Gå til innhold

Antall sexpartnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange sexpartnere har du hatt? 1
Hvor gammel er du? 20 år
Hvor mange sexpartnere synes du det er greit at en ny kjæreste har hatt før deg? Vet ikke, har ikke tenkt så mye over det da min nåværende ikke hadde hatt noen før meg. 

Anonymkode: c4015...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBrunost skrev:

Det er null logikk i det du skriver her. Just sayin. 

Det er faktisk meget logisk. Eksempel mann og kvinne som begge har hatt sex med 20 stykker. Siden kvinner får lettere sex er det logisk å anta kvinner for flere tilbud. Si at dama får 40 tilbud og ligger med 20. Mannen får 20 tilbud og ligger med alle. Dama er mer selektiv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Zanzibar3 skrev:

Det er faktisk meget logisk. Eksempel mann og kvinne som begge har hatt sex med 20 stykker. Siden kvinner får lettere sex er det logisk å anta kvinner for flere tilbud. Si at dama får 40 tilbud og ligger med 20. Mannen får 20 tilbud og ligger med alle. Dama er mer selektiv. 

Det skal mer til for en mann å få 20 tilbud enn at en kvinne får 40. I det store og hele kan kvinner flest velge og vrake i sexpartnere, derfor er de også selektive. Menn har ikke denne friheten. Om en kvinne da velger å ha sex med annenhver mann som byr seg, er hun ikke så selektiv som du prøver å antyde. En mann får ikke like mange tilbud, men om han får halvparten så mange, så betyr det at han er av høy verdi, og dermed står det mer respekt av ham. En høy status kvinne avviser langt fler enn 50% av sine tilbud. Så i det store og hele betyr antallet sexpartnere mer enn antall avvisninger, fordi menn har ofte ikke muligheten til å avvise slik kvinner kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/17/2017 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Hvor mange sexpartnere har du hatt?
Hvor gammel er du?
Hvor mange sexpartnere synes du det er greit at en ny kjæreste har hatt før deg?

Spør av ren nysgjerrighet, føler selv at jeg har litt for strenge grenser for meg selv - både i forhold til meg selv og andre. Har for eksempel aldri hatt et ons. :blush:

Anonymkode: 14812...969

Flere enn alle foran her tilsammen.

43 år.

Hvor mange han har hatt bryr jeg meg ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2017 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Hvor mange sexpartnere har du hatt?
Hvor gammel er du?
Hvor mange sexpartnere synes du det er greit at en ny kjæreste har hatt før deg?

Tosifret

Slutten av 20-årene.

Bryr meg ikke om hvor mange sexpartnere en ny kjæreste har hatt før meg. Det er jo det vi har sammen nå som betyr noe. Det viktigste, er uansett at begge sjekker seg for kjønnssykdommer før man begynner med sex uten kondom, men bruke annen prevensjon (spiral feks) samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBrunost skrev:

Det skal mer til for en mann å få 20 tilbud enn at en kvinne får 40. I det store og hele kan kvinner flest velge og vrake i sexpartnere, derfor er de også selektive. Menn har ikke denne friheten. Om en kvinne da velger å ha sex med annenhver mann som byr seg, er hun ikke så selektiv som du prøver å antyde. En mann får ikke like mange tilbud, men om han får halvparten så mange, så betyr det at han er av høy verdi, og dermed står det mer respekt av ham. En høy status kvinne avviser langt fler enn 50% av sine tilbud. Så i det store og hele betyr antallet sexpartnere mer enn antall avvisninger, fordi menn har ofte ikke muligheten til å avvise slik kvinner kan. 

Jeg liker at det finnes en definisjon på hvor mange menn en høy status kvinne avviser. La oss anta at kvalitet på partnere som kommer med tilbud for høy status kvinne og høy status er normalfordelt. Samme tall som over.  Kvinne velger å ligge med 50% altså øvre halvdel, det blir 20 menn av over eller lik kvalitetsgjennomsnittet. Mann ligger med alle, 10 partnere som er over eller lik gjennomsnittet og 10 under. Like mange partnere for begge kjønn, men kvinnens  20 valgte partnere er av høyere kvalitet en mannens 20. Enkelt og greit. Lik kvalitet på partnere kvinne 20 og mann 10.

Endret av Zanzibar3
La til noe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Zanzibar3 skrev:

Jeg liker at det finnes en definisjon på hvor mange menn en høy status kvinne avviser. La oss anta at kvalitet på partnere som kommer med tilbud for høy status kvinne og høy status er normalfordelt. Samme tall som over.  Kvinne velger å ligge med 50% altså øvre halvdel, det blir 20 menn av over eller lik kvalitetsgjennomsnittet. Mann ligger med alle, 10 partnere som er over eller lik gjennomsnittet og 10 under. Like mange partnere for begge kjønn, men kvinnens  20 valgte partnere er av høyere kvalitet en mannens 20. Enkelt og greit. Lik kvalitet på partnere kvinne 20 og mann 10.

Feilen i det resonnementet ditt der, er at kvinner med høy status ligger ikke nedover. Dermed vil en kvinne av høy status som ligger med mange menn, egentlig ligge nedover. Det krever ingenting av en kvinne å ligge nedover. Mens det for en mann skal mye til å komme på topp i status. Du kan ikke sammenlikne hvor mange de avviser. 

Forøvrig må jeg nevne at det finnes menn som er selektive og ikke ligger med alt. Menn av høy status er selektive. De tar ikke hva som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBrunost skrev:

Feilen i det resonnementet ditt der, er at kvinner med høy status ligger ikke nedover. Dermed vil en kvinne av høy status som ligger med mange menn, egentlig ligge nedover. Det krever ingenting av en kvinne å ligge nedover. Mens det for en mann skal mye til å komme på topp i status. Du kan ikke sammenlikne hvor mange de avviser. 

Forøvrig må jeg nevne at det finnes menn som er selektive og ikke ligger med alt. Menn av høy status er selektive. De tar ikke hva som helst.

Å ligge nedover her vil da bety å velge fra nedre del av fordelinga. Selvfølgelig kan den hende at kvinna velger å ligge med alle 40. Da er hun like selektiv som mannen, hun valgte alle. Du kan feks påstå at dame med 40 og mann med 10, da er mannen mer selektiv og gjennomsnittetspartneren av høyere kvalitet. Under antakelsen kvinner får dobbelt så mange tilbud som menn, holder mitt resonnement og konklusjon: Kvinner som ligger med like mange som menn har gjennomsnittspartner av høyere kvalitet . 

Jeg antar at gjennomsnittstilbudspartner din er av samme kvalitet som deg sjøl. Det er ingen grunn at kvinner systematisk ligger ned mer enn menn. Hvis du får 40 tilbud og ønsker tjue,  velger du de tjue beste (opp).  Vil du takke ja til alle gjør du det (nøytral). Men du takker ikke ja til bare de tjue dårligste (ned). 

Jeg ser poenget ditt. Men selektiv er per definisjon det samme som å velge ut. Kvinner i større grad, også etter din argumentasjon, velger sine sexpartnere. 

Siden svaret ditt viser at du har misforstått tankeeksprimentet jeg presenterer (det hviler altså ikke på antagelsen om at kvinner ikke ligger ned), blir dette mitt siste innlegg i denne diskusjonen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 40, 

1, vært sammen i over 20 år. 

Kona har hatt 2, 1 før meg. 

Anonymkode: f47e4...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zanzibar3 skrev:

Å ligge nedover her vil da bety å velge fra nedre del av fordelinga. Selvfølgelig kan den hende at kvinna velger å ligge med alle 40. Da er hun like selektiv som mannen, hun valgte alle. Du kan feks påstå at dame med 40 og mann med 10, da er mannen mer selektiv og gjennomsnittetspartneren av høyere kvalitet. Under antakelsen kvinner får dobbelt så mange tilbud som menn, holder mitt resonnement og konklusjon: Kvinner som ligger med like mange som menn har gjennomsnittspartner av høyere kvalitet . 

Jeg antar at gjennomsnittstilbudspartner din er av samme kvalitet som deg sjøl. Det er ingen grunn at kvinner systematisk ligger ned mer enn menn. Hvis du får 40 tilbud og ønsker tjue,  velger du de tjue beste (opp).  Vil du takke ja til alle gjør du det (nøytral). Men du takker ikke ja til bare de tjue dårligste (ned). 

Jeg ser poenget ditt. Men selektiv er per definisjon det samme som å velge ut. Kvinner i større grad, også etter din argumentasjon, velger sine sexpartnere. 

Siden svaret ditt viser at du har misforstått tankeeksprimentet jeg presenterer (det hviler altså ikke på antagelsen om at kvinner ikke ligger ned), blir dette mitt siste innlegg i denne diskusjonen :)

Ser forsøket ditt på et tanke eksperiment. Men jeg der også hvordan du graver deg ned. Er nok best du løper fra tråden,  slik at du slipper grave deg dypere ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBrunost skrev:

Ser forsøket ditt på et tanke eksperiment. Men jeg der også hvordan du graver deg ned. Er nok best du løper fra tråden,  slik at du slipper grave deg dypere ned :)

Dette blir utafor emnet i innlegget.

Her kan du lese mer om tankeekspriment (https://snl.no/tankeeksperiment). Når noen er uenige i konklusjonen fra tankeeksprimentet, forutsatt at det teoretiske rammeverket er brukt korrekt, så vil det si at de mener en av antagelsene som er lagt til grunn er feil. Her kan det være for eksempel 1) kvalitet er normal fordelt eller 2) mennesker ønsker å maksimere velferden sin og velger derfor partneren de mener har best kvalitet.  For å motbevise konklusjonen bør du starte med å angripe antagelsene som er lagt til grunn. 

Her kan du lese mer om ti bud for en god debatt (https://www.minervanett.no/10-bud-for-god-debatt/). Spesielt nummer 10. Bedre med ingen debatt en dårlig debatt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Zanzibar3 skrev:

Dette blir utafor emnet i innlegget.

Her kan du lese mer om tankeekspriment (https://snl.no/tankeeksperiment). Når noen er uenige i konklusjonen fra tankeeksprimentet, forutsatt at det teoretiske rammeverket er brukt korrekt, så vil det si at de mener en av antagelsene som er lagt til grunn er feil. Her kan det være for eksempel 1) kvalitet er normal fordelt eller 2) mennesker ønsker å maksimere velferden sin og velger derfor partneren de mener har best kvalitet.  For å motbevise konklusjonen bør du starte med å angripe antagelsene som er lagt til grunn. 

Her kan du lese mer om ti bud for en god debatt (https://www.minervanett.no/10-bud-for-god-debatt/). Spesielt nummer 10. Bedre med ingen debatt en dårlig debatt :)

Så kan det være en god ide av deg å lese hva jeg skriver før du fortsetter å hamre videre med argumentasjonen rundt det du tror er vedtatte sannheter. Så spyr du ut et par fancy ord som normalfordeling og trikser med tall. Men ja, bedre med ingen debatt enn en dårlig en. 

Det er forøvrig flere antagelser enn de to du nevnte som må til for å få en god debatt. Jeg har prøvd å få de frem, men du er fastlåst.

Du er fastlåst i det matematiske aspektet og prøver argumentere rundt det. Tips:se på det biologiske aspektet rundt det hele. Hvordan kvinner alltid har vært de som må avvise. Og mye. Derfor syns jeg det er litt trist at du bruker normalfordeling og antar at en kvinne kun avviser 1 av 2 menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame, 43 år. To partnere. Aldri ons, det er ikke noe for meg.

Vet ikke hvor mange min partner har hatt før meg, vi spør ikke hverandre om sånt. Tror ikke han har hatt så mange, han var i en langvarig forhold før meg, med pause på noen år mlm ekskona og meg. De årene tror jeg ikke ham pulte rundt, bor på et lite sted så antar jeg ville hatt en viss peiling om så var tilfelle.

Er ikke så opptatt av hvor mange en partner har hatt før meg, men hvis en mann i førti-femriårene har masse ons og korte forhold bak seg, og ikke ett/flere lange, ville det ikke fristet å inngå et forhold med ham. 

Anonymkode: c492e...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2017 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Rundt 40-50 stk

24

Helst mindre enn 10. Liker ikke jenter som ligger rundt..

Anonymkode: 4900c...a76

Enig👍

Anonymkode: 66dc0...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 (14, om man regner hun med samme kjønn)

28år

20 og nedover, Mn hadde ikke slått opp om det var flere. 

Anonymkode: 89c8e...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2017 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell mellom menn og kvinner. Kvinner har mye lettere for å få sex mens menn må faktisk jobbe for det. Kvinner som ligger rundt er løse og billige, mens menn blir sett på som helter. 

Anonymkode: 4900c...a76

Omg!

På 18.1.2017 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Har hatt ca 30 sexpartnere. Er kvinne, 49 år. Ble seksuelt aktiv da jeg var 16.

Hvor mange sexpartnere en kjæreste har hatt før meg, har jeg ikke spurt om siden jeg var tenåring. Den slags har jeg strengt tatt ikke noe med, og hva godt ville det medføre å vite noe slikt for meg? Ingenting. Det samme gjelder i motsatt retning også. Jeg forteller ingen partnere hvor mange jeg har hatt sex med, det har de ingenting med og det medfører ikke noe positivt å vite det.

Anonymkode: 01529...49c

Dersom de spør og vil vite ser jeg ingen problem i å fortelle, men ikke til hvem som helst. Dette har jeg kun fortalt min nåværende kjæreste. 

Anonymkode: 89c8e...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som skriver at dere vil ha ei dame som har færre partnere enn dere selv, hvordan tenker dere egentlig?

Si gjerne at jeg er billig og løs på tråden fordi jeg har sex med mange, men ikke si at du ikke vil ha meg om du har flere enn meg med antall sexpartnere som argument. Det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, FruKG skrev:

Dere som skriver at dere vil ha ei dame som har færre partnere enn dere selv, hvordan tenker dere egentlig?

Si gjerne at jeg er billig og løs på tråden fordi jeg har sex med mange, men ikke si at du ikke vil ha meg om du har flere enn meg med antall sexpartnere som argument. Det blir bare for dumt.

Det er en mannegreie kvinnfolk flest bare får akseptere. Noen ting nytter det ikke krangle om eller diskutere. Når det er sagt så finnes det menn som verdsetter kvinner som vet hvordan de holder en kuk.

Anonymkode: 8e685...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruKG skrev:

Dere som skriver at dere vil ha ei dame som har færre partnere enn dere selv, hvordan tenker dere egentlig?

Si gjerne at jeg er billig og løs på tråden fordi jeg har sex med mange, men ikke si at du ikke vil ha meg om du har flere enn meg med antall sexpartnere som argument. Det blir bare for dumt.

Det kalles dobbeltmoral, og gammeldagstenkning om at kvinner ikke skal ha et sexliv før de har funnet sin ene rette :P
Noen lever enda som om det var 100 år siden 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 år og en sexpartner. Jeg har mest lyst å svare at det ikke betyr noe så lenge vedkommende behandler andre mennesker, især kvinner, på en god måte, men helt ærlig; jeg hadde nok blitt skeptisk om han hadde hat flere enn 10 partnere. Å ha sex handler for meg å gi seg hen, og det gjør jeg ikke med hvemsomhelst, og jeg vil ikke risikert være en i rekka han glemmer... 

Anonymkode: 6f57d...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...