Shopgirl2014 Skrevet 31. januar 2015 #8381 Del Skrevet 31. januar 2015 Et tenkt eksempel: hvis jeg skriver et innlegg der jeg sier at jeg tror Shopgirl2014 er brukernavnet til CBE, fordi hun har skylapper og ikke er enig med oss. Du leser det, og blir forbanna. Tohundre andre leser det og, og husker det, men så blir det kjapt moderert vekk, for det er ikke lov å si sånt. Betyr det at etter at det er fjernet så finnes det " kun i ditt hode"? Selv om tohundre andre så det, og husker det? Som sagt, ut fra denne logikken bør det i større grad være mulig å diskutere hetsen som også oppstår i denne tråden, uten å bli møtt med at tråden består av kun konstruktiv og fortjent kritikk. Uansett, mener jeg at man bør holde seg for god til å dikte opp sitater for å få fram et poeng. (Finner man ikke et innlegg i denne tråden på 281sider som får fram ens poeng, er det antagelig ikke noe poeng der i utgangspunktet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 31. januar 2015 #8382 Del Skrevet 31. januar 2015 Her, feite kjerringer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 31. januar 2015 #8383 Del Skrevet 31. januar 2015 Her, feite kjerringer. Hehe :-) Det var jammen godt du fant et sitat til slutt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fyrstikk- Skrevet 31. januar 2015 #8384 Del Skrevet 31. januar 2015 Du kan ikke ha jobb hvis du ønsker å henge med i denne tråden Det med beskyldninger om arbeidsledighet kom herfra. Ikke så langt bakover å lete, altså. Du kan jo se på andre som har gjort langt verre feilsteg i sin karriere - allikevel "glemmer" media og det norske folk disse feilene. Det går ikke an å sitte som noen bitre grinebitere og angripe en person for resten av livet ... Ingen mennesker som er utstyrt med litt empati ønsker at noen skal bøte resten av livet for sine feilsteg. Og la oss slenge med "bitre grinebitere" med det samme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. januar 2015 #8385 Del Skrevet 31. januar 2015 Her, feite kjerringer. Men hva er det som gjør at du føler deg forpliktet til å følge bloggen til caroline eriksen? Er det valg du har tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. januar 2015 #8386 Del Skrevet 31. januar 2015 Ja, disse innleggene er UENIG med mange av brukerne her, og ja omtaler det som mobbing og heksejakt, men jeg kan ikke spore beskyldninger om at KG-brukerne er "feite, misunnelige og arbeidsledige". Hvis innlegg som det linkes til her, som jeg mener er konstruktiv kritikk av debatten, er å regne for beskyldninger betyr det at man egentlig ikke ønsker debatt (og følgelig motstand mot egne synspunkter), men heller et forum hvor alle er enig med en selv. Debatt? Debatt blir det først når de som er "pro-CBE" (for å skape et skille mot de som er kritiske til CBE osv.) faktisk kommer med påstander og argumenter som ikke går på brukerne her inne eller andre kritiske røster, men som i stedet motbeviser påstander om f.eks. bilderedigering, kommentarforfalskneri, og nå også de motstridende utsagnene til såvel CBE og LKE den siste måneden. Denne tråden er snart 300 sider lang, og ikke en eneste gang har jeg sett et skarvelig innlegg som forsvarer CBEs handlinger med samme bevistyngde som de innlegg som er kritiske mot handlingene. Det jeg derimot har sett, er utallige forsøk på avsporing, persondebatt, sjikanering av de som er kritiske (heksejakt og mobbing er ord som det synes å ha gått inflasjon i). I tillegg kommer innlegg med ordlyden "men alle andre gjør det også, ta de i stedet". Jeg har ingen problemer med motstridende meninger her inne, men da får disse meningene være like godt fundert som de kritiske ytringene. Beklageligvis har jeg følelsen at jeg taler til døve ører atter en gang. For det blir litt av en jobb å komme opp med beviser som viser at CBE ikke har redigert bildene, at LKE og CBE ikke har skrevet hetsende kommentarer, at CBE ikke har brutt lovverket flerfoldige ganger mht. reklamemerking, og at hun ikke har løyet om kommentareklatet den siste måneden. Men værsågod, lykke til. Jeg ser frem til å se bevisene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 31. januar 2015 #8387 Del Skrevet 31. januar 2015 Her, feite kjerringer. "Vi er et knippe mennesker som vet sannheten", skrev hun den 10. januar. Dette var før VG publiserte e-posten fra LKE (hvor han for øvrig skrev at CBE visste om kommentarene, noe som står i motsetning til hva hun fortalte i Senkveldintervjuet i går). Så hvem er dette knippet med mennesker, hvis dette var LKEs lille, mørke hemmelighet? Var dette da de fortsatt hintet om hacking og slikt? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 31. januar 2015 #8388 Del Skrevet 31. januar 2015 Hehe :-) Det var jammen godt du fant et sitat til slutt! LilleSnupp sa aldri 'feite kjerringer' - det var du. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 31. januar 2015 #8389 Del Skrevet 31. januar 2015 Hehe :-) Det var jammen godt du fant et sitat til slutt! Jeg fant flere på Instagram som jeg la inn bare noen få av i et innlegg over, men det valgte du å overse :-) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 31. januar 2015 #8390 Del Skrevet 31. januar 2015 Som sagt, ut fra denne logikken bør det i større grad være mulig å diskutere hetsen som også oppstår i denne tråden, uten å bli møtt med at tråden består av kun konstruktiv og fortjent kritikk. Uansett, mener jeg at man bør holde seg for god til å dikte opp sitater for å få fram et poeng. (Finner man ikke et innlegg i denne tråden på 281sider som får fram ens poeng, er det antagelig ikke noe poeng der i utgangspunktet.) Da antar jeg at du er enig i at det ikke er kun i hodene våre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fyrstikk- Skrevet 31. januar 2015 #8391 Del Skrevet 31. januar 2015 Stemmer at Lille Snupp ikke sa noe om "feite". Det var bare i Shopgirl2014s eget hode at det foregikk, tydeligvis. Kan dere tragiske KG-kjerringer slutte denne heksejakten på søte snille Caroline? Blir dere aldri ferdig når hun tross alt har lagt seg flat? Som vi ser - "kjerringer", ja, og i tillegg "heksejakt" og "tragiske". Dette er noen av Triangels favorittbeskyldninger. Et øyeblikk, så skal jeg hente eksempler til deg, Shopgirl. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 31. januar 2015 #8392 Del Skrevet 31. januar 2015 Debatt? Debatt blir det først når de som er "pro-CBE" (for å skape et skille mot de som er kritiske til CBE osv.) faktisk kommer med påstander og argumenter som ikke går på brukerne her inne eller andre kritiske røster, men som i stedet motbeviser påstander om f.eks. bilderedigering, kommentarforfalskneri, og nå også de motstridende utsagnene til såvel CBE og LKE den siste måneden. Denne tråden er snart 300 sider lang, og ikke en eneste gang har jeg sett et skarvelig innlegg som forsvarer CBEs handlinger med samme bevistyngde som de innlegg som er kritiske mot handlingene. Det jeg derimot har sett, er utallige forsøk på avsporing, persondebatt, sjikanering av de som er kritiske (heksejakt og mobbing er ord som det synes å ha gått inflasjon i). I tillegg kommer innlegg med ordlyden "men alle andre gjør det også, ta de i stedet". Jeg har ingen problemer med motstridende meninger her inne, men da får disse meningene være like godt fundert som de kritiske ytringene. Beklageligvis har jeg følelsen at jeg taler til døve ører atter en gang. For det blir litt av en jobb å komme opp med beviser