Gå til innhold

Mann kom inn i kvinnegarderobe, ble stående


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De skulle ha funnet fyren, konfrontert ham så kastet han ut. Gitt ham besøksforbud i 5 år eller noe. Ikke godt nok!

Jeg ville ha kontaktet politiet og spurt hva mine muligheter var. Både badelandet og han fyren skulle hatt en smekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igjen: takk dere! 

Jeg følte meg bare så utrolig bagatellisert når de mente at man ikke skulle gjøre noe, i tillegg til at denne mannen var mer ... vet ikke hvordan jeg skal si det, men mer sånn som at "ta det med ro da, jeg bare flørter litt" heller enn en egen forståelse for at han var en pervogris, om dere skjønner. Som at jeg bare skapte så dårlig stemning med å begynne å sippe, i stedet for at det var ham som gjorde noe galt. Og da er det skikkelig bra å lese at det ikke er jeg som er helt dust og overreagerer. Jeg følte meg ubetydelig liksom.

Jeg kjenner virkelig at dette sitter i brystet nå. Jeg kjenner meg redd. Jeg vet jo at jeg er helt trygg her hjemme, men som sagt, det er disse "hvaom" tankene. Og bare at ... det kjennes helt jævlig selv om det er mildt i overgrepsmålestokk. Jeg følte meg helt fanget, og noen som brukte ordet ydmyket, SÅ ydmyket. 

Jeg er også så sint fordi det å gå dit å svømme er liksom en av de få tingene jeg gjør som får meg til å føle meg bra. Og nå vet jeg ikke om jeg vil føle meg trygg igjen. Er jo tidlig å si, men ... jeg er så skuffa over de på jobb. Jeg ser ikke hvem i alle dager som skulle FUNNET på noe sånt. De kunne jo i det minste spurt ham, snakket til ham! 

Jeg er sikker på at de ikke har overvåkingskamera. Jeg skal ringe politiet i morgen og enten kan de ta kontakt med bassenget, eller gi meg råd på hva jeg kan gjøre. Og avisen er heller ikke en dum idé, for det er mulig det er andre også. 

Jeg begynner å tenke på om det var noe jeg har gjort for at han skulle tro at dette var greit. Vi satt i boblebadet sammen tidligere før jeg gikk i garderoben, men vi snakkte ikke sammen, og jeg smilte bare til ham da han kom og satte seg i det. Det kan da ikke bli tatt som oppmuntring! 

Jeg er så kvalm. 

TS

Anonymkode: 2a9c6...a47

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: takk dere! 

Jeg følte meg bare så utrolig bagatellisert når de mente at man ikke skulle gjøre noe, i tillegg til at denne mannen var mer ... vet ikke hvordan jeg skal si det, men mer sånn som at "ta det med ro da, jeg bare flørter litt" heller enn en egen forståelse for at han var en pervogris, om dere skjønner. Som at jeg bare skapte så dårlig stemning med å begynne å sippe, i stedet for at det var ham som gjorde noe galt. Og da er det skikkelig bra å lese at det ikke er jeg som er helt dust og overreagerer. Jeg følte meg ubetydelig liksom.

Jeg kjenner virkelig at dette sitter i brystet nå. Jeg kjenner meg redd. Jeg vet jo at jeg er helt trygg her hjemme, men som sagt, det er disse "hvaom" tankene. Og bare at ... det kjennes helt jævlig selv om det er mildt i overgrepsmålestokk. Jeg følte meg helt fanget, og noen som brukte ordet ydmyket, SÅ ydmyket. 

Jeg er også så sint fordi det å gå dit å svømme er liksom en av de få tingene jeg gjør som får meg til å føle meg bra. Og nå vet jeg ikke om jeg vil føle meg trygg igjen. Er jo tidlig å si, men ... jeg er så skuffa over de på jobb. Jeg ser ikke hvem i alle dager som skulle FUNNET på noe sånt. De kunne jo i det minste spurt ham, snakket til ham! 

Jeg er sikker på at de ikke har overvåkingskamera. Jeg skal ringe politiet i morgen og enten kan de ta kontakt med bassenget, eller gi meg råd på hva jeg kan gjøre. Og avisen er heller ikke en dum idé, for det er mulig det er andre også. 

Jeg begynner å tenke på om det var noe jeg har gjort for at han skulle tro at dette var greit. Vi satt i boblebadet sammen tidligere før jeg gikk i garderoben, men vi snakkte ikke sammen, og jeg smilte bare til ham da han kom og satte seg i det. Det kan da ikke bli tatt som oppmuntring! 

Jeg er så kvalm. 

TS

Anonymkode: 2a9c6...a47

Slik må du ikke tenke!! Om du så hadde vist han puppen med vilje i bassenget, klinet med han og gitt mobilnummeret ditt så hadde dette vært et overgrep og ulovlig. Ingenting du har gjort er grunnen til dette. Lov meg at du ikke tenker sånn! Du har ikke gjort noe galt i det hele tatt. Det er KUN han, og også de ansatte som ikke tok deg på alvor. 

