Gå til innhold

vinterpose eller dyne i april?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei!

er det dumt å kjøpe vinter dun pose når jeg får barn i starten av april? vet at det kanskje ikke blir mye bruk for denne i starten da det går mot varmere tider, men mot høst vinter igjen er det vel smart å ha? eller ville dere bare kjøpt ei dyne som er litt tykk?

Anonymkode: 378ad...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har EasyGrow dunpose og den ville være altfor varm i april. Jeg ville bare kjøpt dyne, det var det vi brukte hele første vinteren med eldstemann. Vi hadde lammeskinn under og han var varm og god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker lammeskinn og dundyne, og mini er varm og god. Men nå bor jeg i Bergen og det er mer surt enn kaldt ;)

Anonymkode: a3fd4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også april-baby, bruker dere lammeskinn også i vognen da? Er det i så fall madrass-laken-lammeskinn-baby i ytterklær-dyne? Eller hva anbefaler dere egentlig å ha i vognen?

Anonymkode: aef68...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk baby i slutten av mars i fjor og brukte skinn fra easygrow og dyne. De kaldeste dagene hadde hun på seg ull innerst og ulldress eller fleece utpå, mer enn nok :) Har dunpose nå da, så om du finner en på salg kan du jo fort spare noen hundrelapper selv om du ikke får behov for den i nyfødtperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på om du bor i stavanger eller i bodø?

Jeg har en født i februar og brukte da bare lammeskinn og tykk dyne, og regulerte med hvor mye klær han hadde på. Men det var da en mild vinter i stavanger. 

Anonymkode: a650b...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk baby helt sist i april og hadde ikke pose, gikk fint med dyne, men hadde vært greit å ha en pose på de kaldeste dagene! Får jo bruk for pose til høsten uansett 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare lammeskinn og dyne på minste som er to mnd. Legger et ullteppe oppå dyna om det er skikkelig kaldt (når det var 7 minus f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde høstbaby vi da, men vi brukte lammeskinn og dundyne fram til frosten kom, da byttet vi til pose (Odenwalder lammy) og den bruker hun enda (16 mnd nå). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterbabyen her hadde lammeskinnspose, men byttet til dyne og korthåret lammeskinn i april. Vi bor på Vestlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...