som viser at CBE ikke har redigert bildene, at LKE og CBE ikke har skrevet hetsende kommentarer, at CBE ikke har brutt lovverket flerfoldige ganger mht. reklamemerking, og at hun ikke har løyet om kommentareklatet den siste måneden. Men værsågod, lykke til. Jeg ser frem til å se bevisene. At hun har redigert bilder, skrevet i kommentarfeltet med falske brukere og latt være å merke innlegg med reklame er jo bevist, tror ingen her har prøvd å motbevise det. Det blandt andre jeg har diskutert er omfanget og hvor viktig dette egentlig er. Jeg syns for eksempel det er synd at hun følte behov for å redigere bildene sine, men jeg reagerte likevel på de utrolig sterke reaksjonene dette fikk og mener fortsatt at det i seg selv ikke fortjente en plass i nyhetene. Dette er i min mening ikke avsporing fra tråden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fyrstikk- Skrevet 31. januar 2015 #8393 Del Skrevet 31. januar 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=904778&page=2 Innlegg #40, av Triangel: Folk som sitter her i disse Fotballfrue-trådene og skriver side opp og side ned med negative innlegg og leter med lupe etter neste feiltrinn. Er det ikke noe negativt ved første øyekast så diskuteres det i det vide og det breie om hvordan man kan finne feilen. Det brukes ingeniør-beregninger for å se om det er noen millimeter regissering på et av bildene. Hjelpe trøste så tragiske endel her fremstår ... Innlegg #48, også Triangel: I mitt liv skal det veldig mye til før jeg ser på hendelser som utilgivelig. Det som foregår rundt Caroline Berg Eriksen nå er å regne som en heksejakt uten sidestykke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 31. januar 2015 #8394 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg synes det er like vittig hver gang CBE-fansen skal "ta oss" i sine støtteerklæringer med alle sine grove beskrivelser samtidig som de påstår VI mobber og hetser. Og håper for all del at ingen av oss har barn, for gurimalla, hva slags forbilder er vi?! Selvinnsikten står ikke sterkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 31. januar 2015 #8395 Del Skrevet 31. januar 2015 Drittslengingen har gått begge veier, både her og andre steder. Problemet er at denne tråden blir veldig "oss" mot "dere", og at man derfor beskylder en hel gruppe for noe et par brukere skriver. Jeg skriver bare for meg selv, og har ikke noe overordnet agenda. Derfor er det like frustrerende for meg å bli kalt "fanatiker" og bli beskyldt for å være ene halvdelen av ekteparet Eriksen, som det sikkert er for "dere" å bli beskyldt for å være misunnelig og ikke ha noe liv. Hvis man kan prøve å lese hvert innlegg for seg og ikke ilegge en hel gruppe motiver så blir nivået på diskusjonen mye bedre. Og før noen har tenkt å hoppe i strupen på meg, så har jeg ingen illusjoner om at jeg er uskyldig i dette selv. Men jeg ser jo at det ikke fører diskusjonen videre. Gjentar denne jeg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. januar 2015 #8396 Del Skrevet 31. januar 2015 At hun har redigert bilder, skrevet i kommentarfeltet med falske brukere og latt være å merke innlegg med reklame er jo bevist, tror ingen her har prøvd å motbevise det. Det blandt andre jeg har diskutert er omfanget og hvor viktig dette egentlig er. Jeg syns for eksempel det er synd at hun følte behov for å redigere bildene sine, men jeg reagerte likevel på de utrolig sterke reaksjonene dette fikk og mener fortsatt at det i seg selv ikke fortjente en plass i nyhetene. Dette er i min mening ikke avsporing fra tråden. Jeg er helt enig med deg at det er ufattelig synd at en slik flott kvinne ser på seg selv med slike argusøyne at hun føler at hun "pynte på fasaden". Det er en sympati som går på et medmenneskelig plan, i allefall for min del. Det er f**n meg (beklager språkbruket) ikke greit å være misfornøyd med sitt eget utseende til stadighet. Jeg mener at mye av årsaken til at dette har fått såpass mye spalteplass og oppmerksomhet i media ligger i at det er mange fasetter ved saken. Men felles for alle disse fasettene er den stadig tilbakevendende løgnen. Å lyve om redigering, kommentarjuks, påkledde titler merking av reklame osv. er ikke greit. Å lyve i det hele og store er ikke greit. Dette er noe vi lærer fra vi er små. Nå er ikke løgn i seg selv et fenomen som kun CBE/LKE har bedrevet. "Alle" lyger. Men når offentlige personer blir fersket i gjentagende løgn, og først gjør seg utilgjengelig, sletter bevisene på løgnen, og så kommer med utsagn som spriker med tidligere utsagn, så er det legitimt å sette spørsmål ved sannhetsgehalten i samtlige utsagn. For man vet ikke lenger hva som er sant og hva som er løgn. Jeg tror ikke det hadde blitt noe nevneverdig oppmerksomhet rundt dette hvis CBE fra dag en hadde sagt "Ja, jeg redigerer enkelte bilder av meg selv". Det hadde heller ikke blitt et slik oppstyr hvis CBE og LKE hadde gitt en øyeblikkelig og uforbeholden beklagelse. Beklageligvis valgte de en annen utvei, og den har nå blitt en verkebyll. PS! Jeg har ikke inntrykk av at du forsøker å avspore tråden. Du er en av de mest nyanserte meddebattantene jeg har opplevd i en CBE-/FF-relatert tråd, og det står det respekt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. januar 2015 #8397 Del Skrevet 31. januar 2015 Ta meg for eksempel da. Jeg har den aller ytterste forakt mot caroline eriksen. Jeg hater alt hun står for, og jeg misliker sterkt enhver idolisering av idioter. Det eneste jeg misliker mer, - er misunnelige og smålige mennesker. Mennesker som ikke unner andre deres suksess. Det er for meg gåtefullt tusen ganger farligere for alle samfunn enn det caroline berg eriksen noen gang vil bli. Og akkurat som dere er jeg også motivert av det jeg misliker mitt, - og oppsøker miljøer hvor jeg kan få utbrudd for mine daglige behov over å være et dårlig menneske på andres bekostning. Som dere er det et behov. Det er en avhengighet. Det gjør godt å tilfredsstille lysten, ikkesant? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siyha Skrevet 31. januar 2015 #8398 Del Skrevet 31. januar 2015 Ses når Waco er ferdig, Irrlys har skjult tråden for rydding, gjenåpnet den igjen og noen er inne på rett spor igjen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Triangel Skrevet 31. januar 2015 #8399 Del Skrevet 31. januar 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=904778&page=2 Innlegg #40, av Triangel: Innlegg #48, også Triangel: Du, Fyrstikk. Det er unødvendig å gjenta alt jeg har sagt i denne tråden. Slikt er bare misbruk av spalteplass og din dyrebare tid. Jeg mener fortsatt alt jeg har sagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fyrstikk- Skrevet 31. januar 2015 #8400 Del Skrevet 31. januar 2015 Du, Fyrstikk. Det er unødvendig å gjenta alt jeg har sagt i denne tråden. Slikt er bare misbruk av spalteplass og din dyrebare tid. Jeg mener fortsatt alt jeg har sagt. Det var som svar og helt tilfeldig valgte eksempler til Shopgirl2014 som ikke ville gi seg på at noen hadde kommet med karakteristikker som dette i debatten. Det syntes jeg å ha sett at noen hadde, og så var det jammen deg! Men sånn ellers må du ikke glemme nå å fjerne denne tråden fra Mine innlegg, slik du skulle, og har fått så fint forklart hvordan man gjør. For du driver jo ikke og skriver ting på nettet som du ikke mener og som bare er tøys og tull og tomme ord heller. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg