Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Må ikke le! Da blir innlegget slettet på samme måte som innlegget hvor jeg skrev adjektivronking.

Slapp helt av, jeg har skjermdumpet det i den hensikt å lage en imgur-ordbok vi kan bla i ved behov.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Hvordan står det egentlig til med reklamemerking for øyeblikket? Jeg hadde meg en liten runde innom nå, og kom over følgende bilde, som jeg ikke riktig greier å fortolke

http://imgur.com/0bEO7XP

Ordet advert, plassert sånn "in the middle of nowhere", antakelig hører det til under innlegget om Neste sommer. Ganske skamløst, dersom dette egentlig er et betalt innlegg, når det er laget en slik " oj vi fant plutselig denne serien" fortellingen.  Og hva skjedde med merking øverst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CecilieX skrev:

Hvordan står det egentlig til med reklamemerking for øyeblikket? Jeg hadde meg en liten runde innom nå, og kom over følgende bilde, som jeg ikke riktig greier å fortolke

http://imgur.com/0bEO7XP

Ordet advert, plassert sånn "in the middle of nowhere", antakelig hører det til under innlegget om Neste sommer. Ganske skamløst, dersom dette egentlig er et betalt innlegg, når det er laget en slik " oj vi fant plutselig denne serien" fortellingen.  Og hva skjedde med merking øverst? 

Trodde det hørte til en annonse som ligger mellom innleggene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
8 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Trodde det hørte til en annonse som ligger mellom innleggene?

Mulig det er en slags plassholder, ja. Ser ikke noen annonse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Snøsøta skrev:

Godt gjort å skrive en så stresset tekst om viktigheten av å ikke stresse. http://imgur.com/V9Ed0qq Jeg ble anpusten bare av å lese den.

Ganske fascinerende hvordan bloggerne (OK, jeg leser nesten ingen) bruker den samme oppskriften nå, Tomas Moen er virkelig bibelen i bloggverden, jeg vil anbefale alle å se denne videoen, opprinnelig postet av Asti. Her er bloggoppskriften 2016 fra han far sjøl i kortversjon.

Men når ideene ikke lengre kommer fra en selv blir svakhetene også veldig tydelige, CBE skriver virkelig ikke godt! 

Måtte se den nå, og har vel bare én kommentar..

:skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte:

Ta over verden.. som internasjonale fotballstjerner..  her snakker vi om å være høy på seg selv på et helt nytt nivå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig at ingen i forsamlingen ler høyt av det foredraget, jeg hadde sprutet ut i latter, ingenting er så festlig som selvhøytidelige folk som stjeler andres selvhøytidelige tanker. Monchu! Jeg fniser fortsatt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Francis skrev:

Helt merkelig at ingen i forsamlingen ler høyt av det foredraget, jeg hadde sprutet ut i latter, ingenting er så festlig som selvhøytidelige folk som stjeler andres selvhøytidelige tanker. Monchu! Jeg fniser fortsatt. 

Tror nok dessverre at tilhørerne er like høy på seg selv dag etter dag med "Åååå.. du er så perfekt", "OMG.. så vakkert skrevet. Ble helt rørt", "Du er fantastisk" .. og "Helt magisk!"

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Tror nok dessverre at tilhørerne er like høy på seg selv dag etter dag med "Åååå.. du er så perfekt", "OMG.. så vakkert skrevet. Ble helt rørt", "Du er fantastisk" .. og "Helt magisk!"

Mulig hjernen krymper av for mye overfladisk ros, men det får da være måte på hva folk skal slippe unna med å si. Hva har du gjort for din monchu i det siste? Kan de ikke bare si det på godt norsk: hva har du gjort for å innbille leserne dine at du bryr deg oppriktig om dem, sånn at du fortsetter å tjene penger på dem, i det siste?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom menneskene i kommentarfeltene er virkelige mennesker så slipper bloggerne unna med alt. Du husker da vel hvor modig og sterk hun var som innrømmet at hun hadde redigert seg tynnere..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Francis skrev:

Fyttikatta puteforedrag. For en skrytepave.  Men jeg led meg gjennom hele. Den perlehistorien - hva er det egentlig han sier ??Det jeg hører er at det gjør ikke noe om du ikke har et produkt, om du ikke har innhold, om du bare er et tomt skall - du kan ha en stemme og en fortelle en historie selv om du ikke har et budskap.

verden vil bedras

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva TVNorge betaler bloggere for å skrive om programmer som Neste Sommer? Men de når vel mange i hovedmålgruppen via bloggen, kjøpesterke kvinns som trenger enkel atspredelse :) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Amafalathiel skrev:

Fyttikatta puteforedrag. For en skrytepave.  Men jeg led meg gjennom hele. Den perlehistorien - hva er det egentlig han sier ??Det jeg hører er at det gjør ikke noe om du ikke har et produkt, om du ikke har innhold, om du bare er et tomt skall - du kan ha en stemme og en fortelle en historie selv om du ikke har et budskap.

verden vil bedras

Omg :ph34r:

Vi kan med andre ord slå fast at pute-blogg er kommetmfor å bli.

Men hallo, selv vikingene skrev om sladder, rykter og blødme historier. Verden VIL bedras. Ingen kjøper se&hør, men det går godt for de alikavel... 

Kanskje bi burde ha en tråde om Moen, sette han under lupen en stund.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, det foredraget var flaut. Men; når det er sånne folk man omgir seg med så forstår jeg jo at vurderingsevnen kan bli litt forskrudd. For det innlegget på CBE-bloggen var tilsvarende flaut. Eller rørende, som det heter i visse kretser.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Omg :ph34r:

Vi kan med andre ord slå fast at pute-blogg er kommetmfor å bli.

Men hallo, selv vikingene skrev om sladder, rykter og blødme historier. Verden VIL bedras. Ingen kjøper se&hør, men det går godt for de alikavel... 

Kanskje bi burde ha en tråde om Moen, sette han under lupen en stund.

Det fins en tråd for dette som heter "Jeg er så lei av bloggverdenen..." allerede, det er bare å fortsette heher:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 timer siden, Cornucopia skrev:

Takk for skjermdump :)

I teksten kan man lese at mammapermisjon var det ikke tid til. Som selvstendig næringsdrivende tar man mamma- og pappaperm ettersom man har råd til det? Etter all tidligere økonomisk skryting i kommentarfeltet om pensjonstidspunkt og kapital til bolig på Frogner (må finne lenke senere ikveld) burde ikke permisjonen vært fullt mulig å gjennomføre? (Lenke til annen KG-tråd: http://forum.kvinneguiden.no/topic/690948-den-store-fotballfruetråden/?do=findComment&comment=11917557)

I tillegg, til å være så mye sammen med egen familie og ektemann, mer enn de aller fleste hverdagsfolk, syns jeg det undergraves altfor lettvint at det hektiske hverdagslivet på Siljan stort sett består av sammen-tid. Bloggeierne er sammen om bloggen, både foran og bak den. Familien er ofte i bakgrunnen av den.

Så igjen lurer jeg på dette med troverdigheten. Hvem tror egentlig på dette narrativet som presenteres og tweakes for å tilpasse eventuelle lesere? Hva skal selges, bortsett fra leserne?

Må bare komme med en liten innvendig til dette med selvstendige næringsdrivende og permisjon; det handler ikke bare om økonomi men også at fravær ofte går ut over bedriften, f.eks kundemassen. Ikke alltid man kan sette inn vikar heller. Kjenner mange som derfor ikke kan ta full permisjon, fordi det rett og slett ikke ville vært noe levebrød å vende tilbake til. Kunder, pasienter etc ville forsvunnet og man må bygge seg opp igjen. 

I hennes tilfelle hadde det nok ikke vært lurt å legge ned bloggen og samarbeid med annonsører i flere måneder, så akkurat det kan jeg forstå. Men alt annet hun stresset med, skal vi danse osv, det hadde jeg latt være. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skulle frem til var, at siden firmaet hadde såpass gode inntekter, hadde bloggeierne bedre muligheter til å prioritere annerledes enn andre selvstendig næringsdrivende. I tillegg hadde de vel også et management i ryggen? 

Edit: Ellers er jeg ikke uenig med deg. 

Endret av Cornucopia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Til de av dere som har vansker med å slette sitat: Trykk øverst inne i sitatet til hele sitatet får en blå strek rundt. Trykk deretter: Delete, eller Backspace-tasten.

Endret av gjestvest
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...