Gå til innhold

Hvilke dokumentbevis på NAV ha når jeg skal søke om dagpenger???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De får jo alle lønnsopplysninger opp på dataen sin, så hva skal de egentlig ha??

Anonymkode: feac7...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor spør du om det her ?. du søker om dagpenger på nav.no sine sider når du er innlogget.og du får full informasjon om hva du skal ha med . du skal ha med dokumentasjon om avsluttet arbeidsforhold og arbeidskontrakt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, brownbrown skrev:

hvorfor spør du om det her ?. du søker om dagpenger på nav.no sine sider når du er innlogget.og du får full informasjon om hva du skal ha med . du skal ha med dokumentasjon om avsluttet arbeidsforhold og arbeidskontrakt

finner ikke arbeidskontrakten.....kan jeg ta med attesten i stedet ( står dato for oppstart/avslutning der )

:)

Anonymkode: feac7...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sluttattest fra arbeidsgiver.

Anonymkode: 5da15...961

Det har jeg, men  er det alltid et krav???????? hvis man ikke får en slik sluttattest da?

Anonymkode: feac7...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg, men  er det alltid et krav???????? hvis man ikke får en slik sluttattest da?

Anonymkode: feac7...4ab

Du må uansett ha bevis for avsluttet arbeidsforhold

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg, men  er det alltid et krav???????? hvis man ikke får en slik sluttattest da?

Anonymkode: feac7...4ab

Sluttattest er en lovfestet rett, så alle får det.

Anonymkode: 5da15...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med en ikke trenger en arbeidskontrakt når man har sluttattest og ligningsutskrifter med.

 

 

Anonymkode: feac7...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med en ikke trenger en arbeidskontrakt når man har sluttattest og ligningsutskrifter med.

 

 

Anonymkode: feac7...4ab

Det stemmer.

Anonymkode: 5da15...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med en ikke trenger en arbeidskontrakt når man har sluttattest og ligningsutskrifter med.

 

 

Anonymkode: feac7...4ab

Arbeidskontrakten skal vise arbeidstidene dine, dette trenger du. 

Anonymkode: b0e48...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke arb kontrakt ( bedt om nødv info, men det tar visst tid;) har opplysninger om arbforhold og ligningsattest, de regner jo fra de tre siste årene, så håper det går i orden.

Anonymkode: feac7...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil nok bli bedt om både arbeidskontrakt og sluttattest. Nav må vite grunnen til at du ikke jobber der lenger og om du eventuelt har takket nei til forlenget kontrakt. De må ogås vite hvor mye du har jobbet så de kan be om timelister etc. Det er ikke alltid du får pensjonsgivende inntekt som grunnlag nei, man har forskjellige beregningsmåter. Send så mye som mulig, hvis ikke blir det masse dialog og kaos med arbeidsgiver osv. 

Anonymkode: efb2b...f97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil nok bli bedt om både arbeidskontrakt og sluttattest. Nav må vite grunnen til at du ikke jobber der lenger og om du eventuelt har takket nei til forlenget kontrakt. De må ogås vite hvor mye du har jobbet så de kan be om timelister etc. Det er ikke alltid du får pensjonsgivende inntekt som grunnlag nei, man har forskjellige beregningsmåter. Send så mye som mulig, hvis ikke blir det masse dialog og kaos med arbeidsgiver osv. 

Anonymkode: efb2b...f97

Har en dialog med tidligere arbgiver, men ting tar så lang tid- vurderer og gi fra meg det jeg har nå, så får jeg se om det holder.

Sluttattest har jeg.

Takk for svar.:lillesky2:

Anonymkode: feac7...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...