Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Man kan jo skrive dette på FB-siden til Nordlys, under artikelen, for å supplere og få med ett bredere bilde, slik at de som leser og evt. tror at skjerbildene er de eneste bevisene får vite at slik er det ikke?

Jeg vil ikke sette mitt navn sammen med kjendisstoff på nett. ;) De fleste innser ikke at dette er noe annet enn sladder, dessverre.

Nå skriver hun at dette er mye mer innviklet enn vi tror og saken jobbes med. Hva er det hun påstår? At noen virkelig har funnet på dette, hacket seg inn som dem - for så å bruke et annet navn og SÅ skrive akkurat slik de selv pleier å skrive - i tillegg til at det kun er støttende kommentarer?!? Jeg gir meg ende over... Hadde dette vært en "hacker" sak hadde hun forsvart det med en eneste gang, enten i form av innlegg, svar på kommentarer etc. ikke blokkert hennes egne lesere som stiller spm!

Hvor skriver hun dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Sannheten vil komme frem.."

gir en avsmak i munnen. utsagnet gir uttrykk for at hun har et moralsk høysete.

på tide å vise kortene sine i såfall. lurer litt på om en del av taktikken er å prøve å provosere ved å ikke svare på påstanden, slik at noen "på den andre onde svarte siden" skal gjøre eller si noe stygt. da har hun større grunn for å hevde dette med heksejakt.

jeg har fått inntrykk av at mange her har selv opplevd mye sletting / hets / stygge kommenter fra CBE/LK. det er det mange av disse besøkende som ikke vet om.

tror det er lurt å ikke bli for irritert på manglende/dårlige tilsvar fra henne.

det er lett å hause (?) hverandre opp og da er det fort gjort at tråden kan sees som en "kjerringstråd".

j

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke sette mitt navn sammen med kjendisstoff på nett. ;) De fleste innser ikke at dette er noe annet enn sladder, dessverre.

Hvor skriver hun dette?

Instagram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Krisehåndtering 101 er jo at i en sånn skandalesituasjon vil man alltid komme best ut av å legge alle kortene på bordet og få eierskap til informasjonen. Det er klønete det de har gjort, men jeg tror at de fleste ville kunne synes at noe av det var greit nok, om de bare innrømmet det. (å uttale seg som "lege" er en av de tingene jeg ikke ville synes var ok men at noen halvveis nedi en rødvin kommer med støttekommentarer til seg selv er helt greit, nesten. Uproft men)

Nå, ved å opptre lukket, ikke komme med noe informasjon og å antyde at påstandene som fremmes er løgn, øker de fallhøyden med meter for meter for hvert minutt som går. De har alt å tape på denne strategien.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært interessant å gå gjennom følgerne på instagram og se hvem som åpenbart er falske. Ingenting forundrer meg mer når det gjelder den dama.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Altså, én ting var hele skandalen med redigering og det å redigere seg tynnere. En annen blir å bevisst lage seg ulike alias for å støtte seg selv. Jeg blir sjokkert hvordan denne bedriften drives! En bedrift har ekstremt mye å tape dersom kundene (i dette tilfellet: lesere) ikke lenger har tillit til det bedriften bedriver. Innenfor en slik bransje som CBE og LK er, så er troverdighet alt. Innehar de ikke troverdighet, kan de se langt etter lukrativ sponsing eller det å kunne jobbe med bloggen fulltid.

Noe helt annet jeg finner ekstremt kritikkverdig, er hvordan slike saker håndteres av paret selv. Dersom man går på tidenes smell øker man ikke troverdighet med å skyve unna problemene. Jo flere problemer eller skandaler, jo mindre tillit har folk til den bedriften de driver. Ærlighet og troverdighet er vel kort fortalt noe dette paret per nå sliter med.

For all del, jeg pleide å lese den bloggen før jeg også. Nettopp fordi det er en overflatisk guilty-pleasure. Samtidig så fungerer det ikke slik at du kan kombinere roller i en slik blogg. Dersom en blogg skal være som et magasin må det faktisk opptre som dette. Da burde i det minste følgende komponenter være til stedet:

• Ærlighet angående redigering
  • Høy terskel for å ikke slippe kommentarer gjennom. Kommentarer som omhandler trusler, graverende krenkelser ol. er selvsagt unntatt den regelen.
  • Dersom forfatter selv skal svare i kommentarfelt burde ikke "god klem tilbake", "søte du<3" ol. være en del av retorikken.
  • Ærlighet og åpenhet om sponsede artikler med skikkelig merking.
  • Reiserelaterte saker burde være reiseartikler ikke familieferie.
  • Godt språk, gode bilder helst bygd opp i et artikkelformat. Ikke som et innlegg på et forum feks.
  • Følge "Vær varsom-plakaten"
  • CBE burde i så tilfelle vært "Redaktør", ikke CBE

Disse enkle reglene inneholder ikke denne bloggen. Dermed kan den heller ikke kalles et magasin, men en blanding av begge deler. Hvilket som gjør denne saken enda mer innviklet og viser til TOTAL mangel på troverdighet.

Forøvrig: FANTASTISK INNSATS både av de som fant frem de kritikkverdige forholdene og til Moderatorene her som har alle gjort en formidabel innsats!!! :blomst: :blomst: :blomst:

Bra resennoment :-) Rollene er så innblandet her at det blir veldig vanskelig å skille de fra hverandre.

Som jeg tidligere skrev så vender de kappa etter vinden i forhold til denne sammenblandingen selv. Dermed blir det jo veldig vanskelig for leserne å skille også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært interessant å gå gjennom følgerne på instagram og se hvem som åpenbart er falske. Ingenting forundrer meg mer når det gjelder den dama.

Instagram har sånne perioder hvor brukere som er inaktive eller tydelig falske slettes :) Gjorde det nylig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger saken ute på ta.no Lokalavisen for oss som bor i Telemark, frua inkludert!

:ler:

Telemarksavisa våger! Varden følger nok snart.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Instagram har sånne perioder hvor brukere som er inaktive eller tydelig falske slettes :) Gjorde det nylig

Jepp. En profilert wannabe-kjendis fra lokalmiljøet gikk da fra å ha noe sånt som 30 000 likes til noen hundre :P Alltid påfallende hvordan han var hått shit på instagram men aldri fikk noen likes på bildene sine :/

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom løgn, manipulasjon og utnytting av svake grupper er det som skal til vil jeg aldri bli best.

Du kommer med utrolig mye av det samme som jeg tenker! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer med utrolig mye av det samme som jeg tenker! :)

Takk. Kloke hoder tenker likt, osv? :)

Endret av Vind
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. En profilert wannabe-kjendis fra lokalmiljøet gikk da fra å ha noe sånt som 30 000 likes til noen hundre :P Alltid påfallende hvordan han var hått shit på instagram men aldri fikk noen likes på bildene sine :/

Haha, det så jeg hos en annen wannabe-kjendis. 38k til 1.8k :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...