Gå til innhold

Er det mange jenter som ønsker mann som er mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter
5 timer siden, sol87 skrev:

Ok, da sier vi at det er typisk menn å spytte, banne å være brautende. :)

Der er litt sånn "tegneserie typisk" om du skjønner hva jeg mener? ;) Folk flest er ikke sånn i det virkelige liv, men alle forstår hva som menes med eksempelet likevel. Litt som når folk beskriver en skikkelig dollete jente jente, og vi tenker en Barbie figur. Jenter flest er ikke barbie, men det gir et godt bilde på en slags stereotype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, HarryDotter skrev:

Der er litt sånn "tegneserie typisk" om du skjønner hva jeg mener? ;) Folk flest er ikke sånn i det virkelige liv, men alle forstår hva som menes med eksempelet likevel. Litt som når folk beskriver en skikkelig dollete jente jente, og vi tenker en Barbie figur. Jenter flest er ikke barbie, men det gir et godt bilde på en slags stereotype.

Karikert, heter det :) 

Anonymkode: a4c51...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Prebs skrev:

Ser at jeg kansje var litt bastant i min uttalelse der! Får trøste meg med at du hadde nok likt meg bedre i ungdomsårene når jeg kjørte mer på denne stilen:-) Jump, Jump

af1324abd7d349c1b6733f8477e82fb0.jpg

Ehhhh, tusen takk frøken:blomst: Ble litt satt ut der, men tar den med meg videre inn i en hektisk uke.(Og hvis det er deg kjære mor så har vi snakket om at du ikke skal kommentere mine innlegg på denne måten):kosteskaft: Mødre Ass........

Du ble enda mer kul med Kriss Kross som rollemodeller i klesveien! :yvonne:

Sammenlign meg med mora di en gang til så blir det pryl! :balltre:

Anonymkode: c5673...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sol87 skrev:

Jaja, da avslutter vi med en hersketeknikk når vi har gått tom for argumenter.

Nei men det virker som om du vrir og vender. Du forstår sikkert godt selv hva jeg mente med det jeg skrev,men du ønsker ikke en saklig diskusjon og sier bare "Jaha! Så da er menn sånne som spytter og banner da!!!" Nei,men greit vi kan avslutte her også kan du gi deg selv en klapp på skuldra også kan jeg heller diskutere med modne mennesker som klarer å holde seg til saken☺

Ha en fin Tirsdag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HarryDotter skrev:

Der er litt sånn "tegneserie typisk" om du skjønner hva jeg mener? ;) Folk flest er ikke sånn i det virkelige liv, men alle forstår hva som menes med eksempelet likevel. Litt som når folk beskriver en skikkelig dollete jente jente, og vi tenker en Barbie figur. Jenter flest er ikke barbie, men det gir et godt bilde på en slags stereotype.

Det er bra noen forstår☺ Tror enkelte enten har hardt for det eller vil ta en setning og vri på det til sin egen fordel.

Men ja,jeg tror brautende kvinnfolk ikke er særlig ettertraktet og at menn vil heller ha en som er mer jentene, men såklart hver sin smak☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært fornøyd med at jeg har funnet en mann som er mann. Han er som han er, og tør å være mann. Det liker jeg.

Anonymkode: d9527...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker menn som er litt lekne av seg. Som tørr å tulle, være barnslig og nysgjerrige. Det må vel bety at jeg liker mer "guttete" menn? :) Jeg er selv veldig selvstendig så har ikke så stort behov for en sterotypisk "manne-mann". Liker selvfølgelig at han er høyere og sterkere enn meg da. Og at han tar ansvar, er selvstendig og i stand til å ta vare på seg selv og andre når det trengs. Men det forventer jeg egentlig av alle jeg omgås... :P

Endret av Hypnosee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hypnosee skrev:

Jeg liker menn som er litt lekne av seg. Som tørr å tulle, være barnslig og nysgjerrige. Det må vel bety at jeg liker mer "guttete" menn? :) Jeg er selv veldig selvstendig så har ikke så stort behov for en sterotypisk "manne-mann". Liker selvfølgelig at han er høyere og sterkere enn meg da. Og at han tar ansvar, er selvstendig og i stand til å ta vare på seg selv og andre når det trengs. Men det forventer jeg egentlig av alle jeg omgås... :P

Nei. Menn kan også ha humor. Men ler han av bæsj og tiss, er det jo svært barnslig... Man er ikke guttunge før man stikker av når dama blir gravid, f.eks. Å flykte fra ansvar er umandig.

Anonymkode: d9527...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2017 den 19.43, Majott skrev:

Jeg har en mann som er veldig Mann, og det er bare sånn han er. Og han trives dårlig hvis han ikke får være det. Som vi alle gjør hvis vi ikke får være oss selv.

Han liker typiske manneting, som biler, fotball og skyting. Det er hovedinteressene. Han holder på å bygge en bil helt opp fra bunnen, det er bare karosseriet som er som før. Og han får det til også! Han har holdt på med skyting siden han var liten. Fotball ser han på tv, og vi/han har vært på flere fotballturer til Liverpool. Han er i Forsvaret, og det har han vært siden han var 19. Har også vært i utenlandsoperasjoner. 

Han tar de tunge løftene, bærer posene ut fra butikken og inn i huset. Han måker snø. Han vasker også gulvet om det trengs, og han kan både vaske klær, lage middag og bake brød og kaker. Han er omtenksom og snill, flørter aldri med andre, og er trofast. Han er seg selv på alle måter, og krever også å få være det. Ingen tøffel, altså. 

Han liker meg som jeg er, og gir også meg full mulighet til å være det. Jeg har svært få begrensninger i vårt forhold. Vi har ingen felles interesser, men har felles verdier, og vi finner ofte ting vi begge liker å gjøre sammen. Jeg er sånn middels feminin. Tror ikke han hadde trivdes med en veldig feminin dame, det hadde utgjort en altfor stor forskjell. 

 

Herregud, det er som å lese om min gubbe og vårt forhold :fnise: Og jeg trives veldig godt sammen med han. 

Guttunge er en som ikke klarer å spa i jorden, skifte dekk på bilen uten å få vondt i kropp og sjel, fiske fordi man blir skitten på fingrene eller ikke er gentleman mot ei dame/kvinne/jente. 

Min mann er ute å jakter, vært i forsvaret og i Midtøsten, fisker, snekrer, pusser opp, ordner i hagen, lager god mat til meg, serverer meg kaffe på søndager og gamet om vinteren. Og ja, jeg lager også mat men han mener at det er en manns oppgave å forberede kjøtt og steke det hi hi Vidunderlige gubben min :hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Nei men det virker som om du vrir og vender. Du forstår sikkert godt selv hva jeg mente med det jeg skrev,men du ønsker ikke en saklig diskusjon og sier bare "Jaha! Så da er menn sånne som spytter og banner da!!!" Nei,men greit vi kan avslutte her også kan du gi deg selv en klapp på skuldra også kan jeg heller diskutere med modne mennesker som klarer å holde seg til saken☺

Ha en fin Tirsdag!

Nei, jeg prøver bare å vise at bildene vi har av "mannlig" og "kvinnelig" ikke er så klare som vi liker å tro. Og jeg forstår ikke hva du mener, for jeg synes din beskrivelse av det å være mandig er snever og lite gjennomtenkt.  Ts klagde jo over at nesten alle kvinnene han møter er så lite kvinnelige, hva enn han legger i det. Nå har ikke jeg møtt alle kvinnene han har møtt, men jeg har ikke møtt en eneste kvinne som er bratuende, spytter og banner, så da tviler jeg på at det er det han ligger i å være maskulin/mandig. Forresten så brukte jeg spørsmålstegn, ikke utropstegn. Det var altså et spørsmål du kunne svare på, ikke en påstand.

Ser du insinuerer lenger opp at "enkelte har litt tungt for det". Framfor å fremstille "enkelte" som dumme, bør du vel vurdere om det du skriver faktisk er spesielt gjennomtenkt, eller rett og slett basert på vage ideer du mer eller mindre har tatt ut fra lufta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2017 den 16.21, AnonymBruker skrev:

oppfører seg som ei kvinne, og er ei typisk jente. 

TS: hvordan oppfører kvinner seg, da?

Anonymkode: cdc92...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, HarryDotter skrev:

Der er litt sånn "tegneserie typisk" om du skjønner hva jeg mener? ;) Folk flest er ikke sånn i det virkelige liv, men alle forstår hva som menes med eksempelet likevel. Litt som når folk beskriver en skikkelig dollete jente jente, og vi tenker en Barbie figur. Jenter flest er ikke barbie, men det gir et godt bilde på en slags stereotype.

Men bør vi ikke anta at hans beskrivelse av jenter som lite feminine og mer mandige er knyttet til den virkelige verden? Det er interessant at når kvinner beskyldes for være "mandige", så er det de negative tingene som blir trukket frem. Av ulike sjåvnister her på forumet blir det jo stadig trukket fram at det er så typisk menn å være "rasjonell" og "ikke en som tenker med følelsene". Noe sier meg at det ikke er det ts tenker på heller, men det får så være. 

Min personlige erfaring med menn som sier at de ønsker "feminine" kvinner, ønsker ei som de kan bestemme litt over, gjerne ei som alltid ler av vitsene deres og er en smule dummere enn dem. Nå trenger vel ikke det å gjelde alle, eller ts, men det er i alle fall hva jeg har lagt merke til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: hvordan oppfører kvinner seg, da?

Anonymkode: cdc92...af9

Ei kvinne/jente slik jeg mener det:  har flere jentevenner enn guttevenner. Er opptatt av ting som ikke gutter er så opptatt av, feks typisk interiørbutikker, har en casual stil, har "reine" negler, opptatt av hygiene, lukter litt godt. Hun må tørre å holde blikket, og gjerne "se" folk rundt seg. 

Kunne sikkert skrevet mye mer. Men det viktigste er kanskje at jenta har jentevenner å snakke med, og ikke har flere kompiser enn jentevenner. 

Anonymkode: 4a6ff...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ei kvinne/jente slik jeg mener det:  har flere jentevenner enn guttevenner. Er opptatt av ting som ikke gutter er så opptatt av, feks typisk interiørbutikker, har en casual stil, har "reine" negler, opptatt av hygiene, lukter litt godt. Hun må tørre å holde blikket, og gjerne "se" folk rundt seg. 

Kunne sikkert skrevet mye mer. Men det viktigste er kanskje at jenta har jentevenner å snakke med, og ikke har flere kompiser enn jentevenner. 

Anonymkode: 4a6ff...d89

Hva om jenta har ei venninne som har flere guttevenner enn jentevenner, ser du da på denne venninna som en kompis av jenta da?

Anonymkode: 83591...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ble enda mer kul med Kriss Kross som rollemodeller i klesveien! :yvonne:

Sammenlign meg med mora di en gang til så blir det pryl! :balltre:

Anonymkode: c5673...526

Slapp av "mutter´n" skal ikke gjenta seg:romeo:

Men som du sikkert forstår så er disse "rollemodellene" litt utdatert og byttet ut flere ganger gjennom årenes løp. Verst var det i begynnelsen av 20 årene når "Che guevara" plakater prydet veggene på gutterommet til familiens store beigeistring!! Men vi har jo alle hatt våre "moments" tenker jeg og hvem ville vært foruten.... Streng på tennene, strikk og nattbøyle hadde jeg også....Et syn for guder kan jeg si deg:hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om jenta har ei venninne som har flere guttevenner enn jentevenner, ser du da på denne venninna som en kompis av jenta da?

Anonymkode: 83591...3c8

Hæ ?

Om venninna til venninna har en guttevenn hvilken betydning har det? 

Du har vel selv venner som har venner igjen? :fnise:

Anonymkode: 4a6ff...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ ?

Om venninna til venninna har en guttevenn hvilken betydning har det? 

Du har vel selv venner som har venner igjen? :fnise:

Anonymkode: 4a6ff...d89

Så klart, men jeg skiller menn og kvinner hovedsaklig på om de har penis eller vagina, så var nysgjerrig på hvordan denne andre måten å skille på fungerte på andre ting en potensielle partnere

Anonymkode: 83591...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superbruker7
På 1/19/2017 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Ja, i utgangspunktet så tror jeg de fleste jenter ønsker seg en mann som er mann. En som kan beskytte oss og som er stor og sterk. En ordentlig mann vasker heller ikke klær og gulv, fordi han ikke evner å se det. Men han fikser tunge løft og andre manneting. Også er det mye mer tiltrekkende med en slik menn, og ikke tøffel som dilter omkring og gjør typiske dameting.

Anonymkode: e7108...3a3

En ordentlig man vasker selvsagt klær og gulv. Det er ingenting mandig ved å ikke se at klærne er skitne eller å leve i et skittent og trolig uhygienisk hjem.  Er tenåringsrom kan sikkert se helt jævlig ut, men det å være tenåring er vel det motsatte av å være mandig. 

Er det noe som er mandig så er det å være soldat. Og hva er det første man lærer som soldat? Jo det er at man skal ha det ryddig og at man ikke skal gå med skitne klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helt klart ha en mann, ja. Men det går på modenhet, ikke på maskulinitet, hvis du skjønner. Jeg har nesten inntrykk av at ditt skille mellom guttunge og mann handler mer om karikert maskulinitet enn noe annet? 

Jeg foretrekker helt klart menn med det mange vil kalle feminine kvaliteter snarere enn typisk maskuline (igjen, hvis vi går med på å bruke litt karikert språk). Ut over det er jeg nok estetisk det du kaller en feminin jente/kvinne, idet jeg alltid kler meg pent og aldri bruke f.eks. jeans eller "sporty" klær, men intellektuelt sett er jeg nok noe mer "maskulin" i mine interesser og reaksjonsmønstre. Så idealet for meg er kanskje at jeg og mannen nesten møter hverandre i krysningspunktet mellom det som er en prototypisk kvinne og en prototypisk mann.

For min del er det for øvrig altfor mange menn som unnskylder uvaner og dårlig oppførsel med at de er MENN. Da mener jeg ting som dårlige manerer, dårlig klesstil, dårlige holdninger og hjernetomme interesser). Dette er altså en grense som jeg ikke går med på: Du er ikke noe mer mann hvis du sitter bredbent og raper og ser på fotball i joggebuksen din enn om du sitter pent og lytter til Schubert mens du tar et fotbad.

Anonymkode: dee7e...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superbruker7

TS bør merke seg forskjellen mellom liv og lære.  Kvinnene i tråden skriver gjerne at de ikke ønsker en tøffel.Samtidig som kvinnene også gjerne vil ha en mann som mener AKKURAT det samme som dama. 

Han har gode verdier og er smart betyr jo gjerne at han mener det samme som dama som mener at han har gode verdier og er smart. 

Det er ingen som har dratt damer ved å  snakke om feminazier på date. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...