Gå til innhold

Kjører imorgen selvom det er dieselbilforbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg ser ingen annen valg enn å kjørebil imorge i Oslo.  jeg venter lønn den 20 og er akkurat nå helt blakk. Har ingen flasker å pante heller og får derfor ikke reist kollektivt uten billett. Veldig dumt ja, jeg fylte diesel på onsdGslik at det skal vare frem til den 20. Hadde jeg visst det før hadde jeg spart litt til billett.

jeg bor på Grorud og jobber ved Rikshospitalet , noen  vet om det er mange kommunale veier på den strekningen? Vêt ikke hvilke veier som er hva..

Anonymkode: 74ee1...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring 3 er så vidt jeg vet ikke kommunal, så du får vel kjørt det meste av veien uten å bryte noen regler :)

Anonymkode: 161ad...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned appen Ruter billett og koble den opp mot kredittkortet ditt. Og vips - du kan reise kollektivt. 

Anonymkode: 9e8aa...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til 1500 ganger x i bot, og er ehoisitisk nok så kan du jo kjøre, med god samvittighet. 

Anonymkode: 8e697...50f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på fylla i kveld og akter å drikke opp alle pengene mine, så har ikke penger til bussbilletten. Akter derfor å fyllekjøre på jobb i morgen.

Anonymkode: 5f797...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Av 2 simple grunner: 

1. Allerede kjørt i 4 timer før jeg kommer til Oslo, akter og orker ikke å ta tbanen (syk) ved å bytte en trillion ganger. Holder meg 99% på statsveier (E18/ring3) 

2. 200m fra avkjørsel til parkering. 

Jeg har ikke kjøpt diesel fordi det er morsomt å kjøre, jeg har kjøpt diesel fordi jeg kjører langt og ofte. Hadde jeg bodd nærmere byen hadde jeh kjøpt hybrid/El, men å kjøre 60 x 2 i mnd så ser man jo at diesel blir det beste valget. 

beklager så mye for de som blir støtet av at jeg kommer til å kjøre de to hundre helvetes meterne, men dere ville nok ha hatt samme mening om dere kom langveis fra. Jeg gjør det ikke for å være en kødd, jeg gjør det fordi det er den eneste muligheten jeg har mtp fysiske formen jeg er i. Og nei, jeg er ikke fare for noen i trafikken. 

Edit: vi får se. Om formen er god parkerer jeg utenfor, ellers har jeg dog dokumentasjon på at jobbavtale  og sykehustime. /ikke sentrum. 

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke om du bidrar til statskassen eller ikke, men at enkelte dieselelskere er at de er så navlebeskuende at de tror de kan heve seg over reglene ved å skylde på andre.

Anonymkode: 501f6...099

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke om du bidrar til statskassen eller ikke, men at enkelte dieselelskere er at de er så navlebeskuende at de tror de kan heve seg over reglene ved å skylde på andre.

Anonymkode: 501f6...099

Er du en sånn en, du. "Dieselelskere", si meg, når så du sist en mann kose med diesel? 

Anonymkode: 0792a...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å kjøre selv de dagene det er dieselforbud, og satse på at de 100 meterne fra fylkesveien ikke blir oppdaget. Grunnen er så enkel at arbeidstidene mine går ikke overens med kollektivtilbudet og at jeg ikke akter å bruke ekstremt mange timer på å ta kollektivt, vente på neste tog, vente på at togene starter å gå etc. Sorry allergikere, men jeg er så navlebeskuende at jeg ikke gidder å sitte tre timer på jobb for å vente på at toget skal starte å gå... Så får jeg heller sette av en liten sum til "dieselbøter". :)

Anonymkode: 28bc4...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...