Anonymkode: 575ce...9d6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å tenke på om det var noe jeg har gjort for at han skulle tro at dette var greit. Vi satt i boblebadet sammen tidligere før jeg gikk i garderoben, men vi snakkte ikke sammen, og jeg smilte bare til ham da han kom og satte seg i det. Det kan da ikke bli tatt som oppmuntring! 

Jeg er så kvalm. 

TS

Anonymkode: 2a9c6...a47

Uff, dette er enda verre, da har han kanskje fulgt etter deg. Og alt kan bli tatt som oppmuntring for en gal person. Du bør fortelle om dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke gjort noe galt! Det er han som har null respekt for andre mennesker, og som har all skylda. Det er helt vanvittig at de ansatte bagatelliserte opplevelsen din, og jeg håper du lager et helvete for treningssenteret dersom de overordnede heller ikke tar deg på alvor. Det blir vanskelig for dem å fortsette på samme måte hvis saken kommer opp både i aviser og på sosiale medier.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bekymringsverdig at du må spørre folk på et forum om det du var utsatt for var greit eller ikke. Tenk da på alle unge jenter som utsettes for det samme? Hvordan skal de vite om det de utsettes for er greit eller ikke? Jeg er dypt bekymret for mørketallene dette skaper. 

Det er viktig at du foretar deg noe. Både overfor de som jobbet der og måten de håndterte dette på, men viktigst for å stoppe denne mannen, som garantert har gjort dette før og kommer til å gjøre det igjen. Tenk på alle unge jenter som ikke håndterer det like godt som deg. 

Den eneste måten å håndtere dette på er å politianmelde.  

Anonymkode: dc47d...f37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var han norsk?

Kan det ha vært kulturforskjeller? Hvis det er det, kan det godt hende at det holder å snakke med han og forklare at selv om døren til kvinnegarderoben er åpen, så er det ikke greit å gå inn og stirre.

Anonymkode: 41c22...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit, men er nok en av to:

- Full

- Psykisk syk, eller annen tilstand som gjør at man mister alle hemninger og vurderingsevne. 

Ville tatt kontakt med badestedet, og kanskje politiet. Kan f. eks. være en som har stukket fra en psykiatriinstitusjon for eksempel, det hender dessverre innimellom. 

Anonymkode: ef214...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kunne faktisk ha utviklet seg til noe langt verre, selv om dette var ille nok. 

Denne mannen har garantert gjort dette før, og vil garantert gjøre det igjen. Om du beskriver han godt nok så vil jeg tro at politiet vil gjenkjenne ham. Alle byer og tettsteder har slike personer med avvikende seksuelle tendenser, og disse personene er nesten alltid kjenninger av politiet.

God klem, og lykke til!

Anonymkode: e067a...f1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Du overreagerer ikke i det hele tatt, kjære deg, dette er ikke greit! Det kan ikke bli sagt nok ganger.

Blir utrolig provosert av å høre hvordan du ble møtt av betjeningen. Jeg håper du kontakter politiet, dette er de garantert interessert i å høre om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bekymringsverdig at du må spørre folk på et forum om det du var utsatt for var greit eller ikke. Tenk da på alle unge jenter som utsettes for det samme? Hvordan skal de vite om det de utsettes for er greit eller ikke? Jeg er dypt bekymret for mørketallene dette skaper. 

Det er viktig at du foretar deg noe. Både overfor de som jobbet der og måten de håndterte dette på, men viktigst for å stoppe denne mannen, som garantert har gjort dette før og kommer til å gjøre det igjen. Tenk på alle unge jenter som ikke håndterer det like godt som deg. 

Den eneste måten å håndtere dette på er å politianmelde.  

Anonymkode: dc47d...f37

Jeg føler at du klandrer meg? At det liksom er galt at jeg spør om det var greit. Det er vel ikke så merkelig at jeg må spørre når jeg følte meg så til de grader invalidert av betjeningen. Jeg er ikke en tenåring men er en ung kvinne og selv om jeg er voksen synes jeg dette er ille nok. 

Takk for oppmuntringer og spesielt du som sendte meg en klem! :) 

Han virket absolutt ikke full, men hva vet jeg, kom heldigvis ikke nære nok til å lukte. Men han virket også så oppegående og eplekjekk til å være psykisk syk eller ha vrangforestillinger. Han visste hva han gjorde. Og for deg som spurte om han var norsk, ja, det var han, snakket helt fint norsk og samme dialekt som meg. 

