Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Folk er sjalu. Hun tjener over en million på å vise frem den vellykede siden av livet sitt. Dessuten er hun tynn. Dette er for mye å takle for folk flest, og derfor blir det trøbbel. Men det bryr ikke CBE seg om. Hun ler hele veien til banken. Bra for henne. Anonymous poster hash: 57a98...f58

Neineinei. Det er ingen som er sjalu.

At det derimot er behov for å jekke folk ned derimot, den følelsen tror jeg kommer ekstra sterkt frem i mange som er i fotballfruetrådene. Folk takler ikke at noen fremstår som bastante og med en god dose selvtillit. Disse må jo settes på plass og dette gjøres ved å fremstille dem så dum og teit som mulig.

Nå gjenstår det å se hvor mange som må krangle på at hun ikke fremstår med god selvtillit da. Slår aaaaldri feil at disse ff-gribbene MÅÅÅÅ vri og vende på absolutt alt.

Anonymous poster hash: ad667...0b0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SelinaKyle

En ting som kan oppleves som provoserende er hvordan hun bidrar til kjøpepress. Ikke vits å svare at ingen blir tvunget til å kjøpe det hun reklamerer for, det vet alle, men hun har et liv mange misunner henne og som mange sikkert tror de kan oppnå en liten flik av hvis de gjør det samme som henne. Har ingenting imot henne, synes hun har en kjedelig blogg, uinteressant å lese om hennes perfekte hverdag der alt er fint, amazing og kos. Kjempefint at hun har det bra, men perfeksjonismen hennes er kjedelig, og er nok mange som blir påvirket negativt av å lese bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalu, much?

Anonymous poster hash: 57a98...f58

Sjalu på hva, akkurat?

Anonymous poster hash: 3d802...3aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Skjønner ikke hva som er så provoserende med henne nei. Vekker ikke noen sterke følelser i meg,så jeg forstår det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalu på hva, akkurat?

Anonymous poster hash: 3d802...3aa

Nei, vet ikke? Hun tjener en million i året på "ingenting, har flere hundre tusen følgere som liker henne, er kjendis, er sammen med en kjendis, ser bra ut, har et flott barn, bor i et fint hus, virker lykkelig.

You tell me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kan oppleves som provoserende er hvordan hun bidrar til kjøpepress. Ikke vits å svare at ingen blir tvunget til å kjøpe det hun reklamerer for, det vet alle, men hun har et liv mange misunner henne og som mange sikkert tror de kan oppnå en liten flik av hvis de gjør det samme som henne. Har ingenting imot henne, synes hun har en kjedelig blogg, uinteressant å lese om hennes perfekte hverdag der alt er fint, amazing og kos. Kjempefint at hun har det bra, men perfeksjonismen hennes er kjedelig, og er nok mange som blir påvirket negativt av å lese bloggen.

Så hvorfor blir dette aldri diskutert på et generelt grunnlag? Det finnes det folk som er mye verre en henne på dette også. Hvorfor er det alltid hun som blir trekt frem?

Og hvorfor skal det trekkes frem en million ganger? Har det blitt skrevet tusen ganger så trenger man ikke åpne nok en tråd for å få det frem.

Nei, det ligger nok en annen intensjon bak her som skjuler seg bak såkalt berettiget kritikk.

Anonymous poster hash: ad667...0b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket kjøpepress? Hva er det lesere kjøper ut fra å lese blogger uansett? Har aldri skjønt greia.

Anonymous poster hash: 2d638...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Litt off-topic, men en liten begrepsoppklaring:

Misunnelse er en følelse. Den gjør seg bemerkbar ved at en ikke unner et annet menneske egenskaper, status, evner, anseelse eller eiendeler, og kan bli utløst ved at en person sammenligner seg selv med et annet menneske.
Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo jobben hennes, å reklamere for ting blant annet. Også i tillegg må du jo selfølgelig få inn at du synes bloggen er kjedelig, og at hun er kjedelig. Tipper du er litt sjalu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun finnes ikke provoserende. Hun er så utrolig lite interessant og kjedelig så klarer ikke å forstå hvordan folk klarer å bli så provosert over henne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet ikke? Hun tjener en million i året på "ingenting, har flere hundre tusen følgere som liker henne, er kjendis, er sammen med en kjendis, ser bra ut, har et flott barn, bor i et fint hus, virker lykkelig.

You tell me?

Og så? Selv om en person fremstår som "vellykket" er man ikke automatisk sjalu selv om man ikke liker vedkommende. ;)

Jeg er selv ingen stor fotballfruefan, men du må ikke for et sekund tro at det er fordi jeg er sjalu på verken hennes utseende, liv eller ektemannen hennes.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest tar bilde fra sin beste side. Hos veldig mange er det venstresiden, meg inkludert ;)

Anonymous poster hash: 8a239...645
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Ja er klar over at det er jobben hennes å reklamere for ting. Det bidrar til kjøpepress uansett. Tåpelig å dra inn sjalusi i det at jeg synes bloggen hennes er kjedelig. Jeg er mer enn fornøyd med mitt eget liv. Hun og bloggen er uinteressant for meg, fordi perfeksjon ikke interesserer meg. Hun skriver ikke om egne meninger for eksempel, noe jeg synes er interessant å lese om. Så som privatperson er hun sikkert interessant, for de som virkelig kjenner henne, men på bloggen fremstår hun kjedelig. Å framstå perfekt er noe hun er 'verst' på av alle bloggerne, synes jeg. De aller fleste andre har snakket om egne problemer eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv ingen stor fotballfruefan, men du må ikke for et sekund tro at det er fordi jeg er sjalu på verken hennes utseende, liv eller ektemannen hennes.

Tror ikke du er sjalu, men nå var det heller ikke deg jeg siterte. Har lest flere innlegg fra deg, og vet at du har såpass mellom ørene at CBE ikke er ditt ideal, akkurat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Hvilket kjøpepress? Hva er det lesere kjøper ut fra å lese blogger uansett? Har aldri skjønt greia.

Anonymous poster hash: 2d638...e2d

Tuller du? Hvilket kjøpepress? Hun reklamerer for alle mulige slags ting, sminke, reiser, klær osv i det uendelige. Hun framstår som pen og vellykket, og mange vil bli som henne. Og tror at dersom de kjøper det hun bruker av klær og produkter, så blir de mer lik henne. Hun bidrar til å skape et innbilt behov hos leserne sine. Og nei, dette er hun ikke alene om å gjøre, og ja, dette er poenget med all reklame; den skal få folk til å ønske seg det det blir reklamert for. Jeg tipper at særlig unge jenter lett blir påvirket av henne, og både hun og andre bloggere kunne med fordel ha begrenset reklame- og annonseinnleggene sine. Skjønner at det er dette de lever av og tjener penger på, men som offentlige personer har en litt ansvar også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er klar over at det er jobben hennes å reklamere for ting. Det bidrar til kjøpepress uansett. Tåpelig å dra inn sjalusi i det at jeg synes bloggen hennes er kjedelig. Jeg er mer enn fornøyd med mitt eget liv. Hun og bloggen er uinteressant for meg, fordi perfeksjon ikke interesserer meg. Hun skriver ikke om egne meninger for eksempel, noe jeg synes er interessant å lese om. Så som privatperson er hun sikkert interessant, for de som virkelig kjenner henne, men på bloggen fremstår hun kjedelig. Å framstå perfekt er noe hun er 'verst' på av alle bloggerne, synes jeg. De aller fleste andre har snakket om egne problemer eller andre ting.

Tuller du? Hvilket kjøpepress? Hun reklamerer for alle mulige slags ting, sminke, reiser, klær osv i det uendelige. Hun framstår som pen og vellykket, og mange vil bli som henne. Og tror at dersom de kjøper det hun bruker av klær og produkter, så blir de mer lik henne. Hun bidrar til å skape et innbilt behov hos leserne sine. Og nei, dette er hun ikke alene om å gjøre, og ja, dette er poenget med all reklame; den skal få folk til å ønske seg det det blir reklamert for. Jeg tipper at særlig unge jenter lett blir påvirket av henne, og både hun og andre bloggere kunne med fordel ha begrenset reklame- og annonseinnleggene sine. Skjønner at det er dette de lever av og tjener penger på, men som offentlige personer har en litt ansvar også.

Spesielt at du som synes hun er så kjedelig gidder å diskutere så mye om henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spesielt at du som synes hun er så kjedelig gidder å diskutere så mye om henne.

:klappe: flott argumentering

Anonymous poster hash: 52f39...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er sjalu, men nå var det heller ikke deg jeg siterte. Har lest flere innlegg fra deg, og vet at du har såpass mellom ørene at CBE ikke er ditt ideal, akkurat:)

Bra. :) Blir så lei av at mange alltid skal trekke "sjalu-kortet" når man misliker noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...