Lillemini Skrevet 12. januar 2015 #6121 Del Skrevet 12. januar 2015 Tidspunkt? Startet rett på innslaget om henne for meg i alle fall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 12. januar 2015 #6122 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) For å si det enkelt og greit (uten at jeg har lest hele tråden): Hadde en ansatt i f.eks Telenor gått til angrep på kunder i som kommenterte "frekt" på facebooksiden til Telenor, så hadde vedkommende fått sparken. Det er dette som har skjedd. De har gått til angrep på sine egne kunder (altså bloggleserne). Som ansatt på kundeservice må man håndtere at både en selv og firmaet blir kalt alt mulig, men man må alltid holde seg profesjonell. Det er dette som mangler i fotballfruefirmaet. Endret 12. januar 2015 av Nana 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 12. januar 2015 #6123 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Håper dere alle gir tilbakemeldinger til de bloggerne som nå går ut å forsvarer dette tullet hennes om at dette IKKE er OK. All honnør til StyleConnnection Forskjellen er at de andre bloggerne innrømmer det, her skyldes det på at ektemannen kommenterer daglig på hvert innlegg hun legger ut, selv om han er på kamper og treninger Endret 12. januar 2015 av Odenator 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 12. januar 2015 #6124 Del Skrevet 12. januar 2015 Startet rett på innslaget om henne for meg i alle fall. samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 12. januar 2015 #6125 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) CBE har også blitt mobbet så til de grader på KG. Det er i alle fall ikke bare litt uskyldig kritikk. Selvsagt ikke greit med drapstrusler og annet tilbake til slike troll, men de fleste kan forstå at man blir lei seg av slike kommentarer tror jeg. Helt klart. Mye av det trøkket hun har opplevd, og mye av kritikken her på KG har vært hinsides. Men - det er jo ikke det dagens diskusjon handler om? LKE har jo ikke sluppet til hets; det sier han selv i det første VG-oppslaget om saken. De kommentarene paret har svart på under falskt navn, er greie kommentarer som de har akseptert å publisere. F. eks. den hvor paret kaller en bloggleser mentalt tilbakestående fordi hun mangler hvitløk og timian i oppskriften: http://postimg.org/image/jrpsfyzg7/full/ Eller hvor de utgir seg for å være PT Åge overfor ei jente som på en høflig måte kommenterer stillingen under knipeøvelsene: http://postimg.org/image/tpl297d5p/full/ Jeg håper du er enig med meg i at de kommentarene paret har svart på ikke var hetsende (selv om de kanskje var unødvendige)? Når det gjelder den diskusjonen om hvorvidt det er CBE eller LKE som har skrevet kommentarene, så synes jeg det er et sidespor. Bloggen "Caroline Berg Eriksen" drives av begge to i fellesskap, og LKE er daglig leder i Treasures AS, firmaet bak bloggen. CBE er ansatt. Det er dermed LKE som bærer redaktøransvaret for bloggen i kraft av sin lederstilling. Han har faktisk også arbeidsgiveransvaret for eventuell uaktsomhet fra hennes side. Og her er det altså daglig leder selv som har innrømt fusk, fordi firmaet er i den merkelige stillingen at det er mer skadelig for merkevaren dersom den ansatte forbindes med fusket. Det er ganske unikt fordi det i utgangspunktet regnes for å være graverende når det er ledelsen som har forsømt seg. Jeg skjønner at det blir stor fokus på CBE fordi bloggen er oppkalt etter henne - men om det er noe som har kommet frem de siste to dagene, så er det at LKE i minst like stor grad som CBE står bak bloggen. Det er en familiebedrift, som det bør være greit å kritisere når de opptrer klanderverdig, som de har gjort i denne situasjonen. Endret 12. januar 2015 av ninuska_ 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6126 Del Skrevet 12. januar 2015 At de selv har påstått at det er pga hetsing er for å oppnå mest mulig sympati. Det regner jeg med at du selv forstår. At det ikke finnes eksempler på dette i alle bevisene er derimot det som taler saken, jeg ville bare ha deg til å forstå det. Det jeg forstår er at bloggere opplever mye hetsing og at det er en sannsynlighet til at hetsingen var grunnen til at de startet med å kommentere på sin egen blogg. Men du forstår det ikke, og da kan vi være enige om å være uenige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 12. januar 2015 #6127 Del Skrevet 12. januar 2015 Har jeg noen sinne sagt at det ikke har forekommet hets? Jeg spør om sammenhengen mellom hets og alvorlig kommentarjuks, altså deres unnskyldning, og hvor relevant den er... Du sier at kommenterene de har svart på ikke kan oppfattes som hets og du prøver å avfeie hetsen som har forekommet her som avsporing og irrelevant. Mulig at ikke årsaksforholdet er så enkelt som: vi opplever hets=vi svarer oss selv i kommentarfeltet, men at det har hatt en rolle i hvordan de har opptrådt syns ikke jeg er så vanskelig å tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 12. januar 2015 #6128 Del Skrevet 12. januar 2015 Det jeg forstår er at bloggere opplever mye hetsing og at det er en sannsynlighet til at hetsingen var grunnen til at de startet med å kommentere på sin egen blogg. Men du forstår det ikke, og da kan vi være enige om å være uenige. Men i dette tilfellet er det "ikke-hetsende" kommentarer de har valgt å kommentere under falske identiteter, det er en stor forskjell! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6129 Del Skrevet 12. januar 2015 Helt klart. Mye av det trøkket hun har opplevd, og mye av kritikken her på KG har vært hinsides. Men - det er jo ikke det dagens diskusjon handler om? LKE har jo ikke sluppet til hets; det sier han selv i det første VG-oppslaget om saken. De kommentarene paret har svart på under falskt navn, er greie kommentarer som de har akseptert å publisere. F. eks. den hvor paret kaller en bloggleser mentalt tilbakestående fordi hun mangler hvitløk og timian i oppskriften: http://postimg.org/image/jrpsfyzg7/full/ Eller hvor de utgir seg for å være PT Åge overfor ei jente som på en høflig måte kommenterer stillingen under knipeøvelsene: http://postimg.org/image/tpl297d5p/full/ Jeg håper du er enig med meg i at de kommentarene paret har svart på ikke var hetsende (selv om de kanskje var unødvendige)? Når det gjelder den diskusjonen om hvorvidt det er CBE eller LKE som har skrevet kommentarene, så synes jeg det er et sidespor. Bloggen "Caroline Berg Eriksen" drives av begge to i fellesskap, og LKE er daglig leder i Treasures AS, firmaet bak bloggen. CBE er ansatt. Det er dermed LKE som bærer redaktøransvaret for bloggen i kraft av sin lederstilling. Han har faktisk også arbeidsgiveransvaret for eventuell uaktsomhet fra hennes side. Og her er det altså daglig leder selv som har innrømt fusk, fordi firmaet er i den merkelige stillingen at det er mer skadelig for merkevaren dersom den ansatte forbindes med fusket. Det er ganske unikt fordi det i utgangspunktet regnes for å være graverende når det er ledelsen som har forsømt seg. Jeg skjønner at det blir stor fokus på CBE fordi bloggen er oppkalt etter henne - men om det er noe som har kommet frem de siste to dagene, så er det at LKE i minst like stor grad som CBE står bak bloggen. Det er en familiebedrift, som det bør være greit å kritisere når de opptrer klanderverdig, som de har gjort i denne situasjonen. Som jeg har skrevet rett over her så tror jeg at det er en stor sannsynlighet for at hetsen er grunnen til at begeret har rent over (for å si det sånn) og at det å svare på kommentarer under falskt navn har på en måte kanskje blitt til en slags avhengighet. Jeg vet ikke, men det er det jeg tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 12. januar 2015 #6130 Del Skrevet 12. januar 2015 Det jeg forstår er at bloggere opplever mye hetsing og at det er en sannsynlighet til at hetsingen var grunnen til at de startet med å kommentere på sin egen blogg. Men du forstår det ikke, og da kan vi være enige om å være uenige. Det er fortsatt ingen unnskyldning, og gjør handlingene deres ikke mindre kritikkverdig 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kahean Skrevet 12. januar 2015 #6131 Del Skrevet 12. januar 2015 Hadde hun vært mer ydmyk og hatt evnen til å innrømme feil så hadde hun sluppet denne "heksejakten". Ingen som liker folk som er selvgode og selv mener at de aldri gjør feil. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6132 Del Skrevet 12. januar 2015 Du sier at kommenterene de har svart på ikke kan oppfattes som hets og du prøver å avfeie hetsen som har forekommet her som avsporing og irrelevant. Mulig at ikke årsaksforholdet er så enkelt som: vi opplever hets=vi svarer oss selv i kommentarfeltet, men at det har hatt en rolle i hvordan de har opptrådt syns ikke jeg er så vanskelig å tro. Jeg er helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. januar 2015 #6133 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Helt klart. Mye av det trøkket hun har opplevd, og mye av kritikken her på KG har vært hinsides. Men - det er jo ikke det dagens diskusjon handler om? LKE har jo ikke sluppet til hets; det sier han selv i det første VG-oppslaget om saken. De kommentarene paret har svart på under falskt navn, er greie kommentarer som de har akseptert å publisere. F. eks. den hvor paret kaller en bloggleser mentalt tilbakestående fordi hun mangler hvitløk og timian i oppskriften: http://postimg.org/image/jrpsfyzg7/full/ Eller hvor de utgir seg for å være PT Åge overfor ei jente som på en høflig måte kommenterer stillingen under knipeøvelsene: http://postimg.org/image/tpl297d5p/full/ Jeg håper du er enig med meg i at de kommentarene paret har svart på ikke var hetsende (selv om de kanskje var unødvendige)? Når det gjelder den diskusjonen om hvorvidt det er CBE eller LKE som har skrevet kommentarene, så synes jeg det er et sidespor. Bloggen "Caroline Berg Eriksen" drives av begge to i fellesskap, og LKE er daglig leder i Treasures AS, firmaet bak bloggen. CBE er ansatt. Det er dermed LKE som bærer redaktøransvaret for bloggen i kraft av sin lederstilling. Han har faktisk også arbeidsgiveransvaret for eventuell uaktsomhet fra hennes side. Og her er det altså daglig leder selv som har innrømt fusk, fordi firmaet er i den merkelige stillingen at det er mer skadelig for merkevaren dersom den ansatte forbindes med fusket. Det er ganske unikt fordi det i utgangspunktet regnes for å være graverende når det er ledelsen som har forsømt seg. Jeg skjønner at det blir stor fokus på CBE fordi bloggen er oppkalt etter henne - men om det er noe som har kommet frem de siste to dagene, så er det at LKE i minst like stor grad som CBE står bak bloggen. Det er en familiebedrift, som det bør være greit å kritisere når de opptrer klanderverdig, som de har gjort i denne situasjonen. Legg merke til hvordan den ene kommentaren om mentalt tilbakestående startet hetsingen mot den personen som har kommentert. Det kaller jeg også for mobbing edit: jeg mener at da starter flere å kommentere frekt mot denne personen... Endret 12. januar 2015 av Ulzzang 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6134 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er fortsatt ingen unnskyldning, og gjør handlingene deres ikke mindre kritikkverdig Har jeg noen gang sagt det? Nå må du nesten lese hva folk skriver før du svarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprarenalis Skrevet 12. januar 2015 #6135 Del Skrevet 12. januar 2015 Det jeg forstår er at bloggere opplever mye hetsing og at det er en sannsynlighet til at hetsingen var grunnen til at de startet med å kommentere på sin egen blogg. Men du forstår det ikke, og da kan vi være enige om å være uenige. Mener du virkelig at å oppleve netthets, rettferdiggjør lovbrudd og juks? Ja, jøss. Jeg har hatt det vanskelig i livet, da er det vel greit at jeg tjener litt penger å å lyve og bedra! Isåfall tenker jeg at det er grei skuring for de fleste å tjene seg noen kroner ekstra. Lover, regler, moral og etikk driter vi i! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 12. januar 2015 #6136 Del Skrevet 12. januar 2015 For å si det enkelt og greit (uten at jeg ha lest hele tråden): Hadde en ansatt i f.eks Telenor gått til angrep på kunder i som kommenterte "frekt" på Facebooksiden til Telenor, så hadde vedkommende fått sparken. Det er dette som har skjedd. De har gått til angrep på sine egne kunder (altså bloggleserne). Som ansatt på kundeservice må man håndtere at både en selv og firmaet blir kalt alt mulig, men man må alltid holde seg profesjonell. Det er dette som mangler i fotballfruefirmaet. Grensen mellom privatperson og bedrift er åpenbart mer utydelig når det gjelder blogger enn store selskap som Telenor. Kritikken har også selvfølgelig en helt annen karakter. Det betyr derimot ikke at det er greit å hetse tilbake, men at det er en viss forskjell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 12. januar 2015 #6137 Del Skrevet 12. januar 2015 Har jeg noen gang sagt det? Nå må du nesten lese hva folk skriver før du svarer. Har jeg noen gang sagt at du har sagt det? Nå må du lese hva folk skriver før du svarer. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 12. januar 2015 #6138 Del Skrevet 12. januar 2015 Startet rett på innslaget om henne for meg i alle fall. Hmm. For meg begynner det med "to demonstrasjoner i Oslo i kveld…" og der er ikke noget om fotballfrua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6139 Del Skrevet 12. januar 2015 Har jeg noen gang sagt at du har sagt det? Nå må du lese hva folk skriver før du svarer. Ja, ellers er det kanskje ikke noen grunn til å svare i det hele tatt? Jesus.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 12. januar 2015 #6140 Del Skrevet 12. januar 2015 Legg merke til hvordan den ene kommentaren om mentalt tilbakestående startet hetsingen mot den personen som har kommentert. Det kaller jeg også for mobbing edit: jeg mener at da starter flere å kommentere frekt mot denne personen... Så man kan konkludere med at de har selv vært med på å drive netthets og legge til rette for dette, samt å gjøre dette i det offentlige? Buhuu.. stakkars meg! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg