Norre Skrevet 27. juli 2017 #21 Del Skrevet 27. juli 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse feilene vil fortsette å dukke opp så lenge folk reagerer så sterkt på de som det ts gjør Anonymkode: 3e574...0ed Så du mener at dersom ingen reagerer på feilene, vil de forsvinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #22 Del Skrevet 27. juli 2017 2 timer siden, Norre skrev: Så du mener at dersom ingen reagerer på feilene, vil de forsvinne? De som ev. skriver "hvem" for å provosere rettskrivingsnerdene vil slutte, dersom de ikke får noen respons. Anonymkode: d0ad9...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norre Skrevet 27. juli 2017 #23 Del Skrevet 27. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som ev. skriver "hvem" for å provosere rettskrivingsnerdene vil slutte, dersom de ikke får noen respons. Anonymkode: d0ad9...3c9 Ok, da misforsto jeg! 👍🏻😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 27. juli 2017 #24 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk! Det er mange på KG som er svært ufine mot de som skriver hvem i steden for hvilken. Hvordan kan vi få slutt på at folk er ufine mot de? Bør vi rapportere de som kjefter på de som skriver hvem? Anonymkode: fcdc8...f25 Dem! I alle disse tilfellene skal det være akkusativ (objektform) av pronomenet. Det riktige er "istedenfor" ev. "i stedet for". Endret 27. juli 2017 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norre Skrevet 27. juli 2017 #25 Del Skrevet 27. juli 2017 6 minutter siden, Arabella skrev: Dem! I alle disse tilfellene skal det være akkusativ (objektform) av pronomenet. sjøner ik va du mener 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 27. juli 2017 #26 Del Skrevet 27. juli 2017 2 minutter siden, Norre skrev: sjøner ik va du mener 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 27. juli 2017 #27 Del Skrevet 27. juli 2017 Hvor relevans har dette for hvilken tema i hvem underforum og hva bruker er det rettet mot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #28 Del Skrevet 27. juli 2017 1 time siden, Arabella skrev: Dem! I alle disse tilfellene skal det være akkusativ (objektform) av pronomenet. Det riktige er "istedenfor" ev. "i stedet for". Takk for rettingene! Kan du hjelpe til her og? Anonymkode: fcdc8...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #29 Del Skrevet 27. juli 2017 Det er spesielt de to siste årene at jeg har lagt merke til akkurat denne feilen. Hvem skole skal jeg velge? Hvem kjole er finest? Etc Hvorfor kommer det nå? Eller er det jeg som har sett det sent?? Anonymkode: f34b4...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #30 Del Skrevet 27. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er spesielt de to siste årene at jeg har lagt merke til akkurat denne feilen. Hvem skole skal jeg velge? Hvem kjole er finest? Etc Hvorfor kommer det nå? Eller er det jeg som har sett det sent?? Anonymkode: f34b4...87b Jeg har sett dette kun på KG. Hvor har du sett det? Anonymkode: fcdc8...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #31 Del Skrevet 27. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er spesielt de to siste årene at jeg har lagt merke til akkurat denne feilen. Hvem skole skal jeg velge? Hvem kjole er finest? Etc Hvorfor kommer det nå? Eller er det jeg som har sett det sent?? Anonymkode: f34b4...87b Det begynner med en feil, så gjentas dem og så sier/skriver alle det. Slik utvikler språket seg. Har vi behov for så mange spørreord som hvem, hvordan, hvilken? Hvem og hvilken bør sammenslås og da er hvem et naturlig valg. Det er mye som er blitt forenklet fra vikingtiden til i dag, og mye vil bli forenklet i framtiden, deriblant vil altså trolig "hvilken" forsvinne til fordel for "hvem". Anonymkode: d0ad9...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå