Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Selv om svaret i kommentarfeltet var litt vel mye naïvt og enkelt, så skal CBE.no få den at innlegget i seg selv var bra. 

Beklageligvis har jeg det inntrykket at det publiseres tidvis gode og fornuftige innlegg på bloggen, men så dukker det opp kommentarer fra bloggeierne i kommentarfeltet som får i allefall meg til å lure "WTF!?!".

vel, som hun selv påpeker kan man ikke alltid vite hvem som skriver hva på internett. Vi kan jo strengt tatt ikke vite hvem som skriver  innlegg, og hvem som fremstår som innehaver i kommentarfeltet.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Amafalathiel skrev:

vel, som hun selv påpeker kan man ikke alltid vite hvem som skriver hva på internett. Vi kan jo strengt tatt ikke vite hvem som skriver  innlegg, og hvem som fremstår som innehaver i kommentarfeltet.

Kan fort blir stemplet som spekulasjon, dette ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Level up skrev:

I siste innlegg ("Baksiden ved sosiale medier") har egentlig forfatteren belegg for å uttale seg?? Altså innholdet i innlegget er ikke så ulikt en artikkel jeg leste på VG.no, forskjellen er imidlertid at VGs reporter refererer til en psykiater. Det virker for meg at innlegget er kraftig inspirert av nevnte artikkel, men gjort om til CBE sine ord. 

Altså jeg driter for så vidt i det, men blir kraftig provosert over at en person uten fagkunnskap uttaler seg om slike ting, på den måten det blir gjort i innlegget. Hadde enda setningene inneholdt "jeg tror", "jeg mener", "jeg tenker" ol. Og ikke f.eks. "Pedofili er faktisk en psykiatrisk diagnose, men ikke alle som gjør overgrep mot barn får den pga. kriteriene" (hentet fra kommentarfeltet til nevnte innlegg, http://www.carolinebergeriksen.no/2016/02/04/baksiden-ved-sosiale-medier/#comment-450647 ).

Man kan ikke skrive slikt, med mindre man faktisk har faglig bakgrunn? Eller er jeg helt fjern?

jeg savnet og en kilde til den påstanden. Skulle tro de lærte sånt på journalistutdanningen? kildebruk mener jeg  - ikke diagnoser!

Endret av Amafalathiel
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Ironisk.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, minimymlen skrev:

Kan fort blir stemplet som spekulasjon, dette ;) 

det er et ubestridelig faktum at vi ikke kan vite hvem som skriver hva på internett! Særlig når det gjelder en blogg som drives av to personer, og det er dokumentert at begge har den nødvendige innloggingsinfo :-) Dokumentasjon: Bursdagsinnlegget der det fremgår klrt at begge to  kan skrive innlegg på den bloggen.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pizzaface
21 minutter siden, Amafalathiel skrev:

det er et ubestridelig faktum at vi ikke kan vite hvem som skriver hva på internett! Særlig når det gjelder en blogg som drives av to personer, og det er dokumentert at begge har den nødvendige innloggingsinfo :-) Dokumentasjon: Bursdagsinnlegget der det ble sagt i klartekst at minst to personer kan skrive innlegg på den bloggen.

Minst to, faktisk. Interessant informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Pizzaface skrev:

Minst to, faktisk. Interessant informasjon.

uæh, nei, nå var jeg upresis! Det fremgår at begge to kan logge seg på. Det er jo forsåvidt minst to, men det kan jo like gjerne være maks to. Jeg har ikke belegg for å si verken mer eller mindre enn to!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pizzaface
53 minutter siden, Amafalathiel skrev:

uæh, nei, nå var jeg upresis! Det fremgår at begge to kan logge seg på. Det er jo forsåvidt minst to, men det kan jo like gjerne være maks to. Jeg har ikke belegg for å si verken mer eller mindre enn to!

Minst to er litt mer interessant, men da sier vi to. Likevel semi-interessant for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest innlegget hennes om sosiale medier.

Jeg kommer aldri til å klikke meg inn på bloggen hennes igjen. 

Jeg har blitt voldtatt av en lignende mann som denne Stig nå har avslørt. Jeg skulle ønske at en slik Stig-type hadde avslørt mannen som gjorde dette mot meg, slik at jeg hadde sluppet å leve resten av livet mitt med angst for å gå på tur med hunden min, angst for at noen skal gjøre det samme mot mitt barn - fordi jeg vet hvor enkelt det kan skje. Jeg hadde en mor som aldri lot meg gå avslørende kledd ut av huset, og som ringte rundt og forhørte seg om den voksne onkelen som kanskje skulle følge meg og venninner på konserter, osv. Så jeg ble ganske passet på. Men i Norge sitter du ikke inne for overgrep lenge, om du i det hele tatt må gjøre det. Hadde noen lagt ut noe slikt om mannen som gjorde dette mot meg hadde kanskje moren min funnet dette i en av sine bakgrunnssjekker. Hadde noen lagt ut noe slik om mannen som gjorde dette mot meg hadde kanskje denne mannen, siden han fikk gå fri kort tid etter at han gjorde det mot meg, ikke gjort det mot enda et barn. 