Jeg fikk fortalt det til en kollega på jobb i dag og det hjalp veldig. Sov ikke mye i natt, men etter i dag kjenner jeg meg litt bedre. Jeg ringte politiet og de var veldig tydelig på at dette var ulovlig og at betjeningen hadde gjort feil. Det var godt å høre bekreftelse på det dere også har sagt at dette absolutt ikke var greit. Hun jeg snakket med foreslo også å få en samtaletime med fastlegen min hvis jeg trengte noen å snakke med, at det var naturlig å bli litt skvetten og å kjenne på dette som et slags overgrep. 

Jeg har bare lyst til å legge det bak meg så fort som mulig egentlig, og jeg er glad for at politiet tok meg seriøst og ville hjelpe meg videre. 

TS

Anonymkode: 2a9c6...a47

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at du klandrer meg? At det liksom er galt at jeg spør om det var greit. Det er vel ikke så merkelig at jeg må spørre når jeg følte meg så til de grader invalidert av betjeningen. Jeg er ikke en tenåring men er en ung kvinne og selv om jeg er voksen synes jeg dette er ille nok.

Anonymkode: 2a9c6...a47

Det var ikke jeg som skrev det, men jeg forstod det virkelig ikke som at den du siterte klandret deg for noe som helst. Det virket mer som et hjertesukk over samfunnet generelt og betjeningen spesielt, når selv en som virker såpass oppegående og ressurssterk som du gjør har behov for å avklare at din reaksjon på dette ikke er overdreven. Og det kan jo tilsi at de som er yngre og mer usikre enn deg ikke engang kommer så langt som å fortelle om dette til noen. Det er selvfølgelig ikke din feil på noe vis, det er bare trist å tenke på det. Du har virkelig ikke gjort noe som helst galt, hverken da dette skjedde eller i det du har skrevet her, og det tror jeg absolutt ikke den du siterte mente å insinuere heller.

Jeg stemmer forøvrig også for å ta dette videre. Det skulle faen meg bare mangle at du blir satt ut av noe sånt. Jeg er mann og har aldri opplevd noe lignende, så jeg skal ikke komme med noe påtatt pjatt om at jeg kan fullt og helt sette meg inn i hvordan det opplevdes for deg. Men jeg skjønner nå godt at det må være fryktelig skremmende og ekkelt, både der og da og nå i ettertid.

Anonymkode: 5b45a...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jevlig ekkelt ut. tragisk at han syns det var morsomt. men han har nok sett endel kvinnekropper fra før av . så at du skal få "varige men" etter den hendelsen trenger du ikke . resepsjonen og de som jobber der burde ta det på alvor vertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, brownbrown skrev:

høres jevlig ekkelt ut. tragisk at han syns det var morsomt. men han har nok sett endel kvinnekropper fra før av . så at du skal få "varige men" etter den hendelsen trenger du ikke . resepsjonen og de som jobber der burde ta det på alvor vertfall

Hadde du følt deg mindre krenket hvis du ble seksuelt trakassert av en mann som hadde sett andre menn nakne (som egentlig vil si hvilken som helst mann)? :klo: 

 

Fint å høre at du har noen å snakke med, og at politiet tar deg på alvor, TS. :klem: 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Hadde du følt deg mindre krenket hvis du ble seksuelt trakassert av en mann som hadde sett andre menn nakne (som egentlig vil si hvilken som helst mann)? :klo: 

 

Fint å høre at du har noen å snakke med, og at politiet tar deg på alvor, TS. :klem: 

altså vist det hadde vært meg i samme situasjon som TS og det hadde vært en mann hvor en annen hadde stirret på meg slik da hadde jeg sett rart på ham. ikke gått hjem og fått varige menn og plagd men i flere uker. hadde det skjedd med en kvinne så hadde jeg vell holdt meg foran snoppen kanskje og bedt henne komme seg ut . hadde ikke slengt meg til psykiater fordeom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin

Jeg kjenner jeg får lyst til å skjelle ut både han og spesielt det inkompetente personalet som avviste deg når du var på det mest sårbare! Fytti...!! De er pliktige til å følge opp i slike ting og kontakte politiet.

Håper du reiser til politiet og anmelder dette. Han virker virkelig ikke helt god, og hele beskrivelsen minner meg om forløp til mye verre hendelser. Du må også få krisehjelp for du har fått sjokk. Følelsene du kjenner på nå er helt normale etter en slik hendelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
10 minutter siden, brownbrown skrev:

altså vist det hadde vært meg i samme situasjon som TS og det hadde vært en mann hvor en annen hadde stirret på meg slik da hadde jeg sett rart på ham. ikke gått hjem og fått varige menn og plagd men i flere uker. hadde det skjedd med en kvinne så hadde jeg vell holdt meg foran snoppen kanskje og bedt henne komme seg ut . hadde ikke slengt meg til psykiater fordeom

Dette vet du tydeligvis ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hemoglobin skrev:

Dette vet du tydeligvis ingenting om.

jo det gjr  jeg . men tror det er litt annerledes fra hvordan en mann og kvinne ser det. tror ikke så mange menn hadde dånet av at en annen kvinne hadde gjort slikt mot ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...