Gjest Citronella Skrevet 13. januar 2015 #6441 Del Skrevet 13. januar 2015 Det blir ikke meg, jeg viser meg ikke på bloggen. Helt i orden, Gjest. Regner med at du støtter innlegget mitt uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. januar 2015 #6442 Del Skrevet 13. januar 2015 Fortsatt ingen grunn til å ta det åpent på Facebook. Han bare fortsetter krangelen når han egentlig skulle hevet seg over det. Eller i det minste tatt det direkte med Eriksen. Jeg er enig med deg at det innlegget burde han ha spart seg for. Det er overhodet ikke morsomt når man finner ut at det er en tidligere samarbeidskollega (de satt begge i styret til Kostreform, hvis jeg ikke tar feil) som har kommet med en slik trussel. Det til tross, dette var noe man kunne ha tatt på kammerset. Og siden vi stort sett alle er enige om at CBE og LKE burde ha hevet seg over nettmobbing og netthets, så bør vi også påse at vi ber andre også om å gjøre det, uten sammenligning forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurven Skrevet 13. januar 2015 #6443 Del Skrevet 13. januar 2015 Bare lurer.. Media har avdekket at Lars-Kristian/Caroline Berg Eriksen har kommentert under beskyttende titler som bla. lege, noe som er ulovlig ifølge helsepersonelloven. Er ikke media da pliktig til å anmelde dette? Eller er det liksom ikke så farlig likevel å utgi seg for å være autorisert helsepersonell? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2015 #6444 Del Skrevet 13. januar 2015 Helt i orden, Gjest. Regner med at du støtter innlegget mitt uansett. Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 13. januar 2015 #6445 Del Skrevet 13. januar 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner, sitat fra kommentarfelt, latterliggjøring, samt svar til dette. irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. januar 2015 #6446 Del Skrevet 13. januar 2015 Bare lurer.. Media har avdekket at Lars-Kristian/Caroline Berg Eriksen har kommentert under beskyttende titler som bla. lege, noe som er ulovlig ifølge helsepersonelloven. Er ikke media da pliktig til å anmelde dette? Eller er det liksom ikke så farlig likevel å utgi seg for å være autorisert helsepersonell? Legeforeningen kommer nok til å ta det videre. De liker ikke at folk later som de er leger. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffins Skrevet 13. januar 2015 #6447 Del Skrevet 13. januar 2015 Burde ikke fotballfrua Berg-Eriksen legge ned bloggen sin snart, etter disse avsløringene i senere tid? Jeg fatter ikke folk gidder å inn å lese sånt, jeg.... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2015 #6448 Del Skrevet 13. januar 2015 Burde ikke fotballfrua Berg-Eriksen legge ned bloggen sin snart, etter disse avsløringene i senere tid? Jeg fatter ikke folk gidder å inn å lese sånt, jeg.... Hun burde det, kule den ned et års tid og så komme tilbake i 2016. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvm Skrevet 13. januar 2015 #6449 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) . Endret 26. april 2015 av kvm 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 13. januar 2015 #6450 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg synes kanskje denne tråden burde deles opp slik at denne kommentar-skandalen blir en egen tråd. Ser flere steder i andre kommentarfelt der det blir linket til denne tråden på kg, at folk begynner å lese helt fra starten, men bare forkaster det hele fordi det er totalt usaklig og har ingenting med skandalen å gjøre. Bladde selv tilbake til de første sidene og er helt enig, skjønner at vi på kg blir fremstilt som sladrete dersom man begynner å lese tråden helt fra begynnelsen... Tror det blir teknisk vanskelig å få det til. Samtidig blir bildesaken avslørt på side 13 allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 13. januar 2015 #6451 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Har ikke fått med meg denne saken før nå i dag pga at jeg har vært i utlandet den siste uken, med begrenset tilgang til internett. Har i kveld skummet gjennom deler av denne enorme tråden, samt at jeg har lest mye av det media har skrevet om saken. Dette innlegget oppsummerer det jeg mener om saken veldig godt: Det jeg biter meg merke i, er at kommentarene fra de som forsvarer CBE med nebb og klør er gjennomsyret av én ting: oppfatningen av bloggen som en hvilken som helst slags rosablogg. Det kunne ikke vært mer feil. Denne bloggen er en millionbedrift, CBE er et merkenavn, CBE er en medieaktør, en stor en, faktisk, og har, som alle andre i bransjen, et ansvar. CBE blander selv person og bedrift, gjennom måten hun blogger på (et sammensurium av private saker, som f.eks eget svangerskap og fødsel, og f.eks markedsføring av produkter for betalende annonsører), og jeg forstår at det gjør blodfansen forvirret. Måten LKE og CBE håndterte å bli tatt med buksene nede på er under enhver kritikk. De snur hele saken til å bli et resultat av årelang hets mot de to, og hun fremstår som en stakkars, uskyldig privatperson som har blitt utsatt for de forferdeligste ting. Til det har jeg to ting å si: For det første: i de utskriftene jeg har sett hvor LKE har utgitt seg for å være noen andre, har det gått på å gi støtte til kona fordi noen har stilt kritiske spørsmål ved f.eks trening eller kosthold. Dette har vært saklige spørsmål, ingen hets i det hele tatt. Han har altså likevel sett seg nødt til å operere under falskt navn for å "beskytte familien sin"...??? Det er ikke logisk. Han har dessuten gjort det samme i egen blogg. Hvem var det da han skulle beskytte? For det andre: Disse menneskene driver en millionbedrift med stor suksess. Det er direkte uprofesjonelt å skifte rolle fra bedriftsleder til såret privatperson for eget forgodtbeffinnende, og så snart de får motbør. De må forstå at enten er de en bedrift, eller så er de privatpersoner. Som alle andre bedrifter har de et ansvar for å opptre redelig og profesjonelt. Men, det er klart, CBE sin sammenblanding av roller skaffer henne utvilsomt nok av sympati! Jeg har så vidt vært innom noen tråder om Fotballfrue her på forumet tidligere, og jeg er veldig enig i at det til tider har vært et sykelig fokus, og enormt mange usakelige og stygge kommentarer og meninger, som også har fått meg til å lure på hva som bor i enkelte mennesker. Men, dette, og det faktum at bloggen daglig får stygge kommentarer (som likevel ikke utgjør en stor del, skal vi tro LKE sin egen statistikk på dette), kan på ingen måte rettferdiggjøre de handlingene team CBE er avslørt for! Ingenting av dette gir dem rett til å handle som de har gjort! Å fraskrive seg ansvar på den måten de gjør er intet annet enn uprofesjonelt, og det er nokså tydelig for meg at disse menneskene ikke har den integriteten og kontrollen som kreves for å drive et bloggforetak i denne størrelsesordenen. Særlig det jeg har uthevet med fet skrift er viktige poenger i mine øyne. Endret 13. januar 2015 av Christiane_W 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurgemeie Skrevet 13. januar 2015 #6452 Del Skrevet 13. januar 2015 Nå har han faktisk begått et lovbrudd, har mer å vise til når det anmeldes. Han skrev også at han ikke orket å snakke mer med LK. Hvis du har fulgt med litt i tråden så har du nok sett hvordan LK har funnet frem til kritikere og faktisk sendt dem sårene meldinger på facebook, ei har lagt ut litt av meldingen hu fikk, men ville ikke legge ut hele fordi innholdet faktisk var "for vondt". En slik person er det bedre at en tredjeperson håndterer. Hvem var denne jenta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lepus Skrevet 13. januar 2015 #6453 Del Skrevet 13. januar 2015 Til fotballfruens trofaste følgere, jeg mener fotballfruen skal møte kritikk. ikke hets. Et veldig lite fåtall av oss som mener dette, har hetsen henne. I likheten med dere, finnes det også et fåtall som hetser oss som er kritiske til fotballfruen. Den kritikken jeg får av dere fordi jeg er kritisk til henne er; at jeg må la henne være, jeg er sjalusi, jeg klarer ikke å akseptere at noen er bedre/flinkere/penere enn meg, jeg er bitter og ensom og at jeg er en av jantelovens disipler. Hvorfor jeg mener at jeg har rett: "Rådet for legeetikk raser mot fotballfrue" (nrk.no) uttaler Rådet for legeetikk at dette er ulovlig, det er trist og det faller ikke i god jord. "Slik jukser fotballfrue med bilder" (db.no) sier Marianne Hetle, lege, spesialist i psykiatri og leder av spiseforstyrrelsesklinikken i Oslo at slik blogger er svært ødeleggende, og dersom hun redigere seg tynnere gjør dette saken enda mer alvorlig. Hun henviser også til en rekke vitenskapelige artikler . I tillegg er en rekke anerkjente kommentatorer kritiske: "det anonyme søppelet" Tom Staavi, (vg) "en fotballfrues forviklinger" Cecilie Asker, (aftenposten) +++++ det er også en rekke bloggere som har uttalt seg kritisk. Hvorfor dere mener dere har rett: "når dagbladet slakter en fotballfrue" Guri Idsø Viken (db) og mange blogginnlegg fra diverse bloggere og venner ++++ På min side har jeg en rekke uavhengige eksperter fra forskjellige fagfelt og mediaeksperter. Dere har så langt jeg har funnet, kun en kommentar (av en blogger) som tar henne i forsvar ved siden av en rekke bloggere som kjenner henne personlig. Fortsatt er deres argument på hvorfor jeg vil stille henne til ansvar, at har så mange vonde følelser mot henne fordi jeg er så usikker på megselv. Jeg har objektive, uavhengige og kunnskapsrike mennesker som støtter meg i kritikken. Derfor slenger jeg tilbake den kommentaren jeg leser så ofte fra dere "se på deg selv"- er det virkelig jeg og ikke dere som drives av følelser? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maria b Skrevet 13. januar 2015 #6454 Del Skrevet 13. januar 2015 Burde ikke fotballfrua Berg-Eriksen legge ned bloggen sin snart, etter disse avsløringene i senere tid? Jeg fatter ikke folk gidder å inn å lese sånt, jeg.... Helt enig. Jeg var inne på den bloggen for første gang i dag for å se hva det egentlig dreier seg om. Det blir også mitt eneste besøk der. Helt uinteressant å se på hva denne bloggeren har på seg, hva ungen har på seg, eller hva slags gardiner hun har på kjøkkenet. Fatter ikke at over 100 000 personer finner det særlig interessant. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 13. januar 2015 #6455 Del Skrevet 13. januar 2015 Synes hun har publisert noen veldig grove kommentarer på siste innlegg, som alle hadde nok forstått godt om hun lot være å publisere.. Greit at noen er krassere en vanlig men dette virker kunstig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 13. januar 2015 #6456 Del Skrevet 13. januar 2015 Til fotballfruens trofaste følgere, jeg mener fotballfruen skal møte kritikk. ikke hets. Et veldig lite fåtall av oss som mener dette, har hetsen henne. I likheten med dere, finnes det også et fåtall som hetser oss som er kritiske til fotballfruen. Den kritikken jeg får av dere fordi jeg er kritisk til henne er; at jeg må la henne være, jeg er sjalusi, jeg klarer ikke å akseptere at noen er bedre/flinkere/penere enn meg, jeg er bitter og ensom og at jeg er en av jantelovens disipler. Hvorfor jeg mener at jeg har rett: "Rådet for legeetikk raser mot fotballfrue" (nrk.no) uttaler Rådet for legeetikk at dette er ulovlig, det er trist og det faller ikke i god jord. "Slik jukser fotballfrue med bilder" (db.no) sier Marianne Hetle, lege, spesialist i psykiatri og leder av spiseforstyrrelsesklinikken i Oslo at slik blogger er svært ødeleggende, og dersom hun redigere seg tynnere gjør dette saken enda mer alvorlig. Hun henviser også til en rekke vitenskapelige artikler . I tillegg er en rekke anerkjente kommentatorer kritiske: "det anonyme søppelet" Tom Staavi, (vg) "en fotballfrues forviklinger" Cecilie Asker, (aftenposten) +++++ det er også en rekke bloggere som har uttalt seg kritisk. Hvorfor dere mener dere har rett: "når dagbladet slakter en fotballfrue" Guri Idsø Viken (db) og mange blogginnlegg fra diverse bloggere og venner ++++ På min side har jeg en rekke uavhengige eksperter fra forskjellige fagfelt og mediaeksperter. Dere har så langt jeg har funnet, kun en kommentar (av en blogger) som tar henne i forsvar ved siden av en rekke bloggere som kjenner henne personlig. Fortsatt er deres argument på hvorfor jeg vil stille henne til ansvar, at har så mange vonde følelser mot henne fordi jeg er så usikker på megselv. Jeg har objektive, uavhengige og kunnskapsrike mennesker som støtter meg i kritikken. Derfor slenger jeg tilbake den kommentaren jeg leser så ofte fra dere "se på deg selv"- er det virkelig jeg og ikke dere som drives av følelser? Veldig bra! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 13. januar 2015 #6457 Del Skrevet 13. januar 2015 Synes denne tråden begynner å bli drøy :S De har unnskyldt seg, de har forklart. Caroline behandles jo verre enn Northug! Og det vil jeg si var langt mer alvorlig enn hva Caroline har gjort. Nå er det blitt sagt unnskyld, de har forklart seg - hva mer forventer en? Folk gjør feil hele tiden, og det er nettopp det - Caroline og LK er også folk, de gjør feil de og. La nå denne saken ligge, kommer ingenting godt ut av det uansett Vi har langt viktigere ting og nyheter vi bør konsentrere oss om! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slipset Skrevet 13. januar 2015 #6458 Del Skrevet 13. januar 2015 Synes hun har publisert noen veldig grove kommentarer på siste innlegg, som alle hadde nok forstått godt om hun lot være å publisere.. Greit at noen er krassere en vanlig men dette virker kunstig nå. Virker som om de har åpnet kommentarfeltet helt, slik at ALLE kommentarer går igjennom. Kanskje de prøver å bevise noe. Jeg vet ikke... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 13. januar 2015 #6459 Del Skrevet 13. januar 2015 Synes denne tråden begynner å bli drøy :S De har unnskyldt seg, de har forklart. Caroline behandles jo verre enn Northug! Og det vil jeg si var langt mer alvorlig enn hva Caroline har gjort. Nå er det blitt sagt unnskyld, de har forklart seg - hva mer forventer en? Folk gjør feil hele tiden, og det er nettopp det - Caroline og LK er også folk, de gjør feil de og. La nå denne saken ligge, kommer ingenting godt ut av det uansett Vi har langt viktigere ting og nyheter vi bør konsentrere oss om! Jeg syns begge har oppført seg like ille, selv om det Northug gjorde var verre egentlig og han burde blitt utestengt fra sporten og fått fengsel. CBE er et FIRMA, og det virker som om mange rett og slett glemmer dette faktum. Andre firma ville blitt erklært konkurs om de ansvarlige holdt på slik over flere år. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 13. januar 2015 #6460 Del Skrevet 13. januar 2015 Virker som om de har åpnet kommentarfeltet helt, slik at ALLE kommentarer går igjennom. Kanskje de prøver å bevise noe. Jeg vet ikke... Det nytter ikke med åpent kommentarfelt når de ikke tar ansvar for alt de har gjort og spiller på offerrollen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg