pøbelsara Skrevet 16. februar 2016 #23301 Skrevet 16. februar 2016 Det er sikkert slik @Atheena sier. jeg tenker at det nok er en stor belastning for en kontrollfrik 8som hun MÅ være) å vite at plutselig så kan det være slutt på at pengene raser inn, og å se at lesertallene faller og at hun får så mye oppmerksomhet og negativ kritikk for mange av tingene hun gjør og valgene hun tar. Det kan sikkert se ut som om hun sløste bort det som skulle være permisjonstid når hun ser seg tilbake. Samtidig tror jeg ikke hun skjønner hvor privilegert hun er som har så fleksibel arbeidstid som hun har. Jeg er ikke i tvil om at hun jobber mye. men mye av den jobbingen kan jo kombineres med familietid og fritid. Hvem av oss tjener på a ta med familien i slalåmbakken - eller på ferie for den sakens skyld? Det er fordeler og ulemper med alt. Ulempen hennes er at hun aldri har helt fri, og at hun bruker sitt eget privatliv til inntekts ervervelse, at folk mener masse om hva hun gjør og at mange kjenner igjen både henne, mannen og barnet uansett hvor de er. Den eneste jeg kjenner som har en inntekt tilnærmet lik fruens, har en jobb som krever svært mye. Mye fravær fra hjemmet og lange perioder uten ungene, lange arbeidsdager og stort prestasjonspress. Fordelene fruen har er jo en haug med penger. Hun har veldig god tilgang på gratis eller sterk rabatterte varer og tjenester. (Ja, jeg vet hun må betale skatt. Men 30% av luksusferie er likevel 70% mindre enn andre må betale.) Hun får betalt for å gå til frisøren og for å stelle negler. Hun blir invitert på happenings med høy glam-faktor. Hun bruker masse tid på å ordne seg for å se bra ut - men dette er en del av jobben og derfor en del av arbeidstiden hennes. Kanskje hun er kommet dit at hun vil prioritere litt annerledes. Kanskje hun forbereder leserne på at når neste baby kommer, skal hun ta fri. Eller kanskje hun følger manuset og oppskriften til UI-guruen. Time will show. 11
Gjest Snøsøta Skrevet 16. februar 2016 #23302 Skrevet 16. februar 2016 Rett skal være rett, det var ikke hele teksten som var med på den skjermdumpen jeg la ut, fordi poenget mitt ikke var innholdet i teksten men heller selvmotsigelsen mellom formen og innholdet, samt kvaliteten på språket. Her er innledningen og avslutningen http://imgur.com/a/UVBco. Det handler altså om døden og å leve som om hver dag var den siste, men at det samtidig hadde vært "innmari trist" om vi skulle "gå rundt og ha dødsangst hele gjengen". Livets store spørsmål altså, formulert av en marketingblogger, en av de beste innen overfladisk tekstforfatterskap. I og for seg fascinerende om det er ektefølt, men kanskje er det mangelen på skriveegenskaper som gjør at det skriker Thomas Moens blogg 1.0.1 av det hele. Likevel, sammenfallet i tid mellom overgangen til UI og den plutselige produksjonen av slike personlige innlegg gjør at jeg ikke kan tro at det er en tilfeldig utvikling.
Cavatina Skrevet 16. februar 2016 #23303 Skrevet 16. februar 2016 Eh, okay. Etter å ha lest all teksten sitter jeg igjen ganske blank med tanke på motivet for... denne mengden med ord. Kunnskapen fra to år med journalistikk har tydeligvis gått tapt med tanke på språk og formuleringsevne. Poenget med teksten kunne vært skrevet på bare en tredjedel. Hvis dette er UI-pliktløp, og leserne bestemmer hvem som skal løftes frem, så håper jeg ikke begredelig tekstforfatterskap er veien til inntekt i Blogglandia. 9
Butternut Skrevet 16. februar 2016 #23304 Skrevet 16. februar 2016 Jeg synes hun skal holde seg til det hun kan best; antrekksbilder på avstand, mysing mot solen og flekking av tenner. Samt en sunn oppskrift i ny og ne, trening, sminke og pynting av rommet til N. Det er kansje påtatt men ikke krampeaktig slik som sine "dype" innlegg. Da leser jeg heller Sophie Elise sin blogg. 16
Gjest Snøsøta Skrevet 16. februar 2016 #23305 Skrevet 16. februar 2016 3 minutter siden, Cornucopia skrev: Eh, okay. Etter å ha lest all teksten sitter jeg igjen ganske blank med tanke på motivet for... denne mengden med ord. Kunnskapen fra to år med journalistikk har tydeligvis gått tapt med tanke på språk og formuleringsevne. Poenget med teksten kunne vært skrevet på bare en tredjedel. Hvis dette er UI-pliktløp, og leserne bestemmer hvem som skal løftes frem, så håper jeg ikke begredelig tekstforfatterskap er veien til inntekt i Blogglandia. Tja, 64 hyllende kommentarer i skrivende stund og stigende. Money talks and bullshit walks osv. eg lar meg ikke forbløffe lengre, dette kommer fra samme bedrift som klarer å selge bilder av bananer i kjøleskap som inspirasjon. (nei jeg kommer aldri til å glemme det innlegget… :))
Cavatina Skrevet 16. februar 2016 #23306 Skrevet 16. februar 2016 9 minutter siden, Snøsøta skrev: Tja, 64 hyllende kommentarer i skrivende stund og stigende. Money talks and bullshit walks osv. eg lar meg ikke forbløffe lengre, dette kommer fra samme bedrift som klarer å selge bilder av bananer i kjøleskap som inspirasjon. (nei jeg kommer aldri til å glemme det innlegget… :)) 1
Keaton Skrevet 16. februar 2016 #23307 Skrevet 16. februar 2016 Monchu; hva har du gjort for din monchu i dag? (Thomas Moen). Seriøst. Alle MÅ høre på det foredraget. 😂 1
Keaton Skrevet 16. februar 2016 #23308 Skrevet 16. februar 2016 Han har sikkert tenkt dette ut selv. Alternativt tatt det herfra: http://www.success.com/article/the-monchu-method-of-networking 2
Valpolicella Skrevet 16. februar 2016 #23309 Skrevet 16. februar 2016 Hahaha, "intervju" med Fotballfrue i forbindelse med kolleksjonen. (Anne Kat og Brita har i podcasten Apropos klippet litt i kolleksjonsvideoen, de stiller iallefall flere av spørsmålene jeg har til Caroline) Spent på hvor lang tid det tar før Siljan får det med seg.. http://www.kk.no/podcast/anne-kat-og-brita-kjent-blogger-innrømmer-juks-37279 9
Gjest CecilieX Skrevet 16. februar 2016 #23311 Skrevet 16. februar 2016 3 timer siden, Francis skrev: Han har sikkert tenkt dette ut selv. Alternativt tatt det herfra: http://www.success.com/article/the-monchu-method-of-networking Tusen takk. Dette besvarer det som har vært min tanke siden første gangen jeg så lenken til Thomas Moen sitt foredrag. Det måtte komme fra et sted, og har hele tiden fremstått som en teori som var hente fra et annet felt og tilpasset det norske bloggmarkedet. Alltid greit å få sine mistanker bekreftet.
Fredrik29 Skrevet 16. februar 2016 #23312 Skrevet 16. februar 2016 Jesus, det føles som det litt enkle kjærlighetsbarnet til Paulo Coelho og Aune Sand har skrevet det siste blogginnlegget. Jeg rødmer etter å ha lest det - noe så platt trodde jeg ikke hun ville lansert. 28
Keaton Skrevet 16. februar 2016 #23313 Skrevet 16. februar 2016 14 minutter siden, Fredrik29 skrev: Jesus, det føles som det litt enkle kjærlighetsbarnet til Paulo Coelho og Aune Sand har skrevet det siste blogginnlegget. Jeg rødmer etter å ha lest det - noe så platt trodde jeg ikke hun ville lansert. Litt kitsch, ja.
LilleSnupp Skrevet 16. februar 2016 #23314 Skrevet 16. februar 2016 Jeg har hørt om pute-tv, men aldri før vært borti pute-blogg - før nå. Klisje-onanering av ypperste klasse.. 10
Gjest Jenny001 Skrevet 16. februar 2016 #23315 Skrevet 16. februar 2016 Angående karbodiskusjonen lenger opp her.. På bakgrunn av de matbildene hun legger ut, og og at de ganske ofte spiser vanlig pizza og spiser ute, så er jeg ganske sikker på at Caroline spiser langt over 100 g. karbohydrater hver dag. Bare en banan inneholder mellom 20-30, og i tillegg spiser hun mye nøtter, bær, havregryn osv. At hun på død og liv skal holde fast på at hun spiser mellom 50-100 g, tror jeg er fordi hun ikke orker kommentarer på at de har et langt mer liberalt og avslappet kosthold nå enn bare for et par år siden, type "så du fant ut at strikt lavkarbo ikke fungerte så godt likevel". Bare noen uviktige tanker jeg har gjort meg..
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. februar 2016 #23316 Skrevet 16. februar 2016 8 minutter siden, LilleSnupp skrev: Jeg har hørt om pute-tv, men aldri før vært borti pute-blogg - før nå. Klisje-onanering av ypperste klasse.. Haha, herlige ordvalg. Verdige kandidater til årets ny-ord.
LilleSnupp Skrevet 16. februar 2016 #23317 Skrevet 16. februar 2016 2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Haha, herlige ordvalg. Verdige kandidater til årets ny-ord. Må ikke le! Da blir innlegget slettet på samme måte som innlegget hvor jeg skrev adjektivronking. 17
el-len Skrevet 16. februar 2016 #23318 Skrevet 16. februar 2016 3 timer siden, Valpolicella skrev: Hahaha, "intervju" med Fotballfrue i forbindelse med kolleksjonen. (Anne Kat og Brita har i podcasten Apropos klippet litt i kolleksjonsvideoen, de stiller iallefall flere av spørsmålene jeg har til Caroline) Spent på hvor lang tid det tar før Siljan får det med seg.. http://www.kk.no/podcast/anne-kat-og-brita-kjent-blogger-innrømmer-juks-37279 De må være lesere av denne tråden! 10
SusieDerkins Skrevet 16. februar 2016 #23319 Skrevet 16. februar 2016 34 minutter siden, Jenny001 skrev: Angående karbodiskusjonen lenger opp her.. På bakgrunn av de matbildene hun legger ut, og og at de ganske ofte spiser vanlig pizza og spiser ute, så er jeg ganske sikker på at Caroline spiser langt over 100 g. karbohydrater hver dag. Bare en banan inneholder mellom 20-30, og i tillegg spiser hun mye nøtter, bær, havregryn osv. At hun på død og liv skal holde fast på at hun spiser mellom 50-100 g, tror jeg er fordi hun ikke orker kommentarer på at de har et langt mer liberalt og avslappet kosthold nå enn bare for et par år siden, type "så du fant ut at strikt lavkarbo ikke fungerte så godt likevel". Bare noen uviktige tanker jeg har gjort meg.. Enten det eller omvendt: Hun spiser faktisk under 100 g, men lar bildene lyve for å gi en illusjon om å være avslappet ift kosthold. Jeg vet ikke hva som stemmer, men at hun BÅDE spiser det som bildene gir inntrykk av, OG holder seg under 100 g til dagen, vil jeg tro er umulig? 4
LilleSnupp Skrevet 16. februar 2016 #23320 Skrevet 16. februar 2016 Ja, man kan lure på hvorfor man bare ikke kan holde seg til sannheten, @Amafalathiel. Må jo være så mye enklere for å få historiene til å gå i hop. 3
Fremhevede innlegg