Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

PecanPie skrev (På 20.1.2016 den 22.09):

Greit å vite, sånn at jeg kan ta meg gooood tid neste gang jeg må lese en forskningsartikkel i forbindelse med jobb. Som jeg forøvrig stort sett gjør på fritiden, fordi jeg ikke har tid i arbeidstiden (men det gjør FF + mann også, i følge svaret jeg fikk). Jeg har ikke barn, det vil jo ha noe å si. 

Ekspander  

Jeg skal prøve meg med den: Dere, dette skal jeg komme tilbake med om noen uker, skal bare lese 200 sider først. 

Sammendragene av rapportene er *host* relativt nyttige...

Endret av Francis
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråla meg igjennom 6-7-8 sånne forskningsrapporter per dag da jeg skrev bacheloroppgave. Skrev stikkord, analyserte metode, vurderte validitet og kredibilitet osv. Og er forelder. Og jobbet. Nå må de altså slutte å skape seg.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får litt sånn lke-skal-overta-bedriften-til-faren og trekke-seg-tilbake-om-5-år vibber av svaringen deres.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært mange som kunne gjennomført en bachelorgrad på nomerert tid hvis man skulle brukt flere uker på å lese og analysere 200 sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig vittig. Blogginnlegget begynner med

• Hei jeg har kjempehøyt forbruk og oppfordrer dere til å ha det samme
  • Likevel tenker jeg at noe må jeg jo gjøre for klimaet jeg også
  • Dere kommer sikkert til å tenke dette er hyklersk, men husk at selv om jeg ikke har planer om å gjøre store endringer i livsstilen min er det fortsatt bedre å ha og oppfordre til en ikke bærekraftig livsstil og droppe biff sånn nesten en ingenting?
  • Okei? <3 

Ingen. INGEN. vil ta dette seriøst. Aldri i verden. Så da er det egentlig bare å lene seg tilbake og se på at dette utspiller seg som det er dømt til å gjøre :) Hun selger anbefalinger og troverdighet, og blir mindre troverdig for hver dag. Og da faller markedsverdien hennes uansett hvor mange bedrifter LK kjefter på om de mener det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel det som er saken: Når man er vant til å studere og prestere for å bli god i et fag eller emne gjennom fulltidsstudier, så har man ikke bare opparbeidet lesehastighet, men også kritisk sans.
Tviler på at deltidstudier på deltid, og deltidsstudier som ikke fullføres grunnet "en altfor hektisk hverdag" gir effektiv læring for livet og trening på rask analyse som senere kan brukes i arbeidslivet på en effektiv måte.
Jeg skjønner ikke hvorfor de skal snakke alle andre ned og sette seg selv på sin kjepphøye hest straks det stilles spørsmålstegn. 
Tok selv deltidsstudier oppå ferdig master ved siden av jobb, og det var slappe greier. Det er vel slik for de aller fleste som har fullført mer enn en lavere grad på høyskolenivå?

neiognei skrev (På 20.1.2016 den 22.23):

Tråla meg igjennom 6-7-8 sånne forskningsrapporter per dag da jeg skrev bacheloroppgave. Skrev stikkord, analyserte metode, vurderte validitet og kredibilitet osv. Og er forelder. Og jobbet. Nå må de altså slutte å skape seg.

Ekspander  

Endret av Cornucopia
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Francis skrev (På 20.1.2016 den 21.26):

Er det latterliggjøring å skrive at de bruker lang tid på å lese de rapportene? Ærlig talt. Flere uker, skrev de selv. Det er fakta. 

Ekspander  

Tydeligvis.. :glare:

Selv vurderer jeg å skrive om været i morgen istedet for FF, men det blir vel slettet som spekulasjoner.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Francis skrev (På 20.1.2016 den 22.23):

Jeg skal prøve meg med den: Dere, dette skal jeg komme tilbake med om noen uker, skal bare lese 200 sider først. 

Sammendragene av rapportene er *host* relativt nyttige...

Ekspander  

Hjemmekontor med ungen i bhg selvsagt. :)

Da jeg fikk det svaret, fikk jeg "førsteårsstudent-vibber". Jeg husker spesielt godt en gang jeg satt på t-banen, og hørte ferske studenter diskutere en forskningsrapport som var en oppfølgingsstudie, som skulle se om Noe (jeg husker ikke hva) hadde endret seg. Resultatet i studien var at ingenting hadde endret seg. Alt var likt. Førsteårsstudentene uttrykte i lange setninger hvor teit det var å gjennomføre en studie som ikke fikk NYE resultater. 

En litt søkt parallell, men likevel: når man begynner å lese forskning, kan 200 sider være ekstreme mengder. Med litt trening, er det ikke så mye, kanskje heller ganske lite. At andre mener at det er helt gjennomførbart, når man selv kanskje føler å ha pløyd gjennom forskning "herfra til evigheten", kan jeg skjønne er litt vanskelig å forstå. 

Samtidig kommer man stadig tilbake til at de ville tjent på å vise litt mer ydmykhet. Kom ned fra hesten, legg bort den passiv-aggressive minen og hersketeknikkene, og bare anerkjenn at det hender at folk kan noe en selv ikke kan! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atp skrev (På 20.1.2016 den 22.40):

Før ble det oppstyr fordi hun ikke nevnte navn på hvem som hadde oppskriften.

men nå er det feil at hun nevner hvem som har oppskriften.

Skal vist ikke være lett

Ekspander  

Ikke akkurat det som var saken. Stjelingen av andres åndsverk er saken. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen legge ut linkene til disse nesten 200 sidene med rapporter som er nevnt? Orker ikke klikke meg inn på bloggen eller lese innlegget igjen....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Rart de påberoper seg så lite kunnskap om dette. For da LCHF-mara ridde gjennom bloggen flesket de til med den ene forskningsrapporten etter den andre om hvor fremifrå denne typen kosthold var/er, og at det overhodet ikke var miljøskadelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om de hevder at de brukte flere uker på de 115 sidene og mailutveksling fordi de hadde lite forkunnskap, da lurer jeg litt på hva det ernæringsstudiet LKE går på egentlig inneholder..

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornucopia skrev (På 20.1.2016 den 23.09):

Den er på 6 engelske sider. Det tilsvarer nesten 200 norske sider, det.

Ekspander  

☺️ Snakkes til påske?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...