Denne Stig gjør ikke som Anonymous og henger ut folk han TROR er kapable til noe slikt. Han henger ut menn som faktisk GJØR det. 

I USA kan du nå faktisk sjekke nabolaget ditt for hvor det for sexforbrytere. Jeg venter på den dagen noe lignende skal komme til Norge.

Tusen takk, Stig. 

Og PS: At CBE kritiserer offentlige gapestokker er for meg latterlig ironisk mtp hvordan de har reagert ovenfor enkelte kritiske røster. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aleksandraa skrev:

Og PS: At CBE kritiserer offentlige gapestokker er for meg latterlig ironisk mtp hvordan de har reagert ovenfor enkelte kritiske røster. 

Dette har de fått kommentar på i kommentarfeltet. At de selv lot noen bli hengt ut som nettroll og at vedkommende også hadde barn. Dog flott at de har publisert den kommentaren selv om de ikke har svart på den.

Får litt try-to-be-Tjomlid vibe av det innlegget - i dobbel forstand :(

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Dette har de fått kommentar på i kommentarfeltet. At de selv lot noen bli hengt ut som nettroll og at vedkommende også hadde barn. Dog flott at de har publisert den kommentaren selv om de ikke har svart på den.

Jeg orket ikke å se i kommentarfeltet, jeg ble sint nok av innlegget. Men ja, enig med deg at det er rett og slett imponerende at de slapp gjennom en slik kommentar...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleSnupp skrev:

Tviler sterkt på at de kommer til å svare på den kommentaren, selvom de burde når hun lager et slikt type innlegg. De har selv hengt ut folk offentlig, så dette er ekstremt dobbeltmoralsk. Jeg synes heller ikke noe om å gjøre pedofilie til offer, selvom jeg er enig i at offentlig gapestokk ikke er det beste.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har CBE et offisielt samarbeid med Bik Bok?

Det er en i kommentarfeltet som lurer på hvor genseren er ifra, og hun svarer at den er fra Bik Bok, men at den dessverre er utsolgt, men at "vi skal lage flere slik at noen butikker får påfyll". Altså, "vi" ??

Endret av skruf
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, skruf skrev:

Det er en i kommentarfeltet som lurer på hvor genseren er ifra, og hun svarer at den er fra Bik Bok, men at den dessverre er utsolgt, men at "vi skal lage flere slik at noen butikker får påfyll". Altså, "vi" ??

La også merke til at hun vi´et seg der.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bootybuilder skrev:

Tviler sterkt på at de kommer til å svare på den kommentaren, selvom de burde når hun lager et slikt type innlegg. De har selv hengt ut folk offentlig, så dette er ekstremt dobbeltmoralsk. Jeg synes heller ikke noe om å gjøre pedofilie til offer, selvom jeg er enig i at offentlig gapestokk ikke er det beste.

Det er noe med dette samfunnsengasjementet som hele tiden biter CBE.no i rompa..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, skruf skrev:

Isåfall, hvorfor er det ikke merket? Men igjen, så var det dette med merkingen da..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger vel strengt tatt ikke kilder på noe som er almenn kjent og akseptert, så å skrive at pedofili er en psykisk diagnose trenger hun ikke å ha kilder på. Det er ikke akkurat kontroversielt. 

Jeg tror grunnen til at folk/vi ikke kjøper dette samfunnsengasjementet handler om måten disse innleggene er utformet på. Det er ikke personlige meninger, ikke noe "jeg tror" "jeg mener" eller "jeg føler", men "sånn er det, og dette skal du gjøre". På den måten blir det mer belærende enn forfriskende, det setter ikke en debatt i gang og man (eller hvertfall jeg) blir sittende igjen og tenke "eh..ok" -og så ferdig med det. Da kan jeg være så enig eller uenig jeg bare vil, men jeg blir ikke engasjert av tørre fakta.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Den stussa jeg også på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Det er noe med dette samfunnsengasjementet som hele tiden biter CBE.no i rompa..

Greit nok, men det blir sjelløst og faktabasert. Skriftspråket får meg umiddelbart til å tenke at det sitter noen andre bak og dikterer. 

Som noen også har nevnt tidligere så kommer aldri noe på eget initiativ. Det må påpekes gjentatte ganger her eller i bloggens kommentarfelt, at hun kanskje burde bruke sin status til å vise mer engasjement. 

Hun skriver bedre og mer levende om sminke og klær. Da skinner det i gjennom at hun virkelig MENER det. 

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sobril skrev:

Greit nok, men det blir sjelløst og faktabasert. Skriftspråket får meg umiddelbart til å tenke at det sitter noen andre bak og dikterer. 

Som noen også har nevnt tidligere så kommer aldri noe på eget initiativ. Det må påpekes gjentatte ganger her eller i bloggens kommentarfelt, at hun kanskje burde bruke sin status til å vise mer engasjement. 

Hun skriver bedre og mer levende om sminke og klær. Da skinner det i gjennom at hun virkelig MENER det. 

det inntrykket fikk jeg og.

Hele innlegget var litt out of character. Hvis jeg skulle gjettet, ville jeg trodd hun var en av dem hun kritiserer for å trykke like ukritisk...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...