserne at man har nøye kontroll på utskeielsene. 

Helt enig med deg! Og jeg kjenner meg godt igjen fra mange år med spiseforstyrrelser og anstrengt forhold til mat/kropp dessverre! 😔

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
Et øyeblikk siden, Sobril skrev:

Man kan bli feit av å lese denne tråden i hvert fall. Får lyst til å spise bare på trass 😜

Ja, gud vet hvor mange bananer jeg trykte i meg etter en annen blogger gikk ut om hvor usunne de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, nyher skrev:

Gud hjelpe meg som CBE kler seg som ei kjerring. Har du glemt at du er i 20-årene CBE? 

Klassisk stil, vet du.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På snap kunne hun avsløre at de faktisk hadde rester av "godisberget" fra i går, som hun koste seg med til frokostkaffen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nyher skrev:

Gud hjelpe meg som CBE kler seg som ei kjerring. Har du glemt at du er i 20-årene CBE? 

Hun ser jo ut som hun er 40. Og det er ikke bare bekledningens skyld.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at dette er en blogg der leserne under 18 år utgjør maks 20 prosent. Som om dagens fjortiser bryr seg om hva en tredve år gammel småbarnsmor i Siljan foretar seg. Og da skjønner jeg heller ikke hylingen og skrikingen om mengden godteri hun legger ut på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tapet skrev:

Poenget mitt er at dette er en blogg der leserne under 18 år utgjør maks 20 prosent. Som om dagens fjortiser bryr seg om hva en tredve år gammel småbarnsmor i Siljan foretar seg. Og da skjønner jeg heller ikke hylingen og skrikingen om mengden godteri hun legger ut på bloggen.

Ja et slikt glitrende resonnement må man jo bare bøye seg i støvet for.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...