Gå til innhold

Ammeperimisjon Oslo kommune


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner snart på jobb igjen etter endt foreldrepermisjon. Jobber fulltid i Aktivitetsskolen i Oslo kommune. Hvor lenge kan jeg få betalt ammeperimisjon? Barnet mitt er under ett år, dersom det er av betydning. 

 

Anonymkode: ad103...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner snart på jobb igjen etter endt foreldrepermisjon. Jobber fulltid i Aktivitetsskolen i Oslo kommune. Hvor lenge kan jeg få betalt ammeperimisjon? Barnet mitt er under ett år, dersom det er av betydning. 

 

Anonymkode: ad103...edf

Ammepermisjon? Mener du ammefri eller mener du noe annet? I det offentlige er det vel Ammfri ut to år, tror det er en time deket siste året,

Anonymkode: d245e...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner snart på jobb igjen etter endt foreldrepermisjon. Jobber fulltid i Aktivitetsskolen i Oslo kommune. Hvor lenge kan jeg få betalt ammeperimisjon? Barnet mitt er under ett år, dersom det er av betydning. 

 

Anonymkode: ad103...edf

Retninglsinjene for dette er å finne i dette dokumentet https://www.utdanningsforbundet.no/upload/Oslo/innmat.pdf Jeg skal straks dra fra jobben, så jeg har ikke tid til å lete det opp for deg. Men jeg vet at det kom en endring i fjor der de ble litt strengere med dette med ammeperm. Tidligere var det to timer hver dag uten noen begrensning på barnets alder- så lenge man hadde erklæring fra helsepersonell om at man fortsatt ammet. Nå mener jeg det er blitt inntill to timer hver dag frem til barnet fyller ett år (men man må fortsatt ha erklæring fra lege/helsepersonell på at man ammer). Søker man ammepermisjon for barn eldre enn ett år må man i tillegg ha erklæring fra lege på at det er særskilte hensyn ved barnet som gjør at det fortsatt er behov for såpass mye amming.

Anonymkode: 9d8b1...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som det står over at dette ble kraftig strammet inn i Oslo kommune fra 2016. Det er to timer daglig lønnet frem til barnet fyller ett år, deretter kun ulønnet iht loven. Ved særlig behov kan man søke om lønnet permisjon lengre, men antar de er strenge på å innvilge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøs? Barnet er snart ett år og du må ta fri for å amme? 

Anonymkode: 523a6...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøs? Barnet er snart ett år og du må ta fri for å amme? 

Anonymkode: 523a6...261

Dette er jo et tilbud for de som fortsatt ammer når permisjonen er over. Hadde det vært så hårreisende eller tullete så hadde det neppe vært en mulighet ;) 

Anonymkode: d1e13...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Glitnir skrev:

Stemmer som det står over at dette ble kraftig strammet inn i Oslo kommune fra 2016. Det er to timer daglig lønnet frem til barnet fyller ett år, deretter kun ulønnet iht loven. Ved særlig behov kan man søke om lønnet permisjon lengre, men antar de er strenge på å innvilge. 

Inntil to dager.

Jeg har vært i både etat og bydel - og begge steder er det inntil og ikke flatt 2 timer uansett. Det må avtales med leder, og de kan velge å gi mindre lønnet ammefri slik jeg har forstått det. Kommer an på jobben. 

Anonymkode: 95e9b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld; inntil 2 timer - ikke dager :P 

Anonymkode: 95e9b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld; inntil 2 timer - ikke dager :P 

Anonymkode: 95e9b...33c

Jeg som svarte over: Jeg jobber i den aller største etaten, og hos oss er det (heldigvis) sånn at selv om det i utgangspunktet er "inntil to timer", så praktiseres det sånn at den ansatte selv er fri til å bestemme hvor mye/lite av de to timene som skal benyttes på den enkelte dag. Så ingen krav om nærmere avklaring med leder hos oss heldigvis- men da er det tydeligvis ulik praksis rundt omkring :) 

Anonymkode: 9d8b1...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...